Website www.derokendevlaswiek.nl

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor hans0166 » 27 dec 2017 12:06

Johan100 schreef: Ik wil jou even aan het denken zetten.


daar ik vind dat hij het recht heeft hier openbaar op te reageren.


JIJ hoeft mij niet aan het denken te zetten, lijkt mij namelijk niet zo heel vruchtbaar wat je aandraagt

en op het tweede ... recht om in het openbaar erop te reageren?.. dus je wil echt in de mesthoop roeren.
NIET op die rokende mesthoop reageren is een veel betere manier.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor rotterdam » 27 dec 2017 12:55

hans0166 schreef:NIET op die rokende mesthoop reageren is een veel betere manier.


=D> =D> =D>

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor henkie » 28 dec 2017 09:35

Johan100 schreef:
Wie heeft er nu op grond van de Bijbel gelijk? Wat is jullie gedachte hierover?

Ps; eigenlijk zou ik deze brief en reactie via de vragenrubriek eens onder de aandacht willen brengen van ds. Simons zodat hij zich kan verweren.
Het gaat me nu alleen om de 2 standpunten.


Ik acht de kans om en nabij nul dat we ds. Simons hiermee lastig gaan vallen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Johan100 » 28 dec 2017 11:18

henkie schreef:Ik acht de kans om en nabij nul dat we ds. Simons hiermee lastig gaan vallen.

Ik heb die andere pagina waar de zonde tegen de Heilige Geest bedreven zou zijn met medeweten van ds.A.Simons via de vragenrubriek ook onder de aandacht gebracht van ds. Simons. Maar daar komt hij dus niet aan. Oh ja, dan ziet hij natuurlijk gelijk wat voor taal er gebezigd wordt op refoweb forum, dat is niet zo goed voor je portemonnee, want dan haken de meeste predikanten misschien wel af! Dus ik snap je wel. Ik zal deze vraag wel persoonlijk aan hem stellen. Ik vind namelijk wel dat hij zich mag verdedigen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor hans0166 » 28 dec 2017 12:54

Johan100 schreef:. Ik vind namelijk wel dat hij zich mag verdedigen.


ik vind je gedrag iets anders... achterklap, stokerij ...

"oh ik heb daar en daar iets gezien.. móet je echt iets mee hoor....."

Iedereen in het ReFo wereldje weet van die website, en wat er staat. De betrokkenen zijn mans genoeg om er zelf iets mee te doen ALS ze dat al willen. Daar hebben ze geen stokertje of wegwijzertje voor nodig.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Johan100 » 28 dec 2017 12:57

hans0166 schreef:ik vind je gedrag iets anders... achterklap, stokerij ...

"oh ik heb daar en daar iets gezien.. móet je echt iets mee hoor....."

Iedereen in het ReFo wereldje weet van die website, en wat er staat. De betrokkenen zijn mans genoeg om er zelf iets mee te doen ALS ze dat al willen. Daar hebben ze geen stokertje of wegwijzertje voor nodig.

Doe alsjeblieft niet zo achterlijk!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor henkie » 28 dec 2017 13:21

Johan100 schreef:Oh ja, dan ziet hij natuurlijk gelijk wat voor taal er gebezigd wordt op refoweb forum, dat is niet zo goed voor je portemonnee, want dan haken de meeste predikanten misschien wel af! Dus ik snap je wel. Ik zal deze vraag wel persoonlijk aan hem stellen. Ik vind namelijk wel dat hij zich mag verdedigen.


Oei, betrapt! Blijft er dan niets meer geheim ](*,)

Het feit dat je de woorden van de riekende vlasrok serieus overdenkt, vind ik behoorlijk beangstigend eerlijk gezegd.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Johan100 » 28 dec 2017 13:23

:D
Over tot de orde van de dag, beste Henkie!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor rotterdam » 19 jan 2018 16:41

Optimatus schreef:We hebben in Nederland godsdienstvrijheid en als men in Kruiningen als geloofsgemeenschap genoeg geld heeft gespaard en aan de bouwkundige en planologische eisen voldoet, kan men gerust een (zoveelste) kerk in Kruiningen neerplempen.



Ik dacht dat milieubesef ook al in onze kringen was doorgedrongen.

Overigens ons aller vriend Burggraaf heeft ook een mening over Kruiningen.

https://www.youtube.com/watch?v=aM4-xvoIe4o&t=36s

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor MoesTuin » 19 jan 2018 22:22

Hmm.....wat een geschreeuw en Hmmm gekakel zeg..... :shock:
En dat alles in de naam van........
Beschamend!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2018 22:29

rotterdam schreef:Ik dacht dat milieubesef ook al in onze kringen was doorgedrongen.

Overigens ons aller vriend Burggraaf heeft ook een mening over Kruiningen.

https://www.youtube.com/watch?v=aM4-xvoIe4o&t=36s


Preekt die klaploper nog?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Race406 » 20 jan 2018 00:34

Optimatus schreef:Preekt die klaploper nog?
Ik weet niet hoelang jij iets preken blijft noemen....? :lol:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Cicero » 20 jan 2018 12:36

Het is een lompe boer, maar zijn denktrant is gewoon een iets uitgesprokener versie van de manier van denken in de refowereld.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor gravo » 20 jan 2018 13:09

Cicero schreef:Het is een lompe boer, maar zijn denktrant is gewoon een iets uitgesprokener versie van de manier van denken in de refowereld.


Mee eens. De hele ultra-orthodoxie ie gestoeld op het competitie-beginsel. Wie kan nóg rechtser, nóg orthodoxer, nóg harder en extremistischer uithalen dan de ander. Daarom zijn de uiterste flanken ook nooit ontvankelijk voor enige relativering. Hun winst is niet te halen bij mensen van het midden. Nee, zij willen altijd uitblinken als degene die het meest verwijderd zijn van het midden. Hoe verder, hoe beter.

Toch is dit ook wel geruststellend. Want wie de strijd op de flank wint, zal altijd mensen voor wie het te ver gaat, zien afhaken. De extremisten nemen daar graag afstand van. Ook dat zijn zwakke broeders, is het oordeel al snel.
Uiteindelijk staat de aller-extreemste extremist alleen. Dat zien we nu ook bij GPPB gebeuren. Volstrekt geïsoleerd. En daarmee ongevaarlijk.
Hij wekt alleen meewarigheid en lachlust op.
Een extremist kan het midden nooit overwinnen, omdat hij dit midden vanuit de flanken zelf creëert.

Je kunt natuurlijk met goed recht zeggen dat hij een eikel, een *censuur* en een *censuur* is (een soort heilige drievuldigheid onder de gordel), maar dat maakt allemaal niets uit. Dan bevestig je zo iemand alleen maar. Zie je wel hoe diep ze gezonken zijn, wordt dan het klinkende weerwoord.
Hij vindt zichzelf de winnaar aller tijden, omdat hij aan kop loopt in de wedstrijd aan de uiterste rechterflank van gereformeerd protestantisme. Alle kritiek ziet hij als bevestiging dat men de waarheid niet meer wil horen. Hallucinant, maar zo werkt het. Ook hier weer: zie GPPB.

In zijn ogen is iedereen minder. Iedereen is een loser, alleen hij houdt vol tot het einde. Daarom verstaat hij zich ook met niemand meer. Het is te hopen dat er een aparte hemel voor hem in het leven wordt geroepen, want het isolement waarin hij zich plaatst is van eeuwigheid, volgens mij. Menselijk gezien heel triest.
Het heeft geen enkele verbinding meer met de kern van de godsdienst. Dit is gewoon militaire en sociologische wetmatigheid.

Maar er schuilt wel een waarschuwing in voor mensen die ook met volle overtuiging het ultra-orthodoxe pad kiezen. Pas op, je komt terecht in een wedstrijd. Voor je het weet staat er een nog orthodoxere gast op en wordt je gedwongen om als zwakke broeder af te haken (als één die zijn principes volgens die nieuwe gast verloochent).Je bent niet langer de leider, de grote man van het orthodoxe gelijk. Tenzij jij er weer een schepje bovenop doet. Zo werkt de aantrekkelijkheid van orthodoxie. En zo zijn ook veel kerkverbanden ontstaan. En veel extremisten. En veel "charismatische" drijvers. Weg van het midden, je afscheiden van hen die je te licht vindt en zelfstandig verder gaan, met je rechtzinnige leer. Totdat de makker die met je meeging opeens nóg rechtzinniger wil zijn. Sta je weer op afstand. En begint het hele "feest" weer van voor af aan.
Ultra - orthodoxie is een strijd op leven en dood.

Uiteindelijk eindig je als Burggraaf.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: 'Refogate' Kruiningen

Berichtdoor Speedy » 20 jan 2018 13:45

gravo schreef:Mee eens. De hele ultra-orthodoxie ie gestoeld op het competitie-beginsel. Wie kan nóg rechtser, nóg orthodoxer, nóg harder en extremistischer uithalen dan de ander. Daarom zijn de uiterste flanken ook nooit ontvankelijk voor enige relativering. Hun winst is niet te halen bij mensen van het midden. Nee, zij willen altijd uitblinken als degene die het meest verwijderd zijn van het midden. Hoe verder, hoe beter.

Toch is dit ook wel geruststellend. Want wie de strijd op de flank wint, zal altijd mensen voor wie het te ver gaat, zien afhaken. De extremisten nemen daar graag afstand van. Ook dat zijn zwakke broeders, is het oordeel al snel.
Uiteindelijk staat de aller-extreemste extremist alleen. Dat zien we nu ook bij GPPB gebeuren. Volstrekt geïsoleerd. En daarmee ongevaarlijk.
Hij wekt alleen meewarigheid en lachlust op.
Een extremist kan het midden nooit overwinnen, omdat hij dit midden vanuit de flanken zelf creëert.

Je kunt natuurlijk met goed recht zeggen dat hij een eikel, een *censuur* en een *censuur* is (een soort heilige drievuldigheid onder de gordel), maar dat maakt allemaal niets uit. Dan bevestig je zo iemand alleen maar. Zie je wel hoe diep ze gezonken zijn, wordt dan het klinkende weerwoord.
Hij vindt zichzelf de winnaar aller tijden, omdat hij aan kop loopt in de wedstrijd aan de uiterste rechterflank van gereformeerd protestantisme. Alle kritiek ziet hij als bevestiging dat men de waarheid niet meer wil horen. Hallucinant, maar zo werkt het. Ook hier weer: zie GPPB.

In zijn ogen is iedereen minder. Iedereen is een loser, alleen hij houdt vol tot het einde. Daarom verstaat hij zich ook met niemand meer. Het is te hopen dat er een aparte hemel voor hem in het leven wordt geroepen, want het isolement waarin hij zich plaatst is van eeuwigheid, volgens mij. Menselijk gezien heel triest.
Het heeft geen enkele verbinding meer met de kern van de godsdienst. Dit is gewoon militaire en sociologische wetmatigheid.

Maar er schuilt wel een waarschuwing in voor mensen die ook met volle overtuiging het ultra-orthodoxe pad kiezen. Pas op, je komt terecht in een wedstrijd. Voor je het weet staat er een nog orthodoxere gast op en wordt je gedwongen om als zwakke broeder af te haken (als één die zijn principes volgens die nieuwe gast verloochent).Je bent niet langer de leider, de grote man van het orthodoxe gelijk. Tenzij jij er weer een schepje bovenop doet. Zo werkt de aantrekkelijkheid van orthodoxie. En zo zijn ook veel kerkverbanden ontstaan. En veel extremisten. En veel "charismatische" drijvers. Weg van het midden, je afscheiden van hen die je te licht vindt en zelfstandig verder gaan, met je rechtzinnige leer. Totdat de makker die met je meeging opeens nóg rechtzinniger wil zijn. Sta je weer op afstand. En begint het hele "feest" weer van voor af aan.
Ultra - orthodoxie is een strijd op leven en dood.

Uiteindelijk eindig je als Burggraaf.

gravo


Gravo, ik wist dat je een hekel hebt aan refo's maar dat je zo doordraaf had ik niet verwacht. Met dezelfde redenatie kan je het vice versa aangeven voor degenen die met zo'n aversie leven: uiteindelijk eindig je als Kuitert
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten