Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

PKN Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jan 2017 18:40

Chaya schreef:Als je de Tien Geboden neemt en de Koran, dan kom je eigenlijk op hetzelfde uit.
Ja ja...
Als ik het wetboek van Nederland pak, kom ik eigenlijk ook op hetzelfde uit. :roll:

Ik las net dat een predikant een besluit heeft genomen naar aanleiding van het PKN-standpunt t.a.v. de islam:
Emeritus predikant zegt lidmaatschap PKN op om islamstandpunt
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor benefietdiner » 04 jan 2017 18:48

'In mijn ogen is islam achterlijke gewelddadige religie gericht op dominantie door mannen over vrouwen' aldus ds. Cornelis H.W. van den Berg, oud-dominee te Amsterdam.

Lang heb ik de kerk hier in Amsterdam gediend als predikant. Vandaag heb ik besloten het lidmaatschap van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) op te zeggen. Ik was het al langer en in toenemende mate oneens met door de PKN ingenomen standpunten en nam daar vaak met schrik kennis van. De druppel die de emmer deed overlopen kwam door de kerkelijke leider scriba De Reuver, die kort geleden in Trouw stelde dat ‘de islam een godsdienst van vrede is’. Hij staat daarin niet alleen. Dit standpunt wordt al vele jaren ingenomen in de kring van de Raad van Kerken. Nu is blijkbaar de PKN ook om.

http://cult.tpo.nl/2017/01/03/opzegbrie ... amsterdam/

Moeder van het kwaad
Met moslims heb ik genoeg gesproken. Via mijn werk ontmoette ik een moslim die beleed dat Allah barmhartig is (zie het begin van elke soera), maar stelde dat dit niet voor mij geldt, want ik was een ongelovige. Hij zou nooit een andere moslim doodsteken of verraden, maar het een goede daad vinden als hij mij zou ombrengen, liefst met een mes in de buik (zoals bij Theo van Gogh). Enkele maanden geleden vertrouwde een jonge vrouw met een hoofddoekje mij toe dat zij ‘gaan winnen, niet door ons te doden maar door te baren’. Ze voegde er aan toe: “Als wij eenmaal in de meerderheid zijn dragen alle vrouwen hier hoofddoekjes.” Uitgaande van de taqiyya misleiden imams en moslims de buitenwereld. Zoals recent in Denemarken is aangetoond wordt in de moskeeën iets anders verteld dan daarbuiten in de samenleving.


Nog niet zo lang geleden ben ik ook lid van de PKN maar...... ik denk dat ik de zelfde weg gaat als Ds. Van den Berg.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor pindas83 » 04 jan 2017 19:13

benefietdiner schreef:'In mijn ogen is islam achterlijke gewelddadige religie gericht op dominantie door mannen over vrouwen' aldus ds. Cornelis H.W. van den Berg, oud-dominee te Amsterdam.

Lang heb ik de kerk hier in Amsterdam gediend als predikant. Vandaag heb ik besloten het lidmaatschap van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) op te zeggen. Ik was het al langer en in toenemende mate oneens met door de PKN ingenomen standpunten en nam daar vaak met schrik kennis van. De druppel die de emmer deed overlopen kwam door de kerkelijke leider scriba De Reuver, die kort geleden in Trouw stelde dat ‘de islam een godsdienst van vrede is’. Hij staat daarin niet alleen. Dit standpunt wordt al vele jaren ingenomen in de kring van de Raad van Kerken. Nu is blijkbaar de PKN ook om.

http://cult.tpo.nl/2017/01/03/opzegbrie ... amsterdam/

Moeder van het kwaad
Met moslims heb ik genoeg gesproken. Via mijn werk ontmoette ik een moslim die beleed dat Allah barmhartig is (zie het begin van elke soera), maar stelde dat dit niet voor mij geldt, want ik was een ongelovige. Hij zou nooit een andere moslim doodsteken of verraden, maar het een goede daad vinden als hij mij zou ombrengen, liefst met een mes in de buik (zoals bij Theo van Gogh). Enkele maanden geleden vertrouwde een jonge vrouw met een hoofddoekje mij toe dat zij ‘gaan winnen, niet door ons te doden maar door te baren’. Ze voegde er aan toe: “Als wij eenmaal in de meerderheid zijn dragen alle vrouwen hier hoofddoekjes.” Uitgaande van de taqiyya misleiden imams en moslims de buitenwereld. Zoals recent in Denemarken is aangetoond wordt in de moskeeën iets anders verteld dan daarbuiten in de samenleving.


Nog niet zo lang geleden ben ik ook lid van de PKN maar...... ik denk dat ik de zelfde weg gaat als Ds. Van den Berg.


Klopt natuurlijk niks van, enkel bangmakerij!
Dat zal nooit gebeuren, zo 'n vredelievende religie dat Islam! [-(
Het zijn de onverdraagzame tokkiemensen die proberen dit gedachtegoed te ondermijnen en een wig te drijven tussen westerse en niet-westerse mensen. [-X
Maar zonder dollen Benefiet: wel een beetje mosterd na de maaltijd voor jou, als je na een paar weken al weer doei zegt, vraag ik af in hoeverre je je hebt verdiept in kerkkeuze. Of komt dit heel rauw op je dak vallen?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor benefietdiner » 04 jan 2017 20:43

pindas83 schreef: Of komt dit heel rauw op je dak vallen?

Met de nieuwe scriba René de Reuver wel een beetje ja. Bij zijn aantreden kondigde hij al aan dat de kerk verschillende vormen moet kunnen aannemen om meer mensen te bereiken, sorry maar dit slaat kant nog wal.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Johan100 » 04 jan 2017 21:00

benefietdiner schreef:
Met de nieuwe scriba René de Reuver wel een beetje ja. Bij zijn aantreden kondigde hij al aan dat de kerk verschillende vormen moet kunnen aannemen om meer mensen te bereiken, sorry maar dit slaat kant nog wal.

Dit gaat over zijn voorganger, wat is er nu anders dan?
http://tora-yeshua.nl/2015/09/prot-kerk ... edden-ons/
https://ejbron.wordpress.com/2015/09/16 ... -plaisier/
De column van Arjan Plaisier is overigens niet meer te vinden op Habakuk.nu

Overigens, het lijkt wel een trend al die sites met meningen over een ander.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor benefietdiner » 05 jan 2017 08:19

Johan100 schreef:Dit gaat over zijn voorganger, wat is er nu anders dan?
http://tora-yeshua.nl/2015/09/prot-kerk ... edden-ons/
https://ejbron.wordpress.com/2015/09/16 ... -plaisier/
De column van Arjan Plaisier is overigens niet meer te vinden op Habakuk.nu

Overigens, het lijkt wel een trend al die sites met meningen over een ander.
Je hebt gelijk, welke denominatie belijd jij.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Teus » 05 jan 2017 08:59

Alweer een statement van satan. De islamisering gaat door, niet alleen dat ze binnen komen maar mensen die zich christenen noemen worden bewust bevriend met satan. Diep en diep triest voor deze mensen, ze hebben in de kerk gezeten voor....ja dat weet ik eigenlijk niet en zijzelf denk ik ook niet. Of..wacht eens.... ik herinner me dat iemand eens zei dat kerkmensen bij de Gemeente van Christus behoren.........

Wat het meest triest is is dat die allerhoogste Koning, De Enige God, op het hoogst verdriet aangedaan wordt. Enerzijds maakt het me bedroefd maar anderzijds verheugd het me in bijzondere mate want de profetie in het boek Openbaring komt steeds meer in zicht. Jezus komt spoedig !!!
Het gaat zoals het gaat mensen, er is niets wat God uit de Hand loopt. Alleen Hij is de Enige Getrouwe. Alles moet meewerken ten goede en wat je zaait zal je oogsten
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: In hoeverre is de PKN trouw aan het evangelie?

Berichtdoor Chaya » 05 jan 2017 09:56

Boekenlezer schreef:Ik las net dat een predikant een besluit heeft genomen naar aanleiding van het PKN-standpunt t.a.v. de islam:
Emeritus predikant zegt lidmaatschap PKN op om islamstandpunt

Dat is een aangrijpend en een ingrijpende stap!
Ik vraag me af wat predikanten zoals ds. Simons, ten Brinke en Volk van dit standpunt vinden.
De PKN is nog meer dan de CGK echt een "brede" kerk. Onderlinge grote verschillen. Het lijkt me heel vervelend als je als predikant je dan niet langer kunt vinden in een statement of mening van een collega, die wel je kerk vertegenwoordigt naar buiten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Race406 » 05 jan 2017 10:36

We kunnen veel vinden, maar uiteindelijk gaat het niet zozeer om wat enkele mensen zeggen. Het gaat erom wat er in jouw plaatselijke gemeente wordt geleerd. Zolang dat een Bijbelse leer is, is er niets aan de hand lijkt mij.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2017 11:55

Je moet onderscheid maken tussen moslims en extremisten. Al jarenlang leven christenen, moslims en atheisten in Nederland in vrede met elkaar. Op een groepje extremisten na, tolereert men elkaar en laat men elkaar met rust. Volgens mij is dat wat men bedoelt als men zegt dat de islam een godsdienst van vrede is. De meeste moslims vinden helemaal niet dat je niet-moslims mag doden...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor schaapje » 05 jan 2017 12:32

https://www.youtube.com/watch?v=qZ-QX8LuKHA
Ik denk dat men wel erg naïef is en de ogen sluit voor wat er gebeurd in heel Europa.
En de groep "gematigde" moslims zal steeds kleiner worden, omdat ook zij hun mond niet meer durven open te doen.

@ benefietdiner dank voor je vasthoudendheid wat betreft die religie.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: In hoeverre is de PKN trouw aan het evangelie?

Berichtdoor rotterdam » 05 jan 2017 13:32

Boekenlezer schreef:Emeritus predikant zegt lidmaatschap PKN op om islamstandpunt[/url]


Ik neem aan dat hij ook zijn pensioen niet meer wil ontvangen ?

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor GDK » 05 jan 2017 13:35

'In mijn ogen is islam achterlijke gewelddadige religie gericht op dominantie door mannen over vrouwen' aldus ds. Cornelis H.W. van den Berg


Ik denk dat veel niet-kerkelijke Nederlanders dit ook vinden van sommige refo-kerken. Het inperken van de islam in Nederland kan daarom weleens als een boemerang op onze hoofden terugkeren. Hun vrijheid is ook onze vrijheid. Denk bijvoorbeeld maar aan de discussie over bijzondere scholen.
Vooruit met de geit!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: In hoeverre is de PKN trouw aan het evangelie?

Berichtdoor Race406 » 05 jan 2017 13:39

Wat ik me wel afvraag is of dit een argument is om de kerk te verlaten.
Er zijn predikanten die de Godheid van Jezus ontkennen, en zelfs predikanten die het bestaan van God Zelf ontkennen.
Dat was blijkbaar geen reden om het lidmaatschap op te zeggen. Nu er iets over een andere godsdienst gezegd wordt, wat je kerkzijn op zich niet raakt, moet ineens wel worden vertrokken.
Niet dat ik die dominee wil bekritiseren, ik zet alleen een kanttekening bij de reden voor vertrek.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2017 14:23

Klopt. Op de korte termijn lijkt het te werken (behalve dan dat je je religie probeert te beschermen door er zelf onchristelijke ideeën op na te houden) maar wie als christen aan de vrijheid van godsdienst gaat sleutelen om de islam in te dammen snijdt zich op de lange termijn juist in eigen vingers. En dat is niet zo raar. Met haat overwin je geen kwaad, alleen met liefde. Die christelijke houding mis ik bij deze visie. Heb je vijanden lief. Bid voor wie je vervolgen. Als je vijand honger heeft, geef hem te eten en als hij dorst heeft, geef hem te drinken. Laat je niet overwinnen door het kwade maar overwin het kwade door het goede.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten