Revelation 12 Sign

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Mortlach » 25 sep 2017 13:19

gravo schreef:Er is geen einde aan de wereld gekomen, maar als het ooit op z'n plaats was om een einde aan een topic te maken dan is het wel nu.
Bij dezen dus het verzoek aan de moderator om dit topic te sluiten.
Laat het een wijze les zijn voor iedereen die zich laat verleiden tot concrete uitspraken over de tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft.

gravo


Sluiten? Nee, zeg ik. Sterker nog, permanent als sticky bovenaan de onderwerpenlijst plaatsen; dat scheelt een hoop gedoe de volgende keer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor ben db bd » 25 sep 2017 16:29

Sluiten? Nee, zeg ik. Sterker nog, permanent als sticky bovenaan de onderwerpenlijst plaatsen;

met innige medeonderschrijving!
'revelation', als iemand welke persisteert om zijn moedertaal te spreken, zou ik niet weten wat het woord te betekenen heeft.
maar in m'n gele prismawoordenboekje vanuit m'n schooltijd nog, nooit ver weg hebben liggende, lees ik: 'het boek Openbaring betreffende'.
Dan snap ik misschien ook (echter niet zo heel erg) waarom er een posting 'theologisch interpreteren versus ...' van mij ergens in dit topic blijkt te zijn ondergeschoven. Want het boek Openbaring wordt immers het meeste verkracht van heel de Bijbel?

Nou dacht ik altijd dat vele sommigen eigenlijk meer de opname verwachtten, j.l. 23e. Maar die staat niet in Openbaring voor zover ik snap. En die staat ook los van de wederkomst, uitgaande dat de Heer Zijn Gemeente slechts een eind tegemoet zal komen om hen mee te voeren naar het vaderhuis met de vele woningen voor de bruiloft van het Lam. En die bruiloft staat wel in Openbaring, doch redelijk achteraan, klem tegen het Vrederijk aan.
Nou dan moet er daarvoor wel zo ontiegelijk veel eerst gebeuren, dat wie nu reeds aan de wederkomst denkt, m.i. zeer achterstallig in kennis is of ruimschoots 'beïnterpreteerd', wat weer niet hier besproken mag worden, toch?

Maar ik schaar mij onder de lieden welke altijd hopen dat we gisteren opgenomen worden in een ondeelbaar ogenblik, (1Kor.15 enzo) die steeds gereed willen zijn dus.
Dat zit niet aan de 23e vast, doch aan alle dagen van ons leven en ver daarna. Trouwens de 21e was het bazuinendag en op dat geluid wachten we immers meer dan op een bepaalde constellatie van de hemellichamen?

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor gravo » 25 sep 2017 22:02

En voor het overige vermoed ik dat alle mislukte voorspellingen van de immer dolende pseudo-profeten omtrent de laatste dingen niets zullen veranderen aan de alom heersende eindtijd-verslavingen. Men heeft namelijk steeds meer van dit spul nodig om hetzelfde euforische en opgewonden gevoel te bewerkstelligen.
Wie eindtijd-verslaafd is, laat zich niet door 1,2,3,4,5,6,7,8,9 of 10 mislukte pogingen uit het veld slaan. Als het even stil is aan het Armageddon-front, wordt men onrustig en gaat weer koortsachtig de straat op op zoek naar nieuwe eindtijd-predikers, de gevaarlijke dealers van dit verslavende en geestdodende nep-pep-middel. Eindtijd-verslavingen, de dope van het fundamentalisme. Maar het vernietigt de geest.

Wat mij betreft dus maar sluiten dit topic, want wie het gevaar heeft onderkend hoeft niet meer op de onzin-berichten te worden gewezen en wie nog vastzit in de verslavende macht van eindtijd-fascinaties wordt toch niet overtuigd.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor ben db bd » 26 sep 2017 14:31

Wie eindtijd-verslaafd is, laat zich niet door 1,2,3,4,5,6,7,8,9 of 10 mislukte pogingen uit het veld slaan.

Als mij uiteraard aangesproken gevoelende door dit inzicht, voel ik mij eerlijk gezegd (mag dat op dit topic) wél geheel uit het veld geslagen.
Want sapperdekriek, wist ik veel wat 12 Sign betekende toen ik hier met mijn posting (blz.1) tussen de op aarde gesmeten duivelen belandde?
Nee, nee, daar bedoel ik jullie natuurlijk niet mee, geliefde forum-broeders in de Heere, maar dat Openbaring hoofdstuk 12.
Dat hoofdstuk heeft helemaal niets, niks, noppes met de opname van de gemeente te maken, noch met de wederkomst van de Heere Jezus !
Leer gewoon lezen!

Dat ik dat nu pas zie hè?! Daar schaam ik mij wel voor. 't Is ook wel een raar vreemd topic op een Nederlands forum, vind ik er persoonlijk van.
Dat hoofdstuk nu eens voor mij genomen hebbende, valt gelijk al op hoe het woord teken heerst in de aanhef: een teken van een vrouw en een teken van een grote rode draak. 'Iets dat iets anders aanduidt' zegt het woordenboek. Ja, een verkeersteken is ook niet het verkeer zelf.
Dat snapt een theoloog waarschijnlijk ook wel hè?
Vanaf vers 7 wordt het m.i. dan echt hoor: "Toen brak er oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen voeren dan oorlog tegen de draak (duivel) en zijn engelen, welke dan op de aarde zullen worden neergeworpen. Dat geeft een feestje in de hemel: "Daarom verblijd u hemelen en u die daarin woont", maar ook: "Wee hun die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is naar beneden gekomen, naar u toe, in grote woede, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft."

Nou reken er op dat dit straks in die apocalyps een ernstige zaak gaat worden hoor !! Maar dan zitten we wel zo'n beetje in het midden van de laatste jaarweek van de grote verdrukking schat ik. Dus Op.12 is nog best een eind weg. ik hoor zelfs alleen nog maar mezelf zeggen dat we m.i. in de tijd van het eerste oordeelspaard uit Op.6 leven. Het tweede (rode) paard wordt er dan een van een bloedige oorlog, wat natuurlijk ook reeds zachtjesaan meer zichtbaar wordt. Pas in hoofdstuk 11 lezen we van de 3e tempel en de 2 getuigen, profeten van God in Jeruzalem, welke wonderen doen en door de antichrist gedood zullen worden, doch na 3 dagen weer levend en opgenomen worden, iets wat niemand zal ontgaan. Daarna komt Op.12 aan de beurt. Nu dus nog (lang) niet.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Veendam » 15 okt 2017 17:07

Even helemaal los hiervan maar ik denk dat dit de belangrijkste vraag is:

Ben jij er klaar voor om je Heer te ontmoeten ?

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor ben db bd » 18 okt 2017 09:37

Ben jij er klaar voor om je Heer te ontmoeten ?

1 Petrus 1:12 e.v., Het Boek:
"Tenslotte werd hun duidelijk gemaakt dat die dingen niet tijdens hun eigen leven zouden plaatsvinden, maar pas veel later in onze tijd.
En nu is dit heerlijke nieuws openlijk aan ons allen bekendgemaakt door dezelfde Heilige Geest, Die tot hen gesproken heeft.
Het is zoiets heerlijks, dat zelfs de engelen er meer over zouden willen weten.
Gebruik dus uw verstand en wees nuchter. Kijk vol verwachting uit naar de dag waarop Jezus Christus terugkomt en God Zijn genade aan u zal bewijzen. Gehoorzaam God omdat u Zijn kinderen bent. Geef niet toe aan de verlangens van vroeger, toen u nog niet beter wist.
Wees heilig, want Ik ben heilig."

239Martin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2017 19:44

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor 239Martin » 14 dec 2017 19:58

Kijk dit filmpje voor de laatste ontwikkelingen omtrent het Revelation 12 teken. Het is mindblowing! YESHUA KOMT SPOEDIG!



Revelation 12 in 3 minutes


Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor gravo » 14 dec 2017 22:21

Hahahahahahahahaha!

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 14 dec 2017 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

239Martin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2017 19:44

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor 239Martin » 14 dec 2017 22:54

gravo schreef:Hahahahahahahahah!

gravo


Ik ben reuze benieuwd waarom je lacht!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor Johan100 » 15 dec 2017 00:11

Ik ook....moet ik de filmpjes bekijken om mee te kunnen lachen?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

239Martin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2017 19:44

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor 239Martin » 15 dec 2017 07:50

Johan100 schreef:Ik ook....moet ik de filmpjes bekijken om mee te kunnen lachen?


Ja, dat was precies mijn gedachte.

Maar ik kan me niet voorstellen dat je moet lachen om de filmpjes, ik denk eerder dat je mond open valt van verbazing.

Voor Iedereen die ook maar een klein beetje geïnteresseerd is in Gods woord, en met name profetiën, is het kijken ervan een zeer welbesteed half uurtje. Ik durf zelfs te stellen dat het een MUST WATCH is.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor elbert » 15 dec 2017 10:46

Astrologie, meer is het niet.
Heeft niets met de betekenis van Openbaring 12 te maken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

239Martin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2017 19:44

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor 239Martin » 15 dec 2017 11:13

elbert schreef:Astrologie, meer is het niet.
Heeft niets met de betekenis van Openbaring 12 te maken.


Je haalt astronomy wat bijbels is en astrology wat de duivel ervan gemaakt heeft door elkaar.

God heeft elke ster een naam gegeven.

Genesis 1:14 En God zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen de dag en tussen de nacht;
en dat zij zijn tot TEKENEN en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren!(sv)

In Job worden de pleiaden genoemd, om nog maar een voorbeeld te geven, en er zijn hele boeken geschreven over hoe de sterren Gods plan met de mensheid verkondigen.

Mag ik concluderen dat je opmerking ongefundeerd was?

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor gravo » 15 dec 2017 11:38

Je mag dan de tweehonderdnegenendertigste Martin zijn die met deze onzin te koop loopt, maar als je even de start en het vervolg van deze draad leest, zul je merken dat ik en anderen weinig op hebben met deze kul.

Niet alleen zijn de filmpjes van een tenenkrommende inhoud, ook de vorm waarin ze gegoten zijn is ronduit lachwekkend.
Die hele onzin van het revelation 12 sign heeft zichzelf overigens al weer overleefd.

Kortom, ik ben hoegenaamd niet geïnteresseerd in deze apekool. Indeed, it blows your mind away, maar dat is niet positief bedoeld.
Stop die hele obsessie met de eindtijd maar op een plek waar de zon nooit schijnt (met eerbied gezegd). Hahahahaha!

gravo

PS.
Je onderschrift bij één van de filmpjes, namelijk "Revelation 12 in 3 minutes" zegt alles over het abominabele gehalte van de hier toegepaste hermeneutiek.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Revelation 12 Sign

Berichtdoor MoesTuin » 15 dec 2017 12:01

Voor God is 1 dag als duizend jaar en duizend jaar als 1 dag.
Hoe lang is spoedig?
niets zeggend.
God is zo goed en zijn genade is zo onmeetbaar lang en onpeilbaar diep.
Ben je gekocht en betaald met het bloed van Christus.
Geloof ik in de Heere Jezus Christus....ja dan reeds nu in dit leven ontvang je het Eeuwige Leven.
De vraag in dit topic valt dan weg van je schouders....
Het wordt Thuiskomen op de dag dat de Heer terug komt of op de dag dat Hij ons in Geloof in Hem Thuis haalt.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten