verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Chaya » 13 jul 2017 15:10

StillAwake schreef:Geldt niet alleen voor SGP-ers, ook binnen de CU en in iets mindere mate bij Groen Links zie je dit plichtsbesef.
Ik doe het zelf ook (met uitzondering van Europese verkiezingen, maar dat is een principe kwestie) altijd.

Overigens is het wel zo dat, door deze trouwe aanhang, verkiezingen bij slecht weer over het algemeen in het voordeel van de kleine partijen zijn.

En niet alleen dat, men blijft zijn partij trouw. Bij veel andere partijen vind je veel zwalkers, van D66 naar PvdA, naar SP, naar....
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor StillAwake » 13 jul 2017 15:40

Chaya schreef:En niet alleen dat, men blijft zijn partij trouw. Bij veel andere partijen vind je veel zwalkers, van D66 naar PvdA, naar SP, naar....

Klopt.
Hoewel ik dat zwalken ook wel eens mis. Een kleine christelijek partij zal nooit afgestraft worden wegens een slechte prestatie, maar ook nooit beloond worden voor een goede (qua electoraat...)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 13 jul 2017 16:12

StillAwake schreef:Ik doe het zelf ook (met uitzondering van Europese verkiezingen, maar dat is een principe kwestie) altijd.



Stem jij voor de waterschappen ?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2017 07:31

rotterdam schreef:Stem jij voor de waterschappen ?

Ja. Ben ik als dijkbewoner ook wel aan mijn stand verplicht...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 14 jul 2017 10:26

StillAwake schreef:Ja. Ben ik als dijkbewoner ook wel aan mijn stand verplicht...


Wat een drama. Schriftelijk stemmen en dan nog maar 43%.
Beter opheffen die waterschappen en de diensten gewoon onderbrengen bij het ministerie van infrastructuur.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2017 10:43

rotterdam schreef:Wat een drama. Schriftelijk stemmen en dan nog maar 43%.
Beter opheffen die waterschappen en de diensten gewoon onderbrengen bij het ministerie van infrastructuur.

Ik denk juist dat het goed is om de waterschappen te behouden.
Alleen het zou de de-politiseerd moeten worden.
Het is een politiek orgaan geworden, waar het een technisch orgaan had moeten zijn.
En gezien de laatste ministers op dit gebied denk ik dat we heel blij mogen zijn dat deze mensen niet varantwoordelijk zijn geweest voor zaken als dijkbeheer en zeewering, ik ben een beetje bang dat we dan inmiddels natte voeten gehad zouden hebben. Zeker in het door jou bewoonde Rotjekor...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 14 jul 2017 15:24

StillAwake schreef:Ik denk juist dat het goed is om de waterschappen te behouden.
Alleen het zou de de-politiseerd moeten worden.
Het is een politiek orgaan geworden, waar het een technisch orgaan had moeten zijn.
En gezien de laatste ministers op dit gebied denk ik dat we heel blij mogen zijn dat deze mensen niet varantwoordelijk zijn geweest voor zaken als dijkbeheer en zeewering, ik ben een beetje bang dat we dan inmiddels natte voeten gehad zouden hebben. Zeker in het door jou bewoonde Rotjekor...


Juist als je dit "technisch orgaan" wilt behouden kan het beste onder ministeriele verantwoordelijkheid.
Verkiezingen voor waterschappen zijn het beste voorbeeld van een nepdemocratie.
Zeker in de stad, je moet gaan stemmen op een pief die je niet kent en die hetzelfde wil als alle anderen.
Alle partijen willen ongeveer hetzelfde, gewoon weer het oude liedje - baantjes verdelen onder de gevestigde politieke orde. (partijleden)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2017 22:49

rotterdam schreef:Juist als je dit "technisch orgaan" wilt behouden kan het beste onder ministeriele verantwoordelijkheid.
Verkiezingen voor waterschappen zijn het beste voorbeeld van een nepdemocratie.
Zeker in de stad, je moet gaan stemmen op een pief die je niet kent en die hetzelfde wil als alle anderen.
Alle partijen willen ongeveer hetzelfde, gewoon weer het oude liedje - baantjes verdelen onder de gevestigde politieke orde. (partijleden)

Eens dat het een nepverkiezing is geworden, maar dat is het pas geworden na de waterwet.
Belachelijk inderdaad dat een politieke partij meedoet aan deze verkiezingen.
Alsof een dijk sterker wordt van de politieke overtuiging van de bestuurders...
Anderzijds: de oosterscheldekering valt onder ministeriële verantwoordelijkheid.
Het gaat je tegenvallen om een slechter onderhouden object in de Benelux (met uitzondering van de auto van mijn broer) te vinden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 15 jul 2017 14:42

StillAwake schreef als reactie op iets van mij het volgende

Een vakantie annuleren vanwege een crisis zou mij dus een brug te ver zijn, het is
A: een schromelijke overschatting van je eigen onmisbaarheid
B: een schromelijke overschatting van je eigen incasseringsvermogen
C: zelden effectief


Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik mijzelf niet onmisbaar acht.
Dat ik mijn incasseringsvermogen niet onderschat
En dat het in mijn situatie wel degelijk heeft bijgedragen aan een oplossing. ( het laten zien dat je een "schip" niet laat zinken maar ervoor blijft vechten) wat een positieve boost geeft aan/voor anderen om ook niet het koppie te laten hangen.

Maar de één zit nu eenmaal anders in elkaar als een ander.
Wat niet wegneemt dat ik een ieder respecteer!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 22 sep 2017 14:43

Het ziet er dus naar uit dat er eind oktober een nieuw kabinet zal gaan zitten dewelke bestaat uit VVD, CDA, D'66 en CU.
Zal het een kabinet zijn dat er voor alle Nederlanders is, of is het een zwam die doorrot in de samenleving. Hiermee bedoel ik dus dat de tegenstellingen hoe langer hoe groter worden.
Natuurlijk heeft een ieder water bij de wijn moeten doen.
Het eigen risico in de zorg is er één.
wat met het referendum , het stokpaardje van Pechtold.
Laat die dat nu varen?
Komt er een km-heffing?
Allemaal vragen die ter sprake zullen komen.
Is er recht gedaan aan de verkiezingsuitslag?
We zullen het wel merken.
Feit is dat over 6 maanden gemeenteraad verkiezingen zijn, dus men gaat daar nu al vast op inspelen.
Dit was mijn bijdrage aan deze topic.

Ik ga nu verder met de gemeenteraad verkiezingen 2018.
Graag zie ik u daar weer terug
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Geytenbeekje » 19 jan 2018 00:20

Johan100 schreef:Het valt me op dat sommige mensen het altijd zo goed van een ander weten.
Je laat hier nu juist zelf zien het 'tact van een varken' te hebben.
Laat het vrouwenstandpunt nu juist bijbels zijn en de waarschijnlijk de meeste mensen hier op refoweb gewoon sgp stemmen.

Geert wilders zit al sinds mensenheugenis in de politiek (eerst bij de vvd) en Donald trump verschijnt net op het toneel. Draai het dan om.

En ik weet niet of je christelijk bent, dat kan ik niet echt uit je berichtjes opmaken, maar op de sp stemmen is dan zeer discutabel, gezien waar ze ethisch voor staan.
Je kunt nu eenmaal niet een vriend van de wereld zijn en tegelijk God dienen.


Als christen hoef je echt niet altijd maar naar de ethische opvattingen te kijken. In de wereld bestaat er meer dan ethiek. Als christen baar ik me zorgen dat de SGP vaak naar de (corrupte) VVD gaat om met hen afspraken te maken over zaken. ik kan dit niet christelijk noemen

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Chaya » 19 jan 2018 11:14

Geytenbeekje schreef: Als christen baar ik me zorgen dat de SGP vaak naar de (corrupte) VVD gaat om met hen afspraken te maken over zaken. ik kan dit niet christelijk noemen

De SGP kan zich ook star en afwijzend opstellen, maar dan zullen ze niet ver komen.
Politiek is nu eenmaal niet zwart/wit, maar van de grijze nuance-tinten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Geytenbeekje » 19 jan 2018 13:19

Chaya@

Dat kan wel wezen maar als ik soms merk waar de SGP voor staat...
Het heeft op ethiek terrein mijn steun, maar op andere gebieden nee.
Ook juichte toen Trump een uitspraak deed over jeruzalem. Nou ja goed... Daarnaast vind ik SGP erg werkgever-gezind

Zo zie je maar weer dat christenen van `licht tot zwaar` niet altijd de confessionelen steunen

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2018 23:10

Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor MoesTuin » 09 feb 2018 12:01

ze hebben nooit mijn interesse gewekt eigenlijk....loopt op een flop uit waarschijnlijk.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten