Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 02 dec 2017 09:26

jaapo schreef:Naar hier verwezen voor het volgende: Er was een topic De slang in het Paradijs in het Open Forum. Dat werd zomaar naar Bijbel verplaatst met weglating van de laatste postings, waarin ik me gekwetst verklaarde, omdat ik mij niet een christen mocht noemen , als ik andere standpunten had dan de schrijver/schrijfster. Ik heb al een paar keer om opheldering gevraagd, maar krijg het niet. Dat vind ik wel heel zwak van de moderator(en) en ook niet netjes. Er is geen onvertogen woord geschreven en het was ook nog eens in het Open Forum. Ik was hier een geïnteresseerde meelezer en soms reageerder in een bescheiden aantal topics, vooral in het Open Forum. Maar zo hoeft het natuurlijk niet meer. We zijn geen kleine kinderen meer.
Je kunt het beste een privéberichtje sturen naar Henkie of Elbert. Ik weet niet zeker of ze het doorhebben dat je hier hun een vraag stelt...
"Een libelle zweeft over het water..."

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Marloes1g » 02 dec 2017 09:48

Het zou zomaar kunnen dat ze niet willen dat het hier een soort van 'dogmavrij' wordt waar de hele H Schrift en God zelf ter discussie worden gesteld. Hier worden nl ook hele hoofstukken uit het Woord gescheurd als geen Waarheid en zelfs verzonnen door mensen. :-k

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 02 dec 2017 11:34

jaapo schreef:Naar hier verwezen voor het volgende: Er was een topic De slang in het Paradijs in het Open Forum. Dat werd zomaar naar Bijbel verplaatst met weglating van de laatste postings, waarin ik me gekwetst verklaarde, omdat ik mij niet een christen mocht noemen , als ik andere standpunten had dan de schrijver/schrijfster. Ik heb al een paar keer om opheldering gevraagd, maar krijg het niet. Dat vind ik wel heel zwak van de moderator(en) en ook niet netjes. Er is geen onvertogen woord geschreven en het was ook nog eens in het Open Forum. Ik was hier een geïnteresseerde meelezer en soms reageerder in een bescheiden aantal topics, vooral in het Open Forum. Maar zo hoeft het natuurlijk niet meer. We zijn geen kleine kinderen meer.


Mijns inziens is het weggehaalde allemaal off topic. Het ging om deze vraag:
de slang heeft Eva verleidt en Eva trok Adam mee in de zondeval. God stuurde de mens weg uit het Paradijs wegens ongehoorzaamheid.
waarom stuurde God de slang niet weg ipv Zijn geliefde schepsel, de mens ?
had Hij de slang verbannen en de mens vergeven, dan leefde de mens nu nog steeds gelukkig samen in het Paradijs met zijn Schepper.
maak ik ergens een denkfout ? graag wat opheldering.

Daaruit kun je afleiden dat de vraagsteller deze geschiedenis letterlijk neemt. Als er vervolgens reacties komen die hier een figuurlijke uitleg aan geven of stellen dat het helemaal niet heeft plaats gevonden dan staat dat haaks op het doel van dit topic. Volgens mij wil je dan vooral jezelf graag profileren (?).

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 02 dec 2017 11:55

henkie schreef:Mijns inziens is het weggehaalde allemaal off topic. Het ging om deze vraag:

Daaruit kun je afleiden dat de vraagsteller deze geschiedenis letterlijk neemt. Als er vervolgens reacties komen die hier een figuurlijke uitleg aan geven of stellen dat het helemaal niet heeft plaats gevonden dan staat dat haaks op het doel van dit topic. Volgens mij wil je dan vooral jezelf graag profileren (?).
Wat een onzin. Ik denk dat henkie zich graag wil profileren als baasje van Refoforum.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 02 dec 2017 12:07

Ach....
T is al zo gewoon....
Ik lees soms wat terug en hop weer een bericht van me weg.
Maar ik blijf graag delen hoor
Ook omdat ik veel herken.
Van mijn Heer en Heiland
Het leven met God wat zo verdraaid lastig is, de overgave aan Zijn Woord geleidt door Zijn Heilige Geest die waait als de wind die je niet ziet en je kent zijn richting niet.
Maar Zijn Stem te leren verstaan door Zijn Woord en Geest.
En ik snap zelf ook dat dit zo moeilijk is om te leren verstaan en dat velen het (nog) niet (in)zien of herkennen of vast zitten hierin.
Ik lees veel moeiten in berichten hierin die mensen plaatsen.
Ik bid voor iedereen.
In de naam van de Heer Jezus Christus.
Want ondanks alle verschillen hoop ik dat we elkaar ook op dit forum in Zijn Naam alleen vinden!.
Zegen!

De Heer is niet traag met het nakomen van Zijn belofte, zoals sommigen menen;
Hij heeft alleen maar geduld met u, omdat Hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat.
De Heer houdt zich echt aan Zijn belofte, ook al beweren sommige mensen van niet.
Hij wacht omdat Hij geduld heeft met jullie!
Hij geeft iedereen de kans om een nieuw leven te beginnen.
Want Hij wil dat iedereen gered wordt.
2 Petrus 3:9
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor coby5 » 02 dec 2017 13:43

MoesTuin schreef:Ach....
T is al zo gewoon....
Ik lees soms wat terug en hop weer een bericht van me weg.
Maar ik blijf graag delen hoor
Ook omdat ik veel herken.
Van mijn Heer en Heiland
Het leven met God wat zo verdraaid lastig is, de overgave aan Zijn Woord geleidt door Zijn Heilige Geest die waait als de wind die je niet ziet en je kent zijn richting niet.
Maar Zijn Stem te leren verstaan door Zijn Woord en Geest.
En ik snap zelf ook dat dit zo moeilijk is om te leren verstaan en dat velen het (nog) niet (in)zien of herkennen of vast zitten hierin.
Ik lees veel moeiten in berichten hierin die mensen plaatsen.
Ik bid voor iedereen.
In de naam van de Heer Jezus Christus.
Want ondanks alle verschillen hoop ik dat we elkaar ook op dit forum in Zijn Naam alleen vinden!.
Zegen!

De Heer is niet traag met het nakomen van Zijn belofte, zoals sommigen menen;
Hij heeft alleen maar geduld met u, omdat Hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat.
De Heer houdt zich echt aan Zijn belofte, ook al beweren sommige mensen van niet.
Hij wacht omdat Hij geduld heeft met jullie!
Hij geeft iedereen de kans om een nieuw leven te beginnen.
Want Hij wil dat iedereen gered wordt.
2 Petrus 3:9

Ik lach me af en toe scheef. Verhitte discussie. Floep alles weg. Henkie denkt ook: ik heb wel wat beters te doen hoor en rommel moet opgeruimd LOL.
Hahaha hij lijkt op m'n broer. Die heet ook Henk. Hij is vast net zo netjes. Hij heeft weleens de rotzooi in m'n huis opgeruimd. Kinderen: Waar is m'n beertje? Waar is m'n weet ik wat voor prul? Niet zo zeuren joh hahahahahahaha.
Gooi dit bericht ook gerust weg hoor trouwens. Ik blaat toch enkel onzin uit. :lol:

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 02 dec 2017 16:12

benefietdiner schreef:Wat een onzin. Ik denk dat henkie zich graag wil profileren als baasje van Refoforum.


Ik denk dat Henkie zich liever helemaal niet profileert en de voorkeur heeft voor een rondje fietsen o.i.d.
Dit zure reactietje heeft toch niets te maken met die 2 off topique-smile berichten die net van je zijn verwijderd?

Coby schreef:Ik lach me af en toe scheef. Verhitte discussie. Floep alles weg. Henkie denkt ook: ik heb wel wat beters te doen hoor en rommel moet opgeruimd LOL.
Hahaha hij lijkt op m'n broer. Die heet ook Henk. Hij is vast net zo netjes. Hij heeft weleens de rotzooi in m'n huis opgeruimd. Kinderen: Waar is m'n beertje? Waar is m'n weet ik wat voor prul? Niet zo zeuren joh hahahahahahaha.
Gooi dit bericht ook gerust weg hoor trouwens. Ik blaat toch enkel onzin uit.


Een man naar mijn hart, die broer van je. :mrgreen:

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor jaapo » 02 dec 2017 22:26

Ik heb het begrepen. Maar ik dacht, dat dat op het Open Forum wel kon: verklaren, dat je de bijbel niet overal letterlijk neemt, maar meer als symbolisch ziet, en in dit geval als geloofsbelijdenis met daarin schuldbelijden. Niet dus. Ik hou er nu echt mee op.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 03 dec 2017 14:02

henkie schreef:Dit zure reactietje heeft toch niets te maken met die 2 off topique-smile berichten die net van je zijn verwijderd?
Dat je dat zo haarfijn aanvoelt en mijn reactie zo gevoelloos verwijderd. uhhh-smile

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 03 dec 2017 17:53

jaapo schreef:Ik heb het begrepen. Maar ik dacht, dat dat op het Open Forum wel kon: verklaren, dat je de bijbel niet overal letterlijk neemt, maar meer als symbolisch ziet, en in dit geval als geloofsbelijdenis met daarin schuldbelijden. Niet dus. Ik hou er nu echt mee op.


Natuurlijk niet. Hier moeten we het allemaal met elkaar eens zijn en laten we vooral niet gaan discussieren met tegengesteld meningen. Daarmee trap je teveel christenen op hun tere zieltje. :?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 03 dec 2017 18:01

pindas83 schreef:Okay!
Jij wint! Lily it is!

Yeahhhh cool!!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 04 dec 2017 11:18

coby5 schreef:Ik lach me af en toe scheef. Verhitte discussie. Floep alles weg. Henkie denkt ook: ik heb wel wat beters te doen hoor en rommel moet opgeruimd LOL.
Hahaha hij lijkt op m'n broer. Die heet ook Henk. Hij is vast net zo netjes. Hij heeft weleens de rotzooi in m'n huis opgeruimd. Kinderen: Waar is m'n beertje? Waar is m'n weet ik wat voor prul? Niet zo zeuren joh hahahahahahaha.
Gooi dit bericht ook gerust weg hoor trouwens. Ik blaat toch enkel onzin uit. :lol:

:D :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 08 dec 2017 22:33

Ik zie dat alles gesepareerd is in het predikings topic
Wel jammer dat je niet eerst de collecte hebt afgewacht Henkie :mrgreen: , maar goed, ik had je tenslotte zelf al eerder om gevraagd om te separeren.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 11 dec 2017 17:55

Laatst opende iemand een topic met een homovraag, en dat topic ging op slot (terwijl het goed en netjes liep) omdat topicstarter al drie dagen niet gereageerd had.
Na mijn opmerking dat het dooptopic, met een persoonlijke doopvraag van de topicstarter, wél gewoon doorliep terwijl de topicstarter al jaren niet meer reageerde, ging het opeens op slot met als reden gebrek aan reactie van de topicstarter. (een jaartje of vier maar liefst)
Er wordt altijd flink gediscussiëerd in een dooptopic. En omdat de reden van het slotje gebrek aan reactie van de topicstarter was vraag ik me af waarom het nieuwe topic over 'het gewijzigde doopformulier' een slot heeft gekregen. Is de doop nu ook al een verboden onderwerp?
Homotopics werden destijds verboden omdat het altijd ruzie was. Wat is de reden dat er nu geen dooptopic mag zijn?
Na de brulpost van @gravo (die jullie gezellig laten staan terwijl andere post' wél worden verwijderd vanwege een zogenaamde onprettige toon, hier bijvoorbeeld viewtopic.php?f=2&t=30119&start=15) ging alles weer gewoon zn gangetje.
Er wordt hier flink met twee maten gemeten!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 11 dec 2017 18:40

naamloos schreef:
Er wordt altijd flink gediscussieerd in een dooptopic.


Klopt, op het onvriendelijke af dikwijls. En omdat het voor mij niet echt ter discussie staat ben ik er niet rouwig om dat het topic dicht is. Behalve dat ik er weinig leer draait het meestal op bekvechten uit. Ook al moet ik zeggen dat er ook wel hele waardevolle bijdrages werden geleverd soms door sommige forummers. Op een waardige manier ook. Dan hoef ik het er niet altijd mee eens te zijn, maar dan is het gewoon fijn te merken dat er naar elkaar geluisterd wordt.

Ik denk dus dat het een verstandige keuze is dat het topic dicht is, want we komen er toch niet uit. We worden het waarschijnlijk niet eens. Meestal draait het om eigen gelijk en is het 'hunnie tegen zullie'! Laten we dan maar de overeenkomsten zoeken die we hebben.

Overigens vraag ik me weleens af waar de overeenkomsten zijn, want man, man, man wat een verschillen.
De één interpreteert zus en de ander zo en weer een ander die weer anders interpreteert.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten