De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 20 jan 2017 14:16

elbert schreef: De grap is dat Trump president is geworden ondanks massieve tegenwerking van zowel de media als de zittende politiek, niet te vergeten vanuit zijn eigen partij. Zo bezien is Trump dus een buitenstaander en daarom is hij ook gekozen. Er zullen vanuit die hoek nog wel meer tekenen van tegenwerking komen.

Inderdaad, wel tekenend. Mensen geloven de heersende elite niet meer en de invloed van de alternatieve media heeft blijkbaar voldoende uitwerking gehad om de stemming om te buigen in het voordeel van een ander bewind.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor rotterdam » 20 jan 2017 15:19

Veel off-topic vandaag off topique-smile :muhahaha:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Chaya » 20 jan 2017 16:41

De Trumpjes keerden zojuist terug van een kerkdienst.
Mrs. Trump in een beeldig ijsblauw mantelpakje met bijbehorende killerheels.
Zouden ze werkelijk God om wijsheid hebben gebeden?
Ik hoop het!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 23 jan 2017 10:12

"Alternatieve feiten" (alternative facts) is wel de uitdrukking die afgelopen weekend domineerde.
Vroeger noemden we het gewoon leugens, maar de regering Trump gebruikt nu een voluit Orwelliaanse uitdrukking om ermee weg te komen. :(
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor de passant » 23 jan 2017 10:36


rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor rotterdam » 23 jan 2017 12:21

elbert schreef:"Alternatieve feiten" (alternative facts) is wel de uitdrukking die afgelopen weekend domineerde.
Vroeger noemden we het gewoon leugens, maar de regering Trump gebruikt nu een voluit Orwelliaanse uitdrukking om ermee weg te komen. :(



elbert schreef op Do Jan 19, 2017 3:23 pm

Daar heb ik ook best een mening over, maar nogmaals: daar gaat dit topic dus niet over!

Dit topic gaat (nogmaals) over de vraag in hoeverre er sprake is van belangenverstrengeling, dan wel mogelijke chantabiliteit van een toekomstige V.S. president. Zo ja, hoe erg is dat?
Is het nu duidelijk?


vreemd - heel vreemd
waarom hou je voor mij andere normen aan dan voor jezelf ?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 23 jan 2017 13:56

@rotterdam: ok, ontopic weer. Ga je zelf ook nog inhoudelijk reageren?
Er wordt momenteel onderzocht wat de banden zijn tussen Michael Flynn, de nieuwe nationale veiligheidsadviseur, en Rusland, met name de telefoontjes die hij op 29 december pleegde met de Russische ambassadeur (zie Bron 1 en Bron2). Let wel: op die datum kondigde Obama sancties af tegen Rusland.
Vraag is in hoeverre Flynn in die telefoontjes toezeggingen heeft gedaan aan de Russen. Opvallend is in elk geval wel dat de Russen, geheel tegen hun gewoonte in, tegen die sancties geen tegenmaatregelen hebben afgekondigd.
Naast Flynn, wordt ook onderzoek gedaan naar Paul Manafort, Roger Stone en Carter Page.
Er zijn 2 onderzoeken: de eerste wordt door de contraspionage diensten gedaan en de tweede wordt binnenkort door de Senaat gedaan.
Afbeelding
Flynn links, Poetin rechts, tijdens een staatsbanket in 2015, waarbij Flynn werd betaald door de Russische TV zender RT (geheel onder staatstoezicht) om daar aanwezig te zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor rotterdam » 23 jan 2017 16:59

elbert schreef:@rotterdam: ok, ontopic weer. Ga je zelf ook nog inhoudelijk reageren?


Nee ik niet meer, ik doe niet mee aan onbewezen complot theorieën gebaseerd op uitsluitend informatie uit een bepaalde hoek.

Het wordt tijd dat we weer gaan proberen op "normale" manier met Rusland om te gaan.
De verregaande confrontatie technieken van Obama en consorten zijn een ernstig gevaar voor de stabiliteit in de wereld.
Daarbij, Amerika heeft ook wel eens ongelijk, leer van hun politiek in het Midden Oosten, een aaneenschakeling van "missers".
Of ben je de Iraakse "massavernietigingswapens" leugen vergeten ?
Het tegenwerken van Bashar al-Assad in Syrië was en is een kapitale blunder, zeker voor de christelijke minderheid.
Gelukkig voor onze zusters en broeders heeft Poetin andere keuzes gemaakt.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 24 jan 2017 08:11

rotterdam schreef:Nee ik niet meer
Ok, helder.

In elk geval is het niet mijn doel om "onbewezen complottheorieen" hier als waarheid te poneren. Wat ik wel wil, is aangeven dat er mogelijk sprake is van belangenverstrengeling m.b.t. Rusland en dat dit nodig onderzocht moet worden. Dat gebeurt ook. Datzelfde geldt trouwens voor de zakelijke belangen van Donald Trump en andere regeringen, maar dat is een andere kwestie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor MoesTuin » 24 jan 2017 12:17

Chaya schreef:De Trumpjes keerden zojuist terug van een kerkdienst.
Mrs. Trump in een beeldig ijsblauw mantelpakje met bijbehorende killerheels.
Zouden ze werkelijk God om wijsheid hebben gebeden?
Ik hoop het!


Wie zijn wij om dit in twijfel te trekken in het openbaar?
de Heere God gebruikt Zijn "schakels" wel tot voleinding van Zijn Plan.
En dat hebben sommige mensen niet eens in de gaten, we zijn allemaal pionnetjes in Zijn plan.
Het werk dat Hij begonnen is eens, zal op Zijn wijze Voleinden, afgemaakt worden.
mensen willen zoveel verklaren.
Geloven = zeker ook niet in de laatste plaats, vertrouwen, overgave, niet alles willen verklaren.
de mens snapt zoveel niet omdat het verstand er niet bij kan.
Maar God overziet het geheel.
Die wetenschap mag je Rust geven en Overgave en Vertrouwen.

Veel mensen hebben een hekel aan liederen alhier, maar wat een rijkdom en troost haal je hieruit, lees maar eens!

God is getrouw, zijn plannen falen niet,
Hij kiest de zijnen uit, Hij roept die allen.
Die 't heden kent, de toekomst overziet,

Opvallend vind ik wel dat President Trump Israel steunt, daar waar Obama de steun introk aan Israel op het laatst.
precies op tijd allemaal.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor elbert » 24 jan 2017 13:43

MoesTuin schreef:Wie zijn wij om dit in twijfel te trekken in het openbaar?
Mensen die reden tot twijfel hebben omdat de feiten in een bepaalde richting wijzen. We moeten nuchter zijn en waakzaam. Dus ook in dit geval.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Chaya » 24 jan 2017 14:33

elbert schreef:"Alternatieve feiten" (alternative facts) is wel de uitdrukking die afgelopen weekend domineerde.
Vroeger noemden we het gewoon leugens, maar de regering Trump gebruikt nu een voluit Orwelliaanse uitdrukking om ermee weg te komen. :(

Grappig is dan in dit verband de uitspraak, die ik onlangs hoorde (weet niet meer wie dat was)
Een feit is ook maar een mening.
Wat is dan een alternatief feit?

Hoe ziet de nieuwe wereldorde er onder president Trump uit? Op handelsgebied is de aanblik op zijn best onoverzichtelijk en op zijn slechtst chaotisch, nu Trump op zijn eerste werkdag de stekker uit het handelsverdrag TPP heeft getrokken. Andere, voorlopige conclusie: vooral China kan weleens van Trumps terugtrekking gaan profiteren. Dat zou paradoxaal zijn, want de Amerikaanse president wil juist tegen Chinese handelspraktijken optreden.
las ik in de Volkskrant.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/tru ... n~a4452726

Gaat elke nieuwe president nu met zoveel voortvarendheid te werk of wordt er nu erg de nadruk op allerlei veranderingen gelegd?
Een artikel in het RD maakt een overzicht van de veranderingen die Obama heeft ingevoerd.
Dat tempo lag toch wel lager.
http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/oba ... -1.1239978

Obama zal bepaald niet de geschiedenisboeken ingaan als een van de spraakmakendste presidenten. Hij was het eerste zwarte staatshoofd van de Verenigde Staten van Amerika. Die statuur zal niemand hem meer afnemen. Zijn opvolger zal vermoedelijk meer stof doen opwaaien.
Dat deed hij al vóór zijn verkiezing.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor rotterdam » 24 jan 2017 18:24

Chaya schreef:
Obama zal bepaald niet de geschiedenisboeken ingaan als een van de spraakmakendste presidenten.


Klopt Chaya, ik vind het wonderlijk dat zelfs hier op refoweb men voorbij gaat aan een van de grootste fouten in de geschiedenis.
De V.S. en U.K. moesten en zouden Irak "bevrijden". Op basis van een grote leugen die de wereld werd voorgespiegeld.

Het doel van de coalitie was naar eigen zeggen het ten val brengen van het regime van Saddam Hoessein, dat de Iraakse bevolking zou onderdrukken, het internationale terrorisme zou ondersteunen en massavernietigingswapens zou hebben ontwikkeld, bezitten en hebben ingezet. Tot op heden zijn dergelijke wapens niet gevonden, noch is een verband met Al Qaida aangetoond. (bron wikipedia).

Voor de inval waren er ruim 2 miljoen christenen in Irak, nu nog op z'n hoogst 250.000, hetzelfde geldt voor Syrië.
3,5 miljoen van onze zusters en broeders, vervolgd, gemarteld, gedood en weggepest.
Voor de inval konden ze in "vrijheid" (wat is vrijheid in het M.O.) hun geloof belijden.

En nu ? Zelfs op refoweb praat men liever over "Alternatieve feiten" (alternative facts) en onbewezen stellingen over de nieuwe president van Amerika dan over de ongemakkelijke waarheid van het falend Amerikaans beleid van Obama en zijn voorganger en hun leugens.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor ben db bd » 24 jan 2017 19:09

"Alternatieve feiten" (alternative facts) is wel de uitdrukking die afgelopen weekend domineerde.
Vroeger noemden we het gewoon leugens, maar de regering Trump gebruikt nu een voluit Orwelliaanse uitdrukking om ermee weg te komen

Dat is natuurlijk maar net aan welke kant van het gelijk je staat.
'Alternatieve feiten' dragen in het nieuws tegenwoordig het label 'nepnieuws', zoals we weten. Nieuwste straf: max. € 500.000,-/ publicatie.
'Dat valt in de praktijk doorgaans niet onder leugens, doch onder 'niet politiek correct'; dus 'niet gewenste uitlatingen'.
Even naar jullie toe: de regelmatige opmerking van de moderator 'off-topic' valt daar voor mij niets minder onder.
Slechts op dit en verwante topics acht ik mijzelf daar regelmatig ook slachtoffer van te zijn. NU WEER?
Zo wordt voor mij getracht om dit topic wat ik noem domfoutlinks te houden....... De Trumptijd zal het leren. :)


Wat hebben we genoten als christenen van de reactie van Poetin, (als alvast een knipoogje naar Trump) om alle kindertjes van de Amerikaanse ambassade uit te nodigen voor een gezellig kerst(?) feestje, als tegenprestatie voor het domme wegjagen van 35 Russische ambassade-medewerkers uit Amerika. Die hadden wel niks misdaan, maar die moesten boeten voor de valse beschuldiging dat Rusland de Amerikaanse geheimen (welke niet geheim beveiligd waren uiteraard op de privécomputer van Hillary) gehackt zouden hebben en geopenbaard.
Daar is nog steeds niet het minste bewijs voor geleverd, zoals we allemaal weten. (wel alternatief weerlegd). Over écht nepnieuws gesproken.
Hacken de Russen dan niet? o jawel, misschien wel bijna net zo erg als de Amerikanen. Ook inzake de elektronische strijd zal Trump met Poetin praten, al was het alleen al vanwege de achterstand van Amerika op Rusland, getuigende dat ze al hun vliegdekschepen terug hebben moeten halen, omdat die onbruikbaar waren geworden middels elektronische kwetsbaarheid (van koperen leidingen, nu te vervangen door glasvezel).
Wie van ons heeft dat gelezen in de seculiere of christelijke mainstreammedia? Deze aanfluiting houden we (buiten de alternatieven) toch liever heimelijk onder de pet?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: President Trump en Rusland

Berichtdoor Johan100 » 24 jan 2017 21:09

Psalm 146 zegt:
(...)
3 Vertrouwt niet op prinsen, op des mensen kind, bij hetwelk geen heil is.
4 Zijn geest gaat uit, hij keert weder tot zijn aarde; op diezelfde dagen vergaan zijn aanslagen.
5 Welgelukzalig is hij die den God Jakobs tot zijn Hulp heeft, wiens verwachting op den HEERE zijn God is;

In hoeverre kunnen we ons in dit licht bezien bezighouden met het toneel van deze wereld?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten