Revelation 12 Sign

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor schaapje » 16 dec 2017 11:04

gravo schreef:Een religie doet er verstandig aan om extremisten in haar midden hard aan te pakken en te verjagen van het erf. Ze zijn dodelijk en vernietigen met hun sektarische ketterij een geloofsgemeenschap van binnenuit en schaden tegelijkertijd het beeld van de godsdienst naar buiten toe, omdat ze één issue tot het allesbepalende gezicht van de godsdienst maken. Uiteindelijk krijgt iedereen daar last van.

In dit geval geven ze de boodschap af: "Christenen zijn zwakbegaafde wacko's die met absurd astrologisch getallen-gegoochel alleen maar zitten te wachten op het einde... meer stelt het niet voor."
Dat is, om het eufemistisch te zeggen, nogal ver verwijderd van de boodschap van het verlossende Evangelie.

Je moet weten wie je tegenover je hebt. Tegenover zoveel schadelijke leugens en bedrog past geen vriendelijkheid noch enige vredestichtende handeling. Ik zal dergelijk fundamentalisme en extremisme altijd met de sterkst mogelijke bewoordingen bestrijden. En ik gebruik tegenover hen geen argumenten, omdat ze daar niet gevoelig voor zijn. En omdat ik niet in het frame van deze fanatici getrokken wil worden.

Ik gebruik het alternatief: ze krijgen onderuit de zak. Wie kaatst kan de bal verwachten. Want negen van de tien keer eindigen deze dwaallichten hun betoog met een felle aanval op "gewone christenen". Ze krijgen van mij dan geen antwoord, maar wel een stoot terug.
Onder het motto uit Spreuken: Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt..
Uit liefde wil ik er nog wel eens een waarschuwing aan vast plakken, maar dat is het dan.

Tegenover christenen die zich wel houden aan het algemeen ongetwijfeld christelijk geloof en die het gewone christelijke leven (de term is van Watchman Nee) wél eerbiedigen, en daar reken ik jou ook toe, zal ik altijd tekst en uitleg geven, inclusief argumenten die ik tegen de soms ontluisterende voorstellingen van de sektarische drijvers heb.

Ik beschouw al die drijvers als de Ananias en Safira binnen de geloofsgemeenschap.

groet,
gravo

OK maar jouw sterke bewoordingen en onder uit de zak geven helpt ook geen zak 8) :lol:
Het laat wel veel van jouw persoonlijk zien.
Maar goed ik ben van mening dat het ook anders kan.

groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Cicero » 16 dec 2017 11:32

Volgens mij hangt het af van plaats en gelegenheid. Iemand flink aanpakken op een extremistische opvatting is iets anders dan dat je iemand hulp zou weigeren of zeer persoonlijk zou aanvallen of naar de hel zou verwensen.

Op dit forum zie ik bij zelfbenoemde waarheidkenners nogal eens dat ze zich beroepen op Jezus of Paulus, die ook bepaald geen blad voor hun mond namen. Meestal vind ik dit beroep onterecht, omdat degene die het doet zelf een oogkleppengeloof heeft. Maar vriendelijk doch beslist een extremistische opvatting bespottelijk maken, acht ik een goede christelijke daad.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Chaya » 16 dec 2017 13:39

Cicero schreef:Maar vriendelijk doch beslist een extremistische opvatting bespottelijk maken, acht ik een goede christelijke daad.

Dat ben ik wel met grotendeels met je eens, maar is een forum daar geschikt voor?
Iemand overtuigen lukt niet hoor, al verslijt je een toetsenbord.
Het geeft vaak eerder koude harten. Degene die het topic opent raakt dan beledigd en gekwetst, vanwege een spottende toon die gehanteerd wordt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor naamloos » 16 dec 2017 13:54

-
Laatst gewijzigd door naamloos op 18 dec 2017 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Johan100 » 16 dec 2017 16:08

naamloos schreef:
Daardoor ging ik inzien dat er meer interpretaties van de Bijbel zijn, en dat de Bijbel geen wetenschappelijk boek is.


Als je even opzoekt wat interpretatie precies betekent zie je dat wiki het volgende erover zegt. Een interpretatie is een persoonlijk beredeneerd oordeel over de betekenis van een waarneming, een tekst of een stuk muziek. Het woord is verwant aan het Franse interprète, wat "tolk", maar ook "vertolker" betekent.

In dit geval gaat het over een persoonlijk beredeneerd oordeel over de betekenis van een tekst, de Bijbel.

Ik ben van mening dat de Heilige Geest de Enige is die je de waarheid kan openbaren. Wij kunnen nog zoveel beredeneren vanuit onszelf, maar we zijn blind voor wat God ons te zeggen heeft in Zijn Woord, tenzij de Heilige Geest er aan te pas komt.

De Heilige Geest moet onze grote Tolk zijn. Al dat verstandelijk beredeneren zonder de Heilige Geest leidt uiteindelijk niet naar God.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

239Martin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2017 19:44

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor 239Martin » 16 dec 2017 16:22

Ik bedacht me iets wat ik toch echt nog ff kwijt moet.

Zie het als een toegift.

De stelling is dat het teken IN de hemel is. Vergeten we even het feit dat de bijbel vertaald is uit het Grieks/Aramees wat weleens voor misverstanden kan zorgen. IN de hemel dus. Zoals ik al eerder aangaf vind ik het vreemd dat schijnbaar, volgens deze stelling, de zon, maan en 12 sterren zich ineens IN de hemel bevinden. Zou er niet gewoon bedoelt worden dat het een teken AAN de hemel is, en dat de zon, maan en 12 sterren onderdeel van dit teken zijn? Want we weten toch allemaal dat de zon, maan en de sterren AAN de hemel staan. Of is het Gods bedoeling om ons te verwarren?

Maar goed, dat gezegd hebbende, wat ik echt ff kwijt wil, is dit: Het teken is IN de hemel. Stuurt God zichzelf een teken en informeert hij ons daarover in openbaringen 12? Dat is wat jullie zeggen, en ik vind het een wonderbaarlijke gedachte.

Maar goed, ik ben een afgedwaalde zot die spreekt, ik vond het nodig het erf nog eenmaal te betreden, het spijt me als jullie aanstoot aan mij hebben genomen, en ik verwacht niet dat dit jullie zal overtuigen, maar ik moest het gewoon nog ff kwijt.

Ik ben nu echt weg, ciao

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor schaapje » 16 dec 2017 16:39

239Martin schreef:Ik bedacht me iets wat ik toch echt nog ff kwijt moet.

Zie het als een toegift.

De stelling is dat het teken IN de hemel is. Vergeten we even het feit dat de bijbel vertaald is uit het Grieks/Aramees wat weleens voor misverstanden kan zorgen. IN de hemel dus. Zoals ik al eerder aangaf vind ik het vreemd dat schijnbaar, volgens deze stelling, de zon, maan en 12 sterren zich ineens IN de hemel bevinden. Zou er niet gewoon bedoelt worden dat het een teken AAN de hemel is, en dat de zon, maan en 12 sterren onderdeel van dit teken zijn? Want we weten toch allemaal dat de zon, maan en de sterren AAN de hemel staan. Of is het Gods bedoeling om ons te verwarren?

Maar goed, dat gezegd hebbende, wat ik echt ff kwijt wil, is dit: Het teken is IN de hemel. Stuurt God zichzelf een teken en informeert hij ons daarover in openbaringen 12? Dat is wat jullie zeggen, en ik vind het een wonderbaarlijke gedachte.

Maar goed, ik ben een afgedwaalde zot die spreekt, ik vond het nodig het erf nog eenmaal te betreden, het spijt me als jullie aanstoot aan mij hebben genomen, en ik verwacht niet dat dit jullie zal overtuigen, maar ik moest het gewoon nog ff kwijt.

Ik ben nu echt weg, ciao

Je bent geen afgedwaalde zot hoor, ook ik heb deze theorie gevolgd, maar nooit de conclusie dat dan de opname zal gebeuren
gelooft. Er kan zowiezo geen datum, tijd of jaar geprikt worden. Wel vind ik het verbazingwekkend dat dit sterrenbeeld 4000 jaar geleden ook zo was, maar ik heb er geen verstand van dus ga ik af op wat ze vertellen.
Ik heb me ook zo vaak af gevraagd waarom de ster van Bethlehem genoemd wordt in de Bijbel, deze wijzen uit het oosten waren toch met iets bezig wat verboden is.
Er zijn zoveel raadselen.
Maar mijn raad neem het niet al te serieus met allerlei verwachtingen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

239Martin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2017 19:44

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor 239Martin » 16 dec 2017 17:32

Als je onderzoek doet schaapje, zoals ik gedaan heb, ga je het grotere geheel zien, en word duidelijk dat we in de eindtijd leven en dat de opname zeer nabij is. Dat is wat ik probeer te vertellen. Misschien helpt dit filmpje je dit te begrijpen.


Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Cicero » 16 dec 2017 18:29

Laten we niet vergeten dat het beeld van Openbaring 12 'gewoon' een bekend beeld was voor de eerste lezers, alleen in een net iets andere vorm, namelijk in de gedaante van de godin Isis. Het beeld in Op 12 dient als een commentaar daarop gelezen te worden.

Wie niet bekend is met het beeld van Isis waarop Op 12 commentaar levert, kan per definitie niet de betekenis van dit gedeelte snappen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Mortlach » 16 dec 2017 18:35

Fantastisch, dit soort samenzweringsnonsens.

Ik ben het met de critici eens: serieuze christenen zouden dit verre van zich moeten werpen. Elke keer dat er weer zo'n filmpje of zo'n rage van 'nu gaat het echt gebeuren' opduikt, is dat een deuk in het imago van oprecht christendom.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Mortlach » 16 dec 2017 18:42

Cicero schreef:Laten we niet vergeten dat het beeld van Openbaring 12 'gewoon' een bekend beeld was voor de eerste lezers, alleen in een net iets andere vorm, namelijk in de gedaante van de godin Isis. Het beeld in Op 12 dient als een commentaar daarop gelezen te worden.

Wie niet bekend is met het beeld van Isis waarop Op 12 commentaar levert, kan per definitie niet de betekenis van dit gedeelte snappen.


Joh, je zegt hier toch niet dat enige kennis van de historische context belangrijk is voor een juiste interpretatie? :shock:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor schaapje » 16 dec 2017 18:53

239Martin schreef:Als je onderzoek doet schaapje, zoals ik gedaan heb, ga je het grotere geheel zien, en word duidelijk dat we in de eindtijd leven en dat de opname zeer nabij is. Dat is wat ik probeer te vertellen. Misschien helpt dit filmpje je dit te begrijpen.


Weetje dat meisje of vrouw uit dat filmpje praat gewoon anderen na, ze weet al die dingen via internet en dan al die dromen die gedroomd worden #-o zo'n onzin allemaal.
Maar het maakt de persoon natuurlijk heel interessant vooral als ze zoveel volgers/kijkers heeft.
Ik heb er niks mee, hou het maar gewoon bij het leven met Christus en dat de wereld geregeerd wordt door de tegenstander van God snappen we ook wel zonder naar deze mensen te luisteren.
De goddeloze zullen steeds goddelozer worden want ze zijn slaven van de vorst van de duisternis.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Mortlach » 16 dec 2017 20:03

Ik vind het altijd leuk dat het altijd het land is waar mensen zelf wonen dat "de hoer van Babylon" is dat binnenkort gaat vallen. Nooit een Amerikaan die zegt: Weet je, Frankrijk ten tijde van Napoleon, dat was nog eens een Babylon dat is gevallen; of Rusland is ook een zeer geschikte kandidaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor schaapje » 16 dec 2017 21:15

Cicero schreef:Volgens mij hangt het af van plaats en gelegenheid. Iemand flink aanpakken op een extremistische opvatting is iets anders dan dat je iemand hulp zou weigeren of zeer persoonlijk zou aanvallen of naar de hel zou verwensen.

Op dit forum zie ik bij zelfbenoemde waarheidkenners nogal eens dat ze zich beroepen op Jezus of Paulus, die ook bepaald geen blad voor hun mond namen. Meestal vind ik dit beroep onterecht, omdat degene die het doet zelf een oogkleppengeloof heeft. Maar vriendelijk doch beslist een extremistische opvatting bespottelijk maken, acht ik een goede christelijke daad.

Maar elbert kan wel netjes iemand te woord staan en met onderbouwing, wat een zwakte dat andere Bijbel "geleerden"dat niet kunnen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Cicero » 16 dec 2017 22:57

schaapje schreef:Maar elbert kan wel netjes iemand te woord staan en met onderbouwing, wat een zwakte dat andere Bijbel "geleerden"dat niet kunnen.

En wat een succes had elbert! 239martin bekeerde zich meteen van zijn dwaalweg.

Soms is het echt verspilde moeite ergens serieus op in te gaan. Ik geef toe, ik bezondig me er ook wel eens aan. Maar dat doe ik dan meestal om meelezers te laten zien waarom het niet klopt wat iemand schrijft. Maar bij dit soort gekkigheid zoals in dit topic snapt toch iedereen en z'n moeder dat het dwaasheid is.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten