Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 07 dec 2017 17:52

dalethvav schreef: Gedurende de hele periode van de diaspora is bij de Joden het verlangen naar Jeruzalem springlevend gebleven. 2000 jaar wordt dagelijks het verlangen naar Jeruzalem uitgesproken met de woorden "volgend jaar in Jeruzalem".

...

Trouwens, als je leest wat er van Jeruzalem gemaakt is gedurende de eeuwenlange bezetting door moslims. Jeruzalem was voor hen van nul en generlei waarde.


Dus 'wij willen het harder' en 'wij zullen er beter voor zorgen' zijn argumenten?

(bron: http://nl.danielpipes.org/4253/de-islam ... -jeruzalem)

Lees het hele stuk trouwens maar eens en geef maar aan waar het níet klopt.


Het is behoorlijk subtiel inderdaad, maar dan lees je stukjes als

" en de stad houdt geen verband met aardse gebeurtenissen in het leven van Mohammed." Hmm, ik ben toch enorm benieuwd waarom daar 'aardse' staat; is dat misschien omdat Jerusalem een zeer belangrijke plaats is wat betreft de niet-aardse gebeurtenissen? Ook 'het komt in de Koran niet voor'; misschien niet, maar dat is niet het enige boek van de Islam, er is ook nog zoiets als de Hadith.


Heel Jeruzalem is op dit moment toegankelijk voor Joden moslims en christenen, behalve wat? Ja, behalve de Tempelberg, predies dat ene stukje dat onder beheer van de Waqf staat. Na veel gedoe mag je er als christen eventjes op om er na een kwartiertje of zo met een grote bek en veel gekrijs weer afgetrapt te worden. Dat is wat de moslims en de Palestijnen doen met "hun" gebied.'
Zoiets wil je toch niet laten gebeuren met het hele oostelijke deel van Jeruzalem?


Inderdaad, maar met de simplistische houding van 'het is allemaal de schuld van de Palestijnen' kom je er ook niet uit. Als vrede écht je doel is, zul je die houding dus moeten loslaten. Maar ik heb niet de illusie dat het ooit zo ver zal komen. Ik denk dat de zon eerder opbrandt dan dat de kwestie Jerusalem wordt opgelost.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Bambi » 08 dec 2017 00:10

Deze meneer nam de westelijke Jordaanoever heel erg ruim

https://nos.nl/artikel/2206390-man-met- ... am-in.html

Ik weet niet of het in de Jordaan is, anders is hij gewoon is de war

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 08 dec 2017 10:59

Mortlach schreef:Ook 'het komt in de Koran niet voor'; misschien niet, maar dat is niet het enige boek van de Islam, er is ook nog zoiets als de Hadith.

Jeruzalem komt zeker weten niet één keer voor in de Koran. De enige "verwijzing" in de koran die naar Jeruzalem gemaakt zou kunnen worden is Soera 17:1 dat gaat over de nachtelijke reis van Mohammed, waar sprake is van de "al-masjid al-aqsa" (de verre moskee). Punt is alleen dat er in de tijd van Mohammed nog geen moskee was in Jeruzalem.

Ja, en dan de hadith:

Op het forum
https://forums.marokko.nl/archive/index ... ereld.html
is o.a. dit te lezen: Het eerste gedeelte is een citaat uit de hadith (boek 41 hadith 6985), en daaronder een reactie erop:

Abu Huraira heeft gerapporteerd dat Allah's Boodschapper Salla Allahu 'Alayhi wa Sallam gezegd heeft:
"Het laatste uur zal niet komen tot de Moslims vechten tegen de Joden. En de Moslims zullen de Joden doden tot de Joden zich zullen verstoppen achter een steen of een boom. En de steen of de boom zal spreken: "ow Moslim, aanbidder van Allah, er schuilt een Jood achter mij, kom en dood hem! Maar de Gharqad boom zal niets zeggen, omdat het een boom van de Joden is.


De Gharqad-boom is dus een Joodse boom, en dat zal de enige boomsoort zijn die niet zal spreken.
3 keer raden wat voor soort boom op dit moment massaal wordt geplant in de Israelische kolonie.
Het zal je natuurlijk niks verbazen hé, de Gharqad-boom is de standaard boom die op elke stoep is geplant en in elk park is geplant etc..
Zelfs de Jahoed voelen iets dus aankomen..en de moslims slapen nog.


Deze (antisemitische) hadith gaat niet alleen over Joden in Israël maar over alle Joden wereldwijd.
Van de hadith hoef je dus ook niet echt veel te verwachten.

Salliant detail: Hadith 6985 is als artikel 7 opgenomen in het handvest van Hamas.

Mortlach schreef:maar met de simplistische houding van 'het is allemaal de schuld van de Palestijnen' kom je er ook niet uit. Als vrede écht je doel is, zul je die houding dus moeten loslaten.
Dat kan ik, om het wat voorzichtig uit te drukken in zekere zin wel met je eens zijn. Er zijn inmiddels genoeg Palestijnen die het meer dan zat zijn de ze door de Arabische wereld (in de brede zin van het woord) gebruikt worden als alibi tegen Israël:

Het was namelijk wel de Arabische wereld die met de drie nee's van Khartoum de basis legden voor de problematiek in de betwiste gebieden en de daar wonende Palestijnen (toen nog Arabieren genoemd).

Het was wel de Arabische liga die in 1959 met resolutie 1457 het Palesijnse probleem in stand hield om bovengenoemde stok in handen te kunnen houden. Deze resolutie luidt: "De Arabische landen zullen geen staatsburgerschap verlenen aan aanvragers van Palestijnse origine, om hun assimilatie te voorkomen in de gastlanden".

Opmerkelijk is, dat in Israël, inwoners van "Palestijnse origine", zoals ze dus officieel door de Arabieren werden genoemd, wel gewoon een Israëlisch paspoort kunnen krijgen en zelfs lid kunnen zijn van de Knesseth.

Punten om eens over na te denken lijkt me.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2017 12:01

dalethvav schreef:Jeruzalem komt zeker weten niet één keer voor in de Koran. De enige "verwijzing" in de koran die naar Jeruzalem gemaakt zou kunnen worden is Soera 17:1 dat gaat over de nachtelijke reis van Mohammed, waar sprake is van de "al-masjid al-aqsa" (de verre moskee). Punt is alleen dat er in de tijd van Mohammed nog geen moskee was in Jeruzalem.


Ja, nou, toen Islam nog in de kinderschoenen stond, waren er nog geen speciale gebouwen in verre landen. Poe, wat schokkend. In het lezen zie ik trouwens wel zo dat Moslims een tijdje lang wél richting Jeruzalem hebben gebeden, iets dat geloof ik door een de door jou aangehaalde bronnen werd ontkent.

Ja, en dan de hadith:

Op het forum
https://forums.marokko.nl/archive/index ... ereld.html
is o.a. dit te lezen: Het eerste gedeelte is een citaat uit de hadith (boek 41 hadith 6985), en daaronder een reactie erop:


Deze (antisemitische) hadith gaat niet alleen over Joden in Israël maar over alle Joden wereldwijd.
Van de hadith hoef je dus ook niet echt veel te verwachten.

Salliant detail: Hadith 6985 is als artikel 7 opgenomen in het handvest van Hamas.


Ik heb nooit zo veel met dit soort profetiën. In de Openbaringen is trouwens ook genoeg van dit soort opruiende taal te vinden.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik geef onverwijld toe dat er lastige passages in de Koran/de Hadith staan, passages die pasten bij het tijdsbeeld en de politieke situatie destijds en die de meeste gematigde moslims gewoonweg negeren omdat ze sinds die tijd ook wel hebben doorgekregen dat genocide niet echt de bedoeling kan zijn.

Ik ben dus helemaal voor het omdraaien van de radicalisering die je soms ziet gebeuren in met name jongeren. Ik denk alleen niet dat moslims de toegang tot hun heilige plaatsen ontzeggen die omkering zal bespoedigen. En wat Hamas allemaal wil, het zal wel. Dat is een beetje alsof je Ieren verwijt wat de IRA allemaal heeft geflikt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Speedy » 08 dec 2017 12:13

Mortlach schreef:Ik ben dus helemaal voor het omdraaien van de radicalisering die je soms ziet gebeuren in met name jongeren. Ik denk alleen niet dat moslims de toegang tot hun heilige plaatsen ontzeggen die omkering zal bespoedigen. En wat Hamas allemaal wil, het zal wel. Dat is een beetje alsof je Ieren verwijt wat de IRA allemaal heeft geflikt.


Hier schrijf je nu exact een punt op waar het wrikt. De Moslims mogen naar het Tempelplein en mogen daar hun godsdienstige verplichtingen doen, ze mogen overal heen om naar de Moskeen te gaan. Laat één Jood door een arabische wijk lopen en hij is dood. De Joden zijn uit bijna al de Arabische landen verdreven. Oh ja en wat dacht je van de christelijke Palestijnen in Bethlehem? Die emigreren ook steeds meer en meer, omdat de arabische moslims ze wegdrukken. Nog niet zo lang geleden was er een documentaire reeks bij de EO van een Nederlandse Palestijn die op zoek was naar zijn roots. In een van die afleveringen kwam een gesprek naar voren wat de Palestijn had met een Arabier/Palestijn die diende in het Israelische leger. Indrukwekkend hoe daar de verhoudingen op scherp stonden en hoe de interviewer ook blijk gaf van de strijd die door hem heen ging.

Gisteren aantal keren in het nieuws dat Israel Gaza heeft gebombardeerd ...... en in kleine lettertjes nadat er weer beschietingen vanuit Gaza naar Israel hadden plaatsgevonden. Afgelopen weken is meerdere malen het alarm afgegaan en zijn er projectielen afgeschoten op Israel en nergens in het nieuws. Maar nu is Israel weer de boosdoener.

Een ding is zeker, dit probleem is niet op te lossen. Wat jij schrijft kan ik voor een groot deel nog begrijpen en snap ik ook nog. Maar hou dat in evenwicht omdat exact het andere ook waar is. Het probleem is niet op te lossen zolang er oliedollars vanuit Iran en van Saudi-Arabie naar Libanon gaan en naar de diverse arabische groeperingen in Gaza en Westbank. De Palestijnen zijn hier ook slachtoffer in.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2017 15:06

Speedy schreef:Hier schrijf je nu exact een punt op waar het wrikt. De Moslims mogen naar het Tempelplein en mogen daar hun godsdienstige verplichtingen doen, ze mogen overal heen om naar de Moskeen te gaan. Laat één Jood door een arabische wijk lopen en hij is dood. De Joden zijn uit bijna al de Arabische landen verdreven. Oh ja en wat dacht je van de christelijke Palestijnen in Bethlehem? Die emigreren ook steeds meer en meer, omdat de arabische moslims ze wegdrukken. Nog niet zo lang geleden was er een documentaire reeks bij de EO van een Nederlandse Palestijn die op zoek was naar zijn roots. In een van die afleveringen kwam een gesprek naar voren wat de Palestijn had met een Arabier/Palestijn die diende in het Israelische leger. Indrukwekkend hoe daar de verhoudingen op scherp stonden en hoe de interviewer ook blijk gaf van de strijd die door hem heen ging.


Dus omdat zij het doen, mogen wij het ook? Laten we alsjeblieft niet afzakken naar het laagste niveau in het conflict.

Gisteren aantal keren in het nieuws dat Israel Gaza heeft gebombardeerd ...... en in kleine lettertjes nadat er weer beschietingen vanuit Gaza naar Israel hadden plaatsgevonden. Afgelopen weken is meerdere malen het alarm afgegaan en zijn er projectielen afgeschoten op Israel en nergens in het nieuws. Maar nu is Israel weer de boosdoener.


Zulk nieuws moet inderdaad eerlijk en volledig worden gerapporteerd. Dat gezegd moet ik erkennen dat ik niet weet wat de militaire capaciteiten van de Palestijnen zijn en of die te vergelijken zijn met die van het Israëlische leger.

Als ik het lijstje zo eens bekijk (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_P ... rael,_2017) beschieten de Palestijnen vooral 'open area's' (aka grasveldjes). Ik weet niet zeker of een bombardement met F16's proportioneel is.

Begrijp we wederom niet verkeerd. De terreur die het Israëlische volk voelt is ongetwijfeld echt, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof Israel hier allemaal engeltjes zijn

Een ding is zeker, dit probleem is niet op te lossen. Wat jij schrijft kan ik voor een groot deel nog begrijpen en snap ik ook nog. Maar hou dat in evenwicht omdat exact het andere ook waar is. Het probleem is niet op te lossen zolang er oliedollars vanuit Iran en van Saudi-Arabie naar Libanon gaan en naar de diverse arabische groeperingen in Gaza en Westbank. De Palestijnen zijn hier ook slachtoffer in.


En de evangeliedollars van Amerika naar Israël? Eigenlijk vind ik dat nog het meest schokkend: dat een land zich zo met deze netelige kwestie bemoeit om A) de wapenverkoop verder aan te zwengelen of B) hun einddtijdprofetieën een handje te helpen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 08 dec 2017 15:32

Mortlach schreef:Ik weet niet zeker of een bombardement met F16's proportioneel is.

Het enige dat Israël doet is het vervullen van haar dure plicht: Haar burgers beschermen tegen terroristen.

Wat ik inmiddels wél zeker weet is, dat de hele wereld buitenproportioneel reageert als het negatief kan zijn t.a.v. Israël.
Ik zou daar moeiteloos een lange, lange lijst van op kunnen noemen.
Gisteren stonden alle wereld- en kerkleiders elkaar te verdringen voor de microfoon om weet ik veel wat bij elkaar te verklaren t.a.v. de status van Jeruzalem. Ondertussen creperen er mensen in Syrië, Jemen, Noord-Korea enz. enz. en dan, dan blijft het relatief stil Wanneer hoor je de Paus over zijn verdrukte medebroeders en zusteres in N-Korea? En wie zat er gisteren vooraan toen het over de kwestie jeruzalem ging?
Waarom dat overdreven buitenproportionele (dat bovendien ook nog eens onnodig olie op het vuur is)?
In tientallen landen sterven helaas dagelijks duizenden mensen door oorlogs- en ander geweld. Wanneer wordt daar eens een resolutie over aangenomen? Het gebeurt wel, maar niet zo heel erg vaak.
T.a.v. Israël regent het VN-resoluties.
Turf maar eens hoeveel resoluties er tegen Israël aangenomen worden en hoeveel tegen andere landen. Dat is totaal uit verhouding.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 08 dec 2017 16:51

Geen enkel volk kan zeggen dat zij lieverdjes zijn.

Geef eens een goede reden waarom Israël geen ruimte mag hebben. Met toestemming is ons land opgericht in 1948. Wij zijn daar niet illegaal neergestreken en hebben zeer veel last gehad van de Engelsen die ons daarin hebben gedwarsboomd. Zij grepen niet in toen wij afgeslacht werden door Arabieren die daar neergestreken waren in de loop van de eeuwen.

Waarom is er altijd een ''verzachtende onstandigheid" als het gaat om minderheden die in Israël woonden. Het merendeel behoort niet eens tot de oorspronkelijke bevolking en is via immigratie ineens een ""palestijn"" geworden. Zelfs hun ''grote leider" Arafat was een Egyptenaar en ging zich ineens palestijn noemen.

Waarom wordt alles zo sterk uitvergroot? Het aantal afgevuurde raketten bedraagt inmiddels meer dan 100.000 en daar praat men niet over. Met heel veel bombarie wordt er aangekondigd dat Israël een vergeldigingsactie uitvoert. Dat vindt men schandalig en het werpen van dodelijke raketten niet.

Dit is de situatie in Israël en daar hebben wij dagelijks mee te maken. Iedereen hier in het westen moet zijn huisdeur op slot doen als hij weggaat van huis. In Israël krijgen we het probleem erbij dat wij om onze huizen en bevolking te beschermen een hek moeten plaatsen om hen die ons vijandig gezind zijn en ons gewoon willen doden. Dan zegt de wereld ineens: maar jullie mogen geen hek plaatsen of een hoge muur om jullie te beschermen tegen onze bomaanslagen. Jullie beroven hen van hun bewegingsvrijheid en dat is misdadig.

Zij die beslist niet van Israël houden zeggen gewoon: er mag geen hek en een belemering zijn. Zo selectief is men in een stukje verontwaardiging als er uit noodzaak een veiligheidshek wordt gebouwd. Een veiligheidshek heeft gelukkig ook een toegangspoort waar slechts op een punt kan worden gecontroleerd of er wapens naar buiten worden gesmokkeld om daarmee aanslagen te plegen.

Als er dan een sanctie op volgt: iedereen die een aanslag pleegt wordt zijn/haar woning met de grond gelijk gemaakt is een aangelegenheid van de Staat Israël die dit nodig acht om zijn burgers te beschermen. Alle hekken, sloten en muren hebben een protectie: het beschermen van burgers tegen elkaar.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Speedy » 08 dec 2017 17:24

Mortlach schreef:Begrijp we wederom niet verkeerd. De terreur die het Israëlische volk voelt is ongetwijfeld echt, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof Israel hier allemaal engeltjes zijn


Dat heb ik niet beweerd, ik probeer alleen aan te geven dat een volk het recht heeft zich te verdedigen. En als je in het noorden een terreurgroep heeft zitten die in Syrie met Assad heeft meegeknokt en die de ondergrondse bunkers vol heeft zitten met allerlei raketten. Als Israel nu 10 jaar terug in gegaan was op het verzoek van de VN om in fases de Golanhoogte terug te geven ...... wat denk je wat er met de Druzen was gebeurd? De Druzen dorpen aan de kant van Syrie liggen onder bescherming van Israel, dat weet Assad, maar als Israel de Golanhoogte terug had gegeven in ruil voor vrede dan waren die dorpen met de grond gelijkgemaakt in het kader van defensiemaatregelen. En moet je de terreur nu zien die Hezbollah aan die kant uitvoert terwijl Assad de andere kant uit kijkt.

NOGMAALS: ik probeer het van twee kanten te bekijken en als ik dan onderstaande zie .........
Mortlach schreef:En de evangeliedollars van Amerika naar Israël? Eigenlijk vind ik dat nog het meest schokkend: dat een land zich zo met deze netelige kwestie bemoeit om A) de wapenverkoop verder aan te zwengelen of B) hun einddtijdprofetieën een handje te helpen.

Oh ja en de oliedollars naar Gaza en naar Hezbollah? is dat om de eindtijdprofetieën te helpen? Je kan afgeven op de evangelicalen, maar de europese unie schuift met geld naar de Palestijnse autoriteiten en die betalen vervolgens de familie van de zogenaamde martelaren een uitkering omdat ze Joden gedood hebben.

Hoe kan het dat UN keer op keer stemmingen houdt tegen Israel terwijl Koerden, burgers in Jemen afgeslacht worden door hun eigen geloofsgenoten? Navolid Turkije die even een paar dorpen van de Koerden platschiet onder het mom van IS zit daar. Etc etc. Het geweld houdt zichzelf daar in stand.

Ik las net nog diverse NL media berichten van grote rellen en onlusten ... wat zeggen de buitenlandse media en Israelische media: bij de Tempelbergrellen kwamen meer mensen in actie en meer rellen. Het valt nu voor Abbas wel erg tegen ..........
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Speedy » 08 dec 2017 17:36

Twitter:
Iron Dome has intercepted a missile over Sederot. The fact there were mulitple sets of missiles fired may indicate that Hamas fired and not a smaller group" 17:31 hr posted

Ach ja, eigen schuld van Israël.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2017 19:23

Speedy schreef:Dat heb ik niet beweerd, ik probeer alleen aan te geven dat een volk het recht heeft zich te verdedigen.


Precies wat de palestijnen ook doen.

En als je in het noorden een terreurgroep heeft zitten die in Syrie met Assad heeft meegeknokt en die de ondergrondse bunkers vol heeft zitten met allerlei raketten. Als Israel nu 10 jaar terug in gegaan was op het verzoek van de VN om in fases de Golanhoogte terug te geven ...... wat denk je wat er met de Druzen was gebeurd? De Druzen dorpen aan de kant van Syrie liggen onder bescherming van Israel, dat weet Assad, maar als Israel de Golanhoogte terug had gegeven in ruil voor vrede dan waren die dorpen met de grond gelijkgemaakt in het kader van defensiemaatregelen. En moet je de terreur nu zien die Hezbollah aan die kant uitvoert terwijl Assad de andere kant uit kijkt.


Oké, Assad is een vreselijke tiran, dat lijdt geen twijfel.


NOGMAALS: ik probeer het van twee kanten te bekijken en als ik dan onderstaande zie .........

Oh ja en de oliedollars naar Gaza en naar Hezbollah? is dat om de eindtijdprofetieën te helpen? Je kan afgeven op de evangelicalen, maar de europese unie schuift met geld naar de Palestijnse autoriteiten en die betalen vervolgens de familie van de zogenaamde martelaren een uitkering omdat ze Joden gedood hebben.


Ik neem aan dat als dat zo duidelijk is, dat de EU daar wel mee zal ophouden. Het zal dus wel wat genuanceerder liggen dan dat. Maar het feit blijft dat er een vrij sterke evangelicale aanwezigheid is in de VS die niets liever zien dat dan de voorspellingen in Openbaringen een handje worden geholpen.

Hoe kan het dat UN keer op keer stemmingen houdt tegen Israel terwijl Koerden, burgers in Jemen afgeslacht worden door hun eigen geloofsgenoten? Navolid Turkije die even een paar dorpen van de Koerden platschiet onder het mom van IS zit daar. Etc etc. Het geweld houdt zichzelf daar in stand.


En volgens mij wordt daar ook echt wel wat van gezegd. Plaatsen als Yemen, Syrië en Noord Korea (werd eerder genoemd als christenvervolgland) zijn nu eenmaal niet de meest toegankelijke, stabiele regeringen waar je dit soort dingen mee kunt uitpraten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Speedy » 08 dec 2017 19:33

Mortlach schreef:Precies wat de palestijnen ook doen.

Ja heel normaal om mensen neer te steken op straat o en om mensen omver te rijden die bij een bushokje staan te wachten. Kan ik als verdedigingsmanier heel goed begrijpen. Raketten afsturen op een kerncentrale en op kleuterschool, is ook heel begrijpelijk.

Mortlach schreef:Ik neem aan dat als dat zo duidelijk is, dat de EU daar wel mee zal ophouden. Het zal dus wel wat genuanceerder liggen dan dat. Maar het feit blijft dat er een vrij sterke evangelicale aanwezigheid is in de VS die niets liever zien dat dan de voorspellingen in Openbaringen een handje worden geholpen.
Ach ja, dat vanuit Iran en Saudi-Arabië er met miljoenen wordt geschoven om mensen zelfmoordaanslagen te laten plegen, zijn ze sneller bij al die maagden die voor ze klaar staan in de hemel, blijft ook een feit. Laatst las ik dat er in plaats van 72 er 144 maagden werd beloofd, blijkbaar is 72 te goedkoop voor een zelfmoordterrorist.

Mortlach schreef:En volgens mij wordt daar ook echt wel wat van gezegd. Plaatsen als Yemen, Syrië en Noord Korea (werd eerder genoemd als christenvervolgland) zijn nu eenmaal niet de meest toegankelijke, stabiele regeringen waar je dit soort dingen mee kunt uitpraten.
Nou ja, Saudie-Arabië schijnt wel een land te zijn om mee te praten, maar die weigeren dat te doen op een of andere manier rond Jemen. Ze kunnen geen tijd vrijmaken voor de bombardementen die ze aan het uitvoeren zijn in Jemen. Alleen rond theetijd is er even rust, toen kon Floortje met haar team ook wegkomen. Maar er schijnen ook weer problemen te zijn in de communicatie tussen Saudie-Arabië en Quatar. Maar dat zal tijdens het WK voetbal dat in Quatar gehouden schijnt te worden opgelost zijn.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor irmo » 08 dec 2017 21:08

Jesaja40 schreef:Geen enkel volk kan zeggen dat zij lieverdjes zijn.

Geef eens een goede reden waarom Israël geen ruimte mag hebben. Met toestemming is ons land opgericht in 1948. Wij zijn daar niet illegaal neergestreken en hebben zeer veel last gehad van de Engelsen die ons daarin hebben gedwarsboomd. Zij grepen niet in toen wij afgeslacht werden door Arabieren die daar neergestreken waren in de loop van de eeuwen.

Waarom is er altijd een ''verzachtende onstandigheid" als het gaat om minderheden die in Israël woonden. Het merendeel behoort niet eens tot de oorspronkelijke bevolking en is via immigratie ineens een ""palestijn"" geworden. Zelfs hun ''grote leider" Arafat was een Egyptenaar en ging zich ineens palestijn noemen.

Waarom wordt alles zo sterk uitvergroot? Het aantal afgevuurde raketten bedraagt inmiddels meer dan 100.000 en daar praat men niet over. Met heel veel bombarie wordt er aangekondigd dat Israël een vergeldigingsactie uitvoert. Dat vindt men schandalig en het werpen van dodelijke raketten niet.

Dit is de situatie in Israël en daar hebben wij dagelijks mee te maken. Iedereen hier in het westen moet zijn huisdeur op slot doen als hij weggaat van huis. In Israël krijgen we het probleem erbij dat wij om onze huizen en bevolking te beschermen een hek moeten plaatsen om hen die ons vijandig gezind zijn en ons gewoon willen doden. Dan zegt de wereld ineens: maar jullie mogen geen hek plaatsen of een hoge muur om jullie te beschermen tegen onze bomaanslagen. Jullie beroven hen van hun bewegingsvrijheid en dat is misdadig.

Zij die beslist niet van Israël houden zeggen gewoon: er mag geen hek en een belemering zijn. Zo selectief is men in een stukje verontwaardiging als er uit noodzaak een veiligheidshek wordt gebouwd. Een veiligheidshek heeft gelukkig ook een toegangspoort waar slechts op een punt kan worden gecontroleerd of er wapens naar buiten worden gesmokkeld om daarmee aanslagen te plegen.

Als er dan een sanctie op volgt: iedereen die een aanslag pleegt wordt zijn/haar woning met de grond gelijk gemaakt is een aangelegenheid van de Staat Israël die dit nodig acht om zijn burgers te beschermen. Alle hekken, sloten en muren hebben een protectie: het beschermen van burgers tegen elkaar.


Wat een vreselijk achterlijke argumentatie.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor coby5 » 08 dec 2017 22:24

dalethvav schreef:Jeruzalem komt zeker weten niet één keer voor in de Koran. De enige "verwijzing" in de koran die naar Jeruzalem gemaakt zou kunnen worden is Soera 17:1 dat gaat over de nachtelijke reis van Mohammed, waar sprake is van de "al-masjid al-aqsa" (de verre moskee). Punt is alleen dat er in de tijd van Mohammed nog geen moskee was in Jeruzalem.

Ja, en dan de hadith:

Op het forum
https://forums.marokko.nl/archive/index ... ereld.html
is o.a. dit te lezen: Het eerste gedeelte is een citaat uit de hadith (boek 41 hadith 6985), en daaronder een reactie erop:


Deze (antisemitische) hadith gaat niet alleen over Joden in Israël maar over alle Joden wereldwijd.
Van de hadith hoef je dus ook niet echt veel te verwachten.

Salliant detail: Hadith 6985 is als artikel 7 opgenomen in het handvest van Hamas.


We [Allah] settled the Israelites in a blessed land and provided them with good things".

[Qur'an: Sura 10, "Jonah", verse 93]


"Pharoah sought to scare them [the Jews] out of the land [of Israel]: but We [Allah] drowned him, together with all who were with him. Then We said to the Israelites: 'Dwell in this land. When the promise of the hereafter comes to be fulfilled, We shall assemble you all together [in the Land of Israel in the End of Days]".

[Qur'an: Sura 17, "The Night Journey", verse 103]

"it was Our [Allah's] will to favour those who were oppressed [the Jews] and to make them leaders of mankind, to bestow on them a noble heritage and to give them power in the land [of Israel]: and to inflict on Pharoah, Haman, and their army, the very scourge dreaded by their victims".

[Qur'an: Sura 28, "The Story", verses 5-6]

"We [Allah] gave the persecuted people [the Jews] dominion over the eastern and western lands which We had blessed [the east and west banks of the Jordan River]. Thus your Lord's gracious word was fulfilled for the Israelites, because they had endured with fortitude; and We destroyed the edifices and towers of Pharoah and his people".

[Qur'an: Sura 7, "The Heights", verse 137]

http://www.takeapen.org/Takeapen/Templa ... 84&FID=996

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 08 dec 2017 22:58

@irmo:


Bewijs het tegendeel.
Hebben wij gevraagd om raketten en zijn wij het eerst begonnen?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten