Christelijke hardstyle/house/hardcore

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2017 11:07

mohamed schreef:Zo is dat!

En muziek 'christelijk' noemen vind ik onnodig en bovendien betekent het niets. Immers, of er nou een christen, jood of moslim een drumstel bespeelt, diens religie hoor je er niet aan af!


Moslim nog wel - nou ja, drumstel niet, maar keyboard - omdat ze een iets aangepaste toonladder gebruiken. :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 07 aug 2017 22:40

mohamed schreef:Zo is dat!

En muziek 'christelijk' noemen vind ik onnodig en bovendien betekent het niets. Immers, of er nou een christen, jood of moslim een drumstel bespeelt, diens religie hoor je er niet aan af!


Christelijk persoon die de muziek gemaakt heeft en christelijke teksten...en je hoort er niets aan af??

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2017 08:28

Niet aan de muziek nee. Stel, een christen, een jood en een moslim spelen een instrumentaal nummer. Dan hoor je aan de muziek niet wie het speelt. Je ziet het hooguit aan het gedrag er omheen. Als de muziek ook tekst heeft kan het een ander verhaal worden, dat hangt af van de inhoud. Als ze "Vader Jakob" spelen hoor je het verschil overigens nog steeds niet ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 08 aug 2017 20:37

Marnix schreef:Niet aan de muziek nee. Stel, een christen, een jood en een moslim spelen een instrumentaal nummer. Dan hoor je aan de muziek niet wie het speelt. Je ziet het hooguit aan het gedrag er omheen. Als de muziek ook tekst heeft kan het een ander verhaal worden, dat hangt af van de inhoud. Als ze "Vader Jakob" spelen hoor je het verschil overigens nog steeds niet ;)


Ja oke, op die fiets. Maar aan puur instrumentaal is niets christelijks nee. Maar het is dan in ieder geval niet onchristelijk, want mist dan de onchristelijke test(en).
En ook in zulke nummers hebben van hardstyle/house/hardcore van christelijke oorsprong hebben ze juist wel vaak tekst.

mohamed

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor mohamed » 09 aug 2017 23:06

Mortlach schreef:Moslim nog wel - nou ja, drumstel niet, maar keyboard - omdat ze een iets aangepaste toonladder gebruiken. :mrgreen:

Ja, dan wordt het wél gevaarlijk! :clown:

mohamed

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor mohamed » 09 aug 2017 23:07

Jostijn schreef:Christelijk persoon die de muziek gemaakt heeft en christelijke teksten...en je hoort er niets aan af??

Nee, ik luister nooit naar de teksten, het gaat me om de muziek en een instrument is niet religieus. Satan zit niet in een gitaar of in de hals van een trompet.

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 10 aug 2017 11:22

mohamed schreef:Nee, ik luister nooit naar de teksten, het gaat me om de muziek en een instrument is niet religieus. Satan zit niet in een gitaar of in de hals van een trompet.


Bij house en hardcore is er vaak wel tekst, en die is bij christelijke hardcore/house dan christelijk.

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 14 aug 2017 09:41

Zoals de parodie van DJ Flubbel van dat foute en nare lied wat zo populair is.
Dan kan je toch beter het alternatief van DJ Flubbel hebben met betere tekst maar zelfde muziek.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Pcrtje » 14 aug 2017 09:47

Jostijn schreef:Zoals de parodie van DJ Flubbel van dat foute en nare lied wat zo populair is.
Dan kan je toch beter het alternatief van DJ Flubbel hebben met betere tekst maar zelfde muziek.
Ah, DJ Flubbel. Die is hier een tijdje geleden ook op dit forum geweest om zijn muziek onder de aandacht te brengen en erover te praten. Ik vind het ontzettend lelijke muziek, maar ik kan wel lachen om zo'n parodie. Leuk gedaan. :)
"Een libelle zweeft over het water..."

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 16 aug 2017 05:02

Ik vind het een goed voorbeeld hoe muziek toch wel een heel andere lading krijgt door een andere tekst.

Katwijker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2017 19:31

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Katwijker » 19 aug 2017 21:01

WWJD???

Misschien heb je geen idee waar die letters voor staan. Ik zal het volledig opschrijven:

What Would Jesus Do?

Ik bedoel dit absoluut niet oneerbiedig, maar denk je dat de Heere Jezus met oortjes in gelopen zou hebben met zogezegd christelijke hardcore?
Het is trance muziek, ik denk dat net als dat je dronken/high bent, je niet niet nuchter bent als je naar hardcore luistert.

De duivel is slim, en verleid je op een manier, dat het zelfs niet eens slecht zou hoeven zijn...
Onderzoek alle dingen, behoudt het goede... hoort christelijke hardcore bij het goede???

Jostijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:22

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Jostijn » 21 aug 2017 08:08

Zou de Heere Jezus naar de radio (nieuws) luisteren? Psalmen op hele noten luisteren...? Volgens sommigen wel, volgens anderen niet.

Wat betreft orgelmuziek want dat is breed geaccepteerd, heb je bijv. minimal style orgelmuziek, veel herhaling van zelfde akkoorden enzo, tijdje terug zij een organist dat de bedoeling van die muziek was dat je in soort trance raakt. Dit wordt ook bij koraalbewerkingen toegepast.
Maar omdat het orgel is kan bijna alles....

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor StillAwake » 21 aug 2017 11:33

Katwijker schreef:WWJD???

Misschien heb je geen idee waar die letters voor staan. Ik zal het volledig opschrijven:

What Would Jesus Do?

Ik bedoel dit absoluut niet oneerbiedig, maar denk je dat de Heere Jezus met oortjes in gelopen zou hebben met zogezegd christelijke hardcore?
Het is trance muziek, ik denk dat net als dat je dronken/high bent, je niet niet nuchter bent als je naar hardcore luistert.

De duivel is slim, en verleid je op een manier, dat het zelfs niet eens slecht zou hoeven zijn...
Onderzoek alle dingen, behoudt het goede... hoort christelijke hardcore bij het goede???

Kijk uit met het projecteren van je eigen smaak en eigen inzicht op Jezus.

In mijn gevoel zou Hij naar christelijke metal geluisterd hebben, er is geen muziekstijl waarin de gebrokenheid van de wereld zo tot uiting komt.
Naar mening van mijn vrouw zou Hij naar psalmen geluisterd hebben, ze komen per slot van rekening uit de Bijbel.
Naar de mening van weer andere personen zou Hij naar a capella zang geluisterd hebben, de menselijke stem is per slot van rekening het enige geschapen instrument is.
Naar het gevoel van nog weer anderen luisterde Hij naar orgelmuziek, omdat het orgel een soort altaar is geworden.

Wie heeft gelijk? waarschijnlijk niemand.
Het gaat erom met welke bedoelingen muziek gemaakt wordt.
Een organist die kerkdiensten begeleid om zijn eigen kunnen te etaleren lijkt me slechter dan een jongere die met de muziek die hij mooi vindt zijn Schepper wil loven.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Prisma23 » 21 aug 2017 14:55

StillAwake schreef:Kijk uit met het projecteren van je eigen smaak en eigen inzicht op Jezus.

In mijn gevoel zou Hij naar christelijke metal geluisterd hebben, er is geen muziekstijl waarin de gebrokenheid van de wereld zo tot uiting komt.


knip knip


Zoiets ?

https://www.youtube.com/watch?v=sg__78WRdrs

Katwijker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2017 19:31

Re: Christelijke hardstyle/house/hardcore

Berichtdoor Katwijker » 21 aug 2017 20:09

Eigen inzicht?

Misschien is dit de gedachte die voorkomt uit een eerbiedige houding, en mijn mening is dat hardcore niet eerbiedig is, eveneens house, hardstyle en sommige gospel bands.

Verder, staat er niet geschreven dat wij de wereld niet gelijkvormig moeten worden en zijn? Dan ken je zeggen dat ''christelijke'' hardcore niet hetzelfde is als normale hardcore, nee misschien is het niet exact hetzelfde, maar het ''christelijke'' hardcore lijkt zoveel op het normale hardcore... Pas op! De Bijbel waarschuwt ons voor wolven in schaapskleren, het lijkt te rijmen met wat er in de Bijbel staat, maar het lekt mij aan alle kanten...

Begrijp dat ik dit niet veroordelend bedoel, er zijn heus in mijn leven dingen zijn die niet goed zijn, het is ook niet mijn bedoeling om de visie van Jezus hier op te schrijven, wel probeer ik zo Bijbelgetrouw mogelijk te zijn. En tuurlijk het blijft een eigen visie, maar die hebben jij en talloze, zo niet alle christenen.


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten