Zeventig weken in Daniël

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor Johan100 » 31 dec 2017 10:16

Het gaat duidelijk over de laatste jaren voor de wederkomst. Lees maar verder in Mattheus 24:
Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats (die het leest, die merke daarop),
16 Dat alsdan die in Judéa zijn, vlieden op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op den akker is, kere niet weder terug om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee den bevruchten en den zogenden vrouwen in die dagen.
20 Doch bidt dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.

In Markus 13:14 e.v. staat hetzelfde, dus ik begrijp je niet.

Over de antichrist kun je duidelijk lezen in Openbaringen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor Johan100 » 31 dec 2017 10:35

Artaxerxes werd koning in 464 v. C en zijn 20e jaar kreeg Nehemia verlof om terug te keren naar Jeruzalem om de muren op te bouwen.
Dat is dus in 444 v. C.

Die 69 weken zijn profetische jaren van 360 dagen, dus 69x7x360=173880.
173880 : 365=476 zonnejaren.

444 v C. + 476 zonnejaren = het jaar 32. Toen werd Jezus gekruisigd.

Die laatste jaarweek schuift dan op naar de laatste jaren voor de wederkomst. Zie eerdere reactie.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 31 dec 2017 20:35

En nu dus eerst die ‘hocus pocus die ik verzonnen zou hebben om de berekening uit te laten komen:
Als Jezus spreekt van de groter verdrukking zoal nooit geweest is en ook nooit meer zijn zal verwijst hij naar dan 9:27 En deze verdrukking eindigt bij de wederkomst Matt.24:29,30. Dat bewijst dus duidelijk dat Dan.9:27 over de eindtijd gaat.
En die eindtijd wordt uitvoerig beschreven in Openb. 6-19, begint als het Lam het boek neemt en de zegels opent en eindigt dus met Zijn wederkomst.En uit Openb.11:2 en 3 blijkt duidelijk dat 42 mnd identiek zijn met 1260 dagen zie ook hst 12:6.en 13:5. Dat bewijst dat een profetisch jaar 12x30 =360 dagen heeft. Dat is dus geen hocus pocus van mij, maar uit de Schrift bewezen.

Johan100:
Het gaat duidelijk over de laatste jaren voor de wederkomst. Lees maar verder in Mattheus 24:
Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats (die het leest, die merke daarop),
16 Dat alsdan die in Judéa zijn, vlieden op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op den akker is, kere niet weder terug om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee den bevruchten en den zogenden vrouwen in die dagen.
20 Doch bidt dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.

In Markus 13:14 e.v. staat hetzelfde, dus ik begrijp je niet.

Over de antichrist kun je duidelijk lezen in Openbaringen.


Nu zit je goed Johan, maar hieruit blijkt toch duidelijk het interval in de profetie tussen de dood van de Messias en de 70e jaarweek? Waarom heb je mij dan daarover eerst beledigd en uitgescholden voor al wat lelijk is? Jij komt dus op hetzelfde jr uit als ik door achteraf de profetische jaren om te rekenen in zonnejaren. En ook betrouwbare geschiedschrijvers als Usscher, Tregelles, Hengstenberg gaan voor deze berekening uit van het 20e jr van Artahsasta.Jij zat er dus eerst 13jr naast. gr:ereunao

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 01 jan 2018 07:34

Langdurige zware verkoudheid, het plotseling opduiken van buitenbijbelsetaken die volbracht moesten worden en discussies op fora en mail noodzaakten mij er toe om enige taken abrupt of tijdelijk te beeindigen.
maar hier ben ik dan weer.

Ik heb de Bijbelse uitlegging van de jaarweken gegeven, en men komt ineens met allerhande andere zaken zoals mijn geloof of de drie-eenheid, wat mijn religie is doet er niet toe, het gaat om de Bijbelse leringen, gaat men dan toch op de man spelen en geloof tersprake brengen getuigd dat van wanhopig frustraties botvieren, men doet maar je hebt dan alleen jezelf, wie de schoen past die trekke hem aan.
Drie eenheid wordt door de bijbel niet geleerd, heeft men toch goede argumenten open dan een topic en ik zal reageren.

Neemt men de bijbelse onderwijzingen hieromtrent niet serieus dan rest je alleen maar om filosofie en de meest controversiële en onlogische constructies te geven.
Laatst gewijzigd door antoon op 01 jan 2018 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 01 jan 2018 09:26

Wij gaan hier geen discussie starten over de drieënheid en op die ‘bijbelse' uitleg van jou van de 70 jaarweken valt ook nog wel,wat af te dingen! gr: ereunao

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 01 jan 2018 19:49

Ik constateer dus dat het doen ophouden van het slacht-en spijsoffer ziet op de a-christ die na 3 ½ jr het masker afwerpt en zich in de tempel Gods zet en alle Goddelijke eer en aanbidding voor zichzelf opeist zie 2 Thess.2:4. Cicero en Antoon zitten er dus allebei naast.

En als Johan100 nog een greintje fatsoen en eergevoel bezit beseft hij nu wel dat ik recht op eerherstel heb nu hij zelf die 70e week naar de eindtijd verplaatst en daarmee het interval in de profetie erkend heeft gr: ereunao

antoon

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor antoon » 02 jan 2018 08:00

Ik constateer dus dat het doen ophouden van het slacht-en spijsoffer ziet op de a-christ die na 3 ½ jr het masker afwerpt en zich in de tempel Gods zet en alle Goddelijke eer en aanbidding voor zichzelf opeist zie 2 Thess.2:4. Cicero en Antoon zitten er dus allebei naast.


Er is gewoon geen overtuigend causaal verband te zien tussen de Anti Christ en de Messiaanse profetie in Daniel, noch verbanden met tijdsperioden in openbaring
de laatste 2 duiden inderdaad op de eindtijd waarin we leven en Daniel stipt inderdaad ook zeer duidelijk de eindtijd aan in zijn boek laat daar geen verschil van mening over zijn, met uwer persoon.

De 70 jaarweken duiden echter exact naar de tijdstippen van de Messias, doop, dood en afsluiten van het Abrahamitisch verbond, zo ongelooflijk afgepast aan de toestanden ook zoals de vernietiging van Jeruzalem, het is een evangelie opzich.
wat betreft het doortrekken naar deze tijd wat inderdaad veel mensen geloven, de schrift geeft echt geen overtuigende motivatie, als 2e vervulling in deze tijd geloof ik niet, wel kan ik deels met uwer perceptie meegaan.

ereunao

Re: Zeventig weken in Daniël

Berichtdoor ereunao » 02 jan 2018 15:05

Antoon:
Er is gewoon geen causaal verband te zien tussen de Anti Christ en de Messiaanse profetie in Daniel, noch verbanden met tijdsperioden in openbaring


O nee? Staat dan de Apocalyps niet bol van verwijzingen naar de profeten van Israël? Dat begint al in hst.1:7 dat Zach.12:10-13 rechtstreeks met de wederkomst verbindt! Dito 11: 4 met met Zach.4:14, hst. 10:7 en 11;15 verwijzen duidelijk naar Dan.7:13,14 Bovendien bevinden wij ons in de Apocalyps duidelijk op Joodse bodem wat bewijst dat het centrum van het hele gebeuren in de eindtijd in Israël ligt. Het opmeten van de tempel en de stad waar ook onze Heere gekruisigd is, de berg Sion, Armageddon etc. bewijzen dit duidelijk.

Maar dit is weer die verv-leer die de kerk op de plaats van Israël gezet heeft daarom de profetie door laat lopen in de kerkgeschiedenis. Want ‘Israël is de kerk en de kerk is Israël’, dat is de redenering. Maar wanneer je afstand gaat nemen van de vervangingsleer, raak je aan iets dat de klassieke theologie tot in de haarvaten heeft gekleurd. Je bent er dus niet door te stellen dat je als kerk de vervangingstheologie als zijnde niet bijbels afwijst. Of dichter bij huis:’Dat je als kerk onopgeefbaar verbonden bent met het volk Israël’. Dat is een cruciale stap, maar tegelijk een stap die vervolgens onvermijdelijk een nieuwe bezinning op het geheel van de klassieke theologie vraagt. Alles zal dus op de schop moeten, behalve de 3 sola’’s Want de verzoening door het bloed van het Lam en de rechtvaardiging door het geloof zijn in oud-en nieuwtestament precies dezelfde!
hier zal ik het maar weer even bij laten. gr:ereunao


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Huisje_op_de_hei en 23 gasten