Noord Korea

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Noord Korea

Berichtdoor elburger » 05 sep 2017 12:22

Noord Korea is sinds enkele dagen een atoommacht.
Leider van dat land is Kim Jong-Un.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe u lieden hier op deze riskante/explosieven situatie kijkt.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Noord Korea

Berichtdoor elbert » 05 sep 2017 13:11

Noord-Korea is al een aantal jaren een atoommacht. Het land voerde deze week zijn zesde atoomproef uit.
Het doel van het bezitten van atoomwapens is de overleving van het regime.
Het is voor de buitenwacht nu vrijwel onmogelijk om dit regime gewapenderhand omver te werpen, zoals dat met Saddam Hoessein en Moammar Khadaffi wel is gebeurd.
Verder verandert er denk ik niet zoveel, behalve dan dat de Noord-Koreaanse bevolking nu nog minder uitzicht heeft op vrijheid.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Noord Korea

Berichtdoor Mortlach » 05 sep 2017 13:39

Ja, dat is toch echt al een tijd gaande, hoewel de meest recente test wel een heel stuk krachtiger was dan de vorige en hun rakettechnologie ook niet stilstaat.

Het 'probleem' is dat er wel continu wordt gewaarschuwd, maar er uiteindelijk niets gebeurt. Dat verzwakt de positie van met name Amerika elke keer weer. En het helpt ook niet dat landen als Iran kunnen kijken en zien "hee, als je een atoombom test, gebeurt er eigenlijk gewoon niks."

Aan de andere kant denk ik niet dat Un dom genoeg is om een Amerikaanse of geallieerde stad te nuken. Het hele land zou binnen een paar uur in een glasplaat veranderen. En als NK de aggressor is, is China niet verplicht zich bij de oorlog aan te sluiten, dat scheelt. En het conventionele leger van NK is misschien wel groot, maar de uitrusting is allemaal 3 tot 4 generaties oud Russisch spul wat geen schijn van kans maakt tegen moderne wapens van ZK en de VS.

Het doel van het regime is aan de macht blijven. Dat doe je niet door massaal zelfmoord te plegen door een atoombom te gebruiken. Het is ook niet gek dat er net nu met wapens wordt gekletterd; elke Augustus houden Zuid-Korea, Japan en Amerika vlootoefeningen in de regio. Dat is natuurlijk een 'show of force' en natuurlijk reageert NK daar dan op. Want je moet je eigen bevolking laten zien dat je sterk bent. Het is dus vooral voor interne propaganda dat dit allemaal gebeurt.

Maar goed, ik word tegenwoordig dus wel wakker 's ochtends en check twitter en reddit om te zien of de ellende al begonnen is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Noord Korea

Berichtdoor benefietdiner » 05 sep 2017 13:55

elburger schreef:Noord Korea is sinds enkele dagen een atoommacht.
Leider van dat land is Kim Jong-Un.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe u lieden hier op deze riskante/explosieven situatie kijkt.

Ja zeker maar..... moeten wij het niet in het licht van de Bijbel zien.
Natuurlijk het word een voorspelling die ik hoop niet zal uitkomen of toch wel.

Wat staat er in Openbaring 8: 7 ‘En de eerste engel blies de bazuin, en er kwam hagel en vuur, vermengd met bloed, en het werd op de aarde geworpen; en het derde deel van de aarde verbrandde en het derde deel van de bomen verbrandde en al het groene gras verbrandde’.
Als een derde van de aarde verbrand, dan klinkt dat in ieder geval als een nucleaire oorlog.

En verder in Openbaring 8:8 en 9 lezen we: ‘En de tweede engel blies op de bazuin, en er werd iets als een grote berg, die van vuur brandde, in de zee geworpen. En het derde deel van de zee werd bloed. En het derde deel van de schepselen in de zee, die leven hadden, stierf. En het derde deel van de schepen verging’.
Een grote brandende berg doet ons ook heel sterk denken aan een atoom explosie. De gevolgen zijn in ieder geval verschrikkelijk. Alles in de zee sterft en ook schepen vergaan.

Een andere aanwijzing wordt gevonden in vers 10 en 11 van hetzelfde hoofdstuk. Daar kunnen we lezen over een grote ster die uit de hemel viel en die mogelijk ook zou kunnen wijzen op een atoom explosie. De gevolgen zullen zijn dat de waterbronnen op aarde radioactief besmet raken, met verschrikkelijke gevolgen voor miljoenen mensen. “En toen de derde engel op de bazuin blies, viel er een grote ster uit de hemel, die brandde als een fakkel. Hij viel op het derde deel van de rivieren en op de waterbronnen. En de naam van de ster was Alsem. En het derde deel van de wateren veranderde in alsem. En veel mensen stierven van dat water, omdat het bitter was geworden”.

Het zou ook heel goed kunnen zijn dat Jezus profeteerde over een nucleaire oorlog, toen Hij zei in Lucas 21:26 dat de mensen in de eindtijd zullen bezwijmen van vrees en angst, lees maar: “…terwijl de mensen bezwijmen van vrees en angst voor de dingen, die over de wereld komen. Want de machten der hemelen zullen wankelen”.

Als dat plaats vindt komt ook de opname van de wedergeboren gelovigen snel nabij, dan kan het niet lang meer duren. Lees Lukas 21:28 “Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is”.

bron: https://evangelienieuws.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Noord Korea

Berichtdoor Mortlach » 05 sep 2017 14:16

benefietdiner schreef:...

Als dat plaats vindt komt ook de opname van de wedergeboren gelovigen snel nabij, dan kan het niet lang meer duren. Lees Lukas 21:28 “Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is”.



Even in alle eerlijkheid en met alle respect, maar lui uit de (late) Bronstijd konden zich echt geen voorstelling maken van een all-out atoomoorlog. Zelfs tegenwoordig zou elke beschrijving tekortschieten. Het is veel eerder een algemene beschrijving van verwoesting, maar dat ging net zo goed op voor - bijvoorbeeld - de invasie van Rusland door Napoleon.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Noord Korea

Berichtdoor irmo » 05 sep 2017 15:17

23 September verging de wereld toch? nou, daar zijn we dan iig wel dichtbij :)

Het interesseert me eigenlijk vrij weinig, moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Noord Korea

Berichtdoor benefietdiner » 05 sep 2017 17:42

Mortlach schreef:Even in alle eerlijkheid en met alle respect, maar lui uit de (late) Bronstijd konden zich echt geen voorstelling maken van een all-out atoomoorlog. Zelfs tegenwoordig zou elke beschrijving tekortschieten. Het is veel eerder een algemene beschrijving van verwoesting, maar dat ging net zo goed op voor - bijvoorbeeld - de invasie van Rusland door Napoleon.
Klopt. Maar daarom staat er ook in het laatste Bijbelboek de Openbaringen beeldspraak met diepere lagen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Noord Korea

Berichtdoor Mortlach » 05 sep 2017 18:32

Precies, maar daarom moet je het dus ook niet op allerlei ogenschijnlijk 'passende' scenario's gaan toepassen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Noord Korea

Berichtdoor Katlheen » 06 sep 2017 08:59

Dat is een gevalletje Bijbel als buikspreekpop gebruiken. De teksten zijn algemeen genoeg om het overal op toe te passen. Realistischer is het om aan te nemen dat die teksten eerder op de nabije toekomst sloegen dan op een periode duizenden jaren verderop in de tijd.

Het regime van NK moet overleven en moet met wapens kletteren. Conventioneel zijn ze wel groot, maar verouderd en ondervoed. De VS en ZK maken daar snel gehakt van, dat is het probleem niet. Het probleem is echter wel de 1500 stuks conventionele artillerie welke gericht is op Seoul. Als die krengen 3 keer per minuut een granaat afschieten, dan heb je bijzonder veel burgerdoden in Seoul. Tegen de tijd dat je die artillerie hebt uitgeschakeld, ligt Seoul behoorlijk in puin.

Ze mogen dan wel een nucleair wapen hebben en raketten, de vraag is of ze die ook echt kunnen inzetten en of zo'n raket ook wel aankomt. Het zal me niets verbazen als de VS dat ding zo uit de lucht schieten.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Noord Korea

Berichtdoor StillAwake » 06 sep 2017 09:37

Katlheen schreef:Dat is een gevalletje Bijbel als buikspreekpop gebruiken. De teksten zijn algemeen genoeg om het overal op toe te passen. Realistischer is het om aan te nemen dat die teksten eerder op de nabije toekomst sloegen dan op een periode duizenden jaren verderop in de tijd.

Het regime van NK moet overleven en moet met wapens kletteren. Conventioneel zijn ze wel groot, maar verouderd en ondervoed. De VS en ZK maken daar snel gehakt van, dat is het probleem niet. Het probleem is echter wel de 1500 stuks conventionele artillerie welke gericht is op Seoul. Als die krengen 3 keer per minuut een granaat afschieten, dan heb je bijzonder veel burgerdoden in Seoul. Tegen de tijd dat je die artillerie hebt uitgeschakeld, ligt Seoul behoorlijk in puin.

Ze mogen dan wel een nucleair wapen hebben en raketten, de vraag is of ze die ook echt kunnen inzetten en of zo'n raket ook wel aankomt. Het zal me niets verbazen als de VS dat ding zo uit de lucht schieten.

De raketten zoals NK laatst getest heeft zijn ballistische raketten.
De raket die over Japan vloog zat op meer dan 550 km hoogte.
Dat is dus (ook voor de VS) lastig uit de "lucht" (op die hoogte is geen lucht meer) te halen, je kunt hoogstens aan de hand van zijn baan berekenen waar hij neer zal komen, en hopen dat je daar een antiraketinstallatie paraat hebt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Noord Korea

Berichtdoor StillAwake » 06 sep 2017 09:42

benefietdiner schreef:Ja zeker maar..... moeten wij het niet in het licht van de Bijbel zien.
Natuurlijk het word een voorspelling die ik hoop niet zal uitkomen of toch wel.

Wat staat er in Openbaring 8: 7 ‘En de eerste engel blies de bazuin, en er kwam hagel en vuur, vermengd met bloed, en het werd op de aarde geworpen; en het derde deel van de aarde verbrandde en het derde deel van de bomen verbrandde en al het groene gras verbrandde’.
Als een derde van de aarde verbrand, dan klinkt dat in ieder geval als een nucleaire oorlog.

En verder in Openbaring 8:8 en 9 lezen we: ‘En de tweede engel blies op de bazuin, en er werd iets als een grote berg, die van vuur brandde, in de zee geworpen. En het derde deel van de zee werd bloed. En het derde deel van de schepselen in de zee, die leven hadden, stierf. En het derde deel van de schepen verging’.
Een grote brandende berg doet ons ook heel sterk denken aan een atoom explosie. De gevolgen zijn in ieder geval verschrikkelijk. Alles in de zee sterft en ook schepen vergaan.

Een andere aanwijzing wordt gevonden in vers 10 en 11 van hetzelfde hoofdstuk. Daar kunnen we lezen over een grote ster die uit de hemel viel en die mogelijk ook zou kunnen wijzen op een atoom explosie. De gevolgen zullen zijn dat de waterbronnen op aarde radioactief besmet raken, met verschrikkelijke gevolgen voor miljoenen mensen. “En toen de derde engel op de bazuin blies, viel er een grote ster uit de hemel, die brandde als een fakkel. Hij viel op het derde deel van de rivieren en op de waterbronnen. En de naam van de ster was Alsem. En het derde deel van de wateren veranderde in alsem. En veel mensen stierven van dat water, omdat het bitter was geworden”.

Het zou ook heel goed kunnen zijn dat Jezus profeteerde over een nucleaire oorlog, toen Hij zei in Lucas 21:26 dat de mensen in de eindtijd zullen bezwijmen van vrees en angst, lees maar: “…terwijl de mensen bezwijmen van vrees en angst voor de dingen, die over de wereld komen. Want de machten der hemelen zullen wankelen”.

Als dat plaats vindt komt ook de opname van de wedergeboren gelovigen snel nabij, dan kan het niet lang meer duren. Lees Lukas 21:28 “Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is”.

bron: https://evangelienieuws.wordpress.com/

Ik heb ook al langs horen komen dat het grote Babylon in 1 dag vernietigd zou worden (11 September 2001).
Het beeld uit de droom van Nebukadnesar is ook al herhaalde malen gebruikt om aan te geven dat de toenmalige wereldmacht de laatste zou zijn (de Romeinen, het rijk van Karel de Grote, het Engels imperialisme, Nazi Duitsland, en ga zo maar door.)
Misschien moeten we de Bijbel (en ook het boek Openbaringen) niet als een puzzelboekje willen gebruiken?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Noord Korea

Berichtdoor Mortlach » 06 sep 2017 11:02

Katlheen schreef:Dat is een gevalletje Bijbel als buikspreekpop gebruiken. De teksten zijn algemeen genoeg om het overal op toe te passen. Realistischer is het om aan te nemen dat die teksten eerder op de nabije toekomst sloegen dan op een periode duizenden jaren verderop in de tijd.


Er is een interessante podcaster genaamd Dan Carlin. Zijn werk heet Hardcore History en is zeer de moeite waard. In een van zijn podcasts praat hij over atoomwapens (American Peril, geloof ik) en vraagt hij zich af wat er zou gebeuren als je lui als Alexander de Grote of Hannibal een atoombom zou geven. 'Wij' hebben immers vernietiging op grote schaal meegemaakt (eerste en tweede wereldoorlog) en zouden daar dus terughoudend in zijn, maar als je tegen Hannibal zou zeggen: Hier is een bom waarmee je Rome in 1 klap met de grond gelijkmaakt...

Het regime van NK moet overleven en moet met wapens kletteren. Conventioneel zijn ze wel groot, maar verouderd en ondervoed. De VS en ZK maken daar snel gehakt van, dat is het probleem niet. Het probleem is echter wel de 1500 stuks conventionele artillerie welke gericht is op Seoul. Als die krengen 310-15 keer per minuut een granaat afschieten, dan heb je bijzonder veel burgerdoden in Seoul. Tegen de tijd dat je die artillerie hebt uitgeschakeld, ligt Seoul behoorlijk in puin.


Heb het even voor je verbeterd.

Ze mogen dan wel een nucleair wapen hebben en raketten, de vraag is of ze die ook echt kunnen inzetten en of zo'n raket ook wel aankomt. Het zal me niets verbazen als de VS dat ding zo uit de lucht schieten.


Zo effectief is die antirakettechnologie anders nog niet, geloof ik. Het laatste waar men zich nu zorgen om maakt, is een EMP (ElectroMagnetic Pulse). Als je een waterstofbom op hoogte laat ontploffen (zeg 400 km), genereert dat een EMP die alle electronica op de westelijke helft van het Noord-Amerikaanse continent onherstelbaar frituurt. Ja, een half uur later is NK dan een glasplaat, maar kun je je voorstellen dat steden als Los Angeles weken zonder stroom zouden zitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Noord Korea

Berichtdoor Mortlach » 06 sep 2017 11:04

StillAwake schreef:De raketten zoals NK laatst getest heeft zijn ballistische raketten.
De raket die over Japan vloog zat op meer dan 550 km hoogte.
Dat is dus (ook voor de VS) lastig uit de "lucht" (op die hoogte is geen lucht meer) te halen, je kunt hoogstens aan de hand van zijn baan berekenen waar hij neer zal komen, en hopen dat je daar een antiraketinstallatie paraat hebt.


Of hij ontploft gewoon 'op hoogte'...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Noord Korea

Berichtdoor Mortlach » 06 sep 2017 11:05

StillAwake schreef:Ik heb ook al langs horen komen dat het grote Babylon in 1 dag vernietigd zou worden (11 September 2001).
Het beeld uit de droom van Nebukadnesar is ook al herhaalde malen gebruikt om aan te geven dat de toenmalige wereldmacht de laatste zou zijn (de Romeinen, het rijk van Karel de Grote, het Engels imperialisme, Nazi Duitsland, en ga zo maar door.)
Misschien moeten we de Bijbel (en ook het boek Openbaringen) niet als een puzzelboekje willen gebruiken?


Ik ben naar een podcast over Genghis Khan aan het luisteren. Die mag ook wel in dat rijtje worden opgenomen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Noord Korea

Berichtdoor elburger » 06 sep 2017 11:08

Feit is dat Noord Korea nu zeer waarschijnlijk in staat moet worden geacht om de VS aan te vallen met intercontinentale ballistische raketten.
Ik vermoed niet dat hij - Kim - een aanval gaat uitvoeren op Zuid Korea of Japan.
Als die echt gek in zijn kop wordt zal hij toch als eerste de VS aanvallen. Of dat nu Guam is, Alaska of het continent Noord Amerika weet ik niet.
Ik volg deze zaak op de voet, ook internationaal.
De meningen zijn ongeveer zo dat Noord Korea wil laten zien dat ze een atoom of waterstofbom kunnen afschieten, maar dat het vooral als afschrikwekkend middel is tegenover de VS en Zuid Korea.
Een hele belangrijke rol hierin ligt er voor China.
Maar de economische sancties die de VN steeds oplegt worden door China niet uitgevoerd.
China exporteert nog steeds ruwe olie.
Vorige week een reportage gezien over massa toerisme vanuit China naar Noord Korea.
Dat brengt heel veel geld in het laatje.
Maar als China de gehele export wel stopzet?
Dan zie ik een "kat in het nauw " rare sprongen maken.

Nu lees ik hier ook dat men spreekt/denkt aan de eindtijd?
Volgens mij is die al aangebroken.
Maar wat staat er in BIJBEL?
Niemand kent de ure.
Maar de tekenen des tijds, o.a. geschreven in Openbaringen kunnen m.i. toch wel een indicatie aangeven dat de "weeën " zijn begonnen.

Ik zie o.a. het vernietigen van onze planeet door ons mensen als een teken.
CO2 uitstoot die zovele facetten geeft die de aarde op den duur onleefbaar maken?!

Kortom, die Kim is een bedreiging voor de mensheid.
Het is te hopen dat er gesprekken op gang kunnen komen, maar 1 ding weet ik zeker.
Zijn nucleaire programma zal hij nooit stoppen c.q. opgeven.

Graag uw mening.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten