Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Rozijn » 13 dec 2017 16:50

*duikt even op*

Ach mensen, ga toch weg! Het bevalt mij prima, een leven zonder refowebforum. Ik raad het iedereen aan.

Alleen als ik mij verveel en wat vermaak zoek, lees ik dit topic en het topic "reacties op de vragenrubriek". ;) Dan weet ik ook weer waarom ik hier verder nooit meer reageer.

*duikt weer onder*

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 13 dec 2017 17:05

mona schreef:Nou dat vind ik toch wat kort door de bocht.
Het is heel simpel op te lossen: als er een vraag gesteld wordt, dan beantwoord je die. Zo nodig PB.
Het staat iedereen fatsoenlijk een gestelde vraag te beantwoorden. Ook als je moderator bent.

Oké...dat geldt voor jou dan.
Ik heb wel eens Elbert een PB gestuurd....kreeg een heel nette aardige PB terug.
Aardige man denk ik.
Henkie kan ook antwoorden sturen.
Maar ik doel meer op 6000 leden.
Die 6000 is niets zeggend.
Chaya en Speedy denken dat het zwijgleden zijn maar ik denk toch geen 6000 leden die alleen lezen.
Zou een poll over geopend kunnen worden.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 13 dec 2017 17:10

irmo schreef:Je hoeft het ook niet met elkaar ens te zijn, maar je kan toch gewoon met elkaar in gesprek gaan?

Graag zelfs. :D
irmo schreef:Schijnbaar kan dat niet zonder toch fijn een steek onder water te geven als je de kans daartoe hebt.

Nee blijkbaar niet. En dat gebeurt zo subtiel, dat het merendeel van de lezers het niet eens opmerkt.
irmo schreef:Modereren wordt hier al tijden niet meer gedaan.

Als ik zie dat er 10 moderators aangesteld zijn en er is er ogenschijnlijk maar 1 aktief (Elbert) dan is dat te weinig.
Zeker in deze tijden van gevaar voor hackers, zou er continue een mod moeten meelezen.
Het gebeurt ook weleens dat in recordtime in 10 verschillende topics rijbewijzen en paspoorten voor een spotprijsje worden aangeboden.
Maar goed, wij kunnen niet achter de schermen kijken.
mona schreef:Vooral het cynisme soms, doet me huiveren.

Echt veilig voel ik me hier dan ook niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 13 dec 2017 17:14

MoesTuin schreef:Chaya en Speedy denken dat het zwijgleden zijn maar ik denk toch geen 6000 leden die alleen lezen.
Zou een poll over geopend kunnen worden.

Dat hoeft helemaal niet.
Kijk eens in de ledenlijst en zie dan zelf met eigen ogen achter hoeveel namen een 0 (of een 1 of een 3) staat. Dat betekent: wel lid, (vrijwel) nooit gepost.
memberlist.php?start=6000
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2017 17:27

Chaya schreef:Nee die indruk is niet juist. Het gaat erom dat de geloofsdopers de kinderdopers onbijbels vinden.
Terwijl veel kinderdopers over het algemeen de geloofsdoop wel in bepaalde gevallen accepteren.
Sowieso zeg ik nooit dat ik een persoon onbijbels vind, maar een bepaald standpunt uit jullie leer vind ik wel onbijbels.
Het feit kinderdopers de geloofsdoop wél kunnen accepteren (onder bepaalde omstandigheden) komt omdat die twee voor jullie gewoon te combineren zijn. Dat kan nou eenmaal niet bij de verbondsvisie van geloofsdopers, want daar sluit het een het ander uit.
Zo vinden creationisten mensen die geloven dat God de wereld geschapen heeft via evolutie onbijbels, of in ieder geval vinden ze hun overtuiging onbijbels.
En als je iets een onbijbels standpunt vind moet je dat gewoon kunnen zeggen vind ik, dat heeft niks met respectloos te maken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 13 dec 2017 17:32

naamloos schreef:Sowieso zeg ik nooit dat ik een persoon onbijbels vind, maar een bepaald standpunt uit jullie leer vind ik wel onbijbels.
Het feit kinderdopers de geloofsdoop wél kunnen accepteren (onder bepaalde omstandigheden) komt omdat die twee voor jullie gewoon te combineren zijn. Dat kan nou eenmaal niet bij de verbondsvisie van geloofsdopers, want daar sluit het een het ander uit.
Zo vinden creationisten mensen die geloven dat God de wereld geschapen heeft via evolutie onbijbels, of in ieder geval vinden ze hun overtuiging onbijbels.
En als je iets een onbijbels standpunt vind moet je dat gewoon kunnen zeggen vind ik, dat heeft niks met respectloos te maken.


Het is een groot verschil om te zeggen of je het met een standpunt niet eens bent of dat je iets onbijbels vindt. Met het laatste geef je een conclusie over het geloof over een ander en toon je geen respect te hebben voor een ander. En geen respect coor de uitgangspunten van dit forum.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 13 dec 2017 18:02

Chaya schreef:Dat hoeft helemaal niet.
Kijk eens in de ledenlijst en zie dan zelf met eigen ogen achter hoeveel namen een 0 (of een 1 of een 3) staat. Dat betekent: wel lid, (vrijwel) nooit gepost.
memberlist.php?start=6000

Oké...dank je.
Was nog nooit in ledenlijst geweest.
Maar dan weet je toch nooit of de persoon leest en zo niet wellicht een in actief lid is.
Daar kan je toch ook wat aan doen.
Waarom lid zijn zonder bij te dragen?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2017 18:05

Speedy schreef:Het is een groot verschil om te zeggen of je het met een standpunt niet eens bent of dat je iets onbijbels vindt. Met het laatste geef je een conclusie over het geloof over een ander en toon je geen respect te hebben voor een ander. En geen respect coor de uitgangspunten van dit forum.
Als iemand een standpunt heeft wat naar mijn mening niet Bijbels te onderbouwen is, dan vind ik dat onbijbels standpunt. Net zoals een ander mijn visie op de evolutie onbijbels vind.
En dan mag je best concluderen dat je iemands geloof over een bepaald onderwerp onbijbels vind, daar volgt helemaal niet noodzakelijk uit dat je geen respect hebt voor de ander. Ik denk gewoon dat jullie iets (babydoop) geloven wat bijbels gezien niet klopt (en van mij mag je hoor), en jullie denken dat ik iets geloof (schepping via evolutie) dat bijbels gezien niet klopt. Moet ik dan ook gaan klagen over gebrek aan respect?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 13 dec 2017 18:13

Speedy schreef:Het is een groot verschil om te zeggen of je het met een standpunt niet eens bent of dat je iets onbijbels vindt. Met het laatste geef je een conclusie over het geloof over een ander en toon je geen respect te hebben voor een ander. En geen respect coor de uitgangspunten van dit forum.

Bij het Refoforum wordt je er zo uitgeknuppeld dan.
Maar mensen zijn en hier lid en bij Refoforum lid.
Dan blijf je toch lekker bij Refoforum als je graag enkel gelijk gestemden wilt spreken en verder niemand die ook maar iets daarbuiten lijkt te vallen.
Denk even aan wat Bambi aangeeft.
Man man....hebben we geen grijntje gevoel of meedogen meer voor mensen die zoekende zijn.....
Ik snap nooit die gesloten en in dit geval de oproep om de deuren ook op Refoweb te sluiten voor hen die niet zo zijn als wij en dat nog wel op een internet forum voor iedereen leesbaar.
Bang voor......?
Maar voor mij heeft niemand te vrezen.
Mensen die mij real life kennen zullen me benoemen als een rustig vriendelijk en goedbedoelend maar kritisch persoon voor een ieder.
Misschien neemt dat wat angst mee.
Ik ben ook nog zorgzaam en heb humor.
Bemoedig graag.
En beantwoord alle PB s
Nog een moderator nodig alhier? 8)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 13 dec 2017 18:53

Moestuin toch... Je weet toch dat christenen een pesthekel hebben aan andersdenkenden?

Dat hele evangeliseren komt niks van terecht zo :-oo

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 13 dec 2017 19:16

Wat een gestook weer! Waarom hang je hier dan rond? Vraag ik me dan af. Of het moet als humor bedoeld zijn of aandachttrekkerij o.i.d.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 13 dec 2017 20:06

U is zeurtrut. Ik was serieus eigenlijk. Van de - schijnbaar- 6000 leden zijn er maar 3 geweest die een serieuze poging gedaan hebben. De rest had meer plezier in afkraken. eerlijk gezegd mag je je dat best aantrekken. Dat je dat niet leuk vind om te horen, snap ik wel, maar jij hebt ook niet veel moeite gedaan, wel?
Johan100 schreef:Wat een gestook weer! Waarom hang je hier dan rond? Vraag ik me dan af. Of het moet als humor bedoeld zijn of aandachttrekkerij o.i.d.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor pindas83 » 13 dec 2017 20:28

Als iedereen dan toch zo aan het klagen is, draag ik graag mijn steentje bij.

Allereerst is mijn grootste ergernis op moderatiegebied dat Henkie niet adequaat zijn ritten en jaarstanden post. En dan wél vervolgens aankomt met 6000km.
Ja, dan is het ook niet heel vreemd dat er vele forummers weglopen.

Johannes1 die in z 'n eentje allerlei rare namenspelletjes zit te spelen.

elbert waarop helemaal nooit wat op aan te merken is.

Over Omega ben ik terughoudend gezien zijn mogelijke connecties met satudarah, bandidos o.i.d. maar als klein irritatiepuntje wil ik dit aanstippen:
;)

Zo dat is er weer uit, fijne avond allen!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor pindas83 » 13 dec 2017 20:41

irmo schreef:U is zeurtrut. Ik was serieus eigenlijk. Van de - schijnbaar- 6000 leden zijn er maar 3 geweest die een serieuze poging gedaan hebben. De rest had meer plezier in afkraken. eerlijk gezegd mag je je dat best aantrekken. Dat je dat niet leuk vind om te horen, snap ik wel, maar jij hebt ook niet veel moeite gedaan, wel?


Lily, ik snap er geen moer van. Zijn er maar 3 geweest die jou geprobeerd hebben te bekeren?
En zou je willen dat dat er meer waren geweest of is het iets anders? Vertel op!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor schaapje » 13 dec 2017 20:46

pindas83 schreef:Als iedereen dan toch zo aan het klagen is, draag ik graag mijn steentje bij.

Allereerst is mijn grootste ergernis op moderatiegebied dat Henkie niet adequaat zijn ritten en jaarstanden post. En dan wél vervolgens aankomt met 6000km.
Ja, dan is het ook niet heel vreemd dat er vele forummers weglopen.

Johannes1 die in z 'n eentje allerlei rare namenspelletjes zit te spelen.

elbert waarop helemaal nooit wat op aan te merken is.

Over Omega ben ik terughoudend gezien zijn mogelijke connecties met satudarah, bandidos o.i.d. maar als klein irritatiepuntje wil ik dit aanstippen:
;)

Zo dat is er weer uit, fijne avond allen!

hahahaha dan is er toch iemand die de echte waarheid weet. :lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten