Chaya schreef: die staat voor .......... rooms-katholieke waarden.
Zou het hier ook nog eens zover komen?
Wauw, Chaya, je maakt me nieuwsgierig, zal de eenheid van christenen dan eindelijk beginnen?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Chaya schreef: die staat voor .......... rooms-katholieke waarden.
de passant schreef::wink:
Wauw, Chaya, je maakt me nieuwsgierig, zal de eenheid van christenen dan eindelijk beginnen?
Opmerkelijk bericht in het RD:
Het Poolse parlement heeft vrijdag een wetsvoorstel goedgekeurd om winkels gefaseerd op zondag dicht te houden. In 2020 moet de winkelsluiting op zondag volledig zijn.
Van 1 maart tot eind 2018 mogen winkels alleen op de eerste en de laatste zondag van de maand geopend zijn, in 2019 alleen op de laatste zondag van de maand en vanaf 2020 op geen enkele zondag meer.
Misschien komen er uitzonderingen voor zondagen vlak voor feestdagen zoals Kerst. Onlinewinkels, bakkerijen en bloemisten mogen wel open blijven.
Het voorstel komt van vakbonden, die willen dat werknemers meer tijd kunnen doorbrengen met hun gezinnen. Het plan viel in goede aarde bij de regerende Partij voor Recht en Gerechtigheid (PiS), die staat voor conservatieve en rooms-katholieke waarden. De regering ligt vanwege andere hervormingen onder vuur in de EU.
elburger schreef:Nog even en op zondag mag je pas na winkeltijd naar de kerk.
Want stel je voor dat winkelende mensen zich ergeren aan kerkgangers.
elburger schreef:In mijn oude woonplaats is het zelfs zo dat mensen naar de kerk gaan en in de middag zie je ze in de winkels rondlopen.
elburger schreef:Een ouderling met een zaak had altijd de winkel dicht op christelijke feestdagen.
Nadat hij gestopt was met het ouderlingen werk - wat natuurlijk mag - was binnen het jaar zijn winkel geopend op christelijke feestdagen.
elburger schreef:En van een keer benzine tanken of een ijsje eten komt vanzelf de rest.
mona schreef:Dit geldt ook voor de koopzondagen. Wij kunnen niet verwachten dat de seculiere samenleving zich aan Gods Woord wil houden.
We moeten zoveel mogelijk proberen vast te houden wat we nog hebben, dat staat voor mij wel als een paal boven water. Maar al te veel begrip moeten we maar niet verwachten.
Des te meer komt het aan op onze Bijbelse houding.
mona schreef:want je kunt niet verwachten dat mensen Gods geboden willen houden, als zij Hem niet (willen) dienen.
Chaya schreef:Maar het ging om belijdende christenen. Winkelen moet kunnen op zondag. En daar zijn hier de meningen over verdeeld.
mona schreef:Ik heb idd mijn reactie geschreven vanuit een andere insteek.
Maar ik zou proberen zo lang mogelijk mijn winkel dicht te houden. Maar ik kan niet voor een ander spreken. Ik denk wel: als je de samenkomsten missen moet omdat je in je winkel moet staan, dan is dat wel heftig.
Chaya schreef:
Je zou dus kunnen stellen (?) dat het winkelen ipv de kerkgang is gekomen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten