Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 23 dec 2017 20:24

@Coby5: Thnx voor t bidden. En gelukkig is er wel nog contact met je broer :)

@Lammetje: Thnx voor je reactie Lammetje. En ik ben het met je eens dat ik met mn man moet praten, dat zal ook zeker gebeuren. Nu nog niet, maar ik "wil" het zeker wel doen, dat zal de meest helende stap zijn.
En onverwerkt verleden... tja, een verleden is er zeker wel, o.a. op dit vlak, maar naar mijn idee niet onverwerkt. Heb met alles gedeald (samen met God en met hen) en kan de personen recht in de ogen aankijken zonder in vlammen te ontbranden. Maar misschien toch nog een spoor dat doorwerkt.....?

@Jess: Thnx....

@Pinda83: Thnx voor je reactie. Bemoedigend om te lezen hoe jij t op zou nemen, al blijft het moeilijk natuurlijk, dat kan ik alleen maar begrijpen. Maar toch bemoedigend om te lezen...

Blijven bidden is "makkelijk", zonder is simpelweg onmogelijk...
Geloven in vergeving vind ik wel nog moeilijk, als t om mijn eigen fouten gaat...

hans0166 schreef:ik benader het helemaal niet vanuit het zonde perspectief.
Ze zoekt steun voor iets waar ze maar een klein deel eigen verantwoordelijkheid in neemt.


Oprechte vraag: waarop baseer je dat ik maar voor een klein deel eigen verantwoordelijkheid neem? Ik zou graag weten waar ik de dingen verkeerd verwoord...

hans0166 schreef:Ook vind ik raar dat ze er al 16 jaar "tegen vecht" ... en nog maar net in de 30 is...

Sorry dat je t raar vindt, maar zoals eerder gezegd: of iemand het nou wel of niet gelooft/raar vindt heeft geen invloed op t feit dat t waar is.
Voor mij is t zelfs "nog maar" 16 jaar. Eerst stond hier een sneer, maar nadat t bij me gezakt was, heb ik deze post aangepast (was ik al van plan en las toen bambi's post hieronder).
Maar kort samengevat: AU...

Ik heb veel te leren, dat weet en erken ik, maar als opsteker voor jou en anderen: iemand die met seksualiteit worstelt doet dit doorgaans niet voor de lol. Iets voorzichtiger zijn met uitspraken als "niet geloven" en dingen raar vinden zou in het algemeen veel pijn kunnen voorkomen...
Laatst gewijzigd door Cestmoi op 23 dec 2017 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi2

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Bambi2 » 23 dec 2017 22:00

lieve @Cestmoi, ik heb nu geen tijd om dieper op je verhaal in te gaan, maar wil je alvast wel dit meegeven:

Je vertelt nu alles in de hoop dat mensen je beter begrijpen en hun mening over je bijstellen
Doe dat niet meer, want mensen die negatief denken, zullen dat blijven doen, wat je ook aandraagt
Mensen die je het voordeel van de twijfel geven, zoeken zelf naar positieve redenen of excuses of vragen daar naar

Leer van mij 1 ding en dat is dat je niet je hele hebben en houden hier moet vertellen, om bovenstaande reden, maar ook omdat er veel mensen meelezen. En het is nu een probleem, dus wil je daar nu hulp bij, maar over een jaar is dat weer over en dan weten ze alles van je

We zijn allemaal wildvreemde voor je, je hoeft je voor ons niet te rechtvaardigen, of begrip te hebben.
Dat is voor jou, je man en God
En die man, ach, na een maand alleen op Whats-app contact met je, dan was hij ook niet echt serieus. Denk eerder dat hij zich in zijn hemd voelt staan, dan gekwetst

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 23 dec 2017 23:01

Bambi2 schreef:lieve @Cestmoi, ik heb nu geen tijd om dieper op je verhaal in te gaan, maar wil je alvast wel dit meegeven:

Je vertelt nu alles in de hoop dat mensen je beter begrijpen en hun mening over je bijstellen
Doe dat niet meer, want mensen die negatief denken, zullen dat blijven doen, wat je ook aandraagt
Mensen die je het voordeel van de twijfel geven, zoeken zelf naar positieve redenen of excuses of vragen daar naar

Leer van mij 1 ding en dat is dat je niet je hele hebben en houden hier moet vertellen, om bovenstaande reden, maar ook omdat er veel mensen meelezen. En het is nu een probleem, dus wil je daar nu hulp bij, maar over een jaar is dat weer over en dan weten ze alles van je

We zijn allemaal wildvreemde voor je, je hoeft je voor ons niet te rechtvaardigen, of begrip te hebben.
Dat is voor jou, je man en God
En die man, ach, na een maand alleen op Whats-app contact met je, dan was hij ook niet echt serieus. Denk eerder dat hij zich in zijn hemd voelt staan, dan gekwetst


Thnx voor je reactie. Ik heb idd teveel geschreven in mn vorge post, al was dat niet om begrip te kweken, maar eerder een uithaal. Niet goed, dus daarom verwijderd. Maar thnx voor je adviezen idd... vrees dat ik met dit als start op t forum t idd niet lang ga uithouden met alle kennis die men over me kan krijgen, hoe anoniem ook...

Bambi2

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Bambi2 » 23 dec 2017 23:36

Cestmoi schreef:Thnx voor je reactie. Ik heb idd teveel geschreven in mn vorge post, al was dat niet om begrip te kweken, maar eerder een uithaal. Niet goed, dus daarom verwijderd. Maar thnx voor je adviezen idd... vrees dat ik met dit als start op t forum t idd niet lang ga uithouden met alle kennis die men over me kan krijgen, hoe anoniem ook...

Dat zullen de hormonen dan wel geweest zijn :wink:

Ach, je kunt het ook zien als leerproces. Dit weet je voor de volgende keer
Op het forum en daar buiten..........

Wat waren je gevoelens voor die man, als ik vragen mag. Was het een verliefdheid? Of was het een vorm van aandacht krijgen, waar je naar hunkerde en bij je man mist? Of echt alleen passioneel?

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor coby5 » 24 dec 2017 00:39

Je kunt misschien beter pm'en met wat mensen hier of ze kunnen jou pm'en als ze willen, maar als je dit topic verwijderd wilt hebben, vraag gewoon Henkie. Die is dol op opruimen. Ik kwak ook veel teveel persoonlijke info op fora, maar is inderdaad, zoals Bambi zegt, niet altijd handig.

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 24 dec 2017 09:43

Bambi2 schreef:Dat zullen de hormonen dan wel geweest zijn :wink:

Ach, je kunt het ook zien als leerproces. Dit weet je voor de volgende keer
Op het forum en daar buiten..........

Wat waren je gevoelens voor die man, als ik vragen mag. Was het een verliefdheid? Of was het een vorm van aandacht krijgen, waar je naar hunkerde en bij je man mist? Of echt alleen passioneel?


Hormonen idd, en anonimiteit, doorgaans ben ik hier totaal niet zo open over...

Qua gevoelens begon t echt alleen passioneel en aandacht, aangezien ik zeker de eerste tijd nog echt volledig op bed lag en vrijwel niemand zag. Hadden vooral contact als mn man er niet was. Als hij wel thuis was, bij mij in de buurt, appte ik niet, maar was ik juist wel echt op mn man gericht. Heel erg losgekoppeld hokjesdenken zeg maar. Maar ik kan niet ontkennen dat daarnaast meer gevoelens zijn ontstaan. Niet zozeer verliefd, maar wel echt heel duidelijk geven om. We hadden ook "gewoon normaal" contact, dagelijkse dingen, gerelateerd aan werk en andere zaken. En ik merk nu dat ik vooral dat mis. Ik heb meegeleefd met meerdere van zn projecten, een paar die erg belangrijk voor m zijn, en daar zal ik t eindresultaat niet van weten. Dat stukje vriendschap mis ik momenteel het meest (gelukkig dat het meest...) Niet dat er geen vriendschap is tussen mij en mn man, absoluut wel, maar je kunt ook geen vrienden met elkaar verwisselen, das altijd anders...

@coby5: voor nu heb ik zelf genoeg verwijderd, dat ging enkel om mn sneer van gisteravond waarin ik wel heel veel blootlegde. De rest van het topic mag blijven, laten weghalen zou voelen alsof ik t wil wegmoffelen, en dat voelt niet goed momenteel... Maar wel bedankt voor je tips, ik zal ze voor eventuele andere momenten onthouden.

Bambi2

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Bambi2 » 24 dec 2017 10:05

Cestmoi schreef:Hormonen idd, en anonimiteit, doorgaans ben ik hier totaal niet zo open over...

Qua gevoelens begon t echt alleen passioneel en aandacht, aangezien ik zeker de eerste tijd nog echt volledig op bed lag en vrijwel niemand zag. Hadden vooral contact als mn man er niet was. Als hij wel thuis was, bij mij in de buurt, appte ik niet, maar was ik juist wel echt op mn man gericht. Heel erg losgekoppeld hokjesdenken zeg maar. Maar ik kan niet ontkennen dat daarnaast meer gevoelens zijn ontstaan. Niet zozeer verliefd, maar wel echt heel duidelijk geven om. We hadden ook "gewoon normaal" contact, dagelijkse dingen, gerelateerd aan werk en andere zaken. En ik merk nu dat ik vooral dat mis. Ik heb meegeleefd met meerdere van zn projecten, een paar die erg belangrijk voor m zijn, en daar zal ik t eindresultaat niet van weten. Dat stukje vriendschap mis ik momenteel het meest (gelukkig dat het meest...) Niet dat er geen vriendschap is tussen mij en mn man, absoluut wel, maar je kunt ook geen vrienden met elkaar verwisselen, das altijd anders...


Als ik het zo lees, was je op het moment dat het begon zwak. Hij gaf je aandacht toen je je alleen en zwak voelde
Dan ben je niet verliefd op de persoon zelf maar op de aandacht die hij je geeft en hij vulde de leegte op
Dat je geschrokken bent en je schuldig voelt, over je gevoelens en omdat je het stiekem deed en je man van niks wist, zegt dat je in je hart niet zo bent.
En dat je er bang van bent geworden en die fout niet weer wil maken, ook
En daar heb je geen buddy voor nodig. Alleen een weten wat je zwakke plek is, geeft je juist meer groei en inzicht in je zelf, om de volgende keer al eerder op je hoede te zijn. Geen contacten meer die je man niet weet. Wan je weet nu zelf al dat je dan een grens overgaat, waarin je dingen in jezelf voedt.
En je kunt ook je aandacht nu ergens anders op gaan richten. Stort je op andere dingen op het internet, of ga kijken of er in je kerk oude eenzame oude mensen zijn, die verlegen zitten om een praatje aan de telefoon. Dan leef je weer met iemand anders mee, die het nodig heeft. Of wat dan ook, als het maar iets is, wat je aandacht opslokt.

Maar hou op met zo streng te zijn voor jezelf en jezelf slecht te vinden. Dit kan iedereen gebeuren, ook de zuurpruimen.
Want als je je zo slecht erover blijft voelen, ipv het nuchter te bekijken, dan hou je juist die gevoelens krampachtig vast.
God heeft het je allang vergeven. Daarom greep Hij ook in, om je gevoel van jezelf dat het niet goed was naar boven te halen en je tegen die man te laten vertellen dat je getrouwd was. Je moet het nu jezelf nog vergeven. Je moet die gevoelens loslaten, dan kun je er ook van een afstand naar kijken en je losmaken van die man.

Zie het als een uit de hand gelopen vriendschap.

Bambi2

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Bambi2 » 24 dec 2017 10:23

En als je nu weer schuldig gaat voelen t.o. je man dat je nu weer stiekem hier zit, dan doe je wat Coby zei en laat je het topic verwijderen door de mods, door op de meldknop te drukken, of een mail aan refoweb, of een pb aan elbert. Dan kun je daarna gewoon met je account meepraten in andere onderwerpen en kun je gewoon eerlijk tegen je man zeggen dat je op refoweb zit

En je mag ook gewoon pb's aan mij sturen, als je er behoefte aan hebt, om er nog over te praten.
Ik heb geen whats app

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Jesaja40 » 25 dec 2017 15:58

Chestmoi,

Het uiten van moeite en zorgen komen ook in de refomatorische gezindte voor. Ik denk dat u niet een eenling daarin bent. Eigenlijk zie ik uw oproep om gebed als help, wie gooit er een reddingsboei naar mij toe. Ik zie dat een aantal dat doen en tegelijkertijd roepen: gooi de overtollige ballast van je af dan gaat het gemakkelijker. Een drenkeling trek je in eerste instantie aan de kant en legt een warme handdoek om haar heen en zorgt voor een warme omgeving.

U schetst uw positie en het is goed voor moeder met een kind op komst dat er rust komt. Opnieuw maakt uw lichaam een verandering mee en er zijn gewoon veranderende emoties. Het nieuwe leven wat aanstaande is heeft een standvastige moeder nodig. Ieder mens zoekt naar een erkenning en wellicht heeft u nog meer dan voorheen dit nodig. Het zijn de kleine signalen die je soms in een huwelijk niet direct opmerkt. Mama is wat anders, maar ja dat mag wel want zij krijgt binnenkort een kind. Dan komt dat kleine signaal, die onuitgesproken hoop, kijk eens goed naar mij en kom mij alsjeblieft te hulp. Deze zwangerschap is heel anders dan de voorgaande.

Kijk ook eens naar je echtgenoot, hij zoekt waarschijnlijk ook naar woorden om je op te beuren en er voor je te zijn. Ben je pas getrouwd dan deel je de liefde met elkaar. Komen er kinderen bij dan moet de liefde verdeeld worden. Nu staat u weer op het punt om de liefde te delen met het aanstaande kind. Het gezin moet daar ook klaar voor zijn en de echtgenoot dient dat ook te zien. En ik ga er zonder meer vanuit dat hij dat ook doet. Mannen zijn soms zo hulpeloos en weten vaak niet om te gtaan met emotionele veranderingen bij hun echtgenoot. Zij zien het niet en soms sluiten zij zich daar ook voor af.

Ja, wat kunt u dan anders doen door in het openbaar, ( via een reformatorisch forum) een hulpkreet laten horen. En gelukkig hebben velen al gereageerd en zijn voor u in gebed gegaan hoop ik voordat zij naar u hebben gereageerd. Blij ben ik wel met hen die u in een pb kunt raadplegen en die via de beslotenheid u bij willen staan. Ook ik zou dat willen doen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2017 12:48

Cestmoi schreef:Whoever is reading this...

Een nieuw lid hier, net geregistreerd omdat ik echt hulp wil vragen, maar liever niet binnen mijn directe kring. Mijn worsteling ligt nl. nogal gevoelig, maar ik wil niet in mn eentje hier verder mee worstelen.

Ff korte samenvatting: ik ben n getrouwde meid van net iets boven de 30, heb echt n geweldige man en 2 prachtige kids, 3e op komst. Alle reden tot geluk en me echt bewust dat God me gezegend heeft waar ik dat absoluut niet verdien. Altijd als christen opgevoed, niet altijd als christen geleefd. Zo ook de laatste tijd niet. Door omstandigheden is het momenteel niet mogelijk om volledig intiem te zijn met mijn man en dat gemis heeft mij laten afdwalen. Ik ben via Whatsapp in contact gekomen met een ander en heb met hem behoorlijk intieme gesprekken gehad en onze dagen draaiden echt om het onderling contact. Afgelopen dinsdag heb ik het contact gebombardeerd om problemen te voorkomen en hij heeft gisteren het contact definitief verbroken. Ik was kapotgeslagen en kon alleen nog maar huilend op bed liggen. Met enige terughoudendheid heb ik het bij God gebracht en gevraagd of Hij mij wilde helpen om los van hem te raken. God heeft hier zeker een antwoord in gegeven. Waar ik gisterochtend nog hevig in de tranen schoot bij het zien van zijn naam, was ik 's middags al een stuk rustiger en heb ik weer echt aandacht kunnen geven aan mijn gezin ipv op de automatische piloot.
Vannacht heb ik ook voor het eerst in langere tijd weer goed geslapen. Doorgaans werd ik om 3 a 4 uur wakker om vervolgens tot 6u al malend wakker te liggen en dan nog net voor de wekker in een uitgeputte slaap te vallen. Vannacht was ik rond dezelfde tijd heel even wakker, maar sliep binnen no time weer, tot na de wekker...

Toch weet ik dat het hierbij niet zomaar voorbij is en ik zeker nog een robbertje te vechten heb om dit echt achter me te laten. Ik ben hier vaker geweest... Er zullen zeker momenten komen met verleiding om weer contact met hem op te nemen en ik zou liegen als ik nu zeg dat ik dat niet wil. Maar de verslavende noodzaak is afgezwakt. Al merk ik wel dat die noodzaak heel eenvoudig weer op te roepen is...

Kortom, buiten gebed - wat vanzelfsprekend hard nodig is - zoek ik eigenlijk iemand (meisje/vrouw :wink: ) om via Whatsapp contact mee te hebben, waar ik moeilijke momenten mee kan delen, of juist overwinningen - en die mij ook aanspreekt en bevraagt of het goed gaat, accountable houdt.

Zou dat via hier kunnen?

Groetjes...


Hoe is je relatie met je man precies? hij zorgt goed voor je zeg je. Maar hou je ook echt van hem? Zijn de verleidingen er omdat je iets in je eigen relatie mist of staat dat daar los van? Ik krijg een beetje het vermoeden van het eerste omdat je aangeeft door omstandigheden dat je niet volledig intiem kan zijn met je man. Ik weet niet precies hoe dat zit en hoe je dat bedoelt, maar het lijkt er op dat je iets zoekt wat je bij je eigen man niet krijgt / vindt, geen idee waarom. Dat wordt versterkt door het feit dat je worstelingen blijkbaar ook niet goed met je man kan bespreken en daar een buddy voor zoekt. Nou snap ik wel dat het soms als vrouw fijner is om iets met een andere vrouw te kunnen bespreken en dat het lastig is om dit met je man te bespreken... maar zit daar niet meer achter? Hoeveel delen jullie met elkaar? En waarom is er blijkbaar niet zoveel intimiteit?

Misschien zit daar dan ergens het probleem en moet je in de strijd die je beschrijft ook op dat vlak gaan kijken hoe je dat kan oplossen. Als er iets in je eigen relatie niet goed is en je daardoor de behoefte hebt om dat ergens anders te gaan zoeken, is de oplossing dan niet om te zorgen dat dat in je eigen relatie weer goed komt, zodat je niet meer de behoefte hebt om dat ergens anders te krijgen? Ik denk dat daar grote winst te halen is, je hebt immers een geweldige man zeg je?

Misschien schat ik de situatie helemaal verkeerd in maar dit is mijn gevoel hierbij dus dat wilde ik graag even delen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Dippie » 03 jan 2018 21:32

Wauw, ik ben een een hele tijd niet meer hier geweest en wilde weer eens een kijkje nemen.
Met verbazing lees ik dit topic; wat een oordelen worden er gegeven hier! Dat TS niet goed zat weet ze zelf ook wel, wees blij dat ze dat inziet en er hulp bij vraagt. Waarom gelijk professionele hulp? Ik snap werkelijk niks van al dese reacties...

TS, je mag mij evt wen pb sturen. Ik ben zelf 31 en heb ook 2 kids. Geen idee of ik wat voor je kan betekenen, maar dat merken we vanzelf wel.
Afbeelding

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor lekkerbek » 03 jan 2018 23:34

Ook ik heb geoordeeld, heb al vrij snel een pb gestuurd en excuses aangeboden. Uitgelegd waarom ik dit bericht gestuurd heb, dat ik op t moment in mijn directe omgeving een relatie zie stranden wat ook begon met berichten naar elkaar te sturen. Ik zie het intens verdriet van degene die nu met de kinderen achter blijft. Het topic wekte daarom mijn woede op, wat onterecht is, vandaar mijn pb. Ik realiseerde me alleen stom genoeg niet dat mijn bericht gewoon bleef staan en dat iedereen dat wel leest en niet mn pb natuurlijk.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Dippie » 04 jan 2018 11:51

lekkerbek schreef:Ook ik heb geoordeeld, heb al vrij snel een pb gestuurd en excuses aangeboden. Uitgelegd waarom ik dit bericht gestuurd heb, dat ik op t moment in mijn directe omgeving een relatie zie stranden wat ook begon met berichten naar elkaar te sturen. Ik zie het intens verdriet van degene die nu met de kinderen achter blijft. Het topic wekte daarom mijn woede op, wat onterecht is, vandaar mijn pb. Ik realiseerde me alleen stom genoeg niet dat mijn bericht gewoon bleef staan en dat iedereen dat wel leest en niet mn pb natuurlijk.



Maar dan juist als jij een situatie kent, dan zou je TS toch alleen maar willen helpen? Jij weet wat voor impact het kan hebben vanuit de andere kant, en TS wil hier voor vechten, met een beetje hulp van een ander willekeurig iemand. Daar is toch niets mis mee dan?

Fijn iig dat je je excuus aangeboden hebt!
Afbeelding

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor lekkerbek » 04 jan 2018 23:30

@Dippie maar dat kon ik juist niet, t kwam voor mij op zo'n ongelukkig moment, er zit zoveel boosheid in mij naar iemand die zeer dicht bij me staat, en ik uitte dat naar de verkeerde. Ik kan nu achteraf zeggen dat ik heel blij ben dat het whatsappcontact verbroken is en dat ik hoop dat dit nooit meer heropend wordt. Maar ik kon gewoon niet begrijpen dat dit contact er wel geweest is.
Maar t was oneerlijk van mij om over iets wat ik niet begrijp en wat al gestopt is zo cynisch te reageren, net of ik volmaakt ben, en geloof me dat is absoluut niet, verre van dat.
Wat ik er verder nog over kwijt wil is dat ik ooit heel erg verliefd ben geweest op een niet kerkelijke man, er is niets tussen ons gebeurd maar t kwam op een bepaald moment wel zover dat het bijna wat werd tussen ons. Toen pas begon ik serieus te bidden omdat ik voelde dat ik hier hulp bij nodig had. Ik heb gebeden of de Heere als het tegen Zijn wil was deze weg af wilde sluiten. Dat heeft hij gedaan, door bijzondere omstandigheden heb ik hem daarna nooit meer gezien.
De Heere helpt écht, hij wil er om gevraagd worden! Ik hoop echt Cestmoi dat je dat mag ervaren! Hij kan het zo sturen dat je totaal niet meer naar contact verlangt en de liefde tussen jou en je man op laat bloeien!

Gebruikersavatar
Cestmoi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2017 09:29

Re: Gebed gevraagd, en een accountability buddy?

Berichtdoor Cestmoi » 21 sep 2018 10:28

Na maanden waag ik me hier weer eens, en het zijn roerige maanden geweest. Maanden waarin ik keihard onderuit gedonderd ben, maar waarin God mij absoluut niet heeft losgelaten, hoe vervelend ik dat soms ook vond. Maar Hij is uiteindelijk de Overwinnaar, vol onverdiende genade. Zou ik Paulus tegen kunnen komen, zou ik hem vertellen dat niet hij de grootste zondaar is, maar ik. En desondanks is God daar, hoe onwaarschijnlijk groot en liefdevol. Hij heeft mij in mijn nekvel gegrepen en op de goede weg gezet.
En waar ik helemaal verbluft om sta, is dat het erop lijkt dat God juist dit deel van mij - mijn onbeschrijflijke koppigheid van afgelopen maanden inclusief zijn redding - wil gebruiken om een ander van misstappen te weerhouden.
Mijn hart loopt momenteel over van dankbaarheid aan God, een diepe liefde voor Hem die ik haast niet durf te voelen - want wie ben ik dat ik van God mag houden - maar een liefde die ik niet kan en wil negeren, maar juist heel bewust wil uitspreken. Ook heel bewust hier, waar ik zwak ben geweest, kwetsbaar, gekwetst, maar ook bemoedigd.

Ik twijfel, want ik zou zo graag het hele verhaal hier opschrijven, gewoon als getuigenis van hoe groot en barmhartig God is, Hij verdiend alle eer, elk moment van mijn leven. Maar ik weet niet of ik daar goed aan doe, gezien de waarschuwingen niet te veel persoonlijk spul te delen. Maar tegelijkertijd ligt het op het puntje van mijn tong, brandt het in mijn hart en moet het eruit...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten