Wonderen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wonderen

Berichtdoor gravo » 30 mar 2017 19:50

Marnix schreef:(...) Daarom gebeuren er bijvoorbeeld op het zendingsveld en in gebieden waar de kerk wordt vervolgd, juist veel wonderen.

Dat hoor ik heel vaak. Het is kennelijk een populaire gedachte. Ver weg, waar de omstandigheden anders zijn dan bij ons...daar gebeuren (nog) wonderen. Nu, bij ons niet, maar vroeger, in de tijd van Jezus en in de eerste christelijke gemeenten wel.
Hier niet, maar elders, op zendingsvelden, bij vervolgde christenen aan de andere kant van de wereld wel.

Maar het zint me toch niet, deze populaire denkwijze.
Volgens mij worden dit soort dingen zo grif aangenomen, omdat daarmee ons beeld van wonderen gered moet worden. Het is een dankbare escape om te ontkomen aan wat we allemaal weten, namelijk dat wonderen in de klassieke zin van het woord niet gebeuren. De klassieke opvatting over wonderen is: er gebeurt iets buiten de natuurlijke orde, tegen de heersende wetten in, onverklaarbaar (dus alleen vanuit God te verklaren).

Maar die wonderen gebeuren niet echt. Het is vervelend om te zeggen, maar zo is het wel. Wanneer wij het woord "wonder" in de mond nemen, wanneer wij spreken van een wonder, dan gaat het altijd om dingen die wij benoemen als wonder. Het is om zo te zeggen een predicaat.

Het kan gaan om hele alledaagse dingen, zoals slagen voor je rijbewijs, de trein halen, iemand tegen komen, de oplossing vinden voor een vraagstuk, hulp ontvangen, je sleutels terugvinden en natuurlijk ook om ingrijpender zaken: het contact met iemand herstellen, genezen van een ziekte, een goede boodschap krijgen na een angstige tijd of een nipte redding bij een hachelijke situatie:
Een wonder was het. Zeker. Zo ervaren we het en daarom nemen we het woord in de mond. Maar we weten best dat het ook anders had kunnen aflopen. Dat er duizenden zijn voor wie dergelijke omstandigheden terugkijkend geen wonder, maar een moeilijke en verdrietige zaak zijn geworden.
Die wetenschap zorgt er voor dat we met goed fatsoen het woord wonder (in de klassieke zin van het woord) eigenlijk niet in de mond kunnen nemen. Wel figuurlijk, maar niet letterlijk, zou ik willen zeggen. De één hoort op de ziekenzaal dat hij niet meer beter kan worden, de andere hoort dat hij genezen naar huis kan. Gaan we dan in het aangezicht van die ongelukkige mens op de knieën om God luidkeels te danken dat Hij aan ons wel een echt wonder heeft verricht (dat Hij echt een bewuste genadige uitzondering voor ons gemaakt heeft) wetend dat een ander dit (kennelijk ook opzettelijk) niet heeft ontvangen en node moet ontberen? Durven wij zo'n Godsbeeld aan. The winner takes it all? Het is veel christelijker om de realiteit als uitgangspunt te nemen en evenveel aandacht te besteden aan de verdrietige dingen (en mensen) als aan de gelukkige dingen (en mensen).

Maar dit realiteitsbesef wordt vaak verdrongen en daarom voelen veel gelovigen zich heel onzeker over God en Zijn ingrijpen. En gelukkig is daar dan altijd de uitweg: wonderen zijn er echt wel (ook al ervaar ik ze niet in mijn leven), maar die wonderen gebeuren elders. Vroeger of ver weg. Zo wordt de troost dat het toch allemaal nog kan weer teruggevonden. En die troost heeft natuurlijk geen enkel belang bij fact-checking of bij een kritische opmerking. Als je net weer gelukkig bent geworden van het verhaal van een wonder op het zendingsveld, dan voelt het wel heel zuur en ongelovig om je voor te stellen dat die wonderen misschien niet zo reëel zijn, maar eigenlijk net zo'n verhaal-karakter hebben als bij ons, ver weg van die eerste christengemeenten of van dat zendingsveld. Maar die zure gedachte houdt eigenlijk in: mensen zijn gelijk, de wereld is overal hetzelfde. We delen dezelfde zorgen, vreugde en pijn. Er zijn geen uitzonderingen. En dat is misschien wel zuur, maar het is ook een realistisch gedachte.

Het klopt ook niet met ons Godsbeeld. Als God Zijn Geest over alle vlees heeft uitgestort, als alle landen, alle einden der wereld bekend zullen worden met het Evangelie, dan is het toch vreemd dat de christenheid in het westen, waar de wonderen veelal verlopen via medische wetenschap, veiligheidsmaatregelen, goed voedsel opleiding en zorg (wij leven het langst van alle mensen op aarde), dat God juist daar geen wonderen verricht en verder overal wel?.
Ik hoor wel eens christenen zeggen: juist omdat we het zo goed hebben, daarom doet God geen wonderen meer: daarvoor moet je echt naar de arme zendingsvelden.
Maar dat is vreemd: is onze medische wetenschap dan zo fout? Zijn wij er dan schuldig aan dat onze kinderen in welvaart en gezondheid, in vrijheid en vrede opgroeien en een lang leven tegemoet kunnen zien in het land dat de Here onze God ons gegeven heeft? Zien wij deze wonderen dan niet? Kijken we daarom zo hunkerend met een schuin oog naar de zendingsvelden of naar de vervolgde kerk?

Voor mij zijn de mogelijkheden die wij hebben in het westen wonderen op zich. Nergens vind je zoveel prachtige en heerlijke mogelijkheden als bij ons. Er is geld, zorg, voedsel, kleding, onderdak. Vrede en veiligheid.
Het lijkt me dat we vooral deze zaken aan het zendingsveld moeten willen schenken en ze niet langer in het hokje van de arme, maar o zo begenadigde heidenen moeten proppen. Waar ze verbaasd mogen staan van wonderen, terwijl hun land een puinhoop blijft.
Wonderdokters...daar moeten ze juist vanaf geholpen worden, lijkt me. Medicijnmannen die met vuur en rituelen allemaal machten en krachten oproepen en hen van alles en nog wat aanbieden in de vorm van offers om ze gunstig te stemmen, daar moeten we ze vanaf helpen. De wonderen van het soort: bangmakerij, bedwelming, hypnose, hallicunaties, magie en toverkunst, daar moeten we niet nog meer geestelijke hoogstandjes aan toe gaan voegen namens de christelijke God. Alsof onze opdracht is om de wonderen die wij zelf kwijt zijn in die landen veilig te stellen.

Wonderen op het zendingsveld? ik denk het niet.

Ook daar is het hard werken. Ook daar moet geploegd worden, ook daar rijdt de tractor niet op wonderen, maar op benzine. Daar moet het water opgepompt worden. Daar gaat niets vanzelf. Een enkel wondertje zou een druppel op een gloeiende plaat zijn, dus laat maar.

Laten we ze geld geven en hulp, in plaats van onze onzekerheid te projecteren op het verlangen dat er bij hen tenminste nog wel een wonder gebeurt, omdat dat helaas bij ons niet meer gebeurt. Wake Up. Bouw niet op het kaartenhuis van denkbeeldige wonderen.

gravo

@Marnix: jouw zin was slechts een aanleiding om mijn visie op de wonderen-obsessie van veel christenen te bekritiseren. Ik beticht je daar niet persoonlijk van. Neem het ook niet te persoonlijk op. Over jouw schouder spreek ik vele anderen aan. Jouw opmerking over wonderen op het zendingsveld was een uitgelezen mogelijkheid om mijn visie in dit topic nog eens helder uiteen te zetten.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wonderen

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2017 21:33

Prima hoor. Wat ik bedoelde de te zeggen (en ook zei) is dat je vaak hoort van wonderen op het zendingsveld. Daar komen ze zeker wel regelmatig voor en dat lijkt me ook niet onbijbels. Je ziet dit in de Bijbel regelmatig. Wat ik niet gezegd heb en daarin val ik je bij, is dat daar wonderen plaatsvinden en bij ons niet. Die denkwijze zie je vaak bij nuchtere gelovigen die niet zo goed weten wat ze hiermee aanmoeten en proberen te verklaren waarom ze in de Bijbel lezen over wonderen, er over horen in andere gebieden maar ze er zelf vaak weinig van merken. En dan heb ik het niet over het halen van de trein en zo. Sommoge mensen proberen alles tot een wonder te maken. Ik bad dat ik de trein waarvoor ik te laat was zou halen en dat werd verhoord. Een wonder. Al die mensen die daardoor hun aansluiting misten of te laat kwamen denken daar allicht iets anders over ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wonderen

Berichtdoor MoesTuin » 01 apr 2017 11:18

MoesTuin schreef:Om over na te denken
Hoe vaak laat de Heere God zich aan ons zien in de Heere Jezus wat Hij door de werking van Zijn Heilige Geest aan ons wil laten zien, in een situatie of een gebeurtenis, een teken of vul zelf maar in ........ maar wat wij helemaal niet (willen) herkennen / zien?



mona schreef:Ik snap de zin niet helemaal. Als we het niet willen zien, dan zien we het ook niet, toch?


Klopt, of te wel ziende "blind" zijn.
In de bijbel lees je hierover en wordt er hier voor gewaarschuwd.
Net als horende "doof" zijn
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Wonderen

Berichtdoor Radical » 15 nov 2017 01:08

Paulus deed buitengewone wonderen en tekenen, en bad meer (dacht hij) in tongentaal dan wie dan ook, is dit een onderwerp wat eens verder bekeken moet worden ?

denk alleen eens aan de zweet doeken die rond gingen en waar je schijnbaar door genas ,of die giftige slang die paulus beet en geen effect had

Tongen taal sticht Paulus zijn geloof (bouwt zijn geloof op ) hoe wordt dit ervaren in de refo hoek ?
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

3parels
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 mei 2015 17:48

Re: Wonderen

Berichtdoor 3parels » 15 nov 2017 15:28

Wat mij ook altijd bezig houdt bij gebedsgenezingsdiensten is, dat sommigen genezen naar huis gaan en een maand later ineens weer klachten krijgen waarna ze vervolgens desbetreffende genezer weer opzoeken. Dan wordt gezegd dat het geloof niet groot genoeg is, terwijl dat in het NT echt geen voorwaarde was voor genezing. Het was dus een soort opleving en geen genezing.
Ook zie je het nogal eens gebeuren dat een gebedsgenezer 5 keer moet proberen voordat er 'iets' gevoeld wordt... maar als er niks gebeurd dan wordt men beschuldigd van een klein geloof (hoe traumatiserend) of wordt men met een smoes naar huis gestuurd 'God zal het wonder thuis doen'.
Ook verbaast het me dat gebedsgenezers niet massaal de ziekenhuizen intrekken om daar terminale kankerpatiënten te genezen. Of dat een gehandicapten-huis ineens massaal genezen wordt. Dat noem ik nog eens de kracht van genezing..
Het summiere gedoe van tegenwoordig maakt mij niet enthousiast. Sterker nog... ik heb grote twijfels over of het wel Gods kracht is. Want de apostelen deden wonderen en tekenen... zij genazen ECHT... het was echt niet zo dat de mensen een week later ineens toch weer ziek terig kwamen met dezelfde kwaal. Hun gaven waren zo groot dat hun schaduw of kleding al genas... Ze hoefden hun spreuken niet tig keer te herhalen en al hun zieken werden genezen, ook beschuldigden ze de mensen niet van klein geloof omdat ze gewoon allemaal genazen.
Kortom: redenen genoeg om te twijfelen aan hedendaagse gebedsgenezers. De geclaimde genezingen zijn meestal niet eens echt ook.

Maar bovenstaande maakt mij niet septisch tov genezing... zo werd een kindje van een vriendin van mijn zusje spontaan aan een hartafwijking genezen nadat er massaal voor gebeden werd door gelovigen (deze waren niet op de plek zelf maar gewoon thuis!)... ook ken ik iemand die een harstilstand kreeg in coma kwam, werd opgegeven door de doctoren en waarvoor gebeden werd en spontaan wakker werd, alles nog wist en nu zelfs weer sport. De dokters stonden versteld, dit kon echt niet. Dat zijn de echte verhalen wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door 3parels op 15 nov 2017 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

3parels
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 mei 2015 17:48

Re: Wonderen

Berichtdoor 3parels » 15 nov 2017 15:42

En over tongentaal:

Ik ken er zat die in tongen bidden, maar deze niet uit kunnen leggen. Ze willen ook niet dat er getoetst wordt, want ze weten zelf zeker dat het van God is. Is dit een christelijke houding? Ik heb er vaak zat bij gezeten, tijdens gebedsbijeenkomsten, maar als je dan vraagt of ze weten wat ze bidden dan weten ze dit zelf niet. En als ik dan zelf bidt om de gave van uitlegging.. dan houden ze spontaan op met hun bidden in tongen... opvallend niet?

Paulus zegt: toets de geesten of ze uit God zijn... onderscheiden van geesten is dus niet zo gemakkelijk, er bestaat heel veel namaak. Elke tong moet getoetst worden en uitgelegd. Ook staat in de Korinthebrief dat de tongen taal een teken zal zijn voor de ongelovige... nu is het een teken dat de gelovige de Heilige Geest ontvangen heeft. Terwijl in de Korinthebrief duidelijk staat dat niet iedereen dezelfde gave krijgt... en ook nog dat de gave van de tongen de minste is...
Waarom men er dan nu zo mee weg loopt in Pinksterkerken en charismatische bewegingen... als je niet in tongen spreekt heb je de HG niet ontvangen zeggen ze, heel onbijbels dus. Ook wordt je op weg geholpen om in tongen te spreken... zeg maar: 'lalala lielie..' 'ja begin maar gewoon toe maar..' waar dat in de Bijbel staat, ik moet het nog ontdekken. Blijkbaar is de tongentaal daar de belangrijkste, het hoeft niet uitgelegd te worden... iedereen brabbelt daar maar wat door elkaar... stichtelijk kan ik dat niet noemen.
Ik ken zat verhalen van mensen die zelf ooit in tongen spraken, maar die hun tong lieten toetsen en wat bleek? Het waren vloekwoorden... vreselijk...

Ik ben liever maar wat voorzichtig met deze ogenschijnlijke gaven...
De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wonderen

Berichtdoor Marnix » 15 nov 2017 15:42

Klopt. En aan de andere kant. Mensen die in de Bijbel genezen werden zijn uiteindelijk ook weer gestorven. Dat is een beetje mijn moeite met het denken van sommige genezers. God wil dat iedereen geneest. Maar waarom worden ze op een gegeven moment toch weer ziek en sterven ze? Wil God wel altijd genezen? Of wil hij soms ook mensen bij zich thuisroepen omdat het daar veel beter is en ze daar nooit meer ziek zullen worden of sterven?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

3parels
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 mei 2015 17:48

Re: Wonderen

Berichtdoor 3parels » 15 nov 2017 16:06

Marnix schreef:Klopt. En aan de andere kant. Mensen die in de Bijbel genezen werden zijn uiteindelijk ook weer gestorven. Dat is een beetje mijn moeite met het denken van sommige genezers. God wil dat iedereen geneest. Maar waarom worden ze op een gegeven moment toch weer ziek en sterven ze? Wil God wel altijd genezen? Of wil hij soms ook mensen bij zich thuisroepen omdat het daar veel beter is en ze daar nooit meer ziek zullen worden of sterven?


Ja dat is ook altijd mijn moeite. De mensen die denken dat God iedereen wil genezen geloven vaak in vloek en zegen. Dus wanneer je niet geneest zit er een blokkade oid. Dan denkt men aan vloeken in families die verbroken moeten worden. Wanneer je gelooft moet je onder de zegen leven, want Zijn striemen zijn onze genezing geworden. Geen vergeving alleen, maar ook genezing. Geen tegenslagen, maar zegen. Dit heeft het welvaartsevangelie en is erg in opkomst. Heel aanlokkelijk ook, want alles zal je goed gaan (geen miskramen en vroeggeboortes want dat staat in Exodus, geen ziekte, je bedrijf zal floreren enz)... Dat wil iedereen toch wel, de hemel op aarde. De predikers van dit welvaartevangelie leven vaak zelf in weelde en luxe, de portemonnees van de mensen worden leeggeroofd en ze worden met leugens naar huis gestuurd. Teleurgesteld als er toch ziekte, ellende en verdriet komt... Want als de zegen uitblijft, is er ergens iets niet in orde met jou als gelovige. Vaak zijn zulke mensen heel erg op zoek naar de oorzaken, moet vanalles uitgedreven en verbroken worden en als de kwaal dan toch niet verdwijnt raakt men zo teleurgesteld.
De verhalen van Job, die beproefd wordt en de blindgeborene die zijn hele leven blind was om uiteindelijk God te verheerlijken door het wonder, worden weggeredeneerd, terwijl die zo tot troost kunnen zijn. Maar die passen immers niet in de theorie. God gebruikt volgens hen geen kwaad, maakt het kwaad niet en geeft ook geen ziekte... Dat er ook nog gevolgen zijn van de zondeval en dat deze schepping inclusief de mens zucht tot de jongste dag, daar kan men niks mee want dat geldt alleen nog voor de ongelovige... de gelovige leeft alleen onder zegen.
Waarom gelovigen toch ziek worden, ook als ze dicht bij God leven... terwijl ze zich bekeerd hebben van al hun denkbare zonden, daar hebben ze geen antwoorden op. Toch claimen ze dat de gelovige alles voor de wind zal gaan... de praktijk bewijst het tegendeel.

'Veel rampen zijn des vromen lot, maar uit die allen redt hen God, Hij is hun heil alleen.'
De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wonderen

Berichtdoor Marnix » 15 nov 2017 17:17

Dat komt omdat ze zich teveel focussen op het leven hier en nu, op deze aarde.... terwijl God ons veel meer wil geven dan dat. Een nieuw leven op de nieuwe (of vernieuwde) aarde. Eeuwig leven op een plek waar geen pijn en verdriet meer is. Daar heeft Hij een plek voor ons bereid. Dat is onze hoopvolle toekomst, ons echte vaderland.

Ach, een wijze vrouw schreef toen ze wist dat ze zou gaan sterven, wijze woorden die best bekend zijn en hier heel toepasselijk:

Laat me niet mijn lot beslissen
Zo ik mocht, ik durfde het niet
Ach hoe zou ik mij vergissen
als u mij de keuze liet.
Wil mij als een kind behand'len,
dat alleen de weg niet vindt:
neem mijn hand in Uwe handen
en geleid mij als een kind.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Wonderen

Berichtdoor Radical » 15 nov 2017 19:02

Deze hele opsomming doet me zo denken aan de bezoeken bij mn schoonmoeder ha ha, na de kerk dienst nog wel..

ze waren net uit de kerk, koffie drinken en daar begonnen ze hoor jawel, die ging scheiden, en die was ziek en daar ging het nog slechter, een reeks van uitingen (te ziek voor woorden).

Ik met een andere achtergrond begreep hier niets van, had kort daarvoor een openbaring van het kruis gehad, jezus , de Vader de heilige geest het begon allemaal te leven "" het evangelie goed nieuws ""

dus ik had me voor genomen om de verhalen en getuigenissen die ik hoorde bij ons in de gemeene eens te noemen, gezinnen die herstelde, mensen die genazen, bovennatuurlijke voorziening, de gaven van de geest enz enz,

jullie kunnen zo op de koffie en op schoot bij mn schoonmoeder, eerst maar eens zien hoe lang ze gezond blijven, waren ze wel echt ziek, was het geen hype, pas op de duivel geneest ook, ik weet het niet hoor, leggen jullie niet teveel de focus op genezing, en zo gaat het maar door zwart, duister en negatief..

Het evangelie ""goed nieuws "" ik heb zelden mensen zo hun best zien doen om alles weg te beredeneren als bij sommige Refo,s

maar straks als we in de hemel zijn dan zal het pas volmaakt zijn, de Heeere geeft en de Heeeere neeeemt

naar Gods onbegrijpelijk en ondoorgrondelijk plan.. Hij is toch immers souverein en als zijn wil is dan neemt hij ons door een vroegtijdig lijden (kanker) of een botsing met een dronken automobilist toch lekker weg, bedankt Pa
wat een onzin !!

mn zondag middag gevoel en frustratie kwam weer even boven sorry oeps-smile
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Bambi

Re: Wonderen

Berichtdoor Bambi » 15 nov 2017 19:26

Het belangrijkste in het leven is je geluk in God vinden.
En als God je ziekte moet gebruiken om je dicht bij Hem te krijgen, is die ziekte een zegen
En bij sommigen gebruikt God om te genezen, om mensen te laten zien dat Hij naar ze omkijkt

Dus voor beide kanten is wat te zeggen, het hangt er maar net vanaf wat God vindt, wat we nodig hebben voor ons geestelijk leven. Dat is ook de enige reden waarom de een niet geneest en de ander wel

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Wonderen

Berichtdoor Radical » 15 nov 2017 19:51

Bambi schreef:Het belangrijkste in het leven is je geluk in God vinden.
En als God je ziekte moet gebruiken om je dicht bij Hem te krijgen, is die ziekte een zegen
En bij sommigen gebruikt God om te genezen, om mensen te laten zien dat Hij naar ze omkijkt

Dus voor beide kanten is wat te zeggen, het hangt er maar net vanaf wat God wil


Begrijp me goed Bambi alles wat ons dichterbij God brengt en ons een diepere openbaring geeft van wie Hij is "" geweldig""

Zijn geluk zijn vrede, genade, liefde, goedheid , geduld, trouw, glorie, heiligheid, kracht, wijsheid en nog veeeeeeeel meer

zijn liefdevolle armen als de beste papa van de hele wereld !!!

okay

maar maakt Jezus ons zelf niet heel duidelijk in joh 10-10 dat de duvel steelt rooft en slacht, en dat Hij Jezus komt om te geven leven in overvloed !!!

Is het gebed het onze Vader niet heel duidelijk dat Jezus dit vraagt (bid ) wil Hij dit graag en zegt Vader U wil geschiedde zoals in de hemel zo ook op aarde, hoe simpel kan het zijn.

God heeft de wereld lief Hij heeft zijn kinderen lief, stel je eens voor dat ik eerst mn kinderen ziek moet maken, en dan ze mij weer vragen voor genezing, je zou opgepakt worden,

Ik weet niet wat voor idee sommige mensen hebben als ze het over mijn vader hebben, of over Jezus die alleen de dingen doet die Hij de Vader ziet doen, en wat deed Hij dan ( en de wereld zou te klein zijn voor alles wat Hij gedaan heeft opgeschreven was) genezen, bevrijden, vergeven en het goed nieuws vertellen van het koninkrijk wat dichtbij en later in ons is komen wonen,

duizenden allen werden genezen, het ene wonder na het ander iedereen die naar hem toe kwam genas het ene naar het andere hoofdstuk in alle evangelieeen

en weet je wat bambi, ik kan je de reactie alvast verklappen die komt van een of andere antichrist geest ""en die ene man dan bij de schone poort dan""

bleeeeh die moet als bewijs dienen dat jezus niet iedereen geneest, hoe dom kun je zijn en toch nog kunnen ademen

ik vind het zo,n enorme belediging voor onze God, dat ze bijna de boel helemaal omdraaien en God de schuldige is Mmmm

Als mensen niet meer eens het onderscheid kunnen maken tussen hij die steelt slacht ziek maakt en dood, of Hij die leven geeft in overvloed

lijkt me een alfa cursusje wel op zijn plaats.

Haleluja !:) 8>)
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Bambi

Re: Wonderen

Berichtdoor Bambi » 15 nov 2017 20:04

Je vergeet wat dingetjes in je enthousiasme
Ten eerste genazen de Heere Jezus en de apostelen om mensen Jezus te openbaren
Ten 2e zijn we niet op aarde om hier gelukkig te worden, maar om later in de hemel en op de nieuwe aarde gelukkig te worden en met ons leven en doen en laten, zoveel mogelijk mensen zover te krijgen, dat ze daar ook terecht komen
Ga niet op de stoel van God zitten, om te bepalen dat mensen gelukkiger zullen zijn, als hun lichaam perfect functioneert, of hun leven perfect is
Juist die zwakheden, maken mensen rijker in God en leert ze in volkomen afhankelijkheid van Hem te leven
Dankzij mijn burnout op burnout, (die niet veroorzaakt zijn door God maar door mensen en werk) heb ik de rijkdom van God ervaren en Zijn hulp in alles. Dat had ik niet gehad als ik gezond was en mijn leven perfect.

En als jij mensen mag genezen door de Heilige Geest, dan krijg je dat gevoel ook alleen bij de mensen die God jou aanwijst

3parels
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 mei 2015 17:48

Re: Wonderen

Berichtdoor 3parels » 15 nov 2017 20:35

Radical schreef:Deze hele opsomming doet me zo denken aan de bezoeken bij mn schoonmoeder ha ha, na de kerk dienst nog wel..

ze waren net uit de kerk, koffie drinken en daar begonnen ze hoor jawel, die ging scheiden, en die was ziek en daar ging het nog slechter, een reeks van uitingen (te ziek voor woorden).

Ik met een andere achtergrond begreep hier niets van, had kort daarvoor een openbaring van het kruis gehad, jezus , de Vader de heilige geest het begon allemaal te leven "" het evangelie goed nieuws ""

dus ik had me voor genomen om de verhalen en getuigenissen die ik hoorde bij ons in de gemeene eens te noemen, gezinnen die herstelde, mensen die genazen, bovennatuurlijke voorziening, de gaven van de geest enz enz,

jullie kunnen zo op de koffie en op schoot bij mn schoonmoeder, eerst maar eens zien hoe lang ze gezond blijven, waren ze wel echt ziek, was het geen hype, pas op de duivel geneest ook, ik weet het niet hoor, leggen jullie niet teveel de focus op genezing, en zo gaat het maar door zwart, duister en negatief..

Het evangelie ""goed nieuws "" ik heb zelden mensen zo hun best zien doen om alles weg te beredeneren als bij sommige Refo,s

maar straks als we in de hemel zijn dan zal het pas volmaakt zijn, de Heeere geeft en de Heeeere neeeemt

naar Gods onbegrijpelijk en ondoorgrondelijk plan.. Hij is toch immers souverein en als zijn wil is dan neemt hij ons door een vroegtijdig lijden (kanker) of een botsing met een dronken automobilist toch lekker weg, bedankt Pa
wat een onzin !!

mn zondag middag gevoel en frustratie kwam weer even boven sorry oeps-smile


Toets alles! En lees ook al mijn postings...
De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

3parels
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 mei 2015 17:48

Re: Wonderen

Berichtdoor 3parels » 15 nov 2017 20:47

Radical schreef:
God heeft de wereld lief Hij heeft zijn kinderen lief, stel je eens voor dat ik eerst mn kinderen ziek moet maken, en dan ze mij weer vragen voor genezing, je zou opgepakt worden,

ik vind het zo,n enorme belediging voor onze God, dat ze bijna de boel helemaal omdraaien en God de schuldige is Mmmm

Als mensen niet meer eens het onderscheid kunnen maken tussen hij die steelt slacht ziek maakt en dood, of Hij die leven geeft in overvloed

lijkt me een alfa cursusje wel op zijn plaats.

Haleluja !:) 8>)


God gaf een vloek op deze aarde vanwege de zondeval. Dat is onze schuld, of zondig jij niet? Daar liggen we nog onder en we bewijzen dit elke dag door te zondigen. Ook degenen die Hem liefhebben leven in een gebroken wereld en dit leven is geen overvloed en zegen alleen, er is ook zat ellende en gebrokenheid. Onder Gods toelating lijden ook Zijn kinderen nog mee. Paulus zegt: Dankt God in alle dingen... dus ook in de verdrukking en ziekte! 1 Thess 5: 18 'Dankt God in alles dingen, want dat is Zijn wil voor u.' De wil van God is dus niet alleen maar voorspoed, welvaart en gezondheid. Maar voor Gods kinderen werken wel alle dingen mee ten goede, ook t verdriet. God gebruikt t lijden om hen meer te leren of dichter bij Hem te trekken.
De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten