Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor benefietdiner » 28 nov 2017 18:14

Race406 schreef:Ze kunnen zich ook vacuüm laten zuigen in een latex pakje. Zie je geen bloot meer..... :mrgreen:

Dan komt er weer iets anders zichtbaar. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Race406 » 28 nov 2017 18:50

:-k :schaterlach: :muhahaha:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 28 nov 2017 19:21

benefietdiner schreef:Dan komt er weer iets anders zichtbaar. :mrgreen:



Dat ligt er volledig aan waar je naar kijkt...:)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor benefietdiner » 28 nov 2017 19:52

irmo schreef:Dat ligt er volledig aan waar je naar kijkt...:)

Ik denk dat mijn ogen afdwalen van die benen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 28 nov 2017 21:10

benefietdiner schreef:Ik denk dat mijn ogen afdwalen van die benen. :mrgreen:


Dat ligt dan niet aan de benen :) Maar volledig aan jouw hoofd. Wat ga je daaraan doen? :P

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2017 16:54

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/254 ... schepping/

En hopla, weer een student die met een kluit onzin het riet wordt ingestuurd. Je mag hopen dat hij/zij niets van de onzin die Ir. de Jong opdient op de uni gaat proberen te gebruiken als argument, want dan vermoed ik dat er vrij snel gehakt van wordt gemaakt.

Verder is het goed te zien hoe de antwoorden van De Jong door selectie lijken te evolueren: hij gebruikt nu zelfs voetnoten - wel van onzinnige of verkeerd gebruikte bronnen, maar het is een begin. Je kunt het celreparatiemechanisme echt niet gebruiken om evolutie te ontkrachten en het idee opwerpen dat we van Neanderthalers slechts een paar botten hebben gevonden, is gewoonweg lachwekkend, evenals het idee dat Homo Neanderthalensis 'gewoon' een variant van de Homo Sapiens is.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de goddelijke functie van onze oorspieren. Het kan volgens de Jong geen nutteloos orgaan zijn, dus kom maar op met een functie!

Verder dit: "Wetenschappers staan altijd klaar met kritische vragen over een theorie en de bewijzen ervoor. Die kritische houding moet ook gelden voor theorieën over veronderstelde voorlopers van de mens. Deze zijn over het algemeen slechts gebaseerd op een paar tanden of kiezen, een paar botten en een paar stukjes schedeldak, die meestal op grote afstand van elkaar gevonden zijn, liggend aan het aardoppervlak waar ze miljoenen jaren in weer en wind gelegen zouden hebben, onkwetsbaar voor de normale, natuurlijke erosie. "

Ik moest het twee keer lezen voordat ik wat van deze kolder kon maken. Nee, die botten liggen niet miljoenen jaren aan het aardoppervlak, dan zouden ze inderdaad weggeerodeerd zijn. Ze liggen begraven in een aardlaag en die aardlaag erodeert langzaam weg zodat de fossielen uiteindelijk een korte periode aan het oppervlak liggen waar ze kunnen worden gevonden.

@Refoweb: Wanneer gaat 'expert' De Jong met pensioen?

PS: Ik begrijp wel steeds beter waarom de mogelijkheid tot reageren bij de vraag zelf bij voorbaat is afgesloten. Je moet natuurlijk niet willen dat die student wordt verteld dat wat de 'expert' zegt allemaal larie is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Cicero » 08 dec 2017 17:07

Mortlach schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/25469/een-paar-vragen-over-evolutie-en-schepping/

En hopla, weer een student die met een kluit onzin het riet wordt ingestuurd. Je mag hopen dat hij/zij niets van de onzin die Ir. de Jong opdient op de uni gaat proberen te gebruiken als argument, want dan vermoed ik dat er vrij snel gehakt van wordt gemaakt.

Verder is het goed te zien hoe de antwoorden van De Jong door selectie lijken te evolueren: hij gebruikt nu zelfs voetnoten - wel van onzinnige of verkeerd gebruikte bronnen, maar het is een begin. Je kunt het celreparatiemechanisme echt niet gebruiken om evolutie te ontkrachten en het idee opwerpen dat we van Neanderthalers slechts een paar botten hebben gevonden, is gewoonweg lachwekkend, evenals het idee dat Homo Neanderthalensis 'gewoon' een variant van de Homo Sapiens is.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de goddelijke functie van onze oorspieren. Het kan volgens de Jong geen nutteloos orgaan zijn, dus kom maar op met een functie!

Verder dit: "Wetenschappers staan altijd klaar met kritische vragen over een theorie en de bewijzen ervoor. Die kritische houding moet ook gelden voor theorieën over veronderstelde voorlopers van de mens. Deze zijn over het algemeen slechts gebaseerd op een paar tanden of kiezen, een paar botten en een paar stukjes schedeldak, die meestal op grote afstand van elkaar gevonden zijn, liggend aan het aardoppervlak waar ze miljoenen jaren in weer en wind gelegen zouden hebben, onkwetsbaar voor de normale, natuurlijke erosie. "

Ik moest het twee keer lezen voordat ik wat van deze kolder kon maken. Nee, die botten liggen niet miljoenen jaren aan het aardoppervlak, dan zouden ze inderdaad weggeerodeerd zijn. Ze liggen begraven in een aardlaag en die aardlaag erodeert langzaam weg zodat de fossielen uiteindelijk een korte periode aan het oppervlak liggen waar ze kunnen worden gevonden.

@Refoweb: Wanneer gaat 'expert' De Jong met pensioen?

PS: Ik begrijp wel steeds beter waarom de mogelijkheid tot reageren bij de vraag zelf bij voorbaat is afgesloten. Je moet natuurlijk niet willen dat die student wordt verteld dat wat de 'expert' zegt allemaal larie is.

Hoe reageer jij op de bewering dat die zenuw in de borstholte daar wel degelijk een functie heeft onderweg? Niet dat ik een seconde geloof hecht aan de onzin van De Jong, maar ik ben niet up to date met mijn biologische kennis.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Pcrtje » 08 dec 2017 18:29

Cicero schreef:Hoe reageer jij op de bewering dat die zenuw in de borstholte daar wel degelijk een functie heeft onderweg? Niet dat ik een seconde geloof hecht aan de onzin van De Jong, maar ik ben niet up to date met mijn biologische kennis.
Ik heb daar eens iets over geschreven, nogal beknopt. (Zie hier.)
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2017 19:04

Cicero schreef:Hoe reageer jij op de bewering dat die zenuw in de borstholte daar wel degelijk een functie heeft onderweg? Niet dat ik een seconde geloof hecht aan de onzin van De Jong, maar ik ben niet up to date met mijn biologische kennis.


Ja, dat argument heb ik wel vaker gehoord inderdaad en weet je, dat is precies wat je zou verwachten als het 'ontwerp' een gevolg is van evolutie door natuurlijke processen. Immers, als die zenuw er toch loopt, kun je er net zo goed gebruik van maken. Iets formeler gezegd worden de mutaties die zorgen dat extra functies door die zenuw kunnen worden uitgevoerd, positief geselecteerd door de natuurlijke selectie.

Zo voorkom je ook dat je je op argumenten moet beroepen die nogal mensgericht zijn zoals " en kan een hees geworden stem een aanwijzing zijn voor een dokter dat er iets mis is in de borstholte." want wat is een verkapte vorm van: God was zo wijs om e.e.a. zo te ontwerpen zodat doktoren millenia later een diagnose kunnen stellen - oké, en waarom loopt die zenuw dan ook zo bij de neushoorn?

De evolutionaire verklaring is wat dat betreft veel eleganter. Toen die zenuw voor het eerst ontstond (in vissen), was die baan om het hart niet zo gek, want de omweg was maar een paar milimeter omdat vissen geen nek hebben en het hart vrij 'hoog' hebben zitten. Later evolueerde er soorten mét nek en met een hart lager in de borstkas, maar evolutie moet werken met wat ze hebben, dus was de enige optie die zenuw langer maken - verleggen is een stuk lastiger.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 08 dec 2017 19:08

Mortlach schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/25469/een-paar-vragen-over-evolutie-en-schepping/



Ik ben ook zeer benieuwd naar de goddelijke functie van onze oorspieren. Het kan volgens de Jong geen nutteloos orgaan zijn, dus kom maar op met een functie!




Anders vallen ze van je hoofd af! Duh :P
En laat deze antwoorden vooral blijven komen, ik vermaak me kostelijk.
Iig een argument waarom ik het totaal niet serieus hoef te nemen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 09 dec 2017 10:39

irmo schreef:Anders vallen ze van je hoofd af! Duh :P
En laat deze antwoorden vooral blijven komen, ik vermaak me kostelijk.
Iig een argument waarom ik het totaal niet serieus hoef te nemen.


Dat weet niemand, maar oorspieren zijn eigenlijk de sterkste, meest efficiënte spieren in het menselijk lichaam omdat ze continu de oren moeten opheffen en zowel staand als liggend moeten werken. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 09 dec 2017 16:00

Nou zie! Heel nuttig dan,die spieren. Trouwens dan ook geen slimme student, dattie dat niet wist.
Ik was trouwens vandaag op het vliegveld. Geen Neanderthaler gezien hoor. Heb ik dan toch verkeerd gekeken? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2017 17:17

irmo schreef:Nou zie! Heel nuttig dan,die spieren. Trouwens dan ook geen slimme student, dattie dat niet wist.
Ik was trouwens vandaag op het vliegveld. Geen Neanderthaler gezien hoor. Heb ik dan toch verkeerd gekeken? :mrgreen:


neanderthalers gaan liever met de auto wellicht
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 11 dec 2017 07:40

irmo schreef:Nou zie! Heel nuttig dan,die spieren. Trouwens dan ook geen slimme student, dattie dat niet wist.
Ik was trouwens vandaag op het vliegveld. Geen Neanderthaler gezien hoor. Heb ik dan toch verkeerd gekeken? :mrgreen:

Ik kom wekelijks op vliegvelden, zie er zelden tot nooit neanderthalers.
Overigens erg respectvol naar je medemens, het spelletje "zoek de Neanderthaler". Uiting van een christlijke levensstijl ook...
Ik ga me zelfs schamen voor mijn ingenieurstitel als ik zie dat mensen die dit sort navrante onzin weten te produceren dezelfde titel mogen voeren...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

HvK91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2017 09:46

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor HvK91 » 11 dec 2017 10:42

Wow... Als ik zie hoe uit de hoogte sommige mensen hier reageren op die evolutiediscussie, ga ik automatisch denken dat ze zich misschien beter in andere Bijbelpassages kunnen gaan verdiepen dan Genesis 1.
Hoe vaak heb je gelezen dat Jezus zegt: 'En gij zult woest reageren op mensen die dingen zeggen die niet met de Bijbel overeenkomen maar waarmee ge het niet eens zijt'?

Hoe was dat ook alweer? Iets van...
'Wie geduldig is geeft blijk van groot inzicht,
wie onbesuisd is stapelt dwaasheid op dwaasheid.'

'Betweters maken ruzie,
wie goede raad ter harte neemt, is wijs.'

'Het strekt een mens tot eer om ruzie te vermijden,
een dwaas stort zich in een woordenstrijd.'

'Een dwaas toont onmiddellijk zijn woede,
wie verstandig is, zwijgt als hij beledigd wordt.'

Ff een losse greep.
Tuurlijk, lekker discussieren op een forum, argumenten aandragen en zo, maar als je zo overduidelijk gelijk hebt hoef je meestal niet pissig te worden op je tegenstander...


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten