Vakantie 2017

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2017 23:59

Allicht zouden ze In Sauerland ook een goede tijd hebben gehad. Maar Schotland heeft toch wat bijzonders. Dat snap je denk ik alleen als je daar wel eens bent geweest. Als ik 10x voor de zomervakantie mocht kiezen tussen beiden zou ik 10x voor Schotland gaan. Ongeacht het weer. Ook al vind ik Sauerland best mooi.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor MissF » 16 aug 2017 13:37

Chaya schreef:Klinkt als een erg leuke vakantie MissF. En inderdaad slim om een tas met nieuwe frutsels mee te nemen.
Jouw kinderen sluiten qua leeftijd wel op elkaar aan, toch?
Tussen de oudste en jongste bij ons, zit echt een (belevings)wereld van verschil, letterlijk en figuurlijk.
Ik ben heel erg van de spelletjes, dus er werd zeker ruimte in de kofferbak gemaakt voor een aantal bordspellen. (spel der spellen, levensweg, en zo'n 80 spellen in een doos-doos :mrgreen: ) ik heb dochter halma geleerd, dat leerde ik van mijn moeder.
Maar het gaat er ook om, je moet even niks. Niet op tijd eten, niet op tijd slapen, dat strakke dagritme even loslaten. Heerlijk, daar ben ik wel van. :wink:
Maar ik denk dat jullie het in het Sauerland dan ook prima kunnen vinden. Wij zijn daar meerdere keren geweest. Er is altijd wel een strandje in de buurt, 2 grote pretparken (iets verder rijden), minder hoge bergen dan Schotland, dus ook geschikt voor wandelingen.


Dat is inderdaad ook mooi, maar net als Marnix zegt, als je eenmaal Schotland hebt gehad, dan is weinig daarmee te vergelijken ;) We willen wel noordelijker volgend jaar, dat echte ruige, daar houden we van.
Onze kinderen zijn 8, 6 en 2. De jongste valt er buiten qua spelletjes, maar vermaakt zich wel, en die ligt toch altijd om 7 uur op bed, dus tijd genoeg voor de anderen natuurlijk. Die van 8 en 6 sluiten meer aan, al zijn het jongen en meisje, en dan ook echt in extreme vorm zeg maar ;) Dus behalve spelletjes hebben ze helaas niet echt dezelfde interesses (al zijn ze momenteel samen naar het bouwdorp, en dat lijkt toch wel goed te gaan :mrgreen: )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 16 aug 2017 13:59

Marnix schreef:Allicht zouden ze In Sauerland ook een goede tijd hebben gehad. Maar Schotland heeft toch wat bijzonders. Dat snap je denk ik alleen als je daar wel eens bent geweest. Als ik 10x voor de zomervakantie mocht kiezen tussen beiden zou ik 10x voor Schotland gaan. Ongeacht het weer. Ook al vind ik Sauerland best mooi.

Ja ja ik ben er geweest. (niet met kinderen) Dus ik snap het.
MissF schreef:Dat is inderdaad ook mooi, maar net als Marnix zegt, als je eenmaal Schotland hebt gehad, dan is weinig daarmee te vergelijken We willen wel noordelijker volgend jaar, dat echte ruige, daar houden we van.

Geen moeite met het links rijden? Ik vond het wel beetje....bbbrrrr. Zeker in het begin.

In hoeverre verschilt een vakantie met en zonder kinderen?
Zou je met kinderen een stedentripje gaan doen bijvoorbeeld? Musea en kerken bezoeken?
Dit is een algemene vraag hoor, niet persé gericht aan MissF. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2017 14:02

MissF schreef:Dat is inderdaad ook mooi, maar net als Marnix zegt, als je eenmaal Schotland hebt gehad, dan is weinig daarmee te vergelijken ;) We willen wel noordelijker volgend jaar, dat echte ruige, daar houden we van.
Onze kinderen zijn 8, 6 en 2. De jongste valt er buiten qua spelletjes, maar vermaakt zich wel, en die ligt toch altijd om 7 uur op bed, dus tijd genoeg voor de anderen natuurlijk. Die van 8 en 6 sluiten meer aan, al zijn het jongen en meisje, en dan ook echt in extreme vorm zeg maar ;) Dus behalve spelletjes hebben ze helaas niet echt dezelfde interesses (al zijn ze momenteel samen naar het bouwdorp, en dat lijkt toch wel goed te gaan :mrgreen: )


Cairngorms, Glencoe en Skye zijn er mooi. Regio van Gairloch is ook prachtig.

Chaya, wij hadden een huurauto, dan heb je ook nog het stuur rechts. ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 16 aug 2017 14:09

Marnix schreef:Cairngorms, Glencoe en Skye zijn er mooi. Regio van Gairloch is ook prachtig.
Chaya, wij hadden een huurauto, dan heb je ook nog het stuur rechts. ;)

O echt, nee wij reden met onze eigen 4wielert. :wink:
Wij waren niet hoger dan Inverness en via Aberdeen en Dundee teruggereden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Cathy » 16 aug 2017 14:43

Chaya schreef:In hoeverre verschilt een vakantie met en zonder kinderen?

Enorm. We hebben met vier kinderen altijd gekampeerd. Heel basic, maar wat is kamperen toch gemakkelijk zonder kinderen. We hoeven niet meer zo op te passen met inpakken, gooi alles maar in die auto. Niets hoeft meer op tijd.
Meneer Cathy en ik zijn heel gemakkelijk in eten/drinken en sanitaire behoeftes uitstellen. We rommelen weer raak de laatste jaren.
Heerlijk. :D
Zou je met kinderen een stedentripje gaan doen bijvoorbeeld? Musea en kerken bezoeken?

Dat hebben we altijd gedaan, niet slechts een stedentrip maar wel als onderdeel van de vakantie. Campings zijn om te slapen en verder niet. Dus we hebben ze altijd meegesleurd naar van alles wat (vooral) ik wilde zien. We stonden nooit langer dan een week op een camping.
Mijn kinderen hebben best veel van Europa gezien al zijn ze helaas de helft vergeten. :?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 16 aug 2017 15:01

Cathy schreef:Enorm. We hebben met vier kinderen altijd gekampeerd. Heel basic, maar wat is kamperen toch gemakkelijk zonder kinderen. We hoeven niet meer zo op te passen met inpakken, gooi alles maar in die auto. Niets hoeft meer op tijd.
Meneer Cathy en ik zijn heel gemakkelijk in eten/drinken en sanitaire behoeftes uitstellen. We rommelen weer raak de laatste jaren.
Heerlijk. :D

Als vrijgezel(lig) heb ik een paar keer gekampeerd maar toen ik eenmaal met meneer Chaya was, was dat afgelopen. Ik krijg mijn man echt niet mee naar een caravan, zelfs niet naar een glamping.
Hij wil tijdens zijn vakantie i.i.g. op een goed bed slapen.
Zelfs 3 dgn ponykamp Sl. hrn was een verschrikking voor hem.
Dus meestal wordt het hotel of een appartement/bungalowtje.

Cathy schreef:Meneer Cathy en ik zijn heel gemakkelijk in eten/drinken en sanitaire behoeftes uitstellen

Dat is idd een groot voordeel op de camping. :mrgreen:
Cathy schreef:Mijn kinderen hebben best veel van Europa gezien al zijn ze helaas de helft vergeten.

Wij hebben veel op film, dus eens in de zoveel tijd beleggen we een ouderwets filmavondje (inmiddels op schijfjes) en dan is het o jaaa, daar waren we ook.

En wie is er van de groepsreizen? Ook dat heb ik een keer gedaan, als single, maar never nooit meer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Cathy » 16 aug 2017 15:20

Chaya schreef:Wij hebben veel op film, dus eens in de zoveel tijd beleggen we een ouderwets filmavondje (inmiddels op schijfjes) en dan is het o jaaa, daar waren we ook.

Wij moeten ook nodig alles eens ordenen en op schijven zetten. Kreun......

En wie is er van de groepsreizen? Ook dat heb ik een keer gedaan, als single, maar never nooit meer.

Wij hebben dat nu ook een aantal keren gedaan. Vooral verre reizen. Egypte, Israël en Jordanië en India.
Wanneer je gestructureerd in korte tijd veel wilt zien vind ik het wel handig.
Bus staat voor, je hoeft zelf niet voor alle mogelijk toegangsbewijzen te zorgen, je hoeft je niet - heel banaal- met eten bezig te houden want dat is geregeld en bij calamiteiten is het gemakkelijk terugvallen op de reisleiding.
Bij het ouder worden gaat dat ook meespelen. :wink:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2017 15:51

Chaya schreef:O echt, nee wij reden met onze eigen 4wielert. :wink:
Wij waren niet hoger dan Inverness en via Aberdeen en Dundee teruggereden.


Ik vond het op zich wel meevallen, alleen het begin in Edinburgh was even wennen. Ik vond de Schotten dan ook heel geduldid in het verkeer. Die zijn wel gewend aan toeristen :)

Mooi rondje, wij gingen boven Inverness juist naar het westen en hebben Aberdeenshire gelaten voor wat het is. De westkust en de eilanden zijn ook fantastisch dus misschien nog een keer terug? In Schotland kan je heel goed in B&B's verblijven en dan heeft je man prima bedden om in te slapen.

Wat foto's betreft is het fijn dat we vooral het digitale tijdperk hebben meegemaakt. Na de vakantie gooien we alle filmpjes en foto's in een map en dan heb je al je vakantieherinneringen bij de hand :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor MissF » 16 aug 2017 16:21

Mijn man reed, Chaya, maar hij heeft het vroeger regelmatig gedaan toen hij naast zijn studie als vrachtwagenchauffeur werkte en naar Engeland ging. Hij deed het bijna moeiteloos, 2 keer heb ik heel hard geroepen: link! Anders was het mis gegaan ;)
Zelf heb ik een keer naar een stad gereden, met mijn moeder naast me, dat ging eigenlijk ook wel vanzelf. Mijn man was wel bang dat hij in Frankrijk weer verkeerd zou gaan rijden, maar ook dat ging aardig vanzelf.

Met of zonder kinderen, ik vind het veel verschil maken. We zijn 3 keer samen op vakantie geweest voor onze oudste geboren was, waarvan 1 keer kamperen, en dat was zo anders. We deden waar we zin in hadden. Nu met kinderen zijn wij erg van ritme en regelmaat (nouja, vooral onze 2 jongste kinderen varen alleen maar goed op ritme en regelmaat, dus om een fijne vakantie te hebben zorgen we daarvoor bij hen). We ontbijten wel later, maar eten verder wel gewoon 3 keer per dag, de jongste 2 gaan op tijd naar bed (7 uur en half 8, al was dat als we in warme landen kampeerden ietsje later). We zijn sowieso op vakantie best veel met hen bezig, al draait niet alles om hen. Wij zijn meer natuur- dan cultuurliefhebbers, we gaan zo'n 2 a 3 keer in de vakantie naar een stad, en bekijken dan echt wel een kerk en een museum, maar zoeken ook een speelgoedwinkel op, of een draaimolen o.i.d. Zodat het ook voor hen leuk is. De oudste vindt musea en kerken wel mooi om te zien, de andere 2 totaal niet ;) de natuur vinden ze alledrie heerlijk, dus dat scheelt.

Als we in de toekomst nog samen zijn (of als we eerder de loterij winnen) dan kopen we een camper, en gaan echt trekken. Dat lijkt ons heerlijk, maar nu zouden we dan best een flinke camper moeten hebben om er allevijf in te kunnen (we zullen dan niet altijd op campings staan, waardoor een tentje erbij zetten niet altijd kan), en dat laat onze financiele situatie momenteel niet toe :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Chaya » 16 aug 2017 17:34

Cathy schreef:Wij moeten ook nodig alles eens ordenen en op schijven zetten. Kreun......

Manlief is gelukkig van het ordenen, hij maakt ook elke week een back up van alles, dat is weleens van pas gekomen.
Cathy schreef:Wanneer je gestructureerd in korte tijd veel wilt zien vind ik het wel handig.

Ik kan niet goed tegen vaste programma's in mijn vakantie. Dus dat de reisorganisatie bepaalt dat je vandaag naar een tempel gaat en morgen naar het strand of zo.
Ik heb het met mijn groepsreis niet echt getroffen. Misschien dat ik er daarom een aversie tegen heb gekregen.
De groep was ook geen eenheid, ik had er echt meer van verwacht. (misschien wel teveel) Er werd zelfs ruzie gemaakt.
Marnix schreef:De westkust en de eilanden zijn ook fantastisch dus misschien nog een keer terug? In Schotland kan je heel goed in B&B's verblijven en dan heeft je man prima bedden om in te slapen.

Ik zal het hem eens voorstellen. Ik was toen niet met hem, dussss :wink:
MissF schreef:Met of zonder kinderen, ik vind het veel verschil maken.

Ik ook. Wij hebben zo'n beetje alle pretparken in west Europa aangedaan. Wij huurden een bungalow op een strategische plek en vandaar uit gingen we daagjes uit, naar een pretpark, zwembad, enzo.
Mijn man rijdt graag, dus 150 tot 250 km (en terug) vond hij geen probleem en echt vervelend waren de kinderen nooit in de auto. Zeker toen de videorecorder zijn intrede deed. Die hing achter de voorstoelen en een filmpje van B & A deed dan wonderen (die duurden ook lekker lang :mrgreen: )
Ik rijd op zich ook graag en overal, dus we konden het ook van elkaar overnemen.

Voor mezelf heb ik die behoefte niet meer. Ik vind het leuk om een paar daagjes weg te gaan naar een oud stadje (Brugge, of Leiden).
Langer hoeft echt niet, ik ben nogal een huismuts geworden.
Ik heb ook geen zin om een paar duizend euro erin te steken. Ik koop dat liever iets "tastbaars" voor. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor elburger » 18 aug 2017 12:18

Chaya schreef:

Voor mezelf heb ik die behoefte niet meer. Ik vind het leuk om een paar daagjes weg te gaan naar een oud stadje (Brugge, of Leiden).
Langer hoeft echt niet, ik ben nogal een huismuts geworden.
Ik heb ook geen zin om een paar duizend euro erin te steken. Ik koop dat liever iets "tastbaars" voor. :D


Ik hoef ook niet zo nodig een eind weg.
Kan mij prima vermaken in NL
Als mijn vrouw maar 1 of 2 keer naar een stad kan is het goed.
Ik blijf dus lekker in NL en ach als ik vakantie wil dan loop ik wel even ons mooie stadje in of ik loop ff naar de haven en ik zit middenin het vakantievolk.
Alleen zou ik volgend jaar nog 1 keer de bergen in willen, denk aan het Zwarte Woud., maar één en ander ligt maar helemaal aan mijn lichamelijke gesteldheid.
En anders wordt het weer Vijlen of Julianandorp, of één van die andere mooie plekjes in NL
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor coby5 » 18 aug 2017 14:27

Volgende week met de kids naar het prachtigste vakantie oord wat er bestaat: vakantiepark Arnhem. 95 euri op vakantieveilingen en een half uurtje met de bus plus we kunnen in de befaamde Hein everzwijn trein. Vorig jaar ook geweest.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor jaccootje85 » 18 aug 2017 15:56

Wij zijn net terug van tweeënhalve week Zwitserland. Hebben er gekampeerd met de tent en veel gewandeld! Ook de Gornergrat op geweest om de Matterhorn te bezichtigen. Prachtig! De kleine meid liep veel zelf maar we hebben bij dagtochten de kinderdrager nog veel gebruikt. ZE kon er nog in, al was het niet altijd even makkelijk wat gewicht betreft :mrgreen:
Wat het weer betreft hebben we ook van alles meegemaakt, dus al met al een onvergetelijke vakantie :lol:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2017

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2017 08:42

Klinkt heerlijk.

Coby, mooie omgeving. De hei staat momenteel prachtig in bloei dus zeker even de Posbank op!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten