Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor lekkerbek » 12 sep 2017 17:36

Fijn dat je t even onder mn neus wrijft wat ik zojuis naar binnen heb gesmikkeld :lol: maar ik heb ervan genoten :wink:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 13 sep 2017 12:47

lekkerbek schreef:Fijn dat je t even onder mn neus wrijft wat ik zojuis naar binnen heb gesmikkeld :lol: maar ik heb ervan genoten :wink:

O, ik hoop dat je m al op had toen je het las. :mrgreen:
Ik ben deze dagen bezig om een reep naar binnen te werken, in porties hoor, :wink: wit framboos cheesecake van appie.
Daar hebben ze nu een heel uitgebreid assortiment in allerlei smaken.
De komende dagen vermijd ik dat gangpad. :neeschudden: :jaknikken:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor lekkerbek » 13 sep 2017 17:41

Tja ik laat de boodschappen bezorgen, dat kan vanaf 70 euro. Als ik dan voor alles op de 65 euro zit dan ga ik nog wel eens voor de bijl :oops:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 13 sep 2017 19:05

Chaya schreef:Met 1 ijsje krijg je 21 gram suiker! 15 gram vet en 2.8 gram eiwit binnen.


Nou? Dat is toch meer dan voldoende? Het hoeft toch niet altijd volgepropt te zijn met suiker en reuzel om lekker te zijn?!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 13 sep 2017 22:12

Met twee bolletjes ijs van de ijssalon krijg je ook een hoop suiker binnen hoor ;-)

Ongezonde dingen moet je af en toe ook kunnen doen, met mate, mits je genoeg beweegt etc
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor lekkerbek » 13 sep 2017 23:00

Toch snap ik Chaya wel, als je toch een keer voor wat lekkers gaat moet je wel iets nemen wat je echt super lekker vindt, om nu een caloriebom te eten terwijl je t maar zozo vindt is sund......dan moet je gewoon echt van iets gaan genieten.

En idd @Marnix, als je genoeg beweegt dan moet het af en toe gewoon kunnen.
Helaas beweeg ik niet ivm een behoorlijk ongeval, alleen mn kaken bewegen soms door die magnum of zo :lol:
Ik heb er enorm veel moeite mee om van t lekkers af te blijven........maar t moet echt, ik merk dat ik weer wat aangekomen ben. Ik ben in sommige dingen zo sterk......maar hierin....... :-k

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 14 sep 2017 13:25

Marnix schreef:Met twee bolletjes ijs van de ijssalon krijg je ook een hoop suiker binnen hoor ;-)

Ongezonde dingen moet je af en toe ook kunnen doen, met mate, mits je genoeg beweegt etc

Nou nee hoor, ik heb het weleens gevraagd aan de ijsmaker. De ene smaak bevat uiteraard meer suiker dan de andere (caramel is zo'n suikerbommetje) maar het aardbeienijs wordt van gepureerde aardbeien gemaakt met slechts weinig suiker toegevoegd.
Marnix schreef:Ongezonde dingen moet je af en toe ook kunnen doen, met mate, mits je genoeg beweegt etc

Op zich is een roomijsje niet eens zo ongezond. Maar ik ga dan op mn fietsje er naar toe, als ik het op heb, fiets ik met een grote omweg naar huis. :mrgreen:
lekkerbek schreef:Toch snap ik Chaya wel, als je toch een keer voor wat lekkers gaat moet je wel iets nemen wat je echt super lekker vindt, om nu een caloriebom te eten terwijl je t maar zozo vindt is sund......dan moet je gewoon echt van iets gaan genieten.

Ik vrees dat ik een luxelekkerbek ben. :D
Er zijn mensen die dolgelukkig worden van een slagroomtaart uit de vriezer bij een Duitse super vandaan.
Sorry, maar die hoef ik niet. Of bonbons van een of ander vaag merk.
Ik kies dan voor eenmaal per jaar een taartje bij Robërt vandaan bijvoorbeeld,(zijn zuurdesembrood is ook zoooooooo lekker) als ik een kind op vliegveld Eindhoven moet zetten.
Of eentje bij Huize van Wely.
Dan loop ik de rest van het jaar de magnums en de multivlaaien voorbij hoor.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 14 sep 2017 17:00

In Italië hebben ze toch iets andere desertgewoonten dan hier, en ook dan ik heb. IJs na de maaltijd is daar naar mijn indruk niet zo gebruikelijk. Zoiets als tiramisu veel meer. Tijdens mijn laatste vakantie in Italië heb ik het ook een keer genomen. In Nederland heb ik het ook eens geprobeerd na een maaltijd. Natuurlijk kan zo'n supermarkt-tiramisu niet op tegen die in Italië, maar toch smaakt 'ie ook hier niet zo heel verkeerd. Toch wel een goed idee, tiramisu na de pasta-maaltijd! Ga ik vaker doen!

Afbeelding

Nog iets Italiaans: grissino-stokjes. Zeg maar een soort van soepstengels.
De Grissino Torinese heb ik eens geprobeerd, en die bevalt mij wel goed. Een heerlijke aanvulling bij de pasta-maaltijd!

Afbeelding

Van Grand'Italia zijn ze er ook, en wat goedkoper. (Zie hier.) Die heb ik nog niet geprobeerd. Maar ach, waar heb je het eigenlijk over? € 0,69 in plaats van € 1,29. Relatief nog wel een behoorlijk verschil, maar aan je totaalafrekening bij je supermarkt zal het toch vrij weinig invloed hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor lekkerbek » 14 sep 2017 22:53

@boekenlezer, die tiramisu moet je zelf maken, is 100 x lekkerder!!!! Als je wilt genieten dan moet je t goed doen :wink:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 15 sep 2017 11:34

lekkerbek schreef:@boekenlezer, die tiramisu moet je zelf maken, is 100 x lekkerder!!!! Als je wilt genieten dan moet je t goed doen :wink:

Maar ik begrijp dat Boekenlezer alleen is en sommige gerechten maak je niet voor 1 persoon. Ook tiramisu niet.
Maar dan zou ik het liever halen bij een patisserie. Of exclusief alleen op vakantie van genieten.
Toen ik mijn eerste croissantje had gegeten in Parijs, zocht ik in Nederland meteen een bakker die ze ook verkocht.
Maar wat een teleurstelling. Er zijn maar heel weinig bakkers die de echte goede croissants bakken. Dit geldt ook voor stokbrood en kaiserbrötchen.
Misschien komt het ook door de sfeer, de vakantiestemming, maar zoiets nog dunnetjes nadoen in Nederland, werkt niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 15 sep 2017 19:08

lekkerbek schreef:@boekenlezer, die tiramisu moet je zelf maken, is 100 x lekkerder!!!! Als je wilt genieten dan moet je t goed doen :wink:

Ja, maar dat is natuurlijk wel veel meer werk! :( Maar als het eens uitkomt, is het natuurlijk te proberen.

Vandaag heb ik eens helemaal geen zin in koken. Ik heb van de Albert Heijn nu de Pizza Ananaschutney Beenham. Een smaak die ik nooit koos, omdat ik altijd voor de Prosciutto ging, of de Quattro Stagioni, zoiets. De Pizza Shoarma heb ik in eens experimenteerbui ook eens gekozen, en die smaakte mij erg goed.

Afbeelding

Overigens kom je onder het zoeken soms wel leuke informatieve links tegen. Zoals bijvoorbeeld deze: Gesteggel over de pizza Hawaii: sluit jij je aan bij team-ananas?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor lekkerbek » 15 sep 2017 20:54

Ziet er lekker uit die pizza!

Wat die tiramisu betreft: ik ben ook alleen maar ik maak het toch af en toe. Dan geef ik de helft aan mn boverburen of aan mn ouders, en ik heb zelf 3 dagen een heerlijk toetje.
En het is overigens zeer snel klaar, je zet sterke koffie, doe dit in een schaaltje, even wat lepels amaretto of zo erin.
Dan mix je t eigeel van 3 eieren met wat witte basterdsuiker, als dit er romig uitziet goe je er 500 mg mascarpone door. In een andere kom mix je de slagroom met witte basterdsuiker. Daarna spatel je de slagroom door t andere mengsel.
Dan ga je t opbouwen: haal de lange vingers door de koffie en leg deze op een langwerpige schaal. Doe hierna de helft van t mengsel op en strijk het wat glad. Hierna weer lange vingers in koffie gedoopt op t mascarpone mengsel leggen, en hierbovenop de rest van t mascarpone mengsel. Als laatste strooi je er cacao op, wel een zeefje gebruiken. Minimaal 2 uur in de koelkast zetten voor je t gaat eten.
Eet smakelijk! (Ws geef je de helft niet weg :lol: )

Carola

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Carola » 18 sep 2017 08:42

Interessante vondst, die Ananaschutney Beenham pizza. Sowieso houd ik wel van Hawaï. Deze lijkt echter nog beter, ik stap vanmiddag nog op de fiets naar lokale appie.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 18 sep 2017 13:19

Carola schreef:Interessante vondst, die Ananaschutney Beenham pizza. Sowieso houd ik wel van Hawaï. Deze lijkt echter nog beter, ik stap vanmiddag nog op de fiets naar lokale appie.

Ik maak geregeld een pizza Hawai. Ik maak hem zelf, omdat ik absoluut niet tegen een diepvries of voorbereide pizza kan. Er zit blijkbaar een smaakversterker in die mijn hartslag omhoog jaagt. :?
Het is één van de simpelste recepten.
Je kunt in de koeling een pizzaplaatdeeg kopen, (met saus) of de plakjes ingevroren pizzaboden van K.oopmans.
Ik zag op AH.nl een recept waarin ananaschutney werd gemaakt, zo simpel:

Verwijder het groen, de kern en de schil van de ananas. Snijd het vruchtvlees in blokjes. Schep de ananas in een pan met kerriepoeder, koek- en speculaaskruiden, kruidnagels, azijn en 50 ml water. Breng aan de kook. Laat op laag vuur 15 min. koken. Voeg de suiker toe en laat nog 5 min. op hoog vuur koken zodat het iets dikker wordt. Laat afkoelen.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... naschutney

Tomatensaus, wat plakjes ham, kaas raspen en je bent klaar. En zoveel lekkerder (en ik denk ook gezonder) :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 23 sep 2017 08:56

Ja lekker. Je kan ook het deeg zelf maken, helemaal zelf of met zo'n pakje mix voor pizzabodem. Nog lekkerder!

Overigens ook heel leuk met kinderen, we doen nog wel eens als we logees hebben een flinke pizzabodem maken en een tomatensausje voor erop maken.... en dan allerlei groenten, vlees, kaas etc maken... en dan mag iedereen zijn eigen stuk bodem beleggen naar wens. Succes verzekerd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten