de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor Teus » 17 dec 2017 15:28

schaapje schreef:Beste Teus zucht..

Je trekt voorbarig allerlei conclusies zonder mij ook maar goed te kennen.
Je zal het vast goed bedoelen maar weer stel jij je op als een biechtvader of een soort pastoraal werker,
ik vind je zo vaak opdringerig met je vragen en daar bijbehorende conclusies.

Voor jouw gemoedsrust wil ik je wel vertellen dat ik heel graag mijn belevingen in geloof en met de Heer deel en dat doe ik van harte met iemand die dicht bij mij staat, iemand die ik goed ken en die ik vertrouw en inderdaad daar is vreugde en herkenning van elkaar.

Ik heb totaal geen behoefte om de roerselen van mijn hart op dit forum bloot te leggen, buiten hier en daar wat pb tjes in goed vertrouwen.

Ik ben op dit forum o.a. om te leren en ik moet bekennen dat ik de loop der jaren heel wat geleerd heb.
Maak je maar niet bezorgd :D er is geen vrees en angst in mijn geloofsleven om over Hem praten, maar doe ik met mensen die ik goed ken.

Ik vraag je niets en schrijf mijn visie en vertel hoe het bij ons op huisgemeentes wenst te gaan. Dat vroeg je je toch af. (Ik zet geen vraagteken anders denk je dat ik je verplicht te antwoorden)
Je vraag het je wel af maar de uitleg wil je niet horen.
Toch jammer dat alleen tegen bekende over God spreekt. Ik ben blij dat de discipelen en de apostelen en vele meer het niet deden.
(Kan het niet laten, sorry schaapje), God verwacht meer van je. Het gaat om Hem, niet om jou.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor schaapje » 17 dec 2017 15:44

Teus schreef:Ik vraag je niets en schrijf mijn visie en vertel hoe het bij ons op huisgemeentes wenst te gaan. Dat vroeg je je toch af. (Ik zet geen vraagteken anders denk je dat ik je verplicht te antwoorden)
Je vraag het je wel af maar de uitleg wil je niet horen.
Toch jammer dat alleen tegen bekende over God spreekt. Ik ben blij dat de discipelen en de apostelen en vele meer het niet deden.
(Kan het niet laten, sorry schaapje), God verwacht meer van je. Het gaat om Hem, niet om jou.

Ooohh je trekt weer een conclusie Teus je bent wel heel erg verkeerd bezig, waar haal het vandaan dat ik met niemand over God praat.
Jaja dat zit in jouw hoofd, anderen vergelijken met jouw bezigheden, want die van jou zijn precies zoals het hoort en zoals het moet.
Inderdaad het gaat om God en niet om jou Teus
Houdt toch op!!! =;

Ik zat me net te bedenken om iets heel fijns te vertellen dat God met mij gedaan heeft, maar door jou gezuig doe ik het niet.
misschien met iemand per pb.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor Teus » 17 dec 2017 16:18

Ooohh je trekt weer een conclusie Teus je bent wel heel erg verkeerd bezig, waar haal het vandaan dat ik met niemand over God praat. Dat staat nergens, laat me maar zien, het zit in jou hoofd.
Jaja dat zit in jouw hoofd,anderen vergelijken met jouw bezigheden, want die van jou zijn precies zoals het hoort en zoals het moet. Belachelijke reactie schaapje, dat zit ook in jou hoofd, je wil niet eens dat er over God gesproken wordt. Je wordt boos en wil niets eens horen dat God iets van je verlangt. Weet je waar de schoen wringt? je wil niets gezegd zijn, zelfs niet door God.
Houdt toch op!!! =; ,
Inderdaad het gaat om God en niet om jou Teus, Dat zei ik al. Overigens een typerende reactie op hetgeen ik zei dat het om God ging en niet om jou, spreekt boekdelen, een slinkse uitwijk manoeuvre zeg maar, hoor ik vaker.
Ik zat me net te bedenken om iets heel fijns te vertellen dat God met mij gedaan heeft, maar door jou gezuig doe ik het niet.
misschien met iemand per pb. Het liegen gaat je kennelijk makkelijk af, kan er rekening mee houden.

Ik wil graag van je zien waar ik zeg dat je met niemand over God praat.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor schaapje » 17 dec 2017 16:26

Teus schreef:Ooohh je trekt weer een conclusie Teus je bent wel heel erg verkeerd bezig, waar haal het vandaan dat ik met niemand over God praat. Dat staat nergens, laat me maar zien, het zit in jou hoofd.
Jaja dat zit in jouw hoofd,anderen vergelijken met jouw bezigheden, want die van jou zijn precies zoals het hoort en zoals het moet. Belachelijke reactie schaapje, dat zit ook in jou hoofd, je wil niet eens dat er over God gesproken wordt. Je wordt boos en wil niets eens horen dat God iets van je verlangt. Weet je waar de schoen wringt? je wil niets gezegd zijn, zelfs niet door God.
Houdt toch op!!! =; ,
Inderdaad het gaat om God en niet om jou Teus, Dat zei ik al. Overigens een typerende reactie op hetgeen ik zei dat het om God ging en niet om jou, spreekt boekdelen, een slinkse uitwijk manoeuvre zeg maar, hoor ik vaker.
Ik zat me net te bedenken om iets heel fijns te vertellen dat God met mij gedaan heeft, maar door jou gezuig doe ik het niet.
misschien met iemand per pb. Het liegen gaat je kennelijk makkelijk af, kan er rekening mee houden.

Ik wil graag van je zien waar ik zeg dat je met niemand over God praat.

Weet je wat Teus denk maar wat je wil.
Er zijn genoeg anderen waar ik wel goed mee kan praten schrijven.
En heel kleinzielig om mij te betichten van liegen, gelukkig is er iemand die beter weet, en nog Iemand met een Hoofdletter!
Verder reageer ik niet meer op jou dat begrijp je zeker wel.
Ik heb dat meer gezien als jij je zin niet krijgt wordt je heel venijnig, weet je nog wel in een ver verleden?
Vergeten zeker, ik niet hoor. :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor Teus » 17 dec 2017 16:34

schaapje schreef:Weet je wat Teus denk maar wat je wil.
Er zijn genoeg anderen waar ik wel goed mee kan praten schrijven.
En heel kleinzielig om mij te betichten van liegen, gelukkig is er iemand die beter weet, en nog Iemand met een Hoofdletter!
Verder reageer ik niet meer op jou dat begrijp je zeker wel.
Ik heb dat meer gezien als jij je zin niet krijgt wordt je heel venijnig, weet je nog wel in een ver verleden?
Vergeten zeker, ik niet hoor. :mrgreen:

Toch wil ik weten waar ik je fout beschuldig, ik heb er last van.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor Teus » 17 dec 2017 19:45

schaapje schreef:Weet je wat Teus denk maar wat je wil.
Er zijn genoeg anderen waar ik wel goed mee kan praten schrijven.
En heel kleinzielig om mij te betichten van liegen, gelukkig is er iemand die beter weet, en nog Iemand met een Hoofdletter!
Verder reageer ik niet meer op jou dat begrijp je zeker wel.
Ik heb dat meer gezien als jij je zin niet krijgt wordt je heel venijnig, weet je nog wel in een ver verleden?
Vergeten zeker, ik niet hoor. :mrgreen:


Jammer schaapje dat je niet laat weten wat ik fout doe en het niet bespreekbaar is of erkent dat het niet zo is.
Ik heb gedaan wat ik kan en wanneer ik het bij God breng, wat Hij van mij verwacht, ben ik er vrij van, jij kan er nog wat aan doen en ik weet niet hoe jij het dan op gaat lossen.
Je vindt het kleinzielig dat ik het een leugen noem maar wat niet waar is is gewoon een onwaarheid en dat is een leugen. Zeker God weet het het beste, vooral wanneer Hij in je onwaarheid betrokken is.
De waarheid kan soms hard zijn maar er is geen venijn in mij, ik denk dat je het daardoor zo opvat.
Van het verre verleden, wat je bedoelt, ben ik inderdaad vergeten. Ik ben er blij om en van mening dat ik mijn excuses wel aangeboden zal hebben.
Wanneer dat opgelost is wil God niet meer dat ik daar op terugkom, ik heb alle geluk van de hemel dat Hij het ook niet meer bij mij doet, dus bij deze verdiep ik me er ook geenszins in.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor Jesaja40 » 17 dec 2017 23:59

naamloos schreef:
En Hij kwam in Nazareth, waar Hij opgevoed was, en ging naar Zijn gewoonte op de dag van de ​sabbat​ naar de ​synagoge, en Hij stond op om te lezen.


Teus reageert hierop:
Dit moet je ook maar eens bestuderen. Dat betekent niet dat het Zijn gewoonte was, het was Hem gewoon dat Hij leefde UITSLUITEND tot eer van Zijn Vader. Als je weet en mag leven in Jezus Christus is elke dag stille tijd houden ook geen gewoonte, ik hoop dat je het begrijpt.


Beste Teus,
Laten we het detail bekijken: Yeshua gaat iedere Sjabbat naar de synagoge en slaat niets over. Als een jonge man krijgt Hij ook de gelegenheid om voor te lezen uit de Thora. Dat gebeurt al vanaf de leeftijd dat je bar-mitzwe wordt. Het voorlezen was Hen dus niet onbekend en vanaf Ziin jeugdige leeftijd al stond Hij bekend om zijn fenomenale kennis. Echter Hij werd vele malen onderuit gehaald door de opmerking: Jozef is niet Zijn natuurlijke vader en Hij werkt in de timmermanswerkplaats. Uit Nazareth is nog nooit een profeet gekomen. Er wordt het nodige verteld in het Evangelie als Yeshua in Nazareth volwassen wordt. Men vergeet daarbij dat Jona uit GatHefer komt. een onderhorige plaats van Nazareth. Jona was niet zo geliefd omdat zijn opdracht was om de de vijand van Israël om daar een vonnis aan te zeggen.

Ik neem aan dat u echt bedoeld tat Yeshua wel naar de synagoge ging, daarmee eerde Hij Zijn Vader. Yeshua leefde tot eer van Zijn Vader en gehoorzaamde ook aan de plaatselijke gebruiken. Hij was daar niet boven verheven. Verder is het zo dat ook Yeshua het ochtendgebed uitspreekt. Waarom zou Hij daar vanaf wijken? De reden dat Zijn discipelen aan Hem vragen: Meester leer ons bidden geeft aan dat zij bij Zijn ochtendgebed een heel andere intentie en klankkleur hoorden die zij misten.

Weet u Teus dat iedere dag dat u beseft om geborgen te zijn in de Messias een zegen is. Wij leren in de synagoge dat dit altijd voorwaardelijk is. Dat wil zeggen genade wordt geschonken en kan zomaar worden ingetrokken als men geen genade heeft tegenover anderen. Let goed op de gelijkenis van de man die (voorwaardelijk) de schuld vergeven kreeg. Hij kon ook niet vergeven en zijn heer eiste alles van hem wat hem eerst voorwaardelijk was kwijtgescholden. Zo teer zit het evangelie in elkaar en deze gelijkenis komt uit de mond van onze messias Yeshua.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor MoesTuin » 18 dec 2017 09:04

Teus schreef:Toch wil ik weten waar ik je fout beschuldig, ik heb er last van.

+1
Kijk.... Dat is nou eerlijk en getuigd van oprechtheid in een heel kwetsbare opstelling alhier temidden van allen die "er bovenop springen"
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor schaapje » 18 dec 2017 09:16

MoesTuin schreef:+1
Kijk.... Dat is nou eerlijk en getuigd van oprechtheid in een heel kwetsbare opstelling alhier temidden van allen die "er bovenop springen"

Tja stook het vuurtje weer even op moestuin.
Dat ik even door de schuurzak wordt gehaald en beschuldigd wordt van liegen doet er kennelijk niet toe.

Ik hoop echt dat deze idiote discussie over mijn z.g. geestelijke staat weg gemodereerd wordt.
Hoe ben ik hierin verzeild geraakt ? #-o Tja door me uit te laten dagen om te antwoorden! Ik had beter moeten weten.
Laatst gewijzigd door schaapje op 18 dec 2017 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor MoesTuin » 18 dec 2017 09:16

mona schreef:Ja, er kwam redelijke vrijheid. Maar idealiseer het niet, want als je niet deed wat de kerk zei, dan werd je van alles uitgesloten, en als je het al te bont maakte (door bijvoorbeeld voor de geloofsdoop te zijn, ik noem maar een voorbeeld :wink: ), dan kon het zelfs je leven kosten. Velen hebben daarvoor hun leven gegeven. Verdiep je er eens in. Mensen werden door de kerk, verdronken in het het doopwater...
Dus zo vrij was die vrijheid niet.


En daar ging het mis, de dwaling sloop daardoor binnen, en het "instituut kerk" nam een aanvang.


Prachtig, maar ik had liever gezien dat er een duidelijk zicht op Israël was gekomen, en dat het antisemitisme de kop was ingedrukt.
Daar had ik graag een paar prachtige schilderijen en wat kerkgebouwen voor ingeleverd.
Door vertroebeling van deze visie door de kerk, zitten we nu nog steeds met een aantal dwalingen.
De Heere gaf een reformatie. Maar door de verkeerde visie op Israël, van onder andere Luther, is deze helaas onvolkomen gebleven.


Zeker zeker
Er is zoveel onwetendheid en alles wordt automatisch voor waar aangenomen omdat het nu eenmaal zo is of de dominee dit zegt of het kerkverband.
Waar is het zelfonderzoek
Denk aan de Joden in Berea die het Woord hoorden (niet van de dominee want die was er helemaal niet in de eerste christengemeenten) maar ze hoorden het woord van verschillende leraars en onderzochten zelf nogeens de Schriften of het wel waar was en het klopte.

De dwalende kerk....als je dit opschrijft schiet iedereen in een kramp van boosheid want dat mag je niet zo stellen.
En we slapen weer verder in de luiers en we wipperen in de wippertjes weer op onze zo geliefde en vertrouwde kerkorde en dogma s en het is te hopen dat we van onze blindheid eens ziende mogen worden.

En t klinkt misschien raar, maar ik heb al die kerken en gemeenten lief, maar heb te doen met ze tegelijk.
Vroeger zag ik het ook niet zelfs Christus zag ik niet.
Proces van jaren geweest...
Niet zónder slag en stoot...
Heel heftig en pijnlijk.
Maar het bracht me verder en dichter bij Hem.
Alle eer en dank aan God.
Geestelijk groeien in Hem
Nog steeds...nu nog....eindigt nooit...
Met vallen en opstaan.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ereunao

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor ereunao » 18 dec 2017 09:30

Keizer Constantijn de Grote is het beste wat het christendom is overkomen.
Met zijn edict van Milaan in 313 maakte hij een einde aan de christenvervolgingen.
Het was waar de christenen in die tijd voor gebeden hadden.
God heeft hun gebeden verhoord.
Ik eer en gedenk hem en zijn godzalige moeder Helena in dankbaarheid


Deze primair aan mijn adres gerichte en buitensporige idealisering van de politieke overwinning van het christendom in de 4e eeuw kan ik niet op mij kan laten zitten, dit loopt werkelijk de spuigaten uit, te gek voor woorden!
Maar voor allen die het gelezen hebben stel ik er prijs op te verklaren dat de repliek van mona hierop mij uit het hart gegrepen is.

Hier dus mijn repliek:
Jes 62:1: ‘Om Sions wil zal ik niet zwijgen, en om Jeruzalems wil zal ik niet stil zijn; totdat haar gerechtigheid voortkome als een glans, en haar heil als een fakkel, die brandt !’

Dat Gods macht en goedheid zo groot is dat Hij zelfs uit het grootste kwaad nog iets goeds geboren kan laten worden. De kruisiging van Zijn Gezalfde was het toppunt van de goddeloosheid in de loopbaan van de gevallen mens. Maar God heeft nooit een grotere en heerlijkere overwinning behaald op de macht van satan, dood en hel dan door het kruis! Moeten wij daarom Judas, Kajafas, Pilatus en de Joodse Raad als heiligen gaan vereren? De Kerk kreeg door de politieke overwinning van het christendom in de 4e eeuw een machtspositie in de wereld. En dat was een grote ramp met rampzalige gevolgen voor kerk en wereld. Denk maar aan de stromen bloed vergoten in de door de Paus geïnspireerde en gezegende kruistochten. En dan de vele godsdienstoorlogen in Europa. Allemaal door de machtshonger van de paus die zich zelfs boven de keizer en de koningen verhief! En wat nog veel erger is, met die omwenteling in de 4e eeuw werd ook die rampzalige, godonterende verv-theologie geboren. Want het is de Kerkvader Augustinus geweest die deze “overwinning van het christendom” (wat nog iets anders is dan de Gemeente van Christus) ook theologisch onderbouwd heeft. Augustinus leerde dat Israël voorgoed had afgedaan en de kerk nu de belichaming was van het aan Israël beloofde koninkrijk. En zo werd het historische Israël gereduceerd tot slechts een voorlopig gestalte, een pseudoniem en wegwerpverpakking van het “geestelijke Israël” de alleenzaligmakende kerk, die de definitieve gestalte van het aan Israël beloofde koninkrijk heette te zijn. Benamingen als Sion, Jeruzalem en dergelijke moesten dus op de Kerk toegepast worden en al de profetieën van het O.T. werden vergeestelijkt en op de Kerk overgebracht. De kerk werd dus het geestelijke Israël, Christus werd “ Koning van de Kerk”, de doop kwam in de plaats van de besnijdenis, de eerste dag der week werd de sabbat enz. kortom de kerk gaf het hemelse standpunt waarop Christus haar door Zijn opstanding geplaatst had volledig prijs en kroop in de huid van Israël. En zo kregen wij een duizendjarig vrederijk zonder Israël, zonder de wederkomst, zonder de eerste opstanding, terwijl honger, oorlogen, pestilentiën en allerlei rampen “gewoon” doorgingen, dat in flagrante tegenstelling is met dat wat de profeten over het vrederijk leren. Maar het is godonterend zelfs maar te veronderstellen dat Hij de eed waarmee Hij Zich aan Abraham en zijn zaad verbonden heeft zou kunnen verloochenen. En de rampzalige gevolgen voor de Joden zijn openbaar sinds het duidelijke, zij het indirecte, verband tussen de vervangingstheologie en de Shoah door een scala aan theologen, historici en filosofen onweerlegbaar aan het licht is gebracht. Hier zal ik het maar weer bij laten, kom mij alsjeblieft nooit meer met zulke dwaasheden aan boord!
gr: ereunao

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor MoesTuin » 18 dec 2017 09:35

Ik heb respect voor je uitleg en geduld Ereunao.
(Ondanks dat mijn verstandelijke vermogens wat lager liggen dan de jouwe denk ik :wink: )
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor Chaya » 18 dec 2017 10:36

mona schreef:nou, het zou goed zijn om daar nu eens wat meer onderzoek naar te doen!
Ik zeg niet dat er helemaal niets goeds is voortgekomen uit het handelen van deze man,
maar zijn intentie was onzuiver. En uit een onzuivere bron kan geen zuiver water komen.
En dat heeft doorgewerkt tot op de huidige dag, met grote gevolgen.
Zo onverdeeld dankbaar ben ik niet

Dat ben ik niet met je eens Mona. Want in de Bijbel staan ook voorbeelden van heidense heersers die God toch gebruikte om Zijn plan te volvoeren.
Heel aktueel, Maria en Jozef moesten naar Bethlehem.
Dit was ook vanwege onzuivere motieven. Toch gehoorzaamden zij en God leidde hen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor rotterdam » 18 dec 2017 10:40

ereunao schreef:Deze primair aan mijn adres gerichte en buitensporige idealisering van de politieke overwinning van het christendom in de 4e eeuw kan ik niet op mij kan laten zitten, dit loopt werkelijk de spuigaten uit, te gek voor woorden!
Maar voor allen die het gelezen hebben stel ik er prijs op te verklaren dat de repliek van mona hierop mij uit het hart gegrepen is.

Hier dus mijn repliek:
Jes 62:1: ‘Om Sions wil zal ik niet zwijgen, en om Jeruzalems wil zal ik niet stil zijn; totdat haar gerechtigheid voortkome als een glans, en haar heil als een fakkel, die brandt !’

Dat Gods macht en goedheid zo groot is dat Hij zelfs uit het grootste kwaad nog iets goeds geboren kan laten worden. De kruisiging van Zijn Gezalfde was het toppunt van de goddeloosheid in de loopbaan van de gevallen mens. Maar God heeft nooit een grotere en heerlijkere overwinning behaald op de macht van satan, dood en hel dan door het kruis! Moeten wij daarom Judas, Kajafas, Pilatus en de Joodse Raad als heiligen gaan vereren?


Dat u een mening heeft...........het zij zo.
Maar dat u deze keizer vergelijkt met Judas, Kajafas en Pilatus is een ongelooflijk groot kwaad. SCHANDE.
U wilt zich niet laten leiden en toetsen aan 20 eeuwen grote denkers binnen de kerk.
Alleen uw eigen verzinsels zijn voor u de bron van uw mening.
En pas op, Asaf waarschuwt ons in psalm 73 niet trouweloos zijn aan het geslacht Uwer kinderen.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: de geestelijke staat van de gemeente (in de luiers of volwassen)

Berichtdoor coby5 » 18 dec 2017 11:30

In de luiers of volwassen? Ik ben aan een emotionele zindelijkheidstraining begonnen. Ik zag een keer een gast die zei dat mensen die hun emoties niet beheersen emotioneel incontinent zijn.
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... gfxxbjAmmg


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten