Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 25 nov 2017 10:32

Saskia schreef:Zorgen voor voldoende slaap, extra vitamines slikken en meer weerstand opbouwen, dat hielp hier.

Misschien helpt het als je haar af en toe een dagje thuis houdt? Gewoon het idee dat ze lekker kan slapen, spelen of wat dan ook?


ZE slaapt (m.i.) voldoende: Half 7 ligt ze erin en om 7uur smorgens maak ik ze wakker.. Soms ligt ze er savonds nog eerder in... Vitamines krijgt ze elke dag en ze speelt vrijwel elke dag buiten...
Thuis houden is geen optie. Ik heb het een keer geprobeerd omdat ze toen zooo moe was, dus lekker op bed gelegd. Not. ZE heeft bijna anderhalf uur zitten krijsen ik wil naar school, ik wil naar school! Uiteindelijk heeft ze nog wel twee uur geslapen die middag, maar ik doe er haar en mezelf geen plezier mee om haar tegen haar zin in thuis te houden.
Afgelopen week is ze de hele week ziek geweest.. Soort griep met spugen en koorts. Donderdag is ze smorgens weer voor t eerst naar school geweest maar smiddags is ze weer thuis gebleven. Lekker thuis gespeeld. Vrijdagmorgen nog naar school geweest en smiddags is ze altijd nog vrij. Toen heeft ze nog geslapen. Nu leeft ze weer een beetje op...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 25 nov 2017 10:44

Chaya schreef:Is jouw dochter een gevoelig meiske, dat alles oppikt uit haar omgeving?
En zie je dat ze in de vakanties opbloeit?
Ik weet niet of jouw school zo'n continu-rooster hanteert, maar ik vind dat behoorlijk pittig voor de allerkleinsten.

Overleg met de juf of ze bijv. op vrijdagmiddag en evt. nog een middag thuis mag blijven voorlopig tot de kerstvakantie.
Ik volg de berichtgeving over de leerplicht, er zijn nu al scholen waar kinderen op 3 jarige leeftijd naar toe gaan.
Ik vind dat heel erg vroeg.


ZE was niet echt heel gevoelig voor griep enzo. Verkoudheidjes pikte ze in lichte vorm mee. Maar toen ging ze 1 dagdeel naar de kinderopvang. Nu zit ze natuurlijk hele dagen op school. In de vakantie opbloeien... ZE heeft alleen de week herfstvakantie nog maar gehad en toen heeft ze veel geslapen.
Op school hebben ze geen continurooster dus tussen de middag lekker thuis eten. Alleen op maandag blijft ze over vanwege m'n werk.
Een middag thuisblijven is inderdaad een optie, maar dat wil ze niet. Op woensdagmiddag en vrijdagmiddag is ze vrij.
N.orah was ook nog 3 toen ze na de zomervakantie op school begon. Volgens de juf hebben die paar weekjes niks uitgemaakt. ZE was ook bijna 4, dus geloof ook niet dat t echt uitmaakt. Maar om naar school te gaan vanaf de derde verjaardag lijkt me ook geen optie. Thuis leren ze ook zoveel!
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2017 11:57

jaccootje85 schreef:ZE was niet echt heel gevoelig voor griep enzo. Verkoudheidjes pikte ze in lichte vorm mee. Maar toen ging ze 1 dagdeel naar de kinderopvang.

Ik bedoelde eigenlijk, gevoelig in de zin van mentaal. :D
Elk kind moet natuurlijk weerstand opbouwen en bij de één gaat dit al snel vanwege babycreche en de ander is wat langer en vaker thuis.
Maar uiteindelijk lopen ze allerlei beestjes op en dat is op zich goed.
jaccootje85 schreef:Op school hebben ze geen continurooster dus tussen de middag lekker thuis eten.

Dat is fijn he.
jaccootje85 schreef:Een middag thuisblijven is inderdaad een optie, maar dat wil ze niet. Op woensdagmiddag en vrijdagmiddag is ze vrij.

Als ze dat zelf niet wil, is dat idd geen optie. Wel prettig dat ze 2 middagjes kan "bijtanken", want hoe dan ook, school is toch een bepaalde inspanning en een aanslag op haar energie.
Misschien zit ze nu in een tijdelijke dip qua weerstand, doe jij weleens iets met homeopathie of met fytotherapie?
Je hebt bijv. echinaforce speciaal in kinderdosering, of andere gerichtere middeltjes, maar daarvoor moet je naar de deskundige.
Ik heb bleekneusjes echt zien opknappen van een plantaardig of mineraal middel.
Ik kreeg van de dierenhomeopaat het advies om mijn kwakkelend katje probiotica te geven en dat is echt super!
Het zijn zakjes die je met een theelepeltje water verdunt, ik geef het door haar voer, maar je kunt het voor N.orah door de yoghurt smorgens roeren, daar proeft ze niets van.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor cornelia77 » 25 nov 2017 17:02

Veel kinderen zijn het eerste jaar dat ze op school of kinderdagverblijf vaak ziek. Ze pikken alle virussen en bacteriën mee. Ook juffrouws trouwens die voor het eerst in een kleuterklas gaan werken...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2017 08:17

Klopt en als de weerstand beter is gaat dat wel weer over. Maar elk weekend is ook weer niet normaal hoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 23 dec 2017 09:31

Vanaf woensdag is ze weer ziek (geweest). Koorts en hoesten... Elke dag (t/m gistermiddag) heeft ze de 40 graden aangetikt met als hoogtepunt 40.9. ZE maakt ook lange nachten van zo'n 14 à 15uur. Snachts is ze gelukkig niet veel wakker geweest, alleen donderdagavond een keer. Gistermiddag leek ze wat op te knappen, maar bij t naar bed gaan had ze toch nog 39.4. Afwachten hoe t vandaag gaat :)
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jess » 23 dec 2017 13:36

Ga je dan niet naar de dokter????

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 09 jan 2018 14:16

jaccootje: hoe gaat het met je dochter?


zo, en ineens zit de jongste dan ook op school.. dat is best even wennen! het is gewoon stil in huis.. :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 11 jan 2018 17:18

Dat zal idd stil zijn vpk :) Werk je er zelf bij, of ben je nu echt hele dagen thuis alleen?

Volgend jaar gaat de jongste hier ook, ik vind het wel best, denk ik. Al is hij als hij alleen thuis is aardig makkelijk, dat scheelt wel.

Heeft iemand ervaring met aquaplay? Is het de moeite waard? Hij wordt bijna 3, en ik heb geen flauw idee wat we anders moeten geven. Standaard dingen als een fiets met zijwielen, loopfiets, duplo enzo, dat hebben we al (al is die fiets roze, maar om het op te leren vind ik het wel best :D ).
Nu bedacht mijn man dat aquaplay wel wat zou zijn. Hij speelt heel graag buiten, ook in de kou en regen, hij zit gewoon lekker in de zandbak te spelen als het 2 graden is en regent :lol: Dus op zich zou het best lang te gebruiken zijn buiten denk ik. Of moet zoiets binnen gebruikt worden? (dan twijfel ik, ik heb het niet zo op troep in huis :mrgreen: )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 13 jan 2018 17:03

aquaplay... zo'n soort waterbaan bedoel je? uhm... ik zou dat persoonlijk niet binnen willen hebben.. :mrgreen: 8-[
Onze buren hebben zo iets, spelen de kids in de zomer buiten erg graag mee ! Ik vind het ook elke keer weer een ding hoor, om cadeautjes te verzinnen..ze hebben al zoveel..

J. is alleen thuis ook heel makkelijk, hij vermaakt zich altijd best en kan echt heel lief alleen spelen. Hij is altijd gezellig aanwezig, kletst de hele dag door (ook in zichzelf) en komt zo weer om een knuffel. Dus dat mis je dan wel even.. :wink:

ik werk zelf momenteel niet zoveel buitenshuis, heb nog wel een 0-urencontract in het z'huis maar ben momenteel een opleiding aan het doen. Met 1 dag per week stage en gemiddeld om de week een dag school. Verder behoorlijk veel thuisstudie, dus vind het wel even voldoende zo..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 14 jan 2018 19:40

@vpk mag ik vragen welke opleiding je doet? Ik ben ook vpk en werk momenteel met een 0 uren contract in de wijk maar ik denk veel na wat ik wil maar kom er niet uit



Heeft mortlach nog trouwens ergens gepot hoe het gaat met die kleine? Ben wel benieuwd of hij nog slaapt af en toe :-)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 15 jan 2018 11:41

meribel schreef:Heeft mortlach nog trouwens ergens gepot hoe het gaat met die kleine? Ben wel benieuwd of hij nog slaapt af en toe :-)

De hij is een zij Meribel. :wink:
En ik hoop ook op een foto en nieuws Mortlach. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 15 jan 2018 13:02

Chaya schreef:De hij is een zij Meribel. :wink:
En ik hoop ook op een foto en nieuws Mortlach. :D

Ik denk dat het er om gaat of Mortlach nog aan nachtrust toekomt :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor vpk » 15 jan 2018 13:05

ik denk eigenlijk dat meribel bedoelt of mortlach zelf nog slaapt, chaya :wink:

O haha, duschka, gelijk getypt :wink:
Hoe gaat het bij jullie? zit jouw oudste inmiddels al op school?

@ meribel: ik doe de opleiding voor vpk in de huisartspraktijk. zeg maar praktijkondersteuner, alleen dan de vpk variant. Erg leuk maar ook erg pittig. ik merk dat ik een stuk minder makkelijk leer dan 10 jaar geleden.. en nu natuurlijk ook allerlei andere dingen aan m'n hoofd (huis, gezin, en alles wat daarbij komt kijken), waardoor ik me niet meer zo goed kan concentreren. Maar goed, ik doe mn best..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 15 jan 2018 14:35

vpk schreef:ik denk eigenlijk dat meribel bedoelt of mortlach zelf nog slaapt, chaya

Duschka schreef:Ik denk dat het er om gaat of Mortlach nog aan nachtrust toekomt :wink:

O ha ha, ik was een beetje dom. :oops:
Nu ik het nogmaals lees, zie ik het ook.
Maar als Mortlach goed kan slapen, betekent dit waarschijnlijk dat dochter ook goed slaapt.
Dan klopt het toch :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten

cron