Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 10 mei 2017 19:01

johannes1 schreef:dank je Marnix. ik ga dit proberen.

nee er zit geen tutorial bij. het is echt een dos spel. met xp kon ik hem wel installeren. maar op de vista lukte het me niet.

ik heb hem gedownload via old-games, echter missen hier bepaalde zaken die in het originele spel wel zitten.


Vista? Da's wel heel erg 2007. :shock:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2017 08:19

Tja maar sensible world of soccer is nog veel veel ouder ;) Nostalgie? Je kan als het allemaal niet werkt natuurlijk ook nog een kleine 2e partitie op je computer maken en dan xp daarop installeren. Maar goed. Misschien anders gewoon op zo'n forum even een topic maken met wat er mis gaat, daar hebben ze er vast meer ervaring mee.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 12 mei 2017 10:39

op mijn systeem staat windows 10, maar je kan het bestandje waarmee je het spel opstart omzetten naar windows xp of vista. Las namelijk ergens dat hij dan wel zou moeten draaien. wat achteraf dus niet zo is.

op een externe schijn heb ik het spel gevonden. geinstalleerd en nu blijft ie hangen op dat hij de cd niet kan vinden. moet dit nu nog even oplossen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 14 jun 2017 10:22

Na 7 jaar wil ik mijn oude pc weer aanzetten om een programma te bekijken hierop. Bij opstarten krijg ik de melding power-on password. Ik weet niet wat dit is. Nu blijkt dat je de batterij op de moederbord moet verwijderen en pc leeg moet laten lopen qua power en dan opnieuw de batterij er in te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? werkt dit?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2017 15:33

Ja werkt wel. Is een laptop neem ik aan. Dan zou ik de batterij loskoppelen van het moederbord en de cmos-batterij weghalen of disconnecten. Als je. hem dan na een half uur weer aansluit zijn de settings als het goed is gereset. Je kan ook kijken of je een jumper op het moederbord hebt, waar je de pin van kan wisselen. Dat is nog makkelijker.

Afbeelding

3 pinnen hier, jumper (plastic omhulsel) op pin 1 en 2 is standaard, jumper op pin 2 en 3 = cmos-reset. Jumper dus loshalen, op pin 2 en 3 zetten. Poosje wachten, jumper weer terugzetten.

zie: http://www.askvg.com/how-to-reset-remov ... -password/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 16 jun 2017 09:11

Nee het is nog zo oude computer met kast. Van de week de batterij verwijderd. Half uurtje gewacht, maar geen resultaat. Ik zal de world wide web nog maar eens verder uitpluizen :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 16 jun 2017 11:39

johannes1 schreef:Nee het is nog zo oude computer met kast. Van de week de batterij verwijderd. Half uurtje gewacht, maar geen resultaat. Ik zal de world wide web nog maar eens verder uitpluizen :mrgreen:

het is een oude computer?
Dan moet hij in jouw optiek ouder zijn dan 400 jaar toch?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 16 jun 2017 12:57

johannes1 schreef:Na 7 jaar wil ik mijn oude pc weer aanzetten om een programma te bekijken hierop. Bij opstarten krijg ik de melding power-on password. Ik weet niet wat dit is. Nu blijkt dat je de batterij op de moederbord moet verwijderen en pc leeg moet laten lopen qua power en dan opnieuw de batterij er in te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? werkt dit?

Batterij op moederbord verwijderen en pc leeg laten lopen? Zit er water in? ;) Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk niet dat dat werkt.

Als het goed is is je moederbord vergrendeld met een wachtwoord of zo? Ooit eens ingesteld en dat wachtwoord weet je niet meer.

Zaak is dus om je moederbord te ontgrendelen, maar dat lukt niet als je geen wachtwoord hebt. Misschien een nieuw moederbord aanschaffen?

Misschien even langs een computerwinkel?

Kun je hier wat mee? Ik ben geen computerexpert, maar een beetje ervaringen lezen van andere mensen kan al helpen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 16 jun 2017 14:00

StillAwake schreef:het is een oude computer?
Dan moet hij in jouw optiek ouder zijn dan 400 jaar toch?

In jouw optiek misschien, maar ik heb dat nooit gezegd.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 17 jun 2017 12:58

johannes1 schreef:Nee het is nog zo oude computer met kast. Van de week de batterij verwijderd. Half uurtje gewacht, maar geen resultaat. Ik zal de world wide web nog maar eens verder uitpluizen :mrgreen:


Die jumper zit ook op moederborden in een vaste computer. Heb je daar al naar gekeken?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 19 jun 2017 09:12

johannes1 schreef:In jouw optiek misschien, maar ik heb dat nooit gezegd.

geintje moet kunnen toch?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Cees02 » 02 sep 2017 19:55

Mijn browser is vaak traag, hij bevriest soms ook even. Heeft iemand enig idee hoe het komt en wat ik er aan kan doen?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 02 sep 2017 20:54

Cees02 schreef:Mijn browser is vaak traag, hij bevriest soms ook even. Heeft iemand enig idee hoe het komt en wat ik er aan kan doen?


Cookies verwijderen en map met tijdelijke bestanden leegmaken wil vaak helpen, vooral als je dat nooit doet.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 18 sep 2017 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Cees02 » 02 sep 2017 21:46

Mortlach schreef:Cookies verwijderen en map met tijdelijke bestanden leegmaken wil vaak helpen, vooral als je dat nooit doet.

Gebruik anders het programma Ccleaner, gratis en goed/geen gedoe.

http://filehippo.com/download_ccleaner/


Dankje, ik zal er binnenkort is naar kijken :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2017 20:23

Welke browser gebruik je?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten