Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 07 okt 2017 20:55

Mortlach schreef:Joh, zit dat je nou nog steeds dwars?

Nee hoor, maar ik begreep al dat je nu zelf teveel door de ervaringen van en liefde voor je vrouw werd geleid in je mening. :wink:

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 07 okt 2017 21:26

Als deze meneer een narcist was, zou ze niet alleen op die momenten het gevoel hebben even niet meer van hem te houden
En een vrouw met een echt minderwaardigheidsgevoel, die dat verbergt met bijdehante opmerkingen, is negatief en zelf passief aggressief
En als een vrouw die zo is, bevestiging nodig heeft, dan vraagt ze :" Vindt je me nog wel aantrekkelijk zo? " Waarop ze van een man verwacht dat hij dan haar gerust stelt en vertelt dat hij haar het mooiste wezen op de planeet vindt.
Dat is verwachten dat een man perfect is in alles. Terwijl ze het zelf niet is.
Dus nogmaals, vergelijk je huwelijk niet met het hare en haal je gram op mij ook niet in die vragenrubriek. Je zit nu te stoken in een huwelijk, omdat je je gelijk wil halen en wil laten zien dat niet ik, maar jij het bij het rechte eind hebt

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 08 okt 2017 14:31

Mortlach schreef:Geschoffeerd? Nou, volgens mij was ik echt niet persoonlijk of zo. Soms zeggen ze gewoon dingen waar wel een aanvulling op te geven is. Het is toch niet alleen maar Ja en amen?


Nee dat is zo. Misschien moet je je relaas gewoon beginnen met; “Ik ben het in grote lijnen eens met de beantwoorder..... en dan vervolgens je eigen verhaal doordrukken. Wellicht mag het dan wel.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2017 16:35

Bambi schreef:Als deze meneer een narcist was, zou ze niet alleen op die momenten het gevoel hebben even niet meer van hem te houden
En een vrouw met een echt minderwaardigheidsgevoel, die dat verbergt met bijdehante opmerkingen, is negatief en zelf passief aggressief
En als een vrouw die zo is, bevestiging nodig heeft, dan vraagt ze :" Vindt je me nog wel aantrekkelijk zo? " Waarop ze van een man verwacht dat hij dan haar gerust stelt en vertelt dat hij haar het mooiste wezen op de planeet vindt.
Dat is verwachten dat een man perfect is in alles. Terwijl ze het zelf niet is.
Dus nogmaals, vergelijk je huwelijk niet met het hare en haal je gram op mij ook niet in die vragenrubriek. Je zit nu te stoken in een huwelijk, omdat je je gelijk wil halen en wil laten zien dat niet ik, maar jij het bij het rechte eind hebt


Okee, laten we even duidelijk stellen dat ik het woord narcist met betrekking tot deze vraag niet in de mond heb genomen; het lijkt een overblijfseltje van jou van weken (maanden?) geleden toen we ook een keer in de clinch lagen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 24 okt 2017 06:41

Wat ben ik toch blij met deze man, hij geeft altijd van die lieve antwoorden

Maar ik ben ook erg blij met de inhoud van dit antwoord

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/253 ... an-moeder/

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 24 okt 2017 08:23

Bambi schreef:Wat ben ik toch blij met deze man, hij geeft altijd van die lieve antwoorden

Maar ik ben ook erg blij met de inhoud van dit antwoord

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/253 ... an-moeder/


Een zegen voor de reformatorische gemeenschap deze ds

Hadden mijn woorden kunnen zijn.....maar....stel dat ik dit geschreven
had was er op de meldknop vast gedrukt en het bericht verwijderd omdat men vind dat het niet kan.....t is niet bevindelijk genoeg niet separerend....te licht....te makkelijk....
Lieve mensen....allemaal afleidingsmanoevres
Het gaat enkel om persoonlijk geloof in de Heere Jezus en die gekruisigd.
Tot morgen zo God het geve, ik ga nu naar een rouwdienst....boven de kaart staat "de Eeuwige God zij u een woning"
Zo dichtbij komt God.....Hij wil wonen in je hart en klopt nu nog elke minuut een paar keer.
Vandaag is ook nog de sterfdag van mijn vader en boven zijn rouwkaart stond...."geloofd in de Heere Jezus Christus en gij zult het Eeuwig Leven ontvangen"
De ochtend na de begrafenis toen de zon op ging in de vroege ochtend keek ik uit het raam en zag het kruis afgetekend in wolken slierten en de zon scheen eronder door......groot is Uw trouw o Heer!
Vader is Thuis.
Maar ik ga nu.....naar de dankdienst voor het leven van een oom van mij.
Want de dood is het einde niet voor allen die in geloof in Hem ontslapen.
O hoe onvoorstelbaar heerlijk moet dat zijn
Laatst gewijzigd door MoesTuin op 24 okt 2017 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 24 okt 2017 08:58

MoesTuin schreef: Citaat


het staat helemaal in het artikel... wat heeft het nou voor zin, om dit hier nog een keer te zetten ... de link staat in de post erboven.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 24 okt 2017 13:32

hans0166 schreef:het staat helemaal in het artikel... wat heeft het nou voor zin, om dit hier nog een keer te zetten ... de link staat in de post erboven.

Ik heb het voor je weggehaald hoor, zo goed dan hopenlijk...... 8-[
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 24 okt 2017 13:46

MoesTuin schreef:stel dat ik dit geschreven had
was er op de meldknop vast gedrukt en het bericht verwijderd omdat men vind dat het niet kan.....

hans0166 schreef:
het staat helemaal in het artikel... wat heeft het nou voor zin, om dit hier nog een keer te zetten ... de link staat in de post erboven.

MoesTuin schreef:Ik heb het voor je weggehaald hoor, zo goed dan hopenlijk...... 8-[


Ze zeggen wel eens de humor ligt op straat...............maar ook op refoweb :schaterlach:

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 24 okt 2017 14:47

MoesTuin schreef:Een zegen voor de reformatorische gemeenschap deze ds

Hadden mijn woorden kunnen zijn.....maar....stel dat ik dit geschreven
had was er op de meldknop vast gedrukt en het bericht verwijderd omdat men vind dat het niet kan.....t is niet bevindelijk genoeg niet separerend....te licht....te makkelijk....
Lieve mensen....allemaal afleidingsmanoevres
Het gaat enkel om persoonlijk geloof in de Heere Jezus en die gekruisigd.

Maar je hebt wel gelijk @Moestuin
En ze beseffen niet dat ze daarmee hetzelfde doen, als de moeder van de vragensteller.
Ook hier op het forum. Als je vanuit je hart dingen over het geloof opschrijft, dan wordt het verwijderd, omdat je het niet zo zegt als het hoort of als het niet beleefd wordt zo door mensen zelf, of omdat je iets zegt wat de dominees nog nooit gezegd hebben
En ze weten niet hoeveel pijn dat doet.

Net als dat ik aangaf dat de discipelen nog niet de Heere Jezus echt zagen als de Zoon van God, ook al zeiden ze die woorden wel, maar ze beseften het pas na de opstanding dat Hij dat was. Maar ze werden wel gedoopt in de naam van de Heere Jezus, aan het begin van Zijn rondwandeling
Dan mag je niet zeggen dat je dat van God Zelf hebt ingegeven gekregen, nee, dat wordt verwijderd, maar dat ikzelf geprezen werd voor mijn scherpe inzicht, dat blijft staan

Ik toets aan de Bijbel om te zien of mensen dingen van God ingegeven hebben gekregen of vraag het aan God
Zo ook bij dingen die ikzelf krijg ingegeven van God
En als later blijkt dat ik fout zat, of de verkeerde conclusies trok, kom ik daar op terug
Ik heb ook schuld bekend in het dooptopic over mijn eigen oordelen over anderen, das normaal bij bekering, voor de doop, maar ook dat is weg
Ik word dat oordelen van mensen over het geloofsleven van een ander zo zat

EN JA, DIT IS HIER ON-TOPIC Verwijzend naar de vraag en antwoord die ik hier gelinkt heb

Getuigen van God, mocht niet van de Schriftgeleerden en Farizeëers
Dan werd je monddood gemaakt, of nog erger vervolgd en vermoord
Alleen de jaknikkers en hielenlikkers, die net zo haatdragend waren en in hun leer, mochten hun gal spuien
Ik weet wel weer waarom ik niet meer naar een refokerk ga

Waren alle dominees maar zo als meneer in het antwoord op de vraag
Maar ja, die mogen hun ideëen niet veranderen zoals God ze leert. hij was zo gelukkig dat hij als zendeling niet gebonden was aan de regels die geeist worden te onderschrijven, had ook geen toehoorders, die dan aan de bel zouden trekken bij de classis
Daarom kwamen ook veel meer tot bekering bij hem, dan bij welke ger gem dominee dan ook

Als mensen tot geloof komen, leert God ze iedere dag iets. En groeien ze in het geloof en wijsheid en in relatie tot God
Dan kun je niet star vasthouden aan dingen door anderen fout geconcludeerd eeuwen geleden

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 25 okt 2017 17:56

Precies Bambi
En daarom deel ik regelmatig ook op het forum in mijn zwakheid hetgeen mij sterk maakt in Hem.

Niets maar dan ook niets kan mij scheiden van de Liefde in Christus.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 26 okt 2017 08:22

Wat een rijk en waar antwoord op vraag over bekering waarin het niet gaat over de weg die mensen soms bedenken hoe we behoren te gaan.
Welnee.....enkel Geloof (werkwoord) in de Heere Jezus Christus.

Aan het woord een reformatorische dominee (een zegen binnen de gereformeerde gemeenschap deze man)

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/249 ... rd-worden/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

katherina
Verkenner
Verkenner
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:39

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor katherina » 26 okt 2017 10:13

Ik las zojuist de vraag 'çhristelijk meisje ontmoet' en de dominee raadt sterk af om met elkaar door te gaan, omdat de jongen wel gelovig is, maar protestant. Omdat in de bijbel liefde en geloof nooit los zijn van elkaar. Deze lezer wil ik het volgende meegeven: mijn opa en oma hebben een lang en gelukkig huwelijk gehad, terwijl mijn oma een Joodse vrouw was die niets meer met welk geloof dan ook te maken wilde hebben en mijn opa was een bijzonder gelovig man. Ze hebben elkaar altijd helemaal vrij gelaten in dit opzicht, ik heb niet meegemaakt dat er ooit discussies waren in de familie hieromtrent en ik heb er juist van geleerd dat het niet zozeer om je overtuigingen gaat, maar om je gedrag.
Dus jongeman: bij deze een bemoedigende reactie!

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Cicero » 31 okt 2017 09:05

Wat een incompetent antwoord is dit: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/253 ... -augustus/

Het antwoord luidt dat Quirinius tweemaal stadhouder geweest is,

Dit wordt zomaar geponeerd, terwijl we weten dat er in 4 vChr een andere stadhouder was, namelijk Varus (ja die van het Teutoburgerwoud, 'geef mij mijn legioenen terug'; dat was 13 jaar later).

Lukas is namelijk een getrouw historicus en daarmee gewoon een bron. Wanneer dat in twijfel getrokken wordt, kunnen inderdaad allerlei vragen rijzen.

De betrouwbaarheid van Lucas zou moeten worden vastgesteld op basis van een kritische evaluatie. Niet omdat hij het zelf zegt. De redenering wat
Lucas hier zegt is betrouwbaar want wat Lucas zegt is betrouwbaar. Dat is een joekel van een cirkelredenering.

Een -of het- argument daarvoor is dat in Daniël 5 een foutieve naam genoemd wordt voor de laatste koning van het Babylonische rijk. Volgens alle historische documenten was dit Nabonibus en niet Belsazar. Herodotus, Josefus en andere bronnen zeggen allemaal Nabonidus, dus heeft de auteur (en dat is dus niet Daniël zelf - als hij al bestaan heeft) hier een vergissing gemaakt, wat maar weer een bewijs is voor de onbetrouwbaarheid van de door Daniël weergegeven historische feiten.

Dit is een karikatuur. Belsazar is niet 'het' argument om Daniël in de tweede eeuw te dateren. Muilwijk zou beter moeten weten, want hij heeft in Leiden gestudeerd. Erg jammer dat hij gebruik meent te moeten maken van dit soort onwetende aantijgingen.
Maar wat betreft Quirinius, het is mogelijk dat onder zijn eerste stadhouderschap deze volkstelling heeft plaatsgevonden. We moeten dan onderscheiden tussen de volkstelling in 6 na Christus, die de eigenlijke volkstelling was en de census die in de jaren daarvoor heeft plaatsgevonden. Een rijk zo groot als het Romeinse rijk, was niet zomaar geteld.
...
De volkstelling, waarover Lukas spreekt in Lukas 2:2 heeft dus onder Herodes de Grote en de stadhouder Quirinius plaatsgevonden en daarom voor het jaar 4 voor Christus.

Het is mogelijk, dus is het een feit? Zo werkt het natuurlijk niet. Als het mogelijk is, is het nog niet waarschijnlijk.
Daarom zou ik, gezien het getrouwe karakter van Lukas als historicus, eerder Lukas 2:2 als aanvullend op de andere bronnen lezen, dan als in tegenspraak met andere bronnen. Immers afwezigheid van bewijs buiten Lukas, bewijst nog geen afwezigheid. En het antwoord van collega A. Kot geeft al aan dat er van een tegenstelling zeker geen sprake is.

Het probleem is dat Muilwijk hier een aantal andere problemen buiten beschouwing laat, waardoor Lucas' weergave in twijfel getrokken kan worden. Hij geeft dus helemaal geen adequaat antwoord, maar stuurt de vragensteller met een kluitje in het riet en wekt daarmee de indruk dat zijn opvatting over de betrouwbaarheid van Lucas slechts is gebaseerd op een autoriteitsdrogreden, en niet op inzicht in de geschiedenis of begrip van de historische methode.

Het zijn ook dit soort van intellect gespeende antwoorden waardoor ik geen refo meer ben trouwens.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Pcrtje » 31 okt 2017 09:20

Cicero schreef:Wat een incompetent antwoord is dit: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/253 ... -augustus/ (...)
Zouden we jou niet kunnen aanmelden voor de vragenrubriek als vragenbeantwoorder, Cicero? :)
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten