En nu dus eerst die ‘hocus pocus die ik verzonnen zou hebben om de berekening uit te laten komen:
Als Jezus spreekt van de groter verdrukking zoal nooit geweest is en ook nooit meer zijn zal verwijst hij naar dan 9:27 En deze verdrukking eindigt bij de wederkomst Matt.24:29,30. Dat bewijst dus duidelijk dat Dan.9:27 over de eindtijd gaat.
En die eindtijd wordt uitvoerig beschreven in Openb. 6-19, begint als het Lam het boek neemt en de zegels opent en eindigt dus met Zijn wederkomst.En uit Openb.11:2 en 3 blijkt duidelijk dat 42 mnd identiek zijn met 1260 dagen zie ook hst 12:6.en 13:5. Dat bewijst dat een profetisch jaar 12x30 =360 dagen heeft. Dat is dus geen hocus pocus van mij, maar uit de Schrift bewezen.
Johan100:
Het gaat duidelijk over de laatste jaren voor de wederkomst. Lees maar verder in Mattheus 24:
Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats (die het leest, die merke daarop),
16 Dat alsdan die in Judéa zijn, vlieden op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op den akker is, kere niet weder terug om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee den bevruchten en den zogenden vrouwen in die dagen.
20 Doch bidt dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
In Markus 13:14 e.v. staat hetzelfde, dus ik begrijp je niet.
Over de antichrist kun je duidelijk lezen in Openbaringen.
Nu zit je goed Johan, maar hieruit blijkt toch duidelijk het interval in de profetie tussen de dood van de Messias en de 70e jaarweek? Waarom heb je mij dan daarover eerst beledigd en uitgescholden voor al wat lelijk is? Jij komt dus op hetzelfde jr uit als ik door achteraf de profetische jaren om te rekenen in zonnejaren. En ook betrouwbare geschiedschrijvers als Usscher, Tregelles, Hengstenberg gaan voor deze berekening uit van het 20e jr van Artahsasta.Jij zat er dus eerst 13jr naast. gr:ereunao