Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 30 nov 2016 11:09

Eindhoven redt orgel alleen als pastoor 'verdraagzamer wordt'
Ik zie de vraag nog niet gesteld, maar: is dit geen vermenging van kerk en staat? Scheiding van kerk en staat was toch, dat beiden zichzelf mogen zijn, en zich niet teveel met elkaar moeten bemoeien? Oké dat de overheid het onderhoud van zo'n kerkgebouw (en ook orgel) financieel wil ondersteunen, maar van een rooms-katholieke gemeenschap gaan verlangen om de eigen standpunten te gaan verloochenen, om daarin water bij de wijn te doen, volgens mij is dat geen taak van de overheid. (Van niemand overigens.) Op die manier gaat de overheid de dictator uithangen, en dat moet je natuurlijk niet willen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 30 nov 2016 16:57

Boekenlezer schreef:Eindhoven redt orgel alleen als pastoor 'verdraagzamer wordt'
Ik zie de vraag nog niet gesteld, maar: is dit geen vermenging van kerk en staat? Scheiding van kerk en staat was toch, dat beiden zichzelf mogen zijn, en zich niet teveel met elkaar moeten bemoeien? Oké dat de overheid het onderhoud van zo'n kerkgebouw (en ook orgel) financieel wil ondersteunen, maar van een rooms-katholieke gemeenschap gaan verlangen om de eigen standpunten te gaan verloochenen, om daarin water bij de wijn te doen, volgens mij is dat geen taak van de overheid. (Van niemand overigens.) Op die manier gaat de overheid de dictator uithangen, en dat moet je natuurlijk niet willen.



grappig... de gemeente is eigenaar, en de parochie huurder...
volgens mij moet een verhuurder gewoon zorgen dat het verhuurde in orde is.
Ook wel opvallend dat het weer die godsdienstuibannende d66 is die kont tegen de krib gooit....

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 03 dec 2016 10:30

Wat goed!
Erasmus MC ontwikkelt 'horkentest' om botte arts te weren.
Het Erasmus MC maakt korte metten met botte, ongeïnteresseerde artsen. Wie geneeskunde wil studeren, moet voortaan een integriteittest doen.
Het universitair medisch centrum in Rotterdam ontwikkelt als eerste zelf een methode om potentiële horkerige artsen op te sporen. De honderden scholieren die zich elk jaar inschrijven voor de studie geneeskunde moeten een horktest invullen. Wie onder een fatsoensgrens zakt, is straks niet welkom op de opleiding.

De integriteittest is een nieuwe horde in het strenge selectieproces voor geneeskundestudenten. Loten mag niet meer, alleen op rapportcijfers selecteren evenmin.

http://www.ad.nl/rotterdam/erasmus-mc-o ... n~a683ce14
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 28 dec 2016 12:40

Er zijn de laatste tijd best wel wat popsterren overleden. (Bowie, Frey, Prince, Michael: Portretten van overleden muziekiconen) George Michael was ook een heel bekende. Het zal afgelopen maandag zijn geweest dat het nieuws mij bereikte.
'George Michael overleed door hartfalen'
Michael Jackson, Prince, George Michael. Het waren namen van de grootste popsterren, die mij in de jaren '80 bekend werden. De overeenkomst tussen hen is, dat zij heel veel geld hadden, en dat zij uiteindelijk niet oud geworden zijn. Zij zijn inmiddels allemaal overleden. Dat terwijl, toen zij mij enigszins bekend werden, zij bepaald geen oude mannen waren. Integendeel, toen kon je ze eerder als jeugdig aanmerken.
George Michael is maar 53 jaar geworden. Ik heb nooit veel naar zijn muziek geluisterd. Wat ik mij vrij duidelijk herinner, is dat hij in 'I want your sex' zoiets zong als: ik heb geen Bijbel nodig! (En ook: laten we het doen, het is natuurlijk.) Nee, voorbeelden van een christelijke moraal waren ze beslist niet, en George Michael zeker ook niet. En dat veroorzaakt voor mij dat ik ze uiteindelijk toch niet erg inspirerend vind, ondanks hun grote muzikale talenten.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 31 dec 2016 12:26

Wat ik al dacht. Heel die vertoning van Timmermans rond dat neergestorte vliegtuig in Oekraïne kwam op mij al over als fake. Snel afwikkelen, zogenaamd een oprecht traantje wegpinken met zakdoekje en zo gauw mogelijk naar Brussel voor z'n droombaantje.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/ ... iet-kreeg/
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 31 dec 2016 13:56

Ik las op AD.nl:

De Chinees-Amerikaanse tekenaar Tyrus Wong is overleden. Hij was degene die de animatiefilm Bambi uit 1942 zijn definitieve uiterlijk gaf met weelderige landschapsschilderingen die meer met verf gesuggereerd dan echt getekend waren.
Afbeelding

Wie heeft er niet gehuild toen Bambi's moeder dood ging? :cry:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2017 08:39

“When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty, I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”
C.S. Lewis
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor rotterdam » 07 jan 2017 16:11

Breaking news uit Bunschoten-Spakenburg ;

Na jaren van „intensieve besprekingen” erkennen de gereformeerde kerk vrijgemaakt en de Nederlands gereformeerde kerk te Bunschoten-Spakenburg elkaar.

jaren van intensieve besprekingen #-o

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 11 jan 2017 08:20

Tja, wat is hier nu van waar: https://www.documentcloud.org/documents ... tions.html
Als de informatie klopt, dan heeft Poetin iemand in het Witte Huis zitten die hij naar hartelust kan chanteren.
Deze informatie is niet bevestigd, laat staan bewezen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 11 jan 2017 12:49

elbert schreef:Tja, wat is hier nu van waar: https://www.documentcloud.org/documents ... tions.html
Als de informatie klopt, dan heeft Poetin iemand in het Witte Huis zitten die hij naar hartelust kan chanteren.
Deze informatie is niet bevestigd, laat staan bewezen.

Er wordt gesuggereerd dat Trump zelf dit zo in scene heeft gezet. Het is niet waar, het kan niet bewezen worden dus hij komt dan later als overwinnaar uit de bus.
Het is walgelijk wat er gebeurt. Hij zit nog niet eens op zijn "troon" en er is al zoveel vuil en modder gesmeten.
Precies wat Obama in zijn afscheidsrede zei.
Het Amerikaanse volk gaat hem missen, en niet alleen hem!
Van een charismatisch leider, een intelligente echtgenote naar een plastic fantastic ken-en barbie stel.
Je mag hopen dat de Senaat in zal grijpen, voordat het te laat is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor schaapje » 11 jan 2017 14:58

Chaya schreef:Er wordt gesuggereerd dat Trump zelf dit zo in scene heeft gezet. Het is niet waar, het kan niet bewezen worden dus hij komt dan later als overwinnaar uit de bus.
Het is walgelijk wat er gebeurt. Hij zit nog niet eens op zijn "troon" en er is al zoveel vuil en modder gesmeten.
Precies wat Obama in zijn afscheidsrede zei.
Het Amerikaanse volk gaat hem missen, en niet alleen hem!
Van een charismatisch leider, een intelligente echtgenote naar een plastic fantastic ken-en barbie stel.
Je mag hopen dat de Senaat in zal grijpen, voordat het te laat is.

Het is inderdaad allemaal walgelijk wat er in het nieuws te lezen is.
En Obama mag dan een knap redenaar zijn en veel charisma hebben maar ik denk dat de meeste christenen hem niet zien zitten met zijn anti-Israël politiek gezien de resolutie die hij er nog even heeft doorgeduwd, ik ben zeker geen fan van Obama het is en blijft een islam-knuffelaar.

Overigens ben ik ook geen Trump aanhanger.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2017 16:43

Het is maar hoe je het bekijkt. Het is ook een oproep dat ook Israel zich in zal moeten zetten voor vrede in de regio. Vrede moet altijd van twee kanten komen. In de veiligheidsraad stemden 14 van de 15 landen voor de resolutie. Daarmee zijn het niet opeens allemaal Israel-haters en Islam-knuffelaars. Net als dat Obama dat niet is. Of de Paus. Het gaat er om dat je met mensen in vrede wil leven, ook met mensen met een andere visie, religie etc. Wat dat betreft heeft Obama het goede voorbeeld gegeven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 11 jan 2017 18:06

Marnix schreef:Het is maar hoe je het bekijkt. Het is ook een oproep dat ook Israel zich in zal moeten zetten voor vrede in de regio. Vrede moet altijd van twee kanten komen. In de veiligheidsraad stemden 14 van de 15 landen voor de resolutie. Daarmee zijn het niet opeens allemaal Israel-haters en Islam-knuffelaars. Net als dat Obama dat niet is. Of de Paus. Het gaat er om dat je met mensen in vrede wil leven, ook met mensen met een andere visie, religie etc. Wat dat betreft heeft Obama het goede voorbeeld gegeven.


Natuurlijk, en dan ga je als Paus bidden in een moskee. Want we moeten in vrede leven, dus 'aanbidden we allemaal dezelfde God'. Dacht je het werkelijk?

Nou, ten eerste suggereer je dat Israël zich niet inzet voor vrede. Dat klopt al helemaal niet. Daarbij is het een interne aangelegenheid waar in wezen de V.N. niets mee te schaften hebben, toch? Daarbij komt nog dat de e V.S. m.i. onder Obama verdeel en heers politiek heeft bedreven in het Midden-Oosten. Hij heeft er voor gezorgd dat mensen van hetzelfde geslacht met elkaar kunnen trouwen in zij eigen land, etc. Hij praat veel, maar doet weinig goeds. Kijk er alsjeblieft maar mee uit om zulke 'charismatische' leiders te waarderen, want als je daar vatbaar voor bent laat je je makkelijk beïnvloeden. Maar kijk als christen wat ze werkelijk presteren.
Lees ook Openbaringen 13 eens in dit verband.

De V.S. werkt zelf ook niet mee aan het Internationaal Strafhof dat in Den Haag gevestigd is en wat door de V.N. tot stand is gekomen.
Amerika wil niet dat haar burgers (maar vooral ook) militairen het risico lopen door het Internationale Strafhof gestraft te worden voor misdaden in door de VS gevoerde oorlogen (zoals Irak, Afghanistan, etc.).

Vergeet ook vooral niet dat Abraham een bepaald grondgebied beloofd is door God (en dan de lijn Abraham-Izak-Jakob en hun nageslacht) en daardoor recht hebben op dat grondgebied inclusief Jeruzalem. Veel moslims menen dat Jeruzalem en de rest van het Israëlische grondgebied hen toebehoort. Dit maakt de kwestie juist ingewikkeld. Dit valt niet even op te lossen met een geografische herindeling. Op het eind van de eindtijd zal waarschijnlijk een groot deel van de wereld zich tegen Israël keren, volgens Bijbelse profetieën. Hier is een geestelijke strijdt aan de gang en in wezen wordt die gevoerd tegen de God van Israël.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor schaapje » 11 jan 2017 18:27

Johan100 schreef:
Vergeet ook vooral niet dat Abraham een bepaald grondgebied beloofd is door God (en dan de lijn Abraham-Izak-Jakob en hun nageslacht) en daardoor recht hebben op dat grondgebied inclusief Jeruzalem. Veel moslims menen dat Jeruzalem en de rest van het Israëlische grondgebied hen toebehoort. Dit maakt de kwestie juist ingewikkeld. Dit valt niet even op te lossen met een geografische herindeling. Op het eind van de eindtijd zal waarschijnlijk een groot deel van de wereld zich tegen Israël keren, volgens Bijbelse profetieën. Hier is een geestelijke strijdt aan de gang en in wezen wordt die gevoerd tegen de God van Israël.

Zo is het Johan!

Hier een stukje van Franklin ter Horst:
Mahmoud Abbas en trawanten hebben ogenblikkelijk na het bekend worden van de resolutie al aangegeven hun terreur tegen Israel te zullen opvoeren wetend dat de wereld achter hen staat. De Palestijnse Autoriteit heeft gelijk ook een commissie in het leven geroepen om het International Criminal Court in te schakelen om alle Joodse bewoners in Samaria, Judea, het oostelijk deel van Jeruzalem, militairen en leden van de Israëlische regering voor dit gerechtshof te dagen op beschuldiging van bezetting van Palestijnse gebieden en terreur tegen Palestijnse burgers. Ook hebben ze de wereldgemeenschap opgeroepen tot een volledige boycot over te gaan van Israëlische bedrijven in de aloude Bijbelse gebieden en alle bedrijven wereldwijd die samenwerken met Israëlische bedrijven in deze gebieden. Het bewind in Ramallah ziet de resolutie als het bewijs dat zij het recht aan hun kant hebben staan en niet alleen tot een volledige boycot van Israël op te roepen maar tevens over te gaan tot een nieuw ronde van terreur.
Franklin ter Horst
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 11 jan 2017 20:46

Goede artikelen staan er op die site.

De evolutietheorie is zowel een grote wetenschappelijke dwaling alsook een leugen. Diverse wetenschappers gaan er van uit, dat God, de Schepper van hemel en aarde niet kan bestaan. Maar de praktijk leert dat natuurwetten geen verklaring kunnen geven voor het leven op aarde in al zijn vormen. En dat gegeven heeft er toe geleid dat het Bijbelse scheppingsverhaal door een aantal wetenschappers die echt onderzoek hebben gedaan, bewezen wordt. Zij zijn van mening dat de evolutietheorie tegen het gezond verstand ingaat.
http://www.franklinterhorst.nl/De%20Schepping.htm
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten