De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 17 mei 2017 17:38

Trump doet blijkbaar niet aan restricties. Eens zien of dit laatste debacle naar een afzetting leidt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor lekkerbek » 17 mei 2017 20:45

Nou ik ben ook heel benieuwd! Het is toch niet te geloven hoe hij te werk gaat?!

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor hans0166 » 18 mei 2017 06:35

lekkerbek schreef:Het is toch niet te geloven hoe hij te werk gaat?!



ja hoor.. heel gemakkelijk, hij wil de macht die afgelopen jaren naar instanties gegaan is, terugbrengen waar hij denkt waar het behoort.
Het is toch eigenlijk veel absurder dat private instanties de dienst uitmaken?
Het gaat hem niet lukken, dáár kun je in ieder geval zeker van zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2017 12:22

Welke private instanties bedoel je?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor TKF » 20 mei 2017 10:58

Mortlach schreef:Trump doet blijkbaar niet aan restricties. Eens zien of dit laatste debacle naar een afzetting leidt.


Als de Republicans in het Congres zich tegen hem gaan keren is het snel over. De Democraten zullen inmiddels sowieso al alles aangrijpen om van hem af te zijn.

Er zijn 67 senatoren voor nodig, dus 19 Republicans moeten van hem af willen.

Het zou me niets verbazen als Trump er op een gegeven ogenblik zelf geen zin meer in heeft en met veel vuurwerk af zal treden. Pence maakt het dan af tot en met 2020.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2017 12:44

Schop omhoog.

Ondertussen heeft Mueller, de 'Special prosecutor' een zogenaamde 'grand jury' geïnstalleerd. Dit is een teken dat Mueller vindt dat er genoeg bewijs is dat er misdaden zijn gepleegd om het onderzoek te intensiferen. De Grand jury kan documenten aanvragen, getuigen horen en zelfs verdachten onder ede verhoren. Daar gaat ongetwijfeld ontzettend veel interessants uit voortkomen.

Ik vernam dat tijdens die verhoren, de verdachten geen advocaat hebben en de kans dat Trump zijn mond NIET voorbijpraat, acht ik zo goed als nul. Tenzij hij zich beroept op zijn recht zichzelf niet te beschuldigen (vijfde grondrecht), maar dat zou net zo goed vernietigend zijn voor zijn politieke loopbaan. Een dwangmatig leugenaar onder ede plaatsen, dat wordt nog leuk.

Daarnaast is het recess van de Senaat officieel opgeschort (pro forma zitting) zodat Trump niet stiekem snel de Attorney General Sessions kan ontslaan en een nieuwe kan installeren zonder overzicht van het Congres. En de Senaat is in Republikeinse handen, het is dus veelzeggend dat Trumps partijgenoten deze stap zetten.

Het vuurwerk is voorlopig nog niet voorbij dus.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 30 okt 2017 13:38

De eerste aanklachten zijn binnen: Paul Manafort (die ik al op 19 januari noemde) en Rick Gates moeten zich melden bij de politie. https://nos.nl/artikel/2200485-trumps-o ... geven.html
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor ben db bd » 01 nov 2017 23:43

wie van hen in de buitenste cirkel die Trump aan een overwinning hielpen en ooit zelf iets onrechtmatigs deed, - hoeft zelfs niks met Trump te maken te hebben gehad, las ik - naar Mueller overstapt krijgt ruime vermindering van wat ik noem 'bijna doodstraf', las ik.
Nog een beetje minder 'vermoorden' doet toch heel veel mensen wel zeggen wat Mueller nodig heeft om Trump kapot te kunnen maken?
Hij werkt van buiten naar binnen...
Ja, als God het niet verhoedt, krijgen de stiekeme diensten Trump altijd wel te pakken, met of zonder 'ongeluk', dus. (jullie ook je zin) :(
Hij is nu reeds als een lammetje naar de CIA toe, toch? (dit in verhouding tot zijn verkiezingsbeloften inzake buitenlands beleid)
Met het ontslaan van de gevaarlijke FBI baas, heeft Trump absoluut zijn eigen 'doodvonnis' getekend, schreef een analist van naam.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elburger » 05 nov 2017 07:24

TKF schreef:

Het zou me niets verbazen als Trump er op een gegeven ogenblik zelf geen zin meer in heeft en met veel vuurwerk af zal treden. Pence maakt het dan af tot en met 2020.


Persoonlijk zou ik dat helemaal geen slechte president vinden, Pence dus.
Hij zal wel conservatief worden bevonden door velen, maar ik heb vertrouwen in die man.
Overigens, volgend jaar zijn er in diverse staten verkiezingen voor de senaat.
Ik vermoed dat de democraten daar zetels zullen winnen en dat regeren door Trump erg lastig zal worden met betrekking op "zijn" agenda.
Tevens verwacht ik volgend jaar de aankondiging dat Bernie Sanders zich kandidaat stelt voor de democraten als presidents kandidaat voor 2020
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 15 nov 2017 13:04

elburger schreef:Ik vermoed dat de democraten daar zetels zullen winnen en dat regeren door Trump erg lastig zal worden met betrekking op "zijn" agenda.
Tevens verwacht ik volgend jaar de aankondiging dat Bernie Sanders zich kandidaat stelt voor de democraten als presidents kandidaat voor 2020


Gaat zijn leeftijd hem dan geen parten spelen?
Ik zou het qua ideeën wel fijn vinden, deze man is minder verweven met het establishment in DC, maar, in tegenstelling tot Trump, geen dolle stier in een zaal vol antieke Chinese vazen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elburger » 19 nov 2017 15:10

Optimatus schreef:

Gaat zijn leeftijd hem dan geen parten spelen?


Leeftijd is een getal
Kijk naar Queen Elizabeth, als je het verstand nog hebt en de gezondheid dan moet dat toch mogelijk zijn.
Als Bernie Sanders zich wel kandidaat stelt voor de democraten acht ik de kans erg groot dat hij de volgende president wordt en dat we dan een veel socialer USA krijgen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 22 nov 2017 15:34

Op zich heb je gelijk, maar de president van de Verenigde Staten heeft, mijns inziens, een heel wat intensievere functie te vervullen dan de koningin van het Verenigd Koninkrijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 30 jan 2018 09:10

Ik denk dat we dezer dagen even goed moeten opletten op het nieuws wat uit Washington komt. Het gaat om een memorandum van het Huis van Afgevaardigden over de FBI dat vrijgegeven gaat worden. Dat memorandum is nog geheim, maar nu al is een onderdirecteur van de FBI (Andrew McCabe) gedwongen opgestapt. De directeur van de FBI zag denk ik geen andere keus nadat hij dat memorandum gelezen had. Niet alleen dit memorandum trouwens, er staat ook een rapport van de inspecteur-generaal (die niet partijpolitiek is) op stapel die tot vergelijkbare conclusies zou kunnen leiden.
McCabe was betrokken bij de volgende 3 onderzoeken:
1. de Clinton e-mail zaak,
2. het anti Trump 'Steele dossier',
3. het afluisteren van het Trump team.

De beschuldigig is dat in deze 3 zaken (grove) fouten zijn gemaakt door de FBI. Politiek gezien is dit natuurlijk uiterst explosief en het is de vraag wat voor impact dit heeft op het onderzoek naar de verhouding tussen Trump en Rusland. Dat heeft er in elk geval alles mee te maken.
O ja, McCabe is democraat en zijn vrouw heeft een gooi gedaan naar een verkiezing tot senator in Virginia (die ze verloor). Daarbij kreeg ze een half miljoen dollar van een organisatie die gelieerd is met de Clintons.
Trump heeft zijn ongenoegen over McCabe niet onder stoelen of banken gestoken.
Kortom: er is dus alles aanwezig om hier weer een groot politiek gevecht van te maken en ik denk niet dat het terugtreden van McCabe het laatste zal zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 02 feb 2018 09:22

Vandaag wordt "the memo" waarschijnlijk vrijgegeven. Een hoofdstuk in de oorlog van Trump tegen de FBI. Maar de geschiedenis leert dat een gevecht tegen de FBI meestal wordt verloren door degene die dit instituut aan wil pakken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Arco » 02 feb 2018 10:59

De State of the Union is door president Donald Trump uitgesproken. De volledige speech. Al bij het beluisteren van de speech wist ik dat zaken wat overdreven worden weergegeven. De Standaard heeft wat fact-checking gedaan. Dus precies wat ik al dacht: niet alles klopt. In de Nederlandse media wordt slechts aan verslaglegging gedaan, terwijl de inhoud van de speech onderbelicht blijft. Jammer.

Trouwens, de state of the union door Obama in 2016 bevatte ook fouten. Zie hier.

Voor wat betreft de memo. Er wordt al veel modder gegooid tussen Democraten en Republikeinen. Maar wat staat er in die memo? Ben Shapiro heeft een helder beeld hierover.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten