SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Arco » 07 feb 2017 15:59

Tante Pollewop schreef:Maar worden de kinderen van de foto dan gedwongen?


Je gelooft toch zelf niet dat deze kinderen dit met volle verstand, evenwichtige overweging en principiële overtuiging doen?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 feb 2017 16:15

Welk kind gaat met volle verstand enorm langzaam psalmen zingen, een uur(!) naar een preek luisteren na evenwichtige overweging en principiële overtuiging? 8-[

Ik vind het niet vreemd dat kinderen leren over verschillende godsdiensten op de basisschool. Het staat trouwens in de Kerndoelen van het basisonderwijs.

Of een bezoek daar bij hoort is een andere vraag. En nog een andere vraag is of er dan ook een kerk wordt bezocht door de openbare school.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Chaya » 07 feb 2017 17:07

Tante Pollewop schreef:Welk kind gaat met volle verstand enorm langzaam psalmen zingen, een uur(!) naar een preek luisteren na evenwichtige overweging en principiële overtuiging? 8-[

Er wordt geen klas op de openbare school gekaapt en pontificaal in een reformatorische kerkdienst gezet, wel?
Tante Pollewop schreef:Ik vind het niet vreemd dat kinderen leren over verschillende godsdiensten op de basisschool.

Ik vind het ook niet vreemd, hetzelfde gebeurt nl. ook op prot. christelijke en reformatorische.
Maar dat is nog iets heel anders dan aan de religieuze gebruiken daadwerkelijk meedoen!
Ik dacht dat er in de Bijbel toch een duidelijke waarschuwing staat dat je niet voor andere goden mag knielen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2017 08:27

Ja, dat wordt tegen Gods volk gezegd. Maar daar geloven ze niet in. Dus doen ze bij een rondleiding door een moskee in het kader van godsdienstondewijs (wat op zich niet verkeerd is) ook wel makkelijk mee met de praktijkoefeningen. Dat hoeft van mij dan ook weer niet. Ik snap ook niet dat ze dat in de moskee laten gebeuren. Die mensen geloven immers niet in Allah. Waarom ze dan laten bidden?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor elbert » 08 feb 2017 09:35

Tante Pollewop schreef:Maar worden de kinderen van de foto dan gedwongen?
Kinderen op die leeftijd zijn gevoelig voor groepsdruk. De kwestie is wat mij betreft dat de schoolleiding kinderen op deze manier kennis laat maken met de islam. Dat kun je toch doen zonder te knielen in een moskee? Gewoon rondkijken is al goed genoeg wat mij betreft.
Trouwens, er worden ook rondleidingen gehouden in kerken voor kinderen van openbare scholen. Daar wordt echt niet verwacht dat ze daar gaan bidden, zingen en naar een preek luisteren. In plaats daarvan zijn er gemeenteleden/predikanten die vertellen over wat er zoal gebeurt in een kerkdienst.
Voorlichting dus en geen participatie onder groepsdruk.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Chaya » 08 feb 2017 14:13

Marnix schreef:Ja, dat wordt tegen Gods volk gezegd. Maar daar geloven ze niet in.

Volgens mij gelden de 10 Geboden voor iedereen.
Bovendien is het ook niet zo dat elk kind dat op een openbare school zit, per definitie niet- christelijk is.
Marnix schreef:Waarom ze dan laten bidden?

Dat is dan ook het shockerende aan de foto.
Ik zou een stevig gesprek met de schoolleiding aangaan als ik er naderhand achter moest komen dat mijn kind moest knielen in de moskee.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2017 19:51

Misschien was het meer: Nou, wat doen we zoal in een moskee. Bidden bijvoorbeeld. Ga maar even op het matje allemaal, op de knieen, gezicht naar Mekka. Ja precies, zo doen we dat.

En ja, de 10 geboden gelden voor iedereen, alleen als mensen niet geloven is het niet zo vreemd dat ze ook niet in de 10 geboden geloven. Niet voor andere goden knielen omdat er maar 1 God is... alleen dat weten die mensen juist niet :( Ze geloven dat er geen God is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor benefietdiner » 10 feb 2017 09:10

Rabbijn Lody B. van de Kamp struikelt over het manifest van SGP ‘Islam in Nederland’.
http://www.nieuwwij.nl/opinie/islam-manifest-sgp/
Het wordt hoog tijd dat Lody wakker wordt uit zijn droom. Kersten c.q. SGP vergelijken met nazisympathieën is erg oneerlijk.

Of....... of........
probeert de SGP zieltjes te winnen met aanval op islam?

Afbeelding

10 jaar geleden!

http://www.doorbraak.eu/gebladerte/11206f76.htm

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2017 11:04

Johan100 schreef:Deze uitspraak uit het manifest vind ik wel treffend.

Er is genoeg islam in het Midden-Oosten,
dat hoeven we in het Westen niet nog eens dunnetjes over te doen.


Dat is een vrijbrief voor het Midden-Oosten om te zeggen dat er genoeg christendom in het westen is en dat ze het daar niet nog eens dunnetjes over hoeven te doen. Lijkt mij een vrij catastrofale benadering.

Johan100 schreef:Ik schrijf wel even nadrukkelijk erbij dat ik geen aanleiding wil geven tot het het haten van moslims. Ik woon zelf in een stad en spreek ook gewoon moslims of mensen met een islamitische achtergrond. Het gaat me echt om de islam. En ik vind dat landen waar het veilig is in de regio van oorlogsgebieden de vluchtelingen eerst op moeten vangen. En ook zijn er heel veel gelukzoekers mensen die meeliften met de stroom. Nederland is echt behoorlijk vol denk ik.


In de jaren negentig kwamen er veel meer asielzoekers naar Nederland en daar hoor je niemand meer over. Blijkbaar viel het mee. Ook nu valt het echt wel mee. Ga eens in Turkije, Jordanië en Libanon kijken - daar zijn er pas echt veel.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor ben db bd » 11 feb 2017 14:51

SGP islam-manifest, hè hè; heerlijk en eerlijk!
Nu behoeven we niet meer perse op de PVV te stemmen als christenen, als we de (onbetaalbare) overmatige migratie aan banden willen leggen, toch?
Het nadeel van de PVV is dat Wilders (zelfs met 40 zetels) geen regering kan vormen vanwege de grote vijandschap van de andere partijen.
De SGP durft met allen in vrede en samenwerking te leven, en wordt redelijk geaccepteerd.

Volgens mij gelden de 10 Geboden voor iedereen.

Dat is natuurlijk alleen binnen een voor anderen best lastige christelijke cultuur.
Liegen is uiteraard geheel toegestaan en zelfs aanbevolen buiten ons christendom, als dat maar in het voordeel van jouw groep is.
Het verplicht verzwijgen van overvloedige misdaden van niet bij name en herkomst te mogen noemen migranten, acht ik ook onder liegen te mogen rekenen. Weten we nog van die hoofdofficier van politie in Zweden welke het onlangs niet meer aankon en dus begon te spreken, wat hem uiteraard zijn goede baan kost?
Ach nee, dat mag hier ook niet doorgegeven worden van domfoutlinks, dus leest, hoort of ziet u dat ook niet in en op onze media.

Doden moet je afvalligen van de islam, zelfs als het familie van je is, gebied de koran.
Stelen is in de grote wereld begeerlijk, als je er maar een legaal verhaal bij weet.
'Second love' is inmiddels breed geaccepteerd.
Eerbied voor je ouders hangt af van wat je aan hen overhoud.
Vloeken is gewoon een stopwoord voor wie toch niet in Hem gelooft.

Nee, dat de NWO samen met links het christendom inruilt voor de islam -(60miljoen migranten bedoeld)- in west Europa, teneinde de huidige cultuur om te schoffelen, is uit niet-christelijk oogpunt volkomen logisch hoor.
Heel veel gebed kan daar slechts nog wat remming op bewerkstelligen.
En op de SGP stemmen is hierin ook een goede daad, vind ik inmiddels.

Steinway
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2016 11:03

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Steinway » 11 feb 2017 15:11

[quoteBendb schreef:]Doden moet je afvalligen van de islam, zelfs als het familie van je is, gebied de koran.
Stelen is in de grote wereld begeerlijk, als je er maar een legaal verhaal bij weet.
'Second love' is inmiddels breed geaccepteerd.
Eerbied voor je ouders hangt af van wat je aan hen overhoud.
Vloeken is gewoon een stopwoord voor wie toch niet in Hem gelooft.
[/quote]

Sorry Ben maar je knoopt hier een aantal dingen aan elkaar die geen enkele sociale context hebben.

Wat heeft eerbied voor je ouders te maken met het Islam manifest?
Sterker nog, in de meeste moslimlanden vinden ze het zeer oneerbiedig hoe wij met onze oude ouders omgaan, we stoppen ze weg in bejaardentehuizen in plaats van ze een respectvolle plaats in ons gezin te geven.

Wat heeft second love met het Islam te maken?
in de Islam heb je geen second love nodig want polygamie is gewoon toegestaan.
Dat het verboden is in onze westerse wereld is een ander verhaal

Prima dat de SGP een duidelijk standpunt hierover inneemt, of je het er nou mee eens bent of niet. Het is duidelijk

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor ben db bd » 18 feb 2017 01:10

oké mijnheer Steinway, ik verklaar nader: binnen het christendom en voorheen binnen onze nationale joods-christelijke cultuur, was het de bedoeling dat we niet doden, niet stelen, niet liegen, geen overspel plegen, eerbied voor onze ouders hebben, niet vloeken, enz.
Dan stel ik; in de grote wijde wereld, waar met God of gebod dus weinig rekening meer wordt gehouden, is liegen normaal, kan je van stelen schatrijk worden, als je er maar niet op gepakt kan worden, is vrije seks schering en inslag, enz.

Betreffende moslims, leerde ik van prof. Hans Jansen dat liegen door de koran toegestaan wordt, als daar de eigen groep maar niet mee geschaad wordt en zou ook contractbreuk toegestaan worden als dat voordeliger is geworden. Als ik het fout heb hoor ik dat graag van u, maar Jansen was een zeer bestudeerde en gepromoveerde Arabist. Dat is toch ook allemaal veel logischer buiten het christendom?!
De familieverhoudingen liggen bij de moslims een stuk hechter als bij ons, maar samen weten we dat wie de groep afvallig wordt, haar leven niet zeker meer is. In de kerk bij mijn zoon kostte een voorheen moslim dat ook zijn leven. Bij Open Doors zijn zo honderden voorbeelden bekend.

Wat kleding aangaat, ben ik het meer met de moslims eens dan met (moderne) onszelf. In het dorp waar ik kerk zijn nog 'zwartekousenkerken'.
Daar zie ik jonge vrouwen zelfs met 5 maten te kleine, wel zwarte, stretch-rokjes over straat lopen, soms ook heupwiegend.
De dominee heeft daar blijkbaar ook geen grip meer op het 'diep van inzicht en kort van stof' zijn van de dames.
Met gezichtsbedekkende boerka's ben ik het uiteraard ook niet eens.
En al helemaal niet met de golf van verkrachtingen waar slechts op de alternatieve media regelmatig op wordt gewezen.

Inzake polygamie ben ik van mening dat onze God dat ook toestaat omdat het Zijn bedoeling is dat de mensheid zich naar Zijn opdracht vermenigvuldigt en Hij kinderwens in het algemeen zegent.

Edoch, heer Steinway ik ben zo blij met het islamstandpunt van de SGP, teneinde te voorkomen dat we binnen 10 jaar reeds in een kalifaat leven, waar ons de kop afgehakt behoort te worden, althans afgesneden..... ("een schare die niemand tellen kan").

Steinway
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2016 11:03

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Steinway » 18 feb 2017 09:12

Beste Ben,


Het eerste stukje sla ik maar over want hierin trek je een conclusie die niet wat mij betreft niet opgaat, de teloorgang van het christendom en de veranderingen die er wereldwijd zijn.

Hans Jansen was in aanzien staand Arabist, die zijn hoogtepunt beleefde in de jaren net na 9/11 en de moord op Theo van Gogh, in een aantal televisieoptredens daarna heeft hij zijn eigen reputatie aan diggelen gegooid.
Hij geniet nu nog enige faam en aanzien in islamofoob Nederland, Met andere woorden het is maar een mening.
In de koran zijn, net als in de Bijbel diverse teksten te vinden die liegen en bedriegen absoluut niet goedkeuren.

En je hebt helemaal gelijk dat de familieverhoudingen een stuk hechter zijn, net zoals in nederland een jaar of 100 geleden. En in christelijke kerken word je inderdaad niet vermoord als je afvallig bant, maar word je verbannen, met de nek aangekeken, tot uitschot gedegradeerd.

Wat de kleding betreft:
Gelukkig dat de dominee daar zo min mogelijk invloed op heeft, moet er niet aan denken dat dat wordt voorgeschreven.

Een grote glimlach verscheen op mijn mond inzake je standpunt over polygamie, geloof niet dat ik die opdracht tot vermenigvuldiging zo mag interpreteren.

En ja het laatste wil ik ook niet, geen kalifaat in Nederland.
.Laten we alert blijven, misstanden aanpakken, met alle mogelijke middelen, maar laten we elkaar ook geen angst aanjagen

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2017 10:15

Ik hoef ook geen kalifaat maar ook niet een blank alternatief daarvoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor pindas83 » 18 feb 2017 17:27

ben db bd schreef:oké mijnheer Steinway, ik verklaar nader: binnen het christendom en voorheen binnen onze nationale joods-christelijke cultuur, was het de bedoeling dat we niet doden, niet stelen, niet liegen, geen overspel plegen, eerbied voor onze ouders hebben, niet vloeken, enz.
Dan stel ik; in de grote wijde wereld, waar met God of gebod dus weinig rekening meer wordt gehouden, is liegen normaal, kan je van stelen schatrijk worden, als je er maar niet op gepakt kan worden, is vrije seks schering en inslag, enz.

Beste Ben db bddbbd, vergunt u mij het voorrecht alstublieft te mogen reageren op u schrijfsel aangaande uw discussie met waarde broeder Steinway. Bij voorbaat dank.

Dat liegen, bedriegen, stelen en vrije seks gemeengoed is geworden wil ik toch wel wat relativeren. Ik heb zat ongelovige kennisen en vrienden die deze wantoestanden net zo goed veroordelen als u en ik.

Betreffende moslims, leerde ik van prof. Hans Jansen dat liegen door de koran toegestaan wordt, als daar de eigen groep maar niet mee geschaad wordt en zou ook contractbreuk toegestaan worden als dat voordeliger is geworden. Als ik het fout heb hoor ik dat graag van u, maar Jansen was een zeer bestudeerde en gepromoveerde Arabist. Dat is toch ook allemaal veel logischer buiten het christendom?!
De familieverhoudingen liggen bij de moslims een stuk hechter als bij ons, maar samen weten we dat wie de groep afvallig wordt, haar leven niet zeker meer is. In de kerk bij mijn zoon kostte een voorheen moslim dat ook zijn leven. Bij Open Doors zijn zo honderden voorbeelden bekend.

Dit klopt, de familiebanden zijn vaak zo hecht dat men dan ook maar de huwelijken binnen de familie houdt. Met soms als gevolg: ongelukkige kindertjes ](*,)

Wat kleding aangaat, ben ik het meer met de moslims eens dan met (moderne) onszelf. In het dorp waar ik kerk zijn nog 'zwartekousenkerken'.
Daar zie ik jonge vrouwen zelfs met 5 maten te kleine, wel zwarte, stretch-rokjes over straat lopen, soms ook heupwiegend.
De dominee heeft daar blijkbaar ook geen grip meer op het 'diep van inzicht en kort van stof' zijn van de dames.
Met gezichtsbedekkende boerka's ben ik het uiteraard ook niet eens.
En al helemaal niet met de golf van verkrachtingen waar slechts op de alternatieve media regelmatig op wordt gewezen.

De dominee moet niet gaan vertellen wat wij aan moeten trekken denk ik Ben. Een dominee is geen stylist!

Inzake polygamie ben ik van mening dat onze God dat ook toestaat omdat het Zijn bedoeling is dat de mensheid zich naar Zijn opdracht vermenigvuldigt en Hij kinderwens in het algemeen zegent.

:lol: Leest je vrouw ook mee Ben? Ouwe snoepert :mrgreen:

Edoch, heer Steinway ik ben zo blij met het islamstandpunt van de SGP, teneinde te voorkomen dat we binnen 10 jaar reeds in een kalifaat leven, waar ons de kop afgehakt behoort te worden, althans afgesneden..... ("een schare die niemand tellen kan").

80% van de Nederlanders lacht je uit als je dit zegt. Ik hoor bij die overige 20 Ben ik zie ook een gevaar hierin.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten