Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2017 15:49

Speedy schreef:Mwah enkele die stoppen maken heel veel herrie over 'onrecht' wat hun is aangedaan. Maar over degenen die hier stilzwijgend zijn vertrokken omdat er geen respect voor was, hoor je weinige meer. Juist in de tientallen topics over de doop was er geen respect voor de kinderdoop, ook in de laatste topic over het formulier wat gewijzigd is, moet weer een een zogenaamd filmpje gezet worden m.b.t. de doop door onderdompeling. Hoezo offtopic?

Ook mensen die stilzwijgend vertrokken zijn kunnen dat gedaan hebben omdat de wijze van modereren hen de neus uitkwam.
Ook in de gevallen degenen die weg zijn gegaan omdat er geen respect voor was heft de moderatie een steekje laten vallen.
En je hebt het over "herrie maken", maar wat moet je dan?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 12 dec 2017 16:03

StillAwake schreef:Ik denk dat je niet de enige bent.
hoe vaak mensen niet vanwege de moderatie stoppen op dit forum is onderhand niet meer bij te houden.
Ook ikzelf overweeg het soms.


Ach ja.Ik zit al sinds 2012 te wachten op antwoord, maar ik heb het ook nog niet.
Ik wacht rustig af :P

trouwens wel weer bevestigend voor de stereotypen die ik al had, maar lekker makkelijk, dan hoef ik daar niks aan te doen :)

By the way Speedy, er is geen enkel topic veel respect naar elkaar te bespeuren. Niet van christenen naar niet-christenen maar ook niet naar christenen onderling. Erg triest, daar heb je gelijk in.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 12 dec 2017 17:50

Speedy schreef:tientallen topics over de doop

:D Overdrijven is ook een vak hoor
blijkbaar is het toch een belangrijk onderwerp...

Ik heb nooit veel herrie gemaakt over het feit dat ik geen antwoord krijg.
Mijn overwegingen om toch weer eens te posten is het onderwerp, of forummers die aardig vind.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 12 dec 2017 18:16

Speedy schreef:Juist in de tientallen topics over de doop was er geen respect voor de kinderdoop, ook in de laatste topic over het formulier wat gewijzigd is, moet weer een een zogenaamd filmpje gezet worden m.b.t. de doop door onderdompeling. Hoezo offtopic?
Ik heb de indruk dat sommigen het al respecloos vinden om anders over de kinderdoop te denken dan jullie.
En (zijdelings) off topic doen we allemaal wel eens lijkt mij. Is dat zo'n misdaad?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 12 dec 2017 18:51

Bambi schreef:Moet je je eens proberen voor te stellen dat je vader overlijdt en je hebt niemand om herinneringen over hem mee te delen. Niet met je demente moeder. Niet met de rest van de familie.
Niet met een partner of kinderen, want die zijn er niet. Dus deel je het op een forum met mensen, waarvan je dacht dat die toch ook een soort familie waren en wat gebeurt er dan? Dan wordt alles steeds verwijderd. Weet je hoe dat voelt?

Net als alle berichten over je eigen geloofsgroei nadien en ook je zogenaamde stokpaardjes over dat geloof. (En wat gebeurt er met anderen hun stokpaardjes, die ze ook blijven herhalen over zonde en hel enz ) ?

Weet je wat mijn vader zou zeggen? "Laat die lui gaan"
En da ga ik ook doen, maar eerst haal ik zelf mijn account leeg. dat doe ik zelf om op mijn manier afscheid te nemen en dan ben ik weg


Lieve Bambi

Mijn hart huilt en wat je vader zei....mijn vader zei ook zoiets gelijks.....met een handgebaar...."laat maar gaan. Laat maar kletsen"

Maar je hebt zo getuigd en je mag tot in je hart weten:
"Je bent door God uitgekozen,
Hem behoor je toe en Hij heeft je lief."
(Kolossenzen 3:12)

Bambi....niets of niemand kan jou scheiden van de Liefde van en in en uit Christus.
Niemand!

En zo laat ik jou los in het geloof in Christus wat ons geestelijk samenbindt....dat blijft....met de hoop die in ons is op weg naar dé hoopvolle Toekomst



Gods voelbare en troostrijke nabijheid gewenst Bambi
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 13 dec 2017 11:54

naamloos schreef:Ik heb de indruk dat sommigen het al respecloos vinden om anders over de kinderdoop te denken dan jullie.
En (zijdelings) off topic doen we allemaal wel eens lijkt mij. Is dat zo'n misdaad?

Dit forum is ooit begonnen als 'refo-web' ..... degenen die er zijn, zijn op 1 hand te tellen. En degenen waar ik contact mee had, zijn weggegaan juist vanwege het respectloos omgaan met meningen op dit punt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 13 dec 2017 11:56

mona schreef::D Overdrijven is ook een vak hoor


Nou ik overdrijf op dit punt echt niet. Vanaf dat refoweb in de lucht is, is dit een terugkerend topic. En de topics zijn over het algemeen gesloten en ook VERWIJDERD juist vanwege dat er respectloos werd gepost.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 13 dec 2017 11:57

irmo schreef:By the way Speedy, er is geen enkel topic veel respect naar elkaar te bespeuren. Niet van christenen naar niet-christenen maar ook niet naar christenen onderling. Erg triest, daar heb je gelijk in.


Er zijn nog wel topics waar op normale manier gepost wordt, maar hoe lang dat nog duurt :wink:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 13 dec 2017 12:25

Daar is dan over het algemeen ook geen discussie meer, maar een we-zijn-het-allemaal-met-elkaar-eens theekransje.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 13 dec 2017 14:54

Speedy schreef:Dit forum is ooit begonnen als 'refo-web' ..... degenen die er zijn, zijn op 1 hand te tellen. En degenen waar ik contact mee had, zijn weggegaan juist vanwege het respectloos omgaan met meningen op dit punt.

Dit zei ik laatst ook, alleen in het verkeerde topic en is het dus verwijderd. Maar dat hele topic was doordrenkt van postings die openlijk of bedekt respectloos waren over bepaalde predikanten of de rechts reformatorische kerken. En dat alles gelardeerd met een soort alverzoeningssausje.
naamloos schreef:Ik heb de indruk dat sommigen het al respecloos vinden om anders over de kinderdoop te denken dan jullie.

Nee die indruk is niet juist. Het gaat erom dat de geloofsdopers de kinderdopers onbijbels vinden.
Terwijl veel kinderdopers over het algemeen de geloofsdoop wel in bepaalde gevallen accepteren.
irmo schreef:By the way Speedy, er is geen enkel topic veel respect naar elkaar te bespeuren. Niet van christenen naar niet-christenen maar ook niet naar christenen onderling. Erg triest, daar heb je gelijk in.

Er zijn echt wel goede topics irmo, gewoon meedoen, dan wordt het levendiger. :wink:
irmo schreef:Daar is dan over het algemeen ook geen discussie meer, maar een we-zijn-het-allemaal-met-elkaar-eens theekransje.

Van mij hoeft dat niet. Zelfs forummers die redelijk op dezelfde lijn liggen, zijn het op een bepaald punt weleens niet met elkaar eens. Er zijn forummers die de schepping- en evolutiediscussies verschrikkelijk vinden en RW onwaardig.
Maar iedereen weet toch wel dat de Bijbel en de evolutieleer haaks op elkaar staan?
Dus als iemand niet in de Schepper gelooft, kan hij/zij niet geloven dat de aarde in 6 dagen geschapen is uit het niets.
Dat begrijp ik best.

Wat ik persoonlijk kwalijker vind, is dat ik regelmatig in het besloten gedeelte postings aantref waarin men de 3FvE gewoon afdoet als menselijke schrijfsels.
Als je daar dan iets van zegt krijg je: jaaa, maar ik respecteer ze toch?

Ik zou graag van de moderators willen weten waarom die grenzen tot toelating zo zijn opgerekt kennelijk.
Wordt er bij aanmelding van een nieuw lid eerst eens afgewacht wat diegene te melden heeft?
Als je iets respecteert, ga je dat niet vervolgens afkraken of wegdoen als onbelangrijk toch?
Daar is het open gedeelte voor.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 13 dec 2017 15:04

Nou Moderators.

De vraagstelling is helder.
Iedereen zit op 1 lijn

Iedereen geeft toch wel aan:

" Ik zou weleens willen weten....."

Mijn Tip...
Gewoon opnieuw beginnen....
Al die 6000 leden wissen en samen verder in de naam van Christus....

Ik zou weleens willen weten
waarom zijn de bergen zo hoog
Misschien om de sneeuw te vergaren
of het dal voor de kou te bewaren
of misschien als een veilige stut voor de hemelboog
Daarom zijn de bergen zo hoog

Ik zou weleens willen weten
Waarom zijn de zeeën zo diep
Misschien tot geluk van de vissen
die het water zo slecht kunnen missen
Of tot meerdere glorie van God
die de wereld schiep
Daarom zijn de zeeën zo diep.

Ik zou weleens willen weten
waarom zijn de wolken zo snel
Misschien dat 't een les aan de mens is
Die hem leert hoe fictief een grens is
Of misschien is het ook maar eenvoudig een engelenspel
Daarom zijn de wolken zo snel

Ik zou weleens willen weten
waarom zijn de mensen zo moe
Misschien door hun jachten en jagen
Misschien door hun tienduizend vragen
En ze zijn al zo lang onderweg naar de vrede toe
Daarom zijn de mensen zo moe
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 13 dec 2017 16:15

Chaya schreef:Wat ik persoonlijk kwalijker vind, is dat ik regelmatig in het besloten gedeelte postings aantref waarin men de 3FvE gewoon afdoet als menselijke schrijfsels.
Als je daar dan iets van zegt krijg je: jaaa, maar ik respecteer ze toch?

Het zijn toch ook menselijke geschriften?
Het zijn geen extra boeken van de Bijbel.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 13 dec 2017 16:39

MoesTuin schreef:Iedereen geeft toch wel aan:

" Ik zou weleens willen weten....."

Mijn Tip...
Gewoon opnieuw beginnen....


Nou dat vind ik toch wat kort door de bocht.
Het is heel simpel op te lossen: als er een vraag gesteld wordt, dan beantwoord je die. Zo nodig PB.
Het staat iedereen fatsoenlijk een gestelde vraag te beantwoorden. Ook als je moderator bent.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 13 dec 2017 16:41

Chaya schreef:
Er zijn echt wel goede topics irmo, gewoon meedoen, dan wordt het levendiger. :wink:

Van mij hoeft dat niet. Zelfs forummers die redelijk op dezelfde lijn liggen, zijn het op een bepaald punt weleens niet met elkaar eens. Er zijn forummers die de schepping- en evolutiediscussies verschrikkelijk vinden en RW onwaardig.
Maar iedereen weet toch wel dat de Bijbel en de evolutieleer haaks op elkaar staan?
Dus als iemand niet in de Schepper gelooft, kan hij/zij niet geloven dat de aarde in 6 dagen geschapen is uit het niets.
Dat begrijp ik best.

Wat ik persoonlijk kwalijker vind, is dat ik regelmatig in het besloten gedeelte postings aantref waarin men de 3FvE gewoon afdoet als menselijke schrijfsels.
Als je daar dan iets van zegt krijg je: jaaa, maar ik respecteer ze toch?

Ik zou graag van de moderators willen weten waarom die grenzen tot toelating zo zijn opgerekt kennelijk.
Wordt er bij aanmelding van een nieuw lid eerst eens afgewacht wat diegene te melden heeft?
Als je iets respecteert, ga je dat niet vervolgens afkraken of wegdoen als onbelangrijk toch?
Daar is het open gedeelte voor.


Je hoeft het ook niet met elkaar ens te zijn, maar je kan toch gewoon met elkaar in gesprek gaan?
Schijnbaar kan dat niet zonder toch fijn een steek onder water te geven als je de kans daartoe hebt.

Trouwens, ik geloof niet in jouw Schepper, maar ik hang ook de evolutieleer niet aan. Dat kan ook nog :P Ik kijk wel uit om daar een discussie over te starten hier.

Zowel in het open als in het besloten forum zie ik een hoop dat echt niet christelijk te noemen is. Ik hoef geen toegang tot het besloten gedeelte, ik post wel in het open gedeelte, maar ook daar is geen fatsoenlijke boom op te zetten. Of misschien maar voor 1 pagina. Laat staan over de vragen waar ik mee zit, je weet wel welke dat zijn ;) Ik ben echt niet zo gek om daar opnieuw over te beginnen, maar ondertussen zit ik er wel mee.

Modereren wordt hier al tijden niet meer gedaan. Behalve als je iets post waar Henkie het niet eens is, toch Henkie?

En nee Chaya, het open gedeelte is er niet voor om een ander af te kraken. Maar schijnbaar kan het daar makkelijker omdat je daar wat meer geconfronteerd wordt met een afwijkende mening en schijnbaar vinden bepaalde forummers dat niet leuk. Dat jullie niet weten waar je over spreekt is echter niet mijn schuld hoor :roll:

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 13 dec 2017 16:44

Speedy schreef:Nou ik overdrijf op dit punt echt niet. Vanaf dat refoweb in de lucht is, is dit een terugkerend topic. En de topics zijn over het algemeen gesloten en ook VERWIJDERD juist vanwege dat er respectloos werd gepost.


Dat er dooptopics verwijderd zijn dat wist ik niet, en dat kan ik natuurlijk ook niet controleren omdat het niet meer te zien is.
En wat betreft die respectloosheid: dat is iets wat ik hier verschrikkelijk vind.
Zo vaak aan Henkie gevraagd of hier meer op gemodereerd kan worden. Nooit een antwoord op gehad.
Vooral het cynisme soms, doet me huiveren.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten