De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Chaya » 01 feb 2017 13:02

elbert schreef:Het is allemaal weinig rationeel en weinig evenwichtig.

Dat is ook niet te verwachten van een zakenman/straatvechter. :wink:
Een volbloed-politicus was Obama evenmin, maar hij was intellectueel en dat verschil wordt steeds duidelijker.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 01 feb 2017 13:18

elbert schreef:
Dus als je enkel op politiek beleid gaat focussen, dan komen de persoonlijke aspecten van de president meer op de achtergrond te staan. Ik denk dat niet veel mensen dat onderscheid kunnen maken (tussen beleid en de persoon).

Overigens wordt alles wat Trump doet momenteel door de media (en bijv. ook de Nederlandse politici) aangegrepen om aan te tonen hoe slecht de man wel niet is.
Bijvoorbeeld zijn tijdelijke (!) maatregel om mensen uit 7 islamitische landen te weren totdat er strengere screening regels zijn opgesteld.
Men loopt daar tegen te hoop en noemt het racisme (terwijl er 40 andere moslimlanden zijn waarvoor deze maatregel niet geldt), terwijl Obama juist de president was die van alle presidenten de meeste mensen het land heeft uitgezet (2,5 miljoen om precies te zijn). Niemand die daar ooit een demonstratie tegen heeft gehouden. Maar nu Trump het doet, is de geringste actie al aanleiding om in de gordijnen te vliegen.

Dan denk ik dat het alles te maken heeft met het filter waardoor men kijkt. Er zijn momenteel 2 filters (en die komen neer op: "love him or hate him"):
1. Trump doet precies wat hij beloofd heeft en degenen die op hem stemden zijn tevreden met zo'n beetje alles wat hij doet.
2. Trump is een soort Hitler en alles wat hij doet is dus heel erg fout.

Uiteindelijk zijn het dus niet de daden van de man die bepaalt hoe je over iemand denkt, maar het beeld dat je van tevoren al over zo iemand hebt gevormd. Afhankelijk van het beeld dat je van zo iemand hebt, beoordeel je elke daad van hem ofwel goed, ofwel fout. Dat doen we omdat we geneigd zijn om onze eigen ideeen bevestigd te zien (cognitieve dissonantie). Het is dus allemaal niet rationeel, maar psychologie.

Nu denk ik dat beide filters niet overeenstemmen met de werkelijkheid, maar ik denk ook dat Trump beide heel handig weet te gebruiken en dat hij slimmer is dan veel mensen denken. Meer hierover is te lezen in het lezenswaardige blog van Scott Adams (de maker van de Dilbert strip): http://blog.dilbert.com/post/1565322257 ... mmigration

Inderdaad. Niet veel mensen kunnen dat.
Goed lezen schijnt ook niet zo eenvoudig te zijn. Zie de reactie op je laatste post.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 01 feb 2017 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2017 13:55

elbert schreef:@Marnix: ik denk ook niet dat het zo zwart-wit ligt, maar er zijn wel opvallende staaltjes de afgelopen weken voorbij gekomen.
Wat te denken bijvoorbeeld van de Vrouwenmars op Washington? Weet iemand nog waarom dat was?
Ik weet wel dat die o.a. georganiseerd werd door een mevrouw (Linda Sarsour) die het jammer vindt dat het in 22 staten in de VS expliciet onmogelijk is gemaakt om de sharia in te voeren. Met zo iemand gaat Madonna de straat op om te protesteren tegen de "vrouwonderdrukkende Trump" omdat hij zich enkele malen respectloos over vrouwen heeft uitgelaten. Wat voor chocola ik hiervan moet maken weet ik niet (ik dacht dat in de islam men niet zoveel op heeft met vrouwenrechten), behalve dan dat het niet op gevoerd beleid gebaseerd is, maar op emotie tegen een persoon.

Hetzelfde geldt ook voor de tijdelijke immigratiestop. Terecht is opgemerkt dat al meer dan 50 jaar het voor Israeliers onmogelijk is om 16 Arabische landen te bezoeken. Sterker nog: ik ben zelf ook in Israel geweest en daarom mag ik ook bepaalde moslimlanden niet meer in. Niemand die er uit linkse hoek tegen heeft gedemonstreerd. Maar als het om een veel minder vergaande maatregel tegen mensen uit moslimlanden gaat, is er opeens wel kritiek.
Het is allemaal weinig rationeel en weinig evenwichtig.


Misschien omdat het dichterbij komt en zich niet tot andere culturen meer beperkt maar tot de westerse cultuur. Dus toch iets van "als westerse landen hebben we een bepaalde vorm van beschaving, het is erg dat ze die lang niet overal hebben, maar als het in een land dat dichtbij ons staat gebeurt raakt dat ons meer dan wanneer het ergens ver weg gebeurt. Met onze normen en waarden zouden we beter moeten weten".

Chaya schreef:Dat is ook niet te verwachten van een zakenman/straatvechter. :wink:
Een volbloed-politicus was Obama evenmin, maar hij was intellectueel en dat verschil wordt steeds duidelijker.


Obama had natuurlijk ook tegen dat hij geen meerderheid in de senaat had, wat het voor een president wel een stuk minder makkelijk maakt om dingen te realiseren / veranderen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 01 feb 2017 15:05

Marnix schreef:Misschien omdat het dichterbij komt en zich niet tot andere culturen meer beperkt maar tot de westerse cultuur. Dus toch iets van "als westerse landen hebben we een bepaalde vorm van beschaving, het is erg dat ze die lang niet overal hebben, maar als het in een land dat dichtbij ons staat gebeurt raakt dat ons meer dan wanneer het ergens ver weg gebeurt. Met onze normen en waarden zouden we beter moeten weten".
Is het echt zo onbeschaafd om om veiligheidsredenen tijdelijk mensen uit bepaalde landen te weren om je eigen veiligheidsprocedures op orde te krijgen?
Jimmy Carter deed dit al in 1979 met Iraniers en Barak Obama met Irakezen in 2011. Toen geen protest, nu wel.
Dan heb ik het nog niet eens over de draconische maatregelen die er in WO2 genomen werden tegen Japanners en Duitsers (met een Amerikaans paspoort nota bene) in de VS.
Ik zeg niet dat ik het met deze maatregel eens ben (dat ben ik nl. niet en ik vind ook dat de maatregel overhaast is ingevoerd), maar de ophef erover vind ik minstens zo opvallend.
Bestaat het woord Trumppsychose al? :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2017 23:04

Ja, dat is onbeschaafd als er in al die tijd nog nooit 1 aanslag in Amerika is gepleegd door mensen uit die landen. Wel uit Saudi Arabie bijvoorbeeld maar die worden niet geboycot. En ja, het is onbeschaafd en tal van wereldleiders, ook van westerse landen hebben daar zo op gereageerd, het hoofd van de VN enzovoorts. En ja het is ook onbijbels.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 02 feb 2017 08:31

Een telefoongesprek tussen Trump en de Australische premier Turnbull ging niet zo soepel: https://www.washingtonpost.com/world/na ... story.html

De Australiers zijn behoorlijk streng qua immigratie en ze hadden een deal met de regering Obama voor het opnemen van vluchtelingen door de VS. Trump is daar nu aan gebonden en hij was daar zo boos over dat hij de hoorn erop gooide.
De Australische premier is niet gemakkelijk geintimideerd, dus ik denk niet dat dit al teveel indruk maakte.
Washington Times schreef:She said Mr. Turnbull went into the conversation with the mentality that “to confront a bully, you need to bully back.”
Inderdaad. ;)

De Amerikaanse president heeft denk ik een karakterprobleem (ik heb al aan narcisme gerefereerd) en ik denk dat de zorg daarover terecht is. Meerderen hebben hem al vergeleken met vroegere presidenten als Nixon (paranoide) en Andrew Jackson (waarschijnlijk narcisme). Niet echt lichtende voorbeelden.

Hoe om te gaan met narcisten:
- blijf jezelf en twijfel niet aan jezelf
- geef je grenzen duidelijk aan
- laat niet over je heenlopen (zorg er dus voor dat die grenzen niet overschreden worden)
- en voor je eigen gemoedsrust: probeer zo min mogelijk met die persoon te maken te hebben. In het geval van de VS is dat nogal lastig, maar "America First" zou weleens uit kunnen draaien op "America Alone".

Wereldleiders die met Trump zaken willen/moeten doen, kunnen dus maar beter geen mietjes zijn.
Marnix schreef:Ja, dat is onbeschaafd als er in al die tijd nog nooit 1 aanslag in Amerika is gepleegd door mensen uit die landen.
Dus je wil eerst wachten tot er slachtoffers gevallen zijn en dan pas een immigratiestop instellen? Is het niet beter om dat te doen voordat dat gebeurt?
De reden waarom deze 7 landen zijn gekozen is heel simpel: er is ofwel sprake van door de staat gesponsord terrorisme (Iran, Soedan) ofwel de staten in kwestie zijn zo zwak en dysfunctioneel dat ze niet in staat zijn om terrorisme daadwerkelijk te bestrijden (de andere 5 landen).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Chaya » 02 feb 2017 16:29

Daags na de inauguratie van Donald Trump tot president van de Verenigde Staten zette D66-lijsttrekker Alexander Pechtold een paginagrote advertentie in Nederlandse kranten. ‘Hij beledigt vrouwen, kijkt neer op homo’s en wil moslims apart registreren. Dat laat ik in Nederland niet gebeuren.’

Zou Pechtold denken dat Trump ook de baas gaat worden in Nederland? Natuurlijk niet. In het frame dat Pechtold neerzet, gebruikt hij de verse afkeer van Trump in Nederland om voor D66 zetels te verwerven in de Tweede Kamer.
In het publiek bevonden zich ook andere partijleiders, zoals Pechtold, Tunahan Kuzu van Denk en Jesse Klaver van GroenLinks. Aan hun zijde van het politieke spectrum lijkt zich een wedstrijdje verontwaardiging af te spelen. Ze tuimelen over elkaar heen om Trump in het algemeen en het decreet over het toelaten van asielzoekers en mensen uit islamitische landen in het bijzonder te veroordelen. Het fascisme, nazisme en de verwijzingen naar Hitler en Jodenvervolging zijn nooit ver weg.

Het is de methode die in het Nederland van de laat-twintigste eeuw standaard werd toegepast. Wie ook maar even iets durfde te zeggen over het beperken van immigratie kreeg meteen Hitler op zijn dak, werd naar de verkeerde kant van de geschiedenis afgevoerd en als het even kon strafrechtelijk vervolgd.
Mooie column van Syp Wynia
BIJ LINKSE VERONTWAARDIGING OVER TRUMP IS HITLER NOOIT VER WEG
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2017 17:12

Vergelijkingen met Hitler gaan te ver als het gaat om directe vergelijkingen. Je kan hooguit de vergelijking trekken dat het gevaarlijk is dat mensen met zulke rare ideeën democratisch worden gekozen door het volk. Overigens zijn alle politici behalve die van de PVV kritisch richting Trump en zijn immigratiebeleid.

Egbert, dat je terrorisme bestrijdt is niet verkeerd, de manier waarop laat alleen te wensen over. Preventief weigeren (dus ook gezinnen, mensen die er voor zaken heengaan etcetera) is veel ingrijpender dan bijvoorbeeld via een terrorismelijst mensen screenen. Dat is hier het probleem. Er is een heel klein groepje etters en je straft te hele klas.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 03 feb 2017 08:31

Marnix schreef:Egbert, dat je terrorisme bestrijdt is niet verkeerd, de manier waarop laat alleen te wensen over. Preventief weigeren (dus ook gezinnen, mensen die er voor zaken heengaan etcetera) is veel ingrijpender dan bijvoorbeeld via een terrorismelijst mensen screenen. Dat is hier het probleem. Er is een heel klein groepje etters en je straft te hele klas.
Egbert, wie is dat? ;)
De tijdelijke immigratiemaatregel van Trump is niet bedoeld om terrorisme te bestrijden, maar om de veiligheidsregels op orde te krijgen. Er is dus geen sprake van straf, maar van een loket dat tijdelijk dicht moet om eerst de zaken op orde te krijgen voordat het weer open kan. En ja, dat is onaangenaam voor degenen die het aangaat.

De Nederlandse media en de politici schreien bijna elke dag nog hete tranen over het feit dat Trump president is geworden. Zie bijvoorbeeld dit tenenkrommende interview in DWDD met Lodewijk Asscher. Ik begrijp heel goed waarom zijn partij de komende verkiezingen gedecimeerd gaat worden. Als je zo opzichtig Trump linkt aan Hitler, neemt niemand je nog serieus.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

antoon

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor antoon » 03 feb 2017 10:29

Verwijderd door moderator i.v.m. off topic. Uw eindtijdprofetie mag u elders ventileren ;-)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2017 08:38

elbert schreef:[Egbert, wie is dat? ;)
De tijdelijke immigratiemaatregel van Trump is niet bedoeld om terrorisme te bestrijden, maar om de veiligheidsregels op orde te krijgen. Er is dus geen sprake van straf, maar van een loket dat tijdelijk dicht moet om eerst de zaken op orde te krijgen voordat het weer open kan. En ja, dat is onaangenaam voor degenen die het aangaat.

De Nederlandse media en de politici schreien bijna elke dag nog hete tranen over het feit dat Trump president is geworden. Zie bijvoorbeeld dit tenenkrommende interview in DWDD met Lodewijk Asscher. Ik begrijp heel goed waarom zijn partij de komende verkiezingen gedecimeerd gaat worden. Als je zo opzichtig Trump linkt aan Hitler, neemt niemand je nog serieus.



Precies Elbert en als je Trump een prima vent vindt word je mogelijk de grootste partij van het land. En tja, wat te denken van de CU of SGP. Niet zo raar dat die zo klein zijn, als je nu zegt dat de je Bijbel voor waar houdt neemt ook vrijwel niemand je meer serieus. Dat is de tijd waarin we leven en ik heb liever dat iemand of een partij dan blijft bij waar hij voor staat dan dat ze gaan roepen wat een deel van het volk graag wil horen als dat in strijd is met onze normen en waarden.

Ik ben het met deze uitspraak va. asscher uit dat artikel in ieder geval wel eens:

Roths boek omschrijft helder dat je niet alles voor lief moet nemen en je moet uitspreken wanneer iets in de wereld gebeurt waar je het niet eens mee bent. Er is een tijd dat je moet kiezen waar je staat omdat de loop van de geschiedenis anders een kant op kan buigen die je beslist niet zou willen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 04 feb 2017 09:19

Marnix schreef:Precies Elbert en als je Trump een prima vent vindt word je mogelijk de grootste partij van het land. En tja, wat te denken van de CU of SGP. Niet zo raar dat die zo klein zijn, als je nu zegt dat de je Bijbel voor waar houdt neemt ook vrijwel niemand je meer serieus. Dat is de tijd waarin we leven en ik heb liever dat iemand of een partij dan blijft bij waar hij voor staat dan dat ze gaan roepen wat een deel van het volk graag wil horen als dat in strijd is met onze normen en waarden.

Ik ben het met deze uitspraak va. asscher uit dat artikel in ieder geval wel eens:

Roths boek omschrijft helder dat je niet alles voor lief moet nemen en je moet uitspreken wanneer iets in de wereld gebeurt waar je het niet eens mee bent. Er is een tijd dat je moet kiezen waar je staat omdat de loop van de geschiedenis anders een kant op kan buigen die je beslist niet zou willen.
Nou, ik ben het met je eens dat je moet blijven bij waar je voor staat. Alleen gaat Asscher niet uit van eigen kracht (uitgangspunten) bij de verkiezingen. Zijn boodschap is dit: "kijk eens wat een enge mensen er zijn. Daarom moet je op mij stemmen". Dat zijn gevoerde beleid de afgelopen jaren misschien debet is geweest aan de heersende onvrede, vertelt hij er dan liever niet bij. Dat is een gebrek aan zelfreflectie die ook nog eens stigmatiserend en gevaarlijk is. Herinneren we ons de verkiezingsstrijd van 2002 nog? Daar werd hetzelfde gedaan richting Pim Fortuyn. In plaats van zich af te zetten, zou de PvdA eens moeten laten zien waar ze voor staat en laten zien dat ze de burger begrijpt, zonder anderen af te branden.
Dus niet: bij DWDD zitten huilen over Trump (en Wilders) en daarbij de link leggen met Hitler, of meedoen aan demonstraties tegen Trump op het Malieveld enz. Dat is armoe. Maar wel: "dit willen we voor Nederland en we kunnen ook laten zien dat we de afgelopen jaren daarnaartoe stappen hebben gezet".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 13 feb 2017 10:35

De positie van Michael Flynn als nationale veiligheidsadviseur wordt zo langzamerhand onhoudbaar vanwege zijn contacten met Rusland:
https://www.washingtonpost.com/politics ... 129715cadf
https://www.nytimes.com/2017/02/12/us/p ... -news&_r=0
Het blijkt dat hij weldegelijk over het opheffen van sancties heeft gesproken met de Russische ambassadeur voordat Trump werd beedigd. Dit is in strijd met de Amerikaanse wet.

De grote vraag natuurlijk is of hij in opdracht van Trump handelde, of dat hij tegen zijn bazen bij de overheid heeft gelogen.
Als het eerste waar is en bewezen kan worden, komt zelfs de positie van Trump in gevaar (impeachment), want dat zou betekenen dat de Russen de hand hebben gehad in het verstoren van het democratische proces in de VS met medeweten/medewerking van Trump zelf.
Wat in elk geval duidelijk is, is dat de onderste steen hierover nog niet boven is. Aangezien Trump zelf de veiligheidsdiensten tegen zich in het harnas heeft gejaagd, zijn er krachten in deze diensten aan het werk, die er alles aan zullen doen om die onderste steen ook boven te krijgen.
O ja, uiteraard hebben de inlichtingendiensten het gesprek van Flynn met de Russische ambassadeur opgenomen. Zij weten dus wat er besproken is, want al het telefoonverkeer van en naar de Russiche ambassade wordt afgeluisterd. Datzelfde geldt voor de Amerikaanse ambassade in Moskou, ook daar kun je aannemen dat de FSB (Russische veiligheidsdienst) alles afluistert.
Als Flynn niet wordt ontslagen, zal dat gezien worden als dat hij in opdracht van Trump heeft gehandeld. In elk geval zal het congres hier onderzoek naar gaan doen.

Een anonieme Pentagon official zegt: "sinds 20 januari gaan we ervan uit dat het Kremlin alles weet wat er in de SITROOM (het kantoor in het Witte Huis waar Trump en zijn veiligheidsadviseurs inlichtingen briefings krijgen) gebeurt. Er is niet veel wat de Russen niet weten op dit moment".
Bron
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 14 feb 2017 07:12

Zoals verwacht is Flynn geen nationale veiligheidsadviseur meer: http://nos.nl/artikel/2158133-topadvise ... ussen.html
Zijn positie was ook onhoudbaar.
Het onderzoek zal waarschijnlijk wel doorgaan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 15 feb 2017 08:33

rotterdam schreef:Nee ik niet meer, ik doe niet mee aan onbewezen complot theorieën gebaseerd op uitsluitend informatie uit een bepaalde hoek.

Johan100 schreef:Er wordt hier een apart topic gewijd aan een zeer waarschijnlijk schandalige complottheorie.
Deze "complottheorie" wordt met de dag waarschijnlijker:
Team Trump had intensief contact met de Russen tijdens campagne
Wat hebben we dus:
- waarschijnlijk illegale gesprekken tussen Michael Flynn met de Russische ambassadeur over het opheffen van sancties tegen Rusland. Eerst ontkende hij, later moest hij dat toegeven, waardoor hij moest opstappen.
- een document van een Britse voormalig inlichtingenofficier over contacten van het campagneteam van Trump met de Russen. Dit werd oorspronkelijk afgedaan als verzinsels, maar onderzoekers in de VS hebben belangrijke onderdelen van dit document kunnen bevestigen. Bron.
- eerst ontkenningen dat het campagneteam van Trump contacten had met de Russische inlichtingendiensten, nu wordt duidelijk (op basis van telefoontaps door de Amerikaanse geheime diensten) dat die contacten er wel degelijk waren.
- de oproep van Trump tijdens de campagne aan "Russische hackers" om de gegevens op Clintons e-mailserver openbaar te maken.

Dit wijst er dus op dat de Russen hier (de verkiezing van Trump) tot hun nek inzitten. Daarbij is dus sprake van samenwerking om Trump verkozen te krijgen. In ruil daarvoor verwachten ze natuurlijk iets terug: het opheffen van sancties door de regering Trump en een vriendelijk beleid van de VS richting Rusland.
Dit verhaal is nog niet af, want ik vermoed dat de Amerikaanse inlichtingendiensten, die nog een appeltje te schillen hebben met Trump, nog meer onthullingen naar buiten gaan brengen.
De echte vraag hierbij is: hoe diep zijn de banden tussen de regering Trump en het Kremlin?
Hoe groot is dit schandaal?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 17 gasten