Nieuwe christen! Stelt zich voor.

Introductie van nieuwe forummers.
[Meldingsplicht! ;-)]

Moderators: Johan81, johannes1, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Nieuwe christen! Stelt zich voor.

Berichtdoor StillAwake » 10 jan 2018 14:26

MoesTuin schreef:Dan kun je inderdaad met je familie soms blijder zijn qua reacties dan met de christenen die je in hun perfecte keurslijf wilden hebben.......
Gelukkig zijn er nog kerkgenootschappen die open staan voor een ieder die gelooft in de Heere Jezus (zonder de door hun eigen opgelegde beperkende voorwaarden en regeltjes)

Dat klopt. Toch zijn veel genootschappen die claimen daarvoor open te staan als het puntje bij paaltje komt erg inzichzelfgekeerd.
Je moet behoorlijk zoeken kan ik je vertellen. Ik wilde me in alles aanpassen en me dienstbaar opstellen, maar echt welkom voelde ik me pas in mijn huidige gemeente.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 10 jan 2018 16:55

MoesTuin schreef:Dan kun je inderdaad met je familie soms blijder zijn qua reacties dan met de christenen die je in hun perfecte keurslijf wilden hebben.......
Gelukkig zijn er nog kerkgenootschappen die open staan voor een ieder die gelooft in de Heere Jezus (zonder de door hun eigen opgelegde beperkende voorwaarden en regeltjes)

Mensen die pas bekeerd zijn kunnen geen opziener worden (1 Tim 3,6) dus ze dienen ook benaderd te worden als nieuwelingen. Elke gemeente die ze binnenhaalt als een nieuwe messias is fout bezig.
'Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.' (Fil 4,5)

العرب المسيحيين

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 jan 2018 17:51

mohamed schreef:Mensen die pas bekeerd zijn kunnen geen opziener worden (1 Tim 3,6) dus ze dienen ook benaderd te worden als nieuwelingen. Elke gemeente die ze binnenhaalt als een nieuwe messias is fout bezig.

Daar heb je gelijk in, maar er is een verschil tussen benaderen als nieuweling en wegzetten als dom.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 10 jan 2018 21:12

StillAwake schreef:Daar heb je gelijk in, maar er is een verschil tussen benaderen als nieuweling en wegzetten als dom.

Ja iemand wegzetten als dom is afbrekend maar iemand wijzen op het feit dat wonderen geen doel op zich zijn is opbouwend en als nieuweling is het soms lastig dat onderscheid te maken. Want als ik zeg dat wonderen bedoeld waren voor joden dan redeneer ik naar de schrift en toch kan het als aanvallend worden ervaren. En wij weten dat de schrift alleen maar afbreekt om op te bouwen.
'Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.' (Fil 4,5)

العرب المسيحيين

pindas83
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pindas83 » 11 jan 2018 19:47

Nieuwechristen schreef:Hallo iedereen.

Ik ben H en ik ben 32 jaar oud. Ik ben 32 jaar atheist geweest... Wauw. Nu denk ik hoe heb ik ooit atheist kunnen zijn.. Maar goed. Ik ben nu 3 weken christen, nog heel kort dus! Maar in die 3 weken heb ik me echt ondergedompeld in het geloof. Het begon met netflix..(klinkt misschien dom maar goed ik zal niet liegen) Ik zag de documentaire Exodus en ik dacht is er echt zoveel bewijs? Nooit geweten. Ik was eigenlijk een onwetende atheist, ik riep gewoon: 'ja hoor jezus loopt op het water en hij staat na zijn dood weer op, wat een onzin' Toen ben ik een hele lange blog gaan lezen van een Atheist en zijn onderzoek naar het geloof, wat was dat interessant! Maar ik was nog niet helemaal om.. Toen keek ik the bible serie, toen begon ik de bijbel elke dag te lezen, echt enorme hoofdstukken. Ik vindt het zo vreselijk interessant. En inmiddels heb ik al een wonder mogen mee maken. Ik ben werkeloos en bad tot god aub geef mij een baan als u dat wilt.. Ik solliciteerde die dag en in de middag werd ik gebeld vanwege de sollicitaties die ik die ochtend had gedaan. Ik werd 3x gebeld! En ik solliciteer al een eeuwigheid! Afwijzing na afwijzing, en ik werd nooit gebeld. Is het niet bijzonder? Ik heb natuurlijk nog wel vragen, maar ik ben al een heel stuk wijzer.

Ik geloof met heel mijn hart dat god de aarde heeft geschapen en Jezus is de redder, de koning, liefde, wat hij voor ons deed is ultieme liefde. Ik merk ook dat mensen vaker naar me glimlachen op straat, alsof jezus zijn licht door mij heen laat schijnen.

Groetjes!

Hey Nieuwechristen, welkom! Goed om te horen dat een Netflix-serie zoiets in gang kan zetten! Ik heb Exodus ook gezien, en het mooi om te zien dat die hedendaagse vondsten verband houden met de dingen die we in de bijbel terugvinden.
Hoop dat je je hier welkom voelt en schroom niet, hoe vreemd je vragen of opmerkingen ook lijken, deze hier te deponeren!
Groeten pindas83

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 15 jan 2018 17:42

:cry:
StillAwake schreef:Nare reacties: behoorlijk wat.
In eerste instantie van familie en vrienden die mijn stap niet toejuichten.
In tweede instantie juist van christenen die mij vervolgens perfect in hun keurslijf wilden hebben.
Het eerste gaat vanzelf over, het tweede pas als je bij een kerkgemeenschap komt die daarvoor open staat.

Heftig! En een kerk vinden die bij je past.. lijkt me ook erg moeilijk.
Jezus is de weg de waarheid en het leven

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 15 jan 2018 17:44

pindas83 schreef:Hey Nieuwechristen, welkom! Goed om te horen dat een Netflix-serie zoiets in gang kan zetten! Ik heb Exodus ook gezien, en het mooi om te zien dat die hedendaagse vondsten verband houden met de dingen die we in de bijbel terugvinden.
Hoop dat je je hier welkom voelt en schroom niet, hoe vreemd je vragen of opmerkingen ook lijken, deze hier te deponeren!
Groeten pindas83

Wat aardig dank je wel! Ik ben topics aan het doorlezen en druk met de bijbel. Ja exodus heeft zoveel bewijs opgeleverd, maar niet alleen daarom, ik voel dat het geloof waarheid is, of ik weet het. Ik vraag en ik krijg, zo bijzonder. En ook om een relatie aan te gaan met Jezus, zo fijn. Ik wil hem beter leren kennen!

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 22 jan 2018 19:15

Goedenavond beste mensen.

Ik heb een leuk nieuwtje!

Mijn vriend wist nog niet dat ik gelovig ben, vanavond heb ik hem dit verteld wat best spannend was, zweethandjes want ja hoe zou hij reageren? Ik vertelde hem hoe ik ben gaan geloven en waarom en dat mijn eerste gebeden echt verhoord zijn. Hij gelooft dat. Ik vertelde hem dat ik in de bijbel lees (via een app op de ipad, beetje stiekem dus) en dat ik het heel interessant vindt. Ik heb ook gezegd dat ik echt geen enorme kerkganger ga worden, daar zie ik mezelf gewoon niet of nog niet echt.. anyway, nu kan ik eindelijk gewoon een bijbel kopen en lezen en op tafel leggen, niet meer stiekem doen. Ik voelde mij best eenzaam af en toe want ik kon of durfde, het niet te delen met mijn grote liefde. Hij vindt het prima als het mij helpt, ik heb ook meteen gezegd dat ik hem niet ga ompraten of beinvloeden, het moet uit hemzelf komen. Misschien als hij ziet dat het voor mij 'werkt' hij ook interesse krijgt, zo niet dan niet, dat is prima. Hij zei ook, jij was zo die hard atheist daar ergerde ik me soms echt aan haha! Hij gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde dat er geen toeval bestaat maar dat het niet perse god is.

Ik ben heeeeel blij en had dit eerder moeten doen, vertrouwen op hem en dat hij mij respecteerd en van mij houd, wat ik ook geloof.

Bedankt voor het lezen en gods zegen!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 jan 2018 22:59

Nieuwechristen schreef:Goedenavond beste mensen.

Ik heb een leuk nieuwtje!

Mijn vriend wist nog niet dat ik gelovig ben, vanavond heb ik hem dit verteld wat best spannend was, zweethandjes want ja hoe zou hij reageren? Ik vertelde hem hoe ik ben gaan geloven en waarom en dat mijn eerste gebeden echt verhoord zijn. Hij gelooft dat. Ik vertelde hem dat ik in de bijbel lees (via een app op de ipad, beetje stiekem dus) en dat ik het heel interessant vindt. Ik heb ook gezegd dat ik echt geen enorme kerkganger ga worden, daar zie ik mezelf gewoon niet of nog niet echt.. anyway, nu kan ik eindelijk gewoon een bijbel kopen en lezen en op tafel leggen, niet meer stiekem doen. Ik voelde mij best eenzaam af en toe want ik kon of durfde, het niet te delen met mijn grote liefde. Hij vindt het prima als het mij helpt, ik heb ook meteen gezegd dat ik hem niet ga ompraten of beinvloeden, het moet uit hemzelf komen. Misschien als hij ziet dat het voor mij 'werkt' hij ook interesse krijgt, zo niet dan niet, dat is prima. Hij zei ook, jij was zo die hard atheist daar ergerde ik me soms echt aan haha! Hij gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde dat er geen toeval bestaat maar dat het niet perse god is.

Ik ben heeeeel blij en had dit eerder moeten doen, vertrouwen op hem en dat hij mij respecteerd en van mij houd, wat ik ook geloof.

Bedankt voor het lezen en gods zegen!

Wat een goed bericht, en een opluchting dat je vriend geen tegenstander is.
Ik wens je veel zegen in de lange weg die je nog gaan moet. :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 23 jan 2018 09:06

schaapje schreef:Wat een goed bericht, en een opluchting dat je vriend geen tegenstander is.
Ik wens je veel zegen in de lange weg die je nog gaan moet. :D

Dank je wel! Ja gelukkig anders wordt het denk ik toch vrij lastig allemaal. Maar opzich zijn we beide best open minded en delen we ook graag nieuwe ideeen en levenswijzen. Alleen wist ik niet hoe hij zou reageren op ik geloof in god, als je zolang samen bent en beide niet gelovig kan ik me voorstellen dat je even schrikt. Maar hij was heel positief en open.

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 28 jan 2018 08:21

Nieuwechristin.

Wat prachtig om te lezen dat jij de brede weg hebt verlaten en gekozen hebt voor de smalle weg die leidt naar de enge poort, de hemel.
Mij is indertijd verteld,"laat je leiden door de Geest en niet door het vlees.
Stel je open voor de heilige Geest, volhard in het bidden en God zal jouw leven verrijken.
Welkom

Nog even hierop reageren

Als hij echt van jou houdt dan respecteert hij jouw keuze.
Mijn advies is om voor hem te bidden dat hij samen met jou een kind van God wil zijn.
Misschien wil hij wel samen met jou bidden.
Mijn beden zijn voor jou en jouw vriend.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Johan100
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Johan100 » 29 jan 2018 13:20

elburger schreef:Nieuwechristin.

Wat prachtig om te lezen dat jij de brede weg hebt verlaten en gekozen hebt voor de smalle weg die leidt naar de enge poort, de hemel.

Waarde elburger,

Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, maar ik kan het toch niet laten om hier een groot misverstand uit de weg te ruimen. Met de enge poort wordt niet de hemel bedoelt. De enge poort daar wordt Christus mee bedoeld en door het ware geloof in Christus en wedergeboorte komen we op de smalle weg.

De enge poort staat aan het begin van de smalle weg en niet aan het eind.

Bijbelse overdenking
Doorgrond mij, o God, en ken mijn hart,
beproef mij en ken mijn gedachten.
Zie of er bij mij een schadelijke weg is
en leid mij op de eeuwige weg.

Bambi1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bambi1 » 29 jan 2018 16:03

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 29 jan 2018 16:22

Johan schreef

De enge poort staat aan het begin van de smalle weg en niet aan het eind.

Dank voor dit ophelderend antwoord.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nieuwechristen » 29 jan 2018 16:49

elburger schreef:Nieuwechristin.

Mij is indertijd verteld,"laat je leiden door de Geest en niet door het vlees.
Stel je open voor de heilige Geest, volhard in het bidden en God zal jouw leven verrijken.
Welkom

Nog even hierop reageren

Als hij echt van jou houdt dan respecteert hij jouw keuze.
Mijn advies is om voor hem te bidden dat hij samen met jou een kind van God wil zijn.
Misschien wil hij wel samen met jou bidden.
Mijn beden zijn voor jou en jouw vriend.

Dank je wel! Mooi gezegd van de enge poort de hemel. Ik las idd dat Jezus zei de poort of deur van de hemel is smal.

Ik heb gister 'toevallig' gesproken met mijn vriend maar hij zal niet gaan geloven, hij denk dat er meer is tussen hemel en aarde maar geen god. Hij gelooft ook niet in een hemel en hel. We gaan dood en dan is er niks. En dat is prima en zijn keuze, hij respecteerd mij en ik hem. Samen bidden is geen optie ik ga hem niks op leggen of dwingend proberen. Hij vind het moeilijk om te begrijpen, God. En hij is iemand die alles van de hoed en de rand wil weten en dat kan niet, het gaat soms ook ons verstand te boven. Hij vroeg me ook waarom grijpt God niet in tijdens ellende in deze wereld, maar ja dat weet ik ook niet. Dat zijn ook vragen die ik heb. Hij vroeg gister wie zegt dat de bijbel betrouwbaar is? Het is een kopie van een kopie van een kopie etc. Dus hij bracht mij een beetje aan het twijfelen, ja hoe zit dat? Ik dacht dat we de orginele geschriften nog gewoon ergens bewaard hadden liggen... De dode zeerollen wel in elk geval. Maar inmiddels heb ik me ingelezen en denk ik wel dat de bijbel betrouwbaar is. Heb in ieder geval nog veel te leren... Misschien gebeurd er ooit iets waardoor hij wel gaat geloven, we zijn nog jong. En zo niet dan niet, we respecteren elkaar zoals we zijn en zoals we denken. In ieder geval is het wel fijn dat we erover kunnen discusseren samen in een heel gemoedelijke sfeer.

Terug naar “Stel je voor!”