Reformatieavonden Nunspeet

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor benefietdiner » 06 okt 2017 08:23

Omega schreef:@Benefietdiner Je toonzetting is niet prettig en je beschuldigingen raken kant noch wal. Misschien is dat kenmerkend voor de kringen waar je in verkeert en de bron waar je uit put, maar ik heb geen zin om hier in en aan mee te doen.

Ooooow…… ik dacht dat ik te maken had met een stoere kerel op een motorfiets :)}o die wel tegen een stootje kon maar helaas uhhh-smile ik vergis me.

Toch raad ik je aan maar eens naar Jacques Brunt te gaan luisteren je hoeft er niet eens de deur voor uit, laat de motor maar in de stalling staan, :D hier kun je hem horen: http://jacquesbrunt.nl/

Tevens weet je nu ook dat Jacques één van de bronnen is waar ik uit put.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor MoesTuin » 06 okt 2017 10:19

mona schreef:

Laten we volhardend bidden om een Bijbels gefundeerde Reformatie:

2 Kronieken 7 vers 14

Laten we onszelf onderzoeken, dat wij niet degene zijn die door onze zonden een opwekking tegenstaan!


O Mona, wat stel je dit scherp, wat steek je de spade vele lagen dieper.
Wat is dit de kern van vele problemen vandaag de dag.
Wat een waarheid.
Dat ogen geopend mogen worden....
Het gaat niet om de Reformatie, het gaat om Gods eer en Zijn Verlossingswerk in Jezus Christus voor allen die in Hem geloven, ja Amen Ja op Gogoltha, stierf Hij voor onze zonden.
en van daaruit mogen we verder gaan (het stopt niet, dan begint het pas, een leven met Hem!)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Chaya » 06 okt 2017 11:32

benefietdiner schreef:Ooooow…… ik dacht dat ik te maken had met een stoere kerel op een motorfiets :)}o die wel tegen een stootje kon maar helaas uhhh-smile ik vergis me.

Zoals jij bent dus. :mrgreen:
benefietdiner schreef:Welke reformatorische kerkdienst raad jij mij aan.

Luister eens naar een preek van ds. M.A. Kempeneers, ds. J.M.J. Kieviet, ds. A. van der Zwan.
Dan krijg je geestelijk onderwijs, gunnend, evangelisch, maar ook afsnijdend als dat nodig is!
Omega schreef:Dat zijn er teveel om op te noemen. Van Ger. Gem. (zie de panelleden bij Refoweb) tot en met grote delen van HHK, CGK en rechterflank PKN. Maar concreet weet ik dat onder de prediking van ds. J. Lohuis en ds. B. van Leeuwen de Heilige Geest op dit moment ongekend krachtig werkt.

Er zijn ook kleine, zgn. zelfstandige gemeenten, (bijv. herv. evangelisatie genoemd) waar mensen echt vanuit de heggen en de steggen naar toe komen.
Wijlen ds. Pronk preekte er ook. En wat legde hij het eenvoudig uit, zodat het voor iedereen te begrijpen was. Hoe gunnend was die man!
Als alle predikanten zo waren, hadden we echt geen HC avonden nodig.
lekkerbek schreef:Maar je ziet het, zoveel hoofden zoveel zinnen

Ik ben zelf geen GGer, maar ik beluister regelmatig ds. Tuinier. Ook ds P. Mulder hoor ik graag.
Maar ja, dat is mijn hoofd en zin. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 06 okt 2017 21:32

Ik hoop in ieder geval 1 ding en dat is dat iedereen die zondag naar de kerk gaat, nu met andere oren zal luisteren. Namelijk met de oren van iemand die er voor God wel al gewoon door geloof bijhoort. Moet je eens opletten wat de preek dan met je hart doet. Een nieuwe opwekking van de Geest misschien wel

En als de dominee dan zegt:" Alleen met geloof kom je er niet hoor"
Denk er dan zelf maar achteraan: " Nee dominee, dat is waar, we moeten de genade ook aannemen in ons hart en een relatie met God dmv de Heilige Geest beginnen en daar naar luisteren in alles. Dan komen we er wel. Dat geloof is het begin, waardoor die deur opengaat"

En als de dominee dan weer begint over uitverkoren van voor de grondlegging en dat God toen al mensen heeft uitverkoren die Hij later zou gaan roepen, een select groepje. denk dan maar: " Dominee, lees Spreuken 8, daar staat dat God al voor de grondlegging alle gelovigen, ook de Joden dus, heeft uitverkoren in de Heere Jezus. Luister eens wat beter naar de Heilige Geest dominee, die zal dat ook wel al tegen u gezegd hebben"

Weet je hoe ik aan Spreuken 8 kwam? Door het woordje grondlegging in de kanttekeningen te bekijken. Kanttekening bij Efeze 1:4 En hoe lang staat dat er al, geachte dominees?

https://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Ef1.htm

Grappig eigenlijk wel, mijn oma kreeg wekelijks ds P Blok op de koffie om te praten. Zit zeker in de genen.
Hoewel ik denk dat ze bij mij al na 1 bakkie zullen wegrennen en nooit meer terugkomen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Omega » 07 okt 2017 12:08

@Benefietdiner Wees gerust, ik kan wel tegen een stootje. Maar het gaat mij vooral voor het respect richting een predikant die als hypocriet wordt weggezet, terwijl je nota bene met je ode aan Arminius (daar zullen ze bij HeartCry vast blij van worden...) zelf aantoont dat hij gelijk heeft. Overigens hebben alle predikanten die ik heb genoemd in mijn voorbeeld, ook gesproken bij Jijdaar, inclusief ds. Lohuis. Een beetje feitenkennis is, denk ik, toch wel handig in dit verband. En als er iemand is die Christus niet verbergt, maar aanbiedt aan iedereen die maar wil, dan is het juist ds. Lohuis. Misschien goed om eens een recente preek van hem te beluisteren, zoals ik ook Jacques Brunt regelmatig hoor spreken.

Ook je andere conclusies zijn niet in overeenstemming met de werkelijkheid. In de eerste plaats is Jijdaar het middel tot mijn bekering geweest en ben ik nog steeds zijdelings bij deze organisatie betrokken. En als ik kritiek heb bespreek ik dat daar intern. Mijn probleem met HeartCry is van andere aard dan jij veronderstelt, hoewel... als jij gelijk hebt en inderdaad Arminius nu hun grote held is, ik om die reden daar ook ernstig tegen zou waarschuwen.

@Bambi Zondekennis is geen voorwaarde, maar een weg waarlangs de Heilige Geest doorgaans werkt. Waartoe dient Jezus anders als er geen sprake is van zonde of schuld? En nu ben ik de laatste om te ontkennen dat er ook een evangelische wijze van bekering is, zoals Brakel dat ook aangeeft in zijn "Redelijke Godsdienst". Dan ziet men eerst op de heerlijkheid en volmaakheid van Christus en ontstaat het zicht op de eigen onwaardigheid pas in de weg van de heiligmaking. Waargeloof gaat daarom altijd gepaard met twee dingen: Gods/Christuskennis en zelfkennis. De mate daarin bepaalt de Heilige Geest en niet een predikant, kerk of christelijke beweging. Overigens vind ik het wel opmerkelijk om te zien dat Gods kinderen altijd troost putten uit de uitverkiezing en dat anderen er niets van moeten hebben. Is dat niet een teken aan de wand en een grondige reden voor zelfonderzoek? (Ps. 139:13-14; 2 Kor. 13:5). Het probleem is niet de uitverkiezing, maar het misbruik er van zowel ter linker- als ter rechterzijde.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 07 okt 2017 14:36

Omega schreef:@Bambi Zondekennis is geen voorwaarde, maar een weg waarlangs de Heilige Geest doorgaans werkt. Waartoe dient Jezus anders als er geen sprake is van zonde of schuld? En nu ben ik de laatste om te ontkennen dat er ook een evangelische wijze van bekering is, zoals Brakel dat ook aangeeft in zijn "Redelijke Godsdienst". Dan ziet men eerst op de heerlijkheid en volmaakheid van Christus en ontstaat het zicht op de eigen onwaardigheid pas in de weg van de heiligmaking. Waargeloof gaat daarom altijd gepaard met twee dingen: Gods/Christuskennis en zelfkennis. De mate daarin bepaalt de Heilige Geest en niet een predikant, kerk of christelijke beweging. Overigens vind ik het wel opmerkelijk om te zien dat Gods kinderen altijd troost putten uit de uitverkiezing en dat anderen er niets van moeten hebben. Is dat niet een teken aan de wand en een grondige reden voor zelfonderzoek? (Ps. 139:13-14; 2 Kor. 13:5). Het probleem is niet de uitverkiezing, maar het misbruik er van zowel ter linker- als ter rechterzijde.

Ik denk dat geloven in een uitverkiezing als een select groepje voor de grondlegging, een reden tot zelfonderzoek is. Het is of een teken van angst en er aan vast willen houden, omdat men verzekering van binnen mist of een teken van hoogmoed, dat we door God al 6000 jaar geleden boven anderen gesteld zijn.
Ik geloof dat de Heere Jezus juist tegen die hoogmoed bij de joden die zich een zekerheid ontleenden uit het feit dat ze van Abraham afstamden, aantrapte. Omdat ze dachten daarom een select groepje te zijn, wat al boven anderen stond. Maar ook omdat het alleen maar gaat om het geloof in de Heere Jezus en niet om een uitverkiezing bij voorbaat meer

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 07 okt 2017 15:15

Ik zag laatst deze video en dit is weer een andere manier waarop God werkt. Ik weet dat het waar is wat de mensen erin zeggen.
En waarom weet ik dat?
1 Het gevoel wat ze zeggen te voelen in de hemel herken ik Dat voelde ik toen ik na de dood van mijn vader het gevoel had dat de hemel voor mij een stukje openging. En in een visioen de 2e keer zag dat er allemaal vers groen was.
2 Alle mensen die om de personen heen staan, bidden en voelen eigenlijk allemaal hetzelfde:"Uw wil geschiedde" En ook de persoon zelf
3 Ook het andere gevoel herken ik, de duisternis van de hel en de duvel
4 De meesten weten dat ze de Heere Jezus nodig hebben
5 Ze hebben daarna een relatie met God

Ook wat ze zeggen over familie die je daar ontmoet en herkent klopt met mijn visioen. Mijn vader was samen met mijn oom, die een paar maanden ervoor overleden was.


Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Omega » 09 okt 2017 08:07

@Bambi Geloven in de uitverkiezing zou ook kunnen betekenen dat iemand gewoon Bijbel leest. Het staat er namelijk letterlijk (Ef. 1:4, Openb. 13:8, Openb. 17:8 en vele andere Schriftplaatsen waar over de uitverkiezing wordt gesproken). Dat is niet het selecteren van een groepje mensen, maar een onderdeel van Gods heilsplan met deze wereld. En daarom zegt Jezus ook: "Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw" (Joh. 17:9). En hoe dat precies in z'n werk is gegaan, weten we niet. De eeuwigheid zal dat openbaren. Dat is ook de reden dat alleen een kind van God hier troost uit kan putten. Alle anderen zijn er bang voor. Stel dat je er niet bij hoort... Maar voor degenen die geen geloofszekerheid hebben geldt allereerst Gods geopenbaarde wil: geloof en bekering met de bijbehorende beloften.

Het geloof berust niet op gevoel, maar op een zeker weten en een vast vertrouwen in het Woord. Het Woord is waar, niet jouw of mijn gevoel. Immers, satan presenteert zich als een engel van het licht en kan als geen ander ons gevoel manipuleren. Daarom is alleen het Woord ons fundament en niets daar buiten. En of je dat waarzaligmakend geloof bezit kun heel eenvoudig weten. De kenmerken daarvan heeft Jezus opgesomd in de zaligsprekingen van Matt. 5.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor MoesTuin » 09 okt 2017 10:41

Mooi Omega

Benadruk maar heel veel op de avonden van de reformatie voor de bezoekers aldaar
Geloof nu is de grondslag en de zekerheid voor hetgeen men hoopt, en het bewijs der dingen die men niet ziet.
Zonder het geloof is de hoop onbestaanbaar, maar uit een levendig Geloof groeit vanzelf een krachtige Hoop.
Laat ons oog daarbij alleen gericht zijn op Jezus, de Leidsman en voleinder van het Geloof.
Door Woord en Geest.
Als de Heilige Geest niet in je leven komt dan zie je het niet, en verander je niet.
De wind blaast, waarheen hij wil, en je hoort zijn geluid, maar je weet niet, vanwaar hij komt of waar hij heengaat.
Zo is een ieder, die uit de Geest geboren is.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor naamloos » 10 okt 2017 11:20

Omega schreef:Het geloof berust niet op gevoel, maar op een zeker weten en een vast vertrouwen in het Woord. Het Woord is waar, niet jouw of mijn gevoel. Immers, satan presenteert zich als een engel van het licht en kan als geen ander ons gevoel manipuleren. Daarom is alleen het Woord ons fundament en niets daar buiten.
God zelf is ons fundament, pas maar op dat je van de Bijbel niet je God maakt.
En niet alleen je gevoel kan gemanipuleerd worden, je verstand evengoed. Jaja, ook vanuit de Bijbel.

Je kunt de hele Bijbel voor waar houden, maar dan heb je niet meer dan een het 'dode geloof' waar Jakobus het over heeft.
Je kunt vanuit dat voor-waar-houden-geloof proberen te leven. Maar als je gevoel, je hart daar buiten blijft, dan baat het niets en ben je klinkend koper of een schallende cimbaal.

Geloof -in de zin van vertrouwen- kun je alleen maar in jezelf vinden. Je kunt er over lezen in de Bijbel, maar daarmee heb je het niet.
Zoals in het liedje van André Hazes ''want zij gelooft in mij''. Geloven in een persoon heeft alles met je gevoel en ervaring te maken.
Iemand die uitbuiting niet kan verdragen, gelooft in sociale gerechtigheid, zet zich daar helemaal voor in. Ook dat heeft alles met je gevoel te maken.
En kun je dat alléén maar uit de Bijbel kennen? Ik dacht het niet!

Het morele besef waarmee God ons geschapen heeft kun je in jezelf vinden.
Daarom zegt Paulus dat heidenen, die het zonder het Woord moeten doen, van nature de wet in hun hart en geweten hebben.
En dat ieder die met volharding het goede doet, eer, heerlijkheid en het eeuwige leven ontvangt.
En in Jeremia 22 zegt God wat het betekent om hem te kennen: recht en gerechtigheid doen. Opkomen voor de armen en ellendigen, hun rechtzaak behartigen, geen uitbuiterij. Is dát niet: Mij kennen? spreekt de HEERE!
Dus, wie de Bijbel niet kent mist wel de letter, maar niet het getuigenis van de Geest in zijn hart en geweten.
En zo kan hij toch God kennen omdat God zijn eigenschappen is: rechtvaardig, genadig, geduldig, liefde ... enz.
En ze 'missen' ook het elkaar verketteren vanwege leerverschillen, waardoor de ene broeder meent dat er ernstig gewaarschuwd moet worden tegen de andere broeder, die net even anders tegen een dogma aankijkt.
Ook gevoelens en ervaringen worden dan niet met een tekstje om zeep geholpen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 10 okt 2017 12:41

Omega schreef:@Bambi Geloven in de uitverkiezing zou ook kunnen betekenen dat iemand gewoon Bijbel leest. Het staat er namelijk letterlijk (Ef. 1:4, Openb. 13:8, Openb. 17:8 en vele andere Schriftplaatsen waar over de uitverkiezing wordt gesproken). Dat is niet het selecteren van een groepje mensen, maar een onderdeel van Gods heilsplan met deze wereld. En daarom zegt Jezus ook: "Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw" (Joh. 17:9). En hoe dat precies in z'n werk is gegaan, weten we niet. De eeuwigheid zal dat openbaren. Dat is ook de reden dat alleen een kind van God hier troost uit kan putten. Alle anderen zijn er bang voor. Stel dat je er niet bij hoort... Maar voor degenen die geen geloofszekerheid hebben geldt allereerst Gods geopenbaarde wil: geloof en bekering met de bijbehorende beloften.

Het geloof berust niet op gevoel, maar op een zeker weten en een vast vertrouwen in het Woord. Het Woord is waar, niet jouw of mijn gevoel. Immers, satan presenteert zich als een engel van het licht en kan als geen ander ons gevoel manipuleren. Daarom is alleen het Woord ons fundament en niets daar buiten. En of je dat waarzaligmakend geloof bezit kun heel eenvoudig weten. De kenmerken daarvan heeft Jezus opgesomd in de zaligsprekingen van Matt. 5.

Johannes 17:9 gaat over de discipelen, die zijn Hem van God gegeven, want die zijn echt geroepen en van te voren uitgekozen om het werk te doen
Vergelijk met de andere verzen
18 Gelijkerwijs Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.
20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen

En de verzen in Openbaringen het boek des Levens was vanaf de grondlegging. En vanaf toen werden er mensen ingeschreven. Die stonden er niet al in, die werden er vanaf toen ingeschreven. Mozes wist ook van dat boek en ook David heeft er over geschreven en ze hebben zelfs gevraagd om mensen uit dat boek te delgen .
Exodus 32:
32 Nu dan, indien Gij hun zonden vergeven zult! doch zo niet, zo delg mij nu uit Uw boek, hetwelk Gij geschreven hebt
33 Toen zeide de HEERE tot Mozes: Dien zou Ik uit Mijn boek delgen, die aan Mij zondigt.


Psalmen 69:29
Laat hen uitgedelgd worden uit het boek des levens, en met de rechtvaardigen niet aangeschreven worden.

Vergelijk met de volgende verzen

Openbaring 3:5
Die overwint, die zal bekleed worden met witte klederen; en Ik zal zijn naam geenszins uitdoen uit het boek des levens, en Ik zal zijn naam belijden voor Mijn Vader en voor Zijn engelen.

Openbaring 22:19
En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.

En voor 1 Efeze 4, lees de Spreuken 8

En lees de gelijkenis van de bruiloft, in Mattheus 22, dan zie je dat hoe het werkt, hoe mensen geroepen worden, maar velen willen niet, dus die worden niet uitverkoren

3parels
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 mei 2015 17:48

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor 3parels » 10 okt 2017 16:23

BAmbi: je schrijft "En het is iedere keer weer een strijd en een angst God kwijt te zijn, door eigen schuld en iedere keer weer, God die je laat spartelen en dan na een tijdje weer eens ingrijpt en vertelt dat het aan je eigen ongeloof lag, je eigen gebrek aan vertrouwen, je eigen willetje en je eigen gevoelens die weer eens zorgden dat je de verkeerde kant opging en die na je berouw erover wel weer laat zien dat Hij niet veranderd is en niet minder van je is gaan houden en dat je weer even ervan doordrongen wordt, dat de Heere Jezus ook daarvoor aan het kruis gehangen heeft."

Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens. Ik denk dat het echt komt door een klein geloof als je continue de angst hebt om God kwijt te raken door de zonde. Want Gods woord zegt ons namelijk iets heel anders. Jezus zegt: Ik ben met u alle dagen!! EN: Ik zal u niet begeven en u niet verlaten. Het heerlijke is dat je je zonden elke dag mag belijden en dat God ze vergeeft. Wanneer je een tijdlang de zonde aan de hand houdt en je stille tijd verzaakt ontstaat er wel verwijdering en kan de Heere ook een kastijding geven in je leven... Ook gaan Gods kinderen wel eens door tijden van duisternis, dat God stil is, maar wanneer je Gods Woord als 100% waar beschouwt mag je daar aan vasthouden. Angst is altijd van de satan, hij fluistert je leugens in waardoor je angstig wordt. Deze leugens moet je dus ontmaskeren met de waarheid van het Woord. Hoe ellendig je je ook voelt, dat Woord is waar en die leugens niet.
De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

3parels
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 mei 2015 17:48

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor 3parels » 10 okt 2017 16:24

En dat is ook waarom er een reformatie nodig is: Sola Scriptura....

Voor wie is dat tegenwoordig echt waarheid???
De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor hans0166 » 10 okt 2017 18:09

*Verwijderd door moderator. Let op de voorwaarden voor deelname aan de gesloten fora*

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 10 okt 2017 18:23

3parels schreef:BAmbi: je schrijft "En het is iedere keer weer een strijd en een angst God kwijt te zijn, door eigen schuld en iedere keer weer, God die je laat spartelen en dan na een tijdje weer eens ingrijpt en vertelt dat het aan je eigen ongeloof lag, je eigen gebrek aan vertrouwen, je eigen willetje en je eigen gevoelens die weer eens zorgden dat je de verkeerde kant opging en die na je berouw erover wel weer laat zien dat Hij niet veranderd is en niet minder van je is gaan houden en dat je weer even ervan doordrongen wordt, dat de Heere Jezus ook daarvoor aan het kruis gehangen heeft."

Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens. Ik denk dat het echt komt door een klein geloof als je continue de angst hebt om God kwijt te raken door de zonde. Want Gods woord zegt ons namelijk iets heel anders. Jezus zegt: Ik ben met u alle dagen!! EN: Ik zal u niet begeven en u niet verlaten. Het heerlijke is dat je je zonden elke dag mag belijden en dat God ze vergeeft. Wanneer je een tijdlang de zonde aan de hand houdt en je stille tijd verzaakt ontstaat er wel verwijdering en kan de Heere ook een kastijding geven in je leven... Ook gaan Gods kinderen wel eens door tijden van duisternis, dat God stil is, maar wanneer je Gods Woord als 100% waar beschouwt mag je daar aan vasthouden. Angst is altijd van de satan, hij fluistert je leugens in waardoor je angstig wordt. Deze leugens moet je dus ontmaskeren met de waarheid van het Woord. Hoe ellendig je je ook voelt, dat Woord is waar en die leugens niet.

Ooooh daar gaan we weer, nu wordt mijn geloof weer tegen het licht gehouden. Laat dat nu net vd duvel zijn.
Maar goed ik zal een kleine verduidelijking geven
Ik heb geen stille tijd met God, maar praat de hele dag door met en tegen Hem
En als ik even niet meer zie in mijn leven dat Hij alles in de hand heeft en Hij de leiding in alles heeft, en waarom dingen gebeuren, dan raak ik door mijn eigen emoties door alles wat ik al meegemaakt heb, en door het gevoelige persoontje wat ik ben en omdat God de enige nog is die ik heb, overstuur.
En dan draaf ik door en voel ik me zo moederziel alleen en raak ik alle vertrouwen even kwijt.
En als God me dan weer laat zien dat Hij nog steeds bezig is voor me en nog steeds van me houdt en ik gewoon moet blijven vertrouwen op Hem, dan komt het berouw enz
Ik heb geen continue angst om God kwijt te raken.

Ik zou trouwens niet graag terug gaan naar een God die alleen in het Woord tot ons spreekt. Dat lijkt me dodelijk leeg en eenzaam. Ik zou Zijn liefde en Zijn inzichten en nabijheid in mijn hart niet in willen ruilen voor geen 10 Bijbels en verstandelijk daaraan vasthouden. Juist dat gemis van Zijn nabijheid in mijn hart geeft angst, maar die nabijheid voel ik juist dan door mijn eigen emoties niet meer, omdat ik die emoties dan laat overheersen. Het enige wat mij dan nog houvast geeft in die tijd dat ik God niet meer voel, zijn christelijke liederen. En een video zoals ik hierboven geplaatst heb, laat de liefde weer oplaaien. Daar zoek ik dan naar. Want eerst die liefde voelen en Zijn nabijheid, dan kan ik de Bijbel pas begrijpen, door Zijn inzichten


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten