Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 11 jan 2017 18:19

Ik ben inmiddels langs de winkel gereden en daar werd ook gezegd dat het beeldscherm vervangen moeten worden. Ik ga maar voor een nieuwe laptop kijken.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2017 11:17

Zou ik doen ja. Tenzij je handig bent en op Marktplaats een identieke laptop vindt voor weinig geld, die kapot is maar waar het beeldscherm wel goed van werkt. Dan kan je dat scherm op je huidige laptop zetten
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 13 jan 2017 13:36

Marnix schreef:Zou ik doen ja. Tenzij je handig bent en op Marktplaats een identieke laptop vindt voor weinig geld, die kapot is maar waar het beeldscherm wel goed van werkt. Dan kan je dat scherm op je huidige laptop zetten

Zelfs vervanging door de fabriek gaf tegenvallend resultaat.
Op onze laptop kwam een "dode vlek" die steeds groter werd.
Laptop zat in verzekering EN garantie nog. Dus werd gratis gerepareerd, in Polen.
Dat duurde maar liefst 6 weken!
Hij is nooit meer de oude geworden en hebben uiteindelijk een nieuwe (ander merk) gekocht.
Tip: mail niet naar de fabrikant of importeur, want dat geeft een onnodige omweg.
Ga terug naar de winkel of webshop waar je hem gekocht hebt, zij moeten hem innemen en laten repareren, zolang hij onder de garantie valt.
Als de garantie 1 jaar is, heb je ook nog recht op reparatie na 13 maanden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 13 jan 2017 16:17

Ik heb door wat fysieke onhandigheid twee keer een kapot laptop scherm gehad. Je hoeft echt niet te zoeken op internet naar een andere laptop waar het scherm nog wel van werkt. Ik heb gewoon het laptopscherm vervangen, die schermen kan je separaat op internet kopen. Kind doet de was, is een klusje van niets. En er zijn genoeg instructievideo's op youtube te vinden waarin je kunt zien hoe het moet. Schermpjes kopen doe je bijvoorbeeld hier:
http://www.hardwarecity.nl/

Gewoon even zoeken via merk en type/model. Kom je zo bij het scherm uit wat bij jouw laptop past. Bestellen, betalen en installeren.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 13 jan 2017 23:36

Deze laptop is al negen jaar oud, dus ik ga voor een nieuwe kijken! Dat is het beste prijstechnisch. (dolby home theater en virtual surround sound en de cd-speler (fijn geluid) en het toetsenbord vind ik wel fijn bij deze).
Bedankt voor de tip, misschien heb ik er later nog eens wat aan.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 14 jan 2017 13:12

9 jaar! Dan is een nieuwe wel beter ja ;)

Chaya schreef:Zelfs vervanging door de fabriek gaf tegenvallend resultaat.
Op onze laptop kwam een "dode vlek" die steeds groter werd.
Laptop zat in verzekering EN garantie nog. Dus werd gratis gerepareerd, in Polen.
Dat duurde maar liefst 6 weken!
Hij is nooit meer de oude geworden en hebben uiteindelijk een nieuwe (ander merk) gekocht.
Tip: mail niet naar de fabrikant of importeur, want dat geeft een onnodige omweg.
Ga terug naar de winkel of webshop waar je hem gekocht hebt, zij moeten hem innemen en laten repareren, zolang hij onder de garantie valt.
Als de garantie 1 jaar is, heb je ook nog recht op reparatie na 13 maanden.


Dat ligt er aan waar de fabrieken zitten. Ik stuur af en toe Apple laptops terug en dan zijn ze binnen een week weer terug. Wel goede ervaringen met die reparaties. Maar je hebt gelijk, gewoon via de verkoper regelen. Een bedrijf die computers verkoopy heeft doorgaans wat meer prioriteit en invloed bij een fabrikant dan een particulier.

En de fabriek heeft blijkbaar je laptop niet goed gerepareerd of een niet goed beeldscherm gebruikt.... het kan prima, ik heb er ook wel een aantal vervangen en dat ging altijd prima.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 27 jan 2017 17:10

Marnix schreef:9 jaar! Dan is een nieuwe wel beter ja ;)

Nu ja, zolang dit ding het doet vind ik het prima. Ik heb er ook nog één van nog geen drie jaar oud, maar die is er eerder mee gestopt. Was ook een stuk goedkoper. Maar in de tussentijd heb ik de andere niet echt gebruikt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 08 mei 2017 13:48

ik wil een oud spel installeren van cd. Maar via windows kan ik hem niet installeren, omdat het een dos spel is. Met Dosbox lukt het ook niet, krijg daar melding over dat het niet lukt met 64 bits. weten jullie nog een oplossing?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2017 16:21

Er zijn gewoon downloaders voor 64 bit DOSboxen.

https://tinyurl.com/kl55jz7
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 09 mei 2017 06:50

Mortlach, bedankt voor je link. Ik heb alleen deze dosbox 0.74 al. Mijn vraag was eigenlijk hoe ik het spel kan installeren, omdat het via dosbox niet ging.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2017 08:23

Welk spel is het?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 09 mei 2017 08:52

Sensible world of soccer 96/97
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 09 mei 2017 15:38

Die naam doet me een vaag belletje rinkelen ja. Maar goed, als de dosbox voor 64 bit niet werkt, weet ik ook zo gauw geen andere oplossing. Succes ermee in ieder geval.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2017 13:05

Internet zegt:

Unzip archive in your virtual C: (read tutorials to know what a virtual C: is)
Rename (in Windows) archive 'Sensible World of Soccer 96-97' to something suitable for dosbox (8chars max, no win jingle bells)
Something as \swos96\
Launch dosbox, do a cd swos96 from c prompt so you get on c:\swos96 prompt
Launch runme.bat once
Run game with swos

(zit er trouwens geen tutorial bij de game hoe het te installeren op Windows)

Of download een andere versie, deze (easy setup-versie) zou moeten werken:

http://www.old-games.com/download/4874/ ... -soccer-96
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 10 mei 2017 13:30

dank je Marnix. ik ga dit proberen.

nee er zit geen tutorial bij. het is echt een dos spel. met xp kon ik hem wel installeren. maar op de vista lukte het me niet.

ik heb hem gedownload via old-games, echter missen hier bepaalde zaken die in het originele spel wel zitten.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten