Ziekenhuis dient aanklacht in

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 02 feb 2018 21:35

Hier een lijstje met de additieven die er in gewone sigaretten zitten en dus niet in de mijne
En kijk bijv bij de V dan zie je Valeriaan en bij de L lavendel
Er zitten er vast nog meer in, maar boeit mij niet genoeg. Ik hoef die shit niet meer
Want als er al veel klachten waren door het roken, dan kwam het niet door de nicotine, of de gewone tabak,maar door de zooi die erin gestopt werd.
En misschien werd door de drop erin de longen wel zwart, wie weet

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... cigarettes

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 02 feb 2018 22:29

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Pcrtje » 02 feb 2018 22:56

Bambi1 schreef:Weet je wat ook wel een hele geruststelling is? Dat ik overlijd als God het mijn tijd vindt, aan welke aandoening dan ook :)
Inderdaad. En als ik besluit nu voor de trein te springen weet ik gelukkig ook dat God het mijn tijd vindt.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 02 feb 2018 23:18

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor coby5 » 02 feb 2018 23:28

Bambi1 schreef:Verslaafde, roken is niet voor de nicotine, maar een gewoonte Daar zit je nu met je kauwgum :mrgreen:
Want ik weet niet of je je er in verdiept hebt, maar in sigaretten met toevoegingen zitten rustgevende middelen dus je werd niet rustig door de nicotine
Nicotine verhoogd juist je hartslag en bloeddruk. Wat voor mij met mijn te lage bloeddruk (door stress) hem precies goed houdt

Neeeeeeeeeee....... serieus?
Bambi!!!!! Mijn reddende engel!
Jeetje. Het is dus gewoon een placebo en psychisch.
Thanks! Dat is echt een eye opener.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor elburger » 03 feb 2018 10:29

lekkerbek schreef

Ik ga ook maar een schadeclaim indienen tegen de snoepjesfabriek. Zij hebben er tenslotte voor gezorgd dat ik wat overtollige kilo's heb doordat ik verslaafd ben aan snoep. :lol:


Snoep heeft inderdaad een verslavende werking.
Ik probeer sinds kort het eten van snoep te minderen.
Ben dol op drop een pepermuntje of een zuurtje.
Maar ik bemerk wel dat zodra ik snoep zie of ruik een onweerstaanbare drang heb om ook een snoepje te pakken, en ja dan blijft het niet bij 1.
Toch lukt het redelijk.

Maar terugkomend op het roken.
Heb nooit gerookt maar ik vind het vreselijk stinken.
Kan mij nu nauwelijks voorstellen dat ik met mijn 1e echte liefde hebt getongzoend, want zij rookte wat af. :mrgreen: [-X :shock:
De actie van die ziekenhuizen,en het kankerfonds, de MC groep doet ook al meekan ik wel begrijpen.

Verder zou ik ook het comazuipen "strafbaar" willen stellen.
Men drinkt zich toch willens en wetens bijna dood.
Ik zou zeggen: "Betaal de ziekenhuis rekening dan maar ook voor 50 tot....? procent zelf.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Mortlach » 03 feb 2018 10:42

Bambi1 schreef:Klopt niet, want als het je tijd niet is, dan heb je kans dat je een leven lang invalide bent
Alleen als het je tijd is dan lukt het.


Wel vreemd dan dat er zo veel mensen precies op het moment dat het 'hun tijd' is zelfmoord plegen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Mortlach » 03 feb 2018 10:47

elburger schreef:De actie van die ziekenhuizen,en het kankerfonds, de MC groep doet ook al meekan ik wel begrijpen.
Verder zou ik ook het comazuipen "strafbaar" willen stellen.
Men drinkt zich toch willens en wetens bijna dood.
Ik zou zeggen: "Betaal de ziekenhuis rekening dan maar ook voor 50 tot....? procent zelf.


Comazuipen is natuurlijk ook een fenomeen dat bestreden moet worden, maar ik weet niet of zorg zo inzetten wenselijk is. Ik ben bijzonder blij dat gezondheidszorg voor iedereen min of meer betaalbaar is, ongeacht de achterliggende reden van de noodzaak. Daar onderscheid in gaan maken, gaat richting een Amerikaans systeem waar mensen regelmatig de keuze moeten maken tussen een opname en een faillissement.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor coby5 » 03 feb 2018 11:22

Mortlach schreef:Comazuipen is natuurlijk ook een fenomeen dat bestreden moet worden, maar ik weet niet of zorg zo inzetten wenselijk is. Ik ben bijzonder blij dat gezondheidszorg voor iedereen min of meer betaalbaar is, ongeacht de achterliggende reden van de noodzaak. Daar onderscheid in gaan maken, gaat richting een Amerikaans systeem waar mensen regelmatig de keuze moeten maken tussen een opname en een faillissement.

Ja en ik dacht dat het erom ging mensen te helpen. 'Betaal alles maar zelf' gaat echt niet iemand helpen om te stoppen met roken of drinken. Eerst moeten ze zich rot betalen aan belastingen om te roken en dan mogen ze zelf ook nog eens het ziekenhuis betalen. Tante van m'n ex is doodgegaan in Amerika, voordat Obama kwam, aan kanker. Zal vast ook wel gerookt hebben of d'r man, meeroken, pech gehad, mot je maar niet met een roker trouwen. Ze kreeg geen morfine. Te duur en jammer, jij hebt geen geld. Ze schreeuwde het hele ziekenhuis bij elkaar van de pijn toen ze stierf, zei d'r man. Hij is na haar dood naar Nederland teruggegaan, voor het geval dat.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 03 feb 2018 13:18

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 03 feb 2018 13:20

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Chaya » 03 feb 2018 13:21

coby5 schreef:Ja en ik dacht dat het erom ging mensen te helpen. 'Betaal alles maar zelf' gaat echt niet iemand helpen om te stoppen met roken of drinken. Eerst moeten ze zich rot betalen aan belastingen om te roken en dan mogen ze zelf ook nog eens het ziekenhuis betalen. Tante van m'n ex is doodgegaan in Amerika, voordat Obama kwam, aan kanker. Zal vast ook wel gerookt hebben of d'r man, meeroken, pech gehad, mot je maar niet met een roker trouwen. Ze kreeg geen morfine. Te duur en jammer, jij hebt geen geld. Ze schreeuwde het hele ziekenhuis bij elkaar van de pijn toen ze stierf, zei d'r man. Hij is na haar dood naar Nederland teruggegaan, voor het geval dat.

Ach, wat erg Coby.
Ik denk dat we ons allemaal weleens bezondigen aan dingen die niet goed voor ons zijn.
De schadelijke gevolgen van roken zijn pas merkbaar op de lange termijn en 30 jaar geleden was het sociaal volledig geaccepteerd.
Het lastige van roken is (en overmatig drankgebruik) dat het ook schadelijk is voor anderen.
Meerokers lopen nl. een verhoogde kans op een roken-gerelateerde ziekte.
Een drinker die in de auto stapt, kan iemand doodrijden, dus in die zin is dat dan net zo schadelijk voor zijn medemens.
De mensen met obesitas worden hier en daar ook gediscrimineerd, omdat ze niet op een brancard, operatietafel of bed meer passen.
Dus misschien komt het ook zover dat een ziekenhuis te dikke mensen dwingt om eerst 50 kilo af te vallen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor Bambi1 » 03 feb 2018 13:33

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor mohamed » 03 feb 2018 14:26

coby5 schreef:Ja en ik dacht dat het erom ging mensen te helpen. 'Betaal alles maar zelf' gaat echt niet iemand helpen om te stoppen met roken of drinken. Eerst moeten ze zich rot betalen aan belastingen om te roken en dan mogen ze zelf ook nog eens het ziekenhuis betalen. Tante van m'n ex is doodgegaan in Amerika, voordat Obama kwam, aan kanker. Zal vast ook wel gerookt hebben of d'r man, meeroken, pech gehad, mot je maar niet met een roker trouwen. Ze kreeg geen morfine. Te duur en jammer, jij hebt geen geld. Ze schreeuwde het hele ziekenhuis bij elkaar van de pijn toen ze stierf, zei d'r man. Hij is na haar dood naar Nederland teruggegaan, voor het geval dat.

Schrijnend.

mohamed

Re: Ziekenhuis dient aanklacht in

Berichtdoor mohamed » 03 feb 2018 14:32

Bambi1 schreef:Waarom moeten rokers stoppen?
Ik kost de gezondheidszorg niks meer dan een niet roker. Minder zelfs. Want rokers doen vaak veel meer aan zelfzorg dan niet rokers.
Ik ga voor een ontsteking niet naar een tandarts, maar gebruik daar phyto middelen voor om het weg te krijgen. Lukt binnen een week.
Net als ik voor alle kwalen middelen zelf gebruik. Alleen met mijn slijmbeursntsteking werkte het niet
En ga me niet vertellen dat die door het roken kwam, dat kan iedere sterveling krijgen door stress en door er maar een nachtje op te liggen

Dacht trouwens dat jij blowde, of ben je nu een anti roker geworden omdat je zelf gestopt bent?
Ik wil ook niemand van de dropjes afhelpen, terwijl dat hoge bloeddruk en dus aantasting van hart en bloedvaten en kans op hersenbloedingen kan geven
Of mensen die vet eten wat weer kans op dichtgeslibte aderen en daardoor weer beroertes, hartaanvallen en uitval van alle organen gaan geven

Het onderwerp gaat niet over mij, maar inderdaad ik rook pure cannabis. Kan jij ook beter op overstappen als je perse wilt roken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten