Puriteinse Preken

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor elbert » 10 mar 2017 11:57

@Speedy en @Johan100: dit lijkt me een definitie kwestie. Sommigen rekenen Boston tot de puriteinen (ook in het RD wordt er regelmatig naar hem als puritein verwezen), anderen (ook niet de minsten) doen dit niet. Laten we het daar maar op houden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor Chaya » 11 mar 2017 10:22

elbert schreef:@Speedy en @Johan100: dit lijkt me een definitie kwestie. Sommigen rekenen Boston tot de puriteinen (ook in het RD wordt er regelmatig naar hem als puritein verwezen), anderen (ook niet de minsten) doen dit niet. Laten we het daar maar op houden.

Een heel toegankelijk boek - ook voor jongeren - is
Op leven en dood. Bostons Viervoudige Staat uitgelegd”, herschreven door Evert Barten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor Johan100 » 11 mar 2017 22:41

elbert schreef:@Speedy en @Johan100: dit lijkt me een definitie kwestie. Sommigen rekenen Boston tot de puriteinen (ook in het RD wordt er regelmatig naar hem als puritein verwezen), anderen (ook niet de minsten) doen dit niet. Laten we het daar maar op houden.

Bedankt voor je verzoenende woorden trouwens. Ik zie Boston als een Schotse presbyteriaanse puritein. Is ook niet het belangrijkste.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:27

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor PropertyOfJesus » 28 mar 2017 20:57

Inmiddels weer een tijdje verder, ik heb toch een apart kopje gemaakt op de site met 'Latere Puriteinen' waarin ik Spurgeon, Ryle en McCheyne heb toegevoegd. Heb ook een quiz gemaakt met 20 vragen, voor degenen die het leuk vinden om hun kennis van de Puriteinen te testen. http://puriteinsepreken.polldaddy.com/s ... puriteinen Moet zeggen dat het qua bezoekers nog geen storm loopt, maar ik ben al blij met elke bezoeker die langskomt. :D

Inmiddels ben ik ook wat bezig met een project gericht op Evangelisatie, inclusief een website en een vragenlijst 'Bent u een goed mens?' (zowel een uitgebreide digitale versie als een kortere papieren versie die ik gebruik als traktaat). Hiervan is het adres http://www.allesuitgenade.wordpress.com - op basis van 'Alles uit Genade' van C.H. Spurgeon die ik heb hertaald en op beide websites heb geplaatst. Dit is de link naar de online survey 'Bent u een goed mens?': http://puriteinsepreken.polldaddy.com/s ... -goed-mens

Feedback op beide websites is altijd van harte welkom!
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor Johan100 » 28 mar 2017 22:01

PropertyOfJesus schreef:Inmiddels weer een tijdje verder, ik heb toch een apart kopje gemaakt op de site met 'Latere Puriteinen' waarin ik Spurgeon, Ryle en McCheyne heb toegevoegd. Heb ook een quiz gemaakt met 20 vragen, voor degenen die het leuk vinden om hun kennis van de Puriteinen te testen. http://puriteinsepreken.polldaddy.com/s ... puriteinen Moet zeggen dat het qua bezoekers nog geen storm loopt, maar ik ben al blij met elke bezoeker die langskomt. :D


Ik had er 11 van de 20 goed!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:27

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor PropertyOfJesus » 29 mar 2017 07:50

Johan100 schreef:
Ik had er 11 van de 20 goed!


Nice! Daarmee ben je tot nu toe koploper :D
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

onesimoes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 okt 2015 09:34
Contacteer:

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor onesimoes » 30 mar 2017 16:29

PropertyOfJesus schreef:
Ik had er 11 van de 20 goed!

Nice! Daarmee ben je tot nu toe koploper :D


Gedeelde koploper 8)

Gebruikersavatar
PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:27

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor PropertyOfJesus » 30 mar 2017 17:49

onesimoes schreef:Gedeelde koploper 8)


Helaas moet ik jullie beide teleurstellen, ik zag dat er inmiddels iemand was met 17/20 goed en zelfs eentje met 19/20 :o .. nu noch wachten op de eerste 20/20 :D
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor Johan100 » 30 mar 2017 17:55

PropertyOfJesus schreef:
Helaas moet ik jullie beide teleurstellen, ik zag dat er inmiddels iemand was met 17/20 goed en zelfs eentje met 19/20 :o .. nu noch wachten op de eerste 20/20 :D

Ja, dat was ik toen ik de quiz de tweede keer invulde :)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:27

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor PropertyOfJesus » 31 mar 2017 11:43

Johan100 schreef:Ja, dat was ik toen ik de quiz de tweede keer invulde :)


Haha oké dat verklaart een boel, ik zou die functie eigenlijk uit moeten zetten om vals spelen te voorkomen :)
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor Johan100 » 12 apr 2017 07:22

gewist door Johan
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor Sabra » 12 apr 2017 12:22

Ik had er 6 goed, waarvan ik er 4 per ongeluk goed heb gegokt.

Gebruikersavatar
PropertyOfJesus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:27

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor PropertyOfJesus » 17 apr 2017 17:41

Sabra schreef:Ik had er 6 goed, waarvan ik er 4 per ongeluk goed heb gegokt.


Haha vrees niet, daarmee zit je nog steeds richting de middenmoot :D. Tot nu toe twee die gelijk 85% (17/20) goed hadden bij de eerste poging.. toch niet gek.

Voor geïnteresseerden, heb ook een paar stukken van Edwards en Whitefield vertaald en vandaag een stukje van een preek van Bunyan geüpload. Probeer elke week een andere puritein te vertalen, zodat ik over een tijdje van allemaal wat preken erop heb staan. De link naar het origineel zet ik er ook gelijk bij, zodat je kunt zien of het een goede vertaling is, en evt. feedback kan geven erop.
1 Korinthe 2:2 Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor elburger » 18 apr 2017 09:41

12 van de 20 goed. Valt mij van mijzelf wel tegen.
Maar eigenlijk ben ik vooral gefocust op Mc Shayne, Ryle, Boston
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Puriteinse Preken

Berichtdoor Johan100 » 18 apr 2017 11:03

elburger schreef:12 van de 20 goed. Valt mij van mijzelf wel tegen.
Maar eigenlijk ben ik vooral gefocust op Mc Shayne, Ryle, Boston

McCheyne bedoel je? ;)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten