PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Johan100 » 02 feb 2017 16:19

Er is heel veel off-topic verwijderd. Ik doe alleen een constatering op grond van de Bijbel en de vraag was aan Steinway gericht.
Ik reageer op Steinways opnieuw geplaatste reactie.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Steinway
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2016 11:03

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Steinway » 02 feb 2017 16:44

johan100 schreef
Dit heb je gisteren al geplaatst, maar is verwijderd door de moderator. Ik ga niet herhalen wat ik gisteren gezegd heb, ik hoop dat je dat gelezen hebt.


Helaas heb ik je antwoord niet gelezen, wel vreemd trouwens dat een bericht waar niets geks in staat wordt verwijderd.

Ik ben dit met pollewop eens omdat ik omdat dit een letterlijke uitleg is. Zoals er andere teksten zijn die ook niet meer letterlijk worden uitgelegd en uitgevoerd.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 feb 2017 17:18

Johan100 schreef:Er is heel veel off-topic verwijderd. Ik doe alleen een constatering op grond van de Bijbel en de vraag was aan Steinway gericht.
Ik reageer op Steinways opnieuw geplaatste reactie.

Maar je zegt tussen de regels door precies hetzelfde als gisteren. Omdat dat en de verdere conversatie daarover verwijderd is, ga ik er niet verder op in.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor ben db bd » 06 feb 2017 00:34

Maar als christen is het onmogelijk om te stemmen, omdat de Bijbelse maatstaven overal met voeten getreden wordt.

Maak ik een fout als ik zeg dat de SGP nu met hun laatste eerlijke programma-uitspraken inzake de migranteninstroom een deugdelijk alternatief t.o.v. PVV voor christenen zijn geworden? M.i. probleem erkennend, voorgestelde aanpak gematigd genoeg, maar duidelijk niet soft wegkijkend.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Johan100 » 06 feb 2017 01:16

Tante Pollewop schreef:
Maar je zegt tussen de regels door precies hetzelfde als gisteren. Omdat dat en de verdere conversatie daarover verwijderd is, ga ik er niet verder op in.

Ik vertelde dat een huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht tegen Gods Woord ingaat en daarom kan ik niet naar eer en geweten op PVV stemmen.
Het gaat hier namelijk over de PVV. En jij vindt het juist een goed punt van de PVV. Voor de rest was alles inderdaad niet passend in dit topic, zoals bijvoorbeeld het aangehaalde citaat van Philip Nunn.

Johan100 schreef: Maar als christen is het onmogelijk om te stemmen, omdat de Bijbelse maatstaven overal met voeten getreden wordt.

ben db bd schreef: Maak ik een fout als ik zeg dat de SGP nu met hun laatste eerlijke programma-uitspraken inzake de migranteninstroom een deugdelijk alternatief t.o.v. PVV voor christenen zijn geworden? M.i. probleem erkennend, voorgestelde aanpak gematigd genoeg, maar duidelijk niet soft wegkijkend.

Het was eigenlijk een stelling die in me opkwam, omdat ik me weleens afvraag in hoeverre politiek zuiver is. Maar ik zal het in dit topic wat dit betreft niet over de SGP gaan hebben.
Voor mij persoonlijk is de SGP geen alternatief voor de PVV, want ik heb zover ik me kan herinneren nog nooit echt concreet overwogen om op de PVV te stemmen. Dus die optie is voor mij niet aanwezig en dan kan je volgens mij ook niet spreken van SGP als alternatief. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik met politiek en democratie moet in Bijbels opzicht. Ik heb me eigenlijk ook nog helemaal niet verdiept in programma-uitspraken inzake migrantenstroom.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 06 feb 2017 12:21

Maar als christen is het onmogelijk om te stemmen, omdat de Bijbelse maatstaven overal met voeten getreden wordt.
Daar is ook al een partij voor: de partij voor niet-stemmers: https://www.nietstemmers.nl/ :mrgreen:
Niet stemmen is trouwens ook stemmen, dan zeg je: "ik vind alles wel best zo".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Johan100 » 06 feb 2017 13:26

elbert schreef: Daar is ook al een partij voor: de partij voor niet-stemmers: https://www.nietstemmers.nl/ :mrgreen:
Niet stemmen is trouwens ook stemmen, dan zeg je: "ik vind alles wel best zo".

Ja, dat was op dat moment meer vanuit mijn gevoel geschreven. Maar zelf ben ik uiteraard ook onderdeel van iedereen. In die zin bedoel ik dat niet.
Met afstand denk ik dat de Sgp het meest aansluit bij mijn opvattingen. Misschien is het toch wel verstandig daarop te stemmen, anders gaat mijn stem naar alle partijen. Dat is ook niet wat ik wil.

Dat lijkt me meer satirisch of zo de site die je aanhaalt.
'Wanneer je niet stemt omdat je er niet meer in gelooft zit je bij ons goed' lees ik. Dus dat is weer anders dan 'ik vind alles wel best zo'.
Dat is dus wel jouw mening. :wink: (even een knipoogje erbij, anders komt het zo bot over)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 08 feb 2017 08:36

Interessant interview met Wilders van een tijdje terug: https://www.youtube.com/watch?v=Gozf-UZF8H8
Hij had dus blijkbaar niet altijd gelijk. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 09 feb 2017 11:31

elbert schreef:Interessant interview met Wilders van een tijdje terug: https://www.youtube.com/watch?v=Gozf-UZF8H8
Hij had dus blijkbaar niet altijd gelijk. ;)

Na 16 jaar is er ook heeeeeeel wat veranderd in Nederland en zeker niet ten goede. http://www.telegraaf.nl/binnenland/2759 ... jah__.html

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 11 feb 2017 18:31

Afbeelding

Wilders: Islam mogelijk gevaarlijker dan nazisme

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2760 ... me___.html

Dat hij alle Nederlandse moskeeën wil sluiten vindt hij niet vreemd. „Als er in Nederland nazi-tempels zouden zijn, zou de wereld te klein zijn als wij dat zouden toestaan. De islam hoort niet bij ons land.”

Identitair Verzet bezet pand beoogd islamitisch centrum Gouda

Afbeelding
De rechtse beweging Identitair Verzet heeft vanmiddag het pand aan de Antwerspeweg 3 in Gouda bezet. Demonstranten klommen op het dak en lieten een spandoek zien met de tekst ‘Salafisten niet welkom.’ De actie is gericht tegen de plannen voor een Islamitisch centrum daar. Er worden meer acties aangekondigd.
http://www.ad.nl/groene-hart/identitair ... ~a77d3c6f/

Aantal inbraken Gouda stijgt weer

We kunnen de scooterrijders nog niet keihard linken aan de inbraken, maar we hebben wel een vermoeden'', zegt de Goudse teamchef Hans Blaauw, die Gouwenaars ook via Twitter voor de mobiele inbrekers waarschuwt.

http://www.ad.nl/gouda/aantal-inbraken- ... ~a70fcbae/

Het u jij ook een vermoeden?
ik wel!
Als Hans Blaauw het echt mag zeggen heeft hij ook geen vermoeden meer want het is de moslim bevolking Marokkanen die dat doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Optimatus » 13 feb 2017 23:20

Wellicht ten overvloede, maar de grootste slachtingen zijn niet begonnen door moslims: de genocides van Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot en Bagosora werden niet in naam van de islam uitgevoerd. Ook het decimeren van de oorspronkelijke bevolking van Amerika is niet in naam van de islam uitgevoerd.

Ik ben persoonlijk al ruim tien jaar zeer goed bevriend met een islamitische familie in België en Rwanda (die in 1994 kon kiezen tussen wegvluchten of een pijnlijke dood door middel van kapmessen, bediend door brave christenen). Ik heb van deze mensen en van islamitische collega's meer respect en hartelijkheid ontvangen, zowel in Europa als in Rwanda (waar ik drie weken te gast was) dan van de gemiddelde PVV'er - juist ook voor mijn geloof.

Het kan natuurlijk zijn dat ik al ruim tien jaar wordt voorgelogen, maar dat lijkt mij niet bepaald waarschijnlijk, gelet op de gastvrijheid die ik telkens weer mag genieten. De horkerigheid van Wilders en zijn geciviliseerde aanhang (die te pas en te onpas liederen aanheft, waarbij wordt gesommeerd ergens een mannelijk lid in te plaatsen, zoals tijdens raadsvergaderingen), kan niet in de schaduw staan van de warme gastvrijheid en vriendschap waar ik tot op de dag van vandaag van mag genieten.

Misschien dat het in de ogen van zowel PVV'ers als haatbaarderige predikers geen goede moslims zijn. Me dunkt dat het aantal mensen dat dan aan het predicaat "goede moslim" voldoet, conform deze definitie dusdanig gereduceerd is, dat we het over hele kleine aantallen hebben. Die kleine aantallen kunnen vervelend zijn, dat klopt. Het lijkt me alleen vrij krankzinnig, een grote groep, diverse groep medemensen af te rekenen op het wangedrag van een klein aantal.

Er zijn christenen die graag met minderjarigen de lakens delen en daar op de een of andere manier zelfs nog een bijbelse onderbouwing voor menen te kunnen aanwijzen. Ik wens ook niet op die groep te worden afgerekend. Het lijkt me niet meer dan redelijk, moslims, die geen behoefte hebben zichzelf in een vertraagde stadsbus op te blazen, aan te kijken op het feit dat enkele anderen daar wel plezier in hebben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 feb 2017 11:33

Optimatus schreef:Wellicht ten overvloede, maar de grootste slachtingen zijn niet begonnen door moslims: de genocides van Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot en Bagosora werden niet in naam van de islam uitgevoerd. Ook het decimeren van de oorspronkelijke bevolking van Amerika is niet in naam van de islam uitgevoerd.

Ik ben persoonlijk al ruim tien jaar zeer goed bevriend met een islamitische familie in België en Rwanda (die in 1994 kon kiezen tussen wegvluchten of een pijnlijke dood door middel van kapmessen, bediend door brave christenen). Ik heb van deze mensen en van islamitische collega's meer respect en hartelijkheid ontvangen, zowel in Europa als in Rwanda (waar ik drie weken te gast was) dan van de gemiddelde PVV'er - juist ook voor mijn geloof.

Het kan natuurlijk zijn dat ik al ruim tien jaar wordt voorgelogen, maar dat lijkt mij niet bepaald waarschijnlijk, gelet op de gastvrijheid die ik telkens weer mag genieten. De horkerigheid van Wilders en zijn geciviliseerde aanhang (die te pas en te onpas liederen aanheft, waarbij wordt gesommeerd ergens een mannelijk lid in te plaatsen, zoals tijdens raadsvergaderingen), kan niet in de schaduw staan van de warme gastvrijheid en vriendschap waar ik tot op de dag van vandaag van mag genieten.

Misschien dat het in de ogen van zowel PVV'ers als haatbaarderige predikers geen goede moslims zijn. Me dunkt dat het aantal mensen dat dan aan het predicaat "goede moslim" voldoet, conform deze definitie dusdanig gereduceerd is, dat we het over hele kleine aantallen hebben. Die kleine aantallen kunnen vervelend zijn, dat klopt. Het lijkt me alleen vrij krankzinnig, een grote groep, diverse groep medemensen af te rekenen op het wangedrag van een klein aantal.

Er zijn christenen die graag met minderjarigen de lakens delen en daar op de een of andere manier zelfs nog een bijbelse onderbouwing voor menen te kunnen aanwijzen. Ik wens ook niet op die groep te worden afgerekend. Het lijkt me niet meer dan redelijk, moslims, die geen behoefte hebben zichzelf in een vertraagde stadsbus op te blazen, aan te kijken op het feit dat enkele anderen daar wel plezier in hebben.

+1.
Waar is de like knop als je hem nodig hebt? d:)b

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor irmo » 14 feb 2017 12:23

Optimatus schreef:
Misschien dat het in de ogen van zowel PVV'ers als haatbaarderige predikers geen goede moslims zijn. Me dunkt dat het aantal mensen dat dan aan het predicaat "goede moslim" voldoet, conform deze definitie dusdanig gereduceerd is, dat we het over hele kleine aantallen hebben. Die kleine aantallen kunnen vervelend zijn, dat klopt. Het lijkt me alleen vrij krankzinnig, een grote groep, diverse groep medemensen af te rekenen op het wangedrag van een klein aantal.

Er zijn christenen die graag met minderjarigen de lakens delen en daar op de een of andere manier zelfs nog een bijbelse onderbouwing voor menen te kunnen aanwijzen. Ik wens ook niet op die groep te worden afgerekend. Het lijkt me niet meer dan redelijk, moslims, die geen behoefte hebben zichzelf in een vertraagde stadsbus op te blazen, aan te kijken op het feit dat enkele anderen daar wel plezier in hebben.


Goed stuk in principe, maar met je laatste 2 alinea's heb ik toch een issue.

Ja, ik denk dat de jihadi's een relatief kleine groep zijn binnen de islam. Maar die grote groep die eromheen staat en die gematigd zijn als moslim, die hoor ik niet.

Als er een hoofddoekjesverbod wordt uitgesproken weten ze prima hoe ze moeten demonstreren, geen probleem. Wordt er op driehoogachter een moslima helemaal leip geslagen door haar man, hoor ik ze niet. Want getrouwd, dus boeiuh. Ik stoor me enorm dat er een grote zwijgende gemeente is die het allemaal maar goedkeurt, en ik denk dat meerdere mensen zich daaraan ergeren.

Zelfde als jij niet wil afgerekend worden op de christenen die graag een minderjarige hebben. Ik snap wel dat je daar niet mee geassocieerd wil worden, maar ik ken ook gemeenten die het totaal niet boeit. Gemeenten nog wel, geen losse christenen. Want ja, iemand moet het slachtoffer zijn. En zolang mijn kinderen veilig zijn, kan een ander de tyfus krijgen. Let wel, dit komt uit de mond van een voorganger!! En daar staat nog een hele mooie gemeente omheen die hetzelfde denkt, maar dan in stilte.

Zolang dat soort uitingen nog oogluikend worden toegestaan, zul je dit soort irritaties wel houden denk ik. En daar gaat het ook een aantal PVV stemmers om. Tenminste die ik gehoord heb in mijn omgeving.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2017 14:42

Er is, om een cliché aan te halen, een kleine groep christenen die zich vergrijpt aan kleine kinderen. De meeste Christenen vinden dat smerig en zullen dat in eigen kring ook wel zeggen. De stadspleinen stromen niet vol met woeste Christenen die laaiend tegen dit onrecht demonstreren. Van moslims kun je dan moeilijk verlangen dat zij zich anders opstellen.

Het is een gegeven dat mensen naar radicale alternatieven zoeken als ze zich afgewezen voelen. Dan komen ze bij figuren als Wilders en haatbaarden uit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

antoon

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor antoon » 14 feb 2017 19:13

Optimatus heeft gelijk wat betreft grote volkerenmoorden in de geschiedenis, echter wat op dit moment speelt is dat Moslims de toon zetten wat betreft terreur, nu is het nog een bomgordel of geweerkolf, maar bij zo goed als alles is daar ook evolutie in, er zullen beslist laboratora zijn waar uitgebroed wordt hoe je duizenden mensen gelijk kan uitmoorden, wat dat betreft heeft Wilders gelijken een historisch vooruitziende blik, alleen kan hij de oplossing ook niet geven


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Huisje_op_de_hei en 25 gasten