Waar baal je van?? [deel 7]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 02 dec 2016 20:06

Boekenlezer schreef:Dat is nou wat ik noem: hooghartig uit het assortiment gooien. Even voor de klant bepalen dat hij dat product niet meer mag kopen. Een dergelijke bedisselige aantasting van mijn vrijheid háát ik.

Bij de jumbo in mijn plaats kan je aangeven wat je in het assortiment toegevoegd wil hebben, zo heb ik eens gevraagd om citroengras en dat kwam er ook, 2 weken terug was "mijn" laurierdrop" verdwenen en na vragen van mij wordt er een aantekening gemaakt..... en inderdaad het lag er weer, in andere verpakking, maar toch.

Ik heb er ook zo,n hekel aan als spullen waar je aangewend bent er opeens niet meer zijn. :(

Tja we zijn wel verwend hè....

even een taalfout weg gewerkt :oops:
Laatst gewijzigd door schaapje op 03 dec 2016 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 03 dec 2016 10:20

schaapje schreef:Bij de jumbo in mijn plaats kan je aangeven wat je in het assortiment toegevoegd wil hebben, zo heb ik eens gevraagd om citroengras en dat kwam er ook, 2 weken terug was "mijn" laurierdrop" verdwenen en na vragen van mij wordt er een aantekening gemaakt..... en inderdaad het lag er weer, in andere verpakking, maar toch.

Ik heb er ook zo,n hekel aan als spullen waar je aangewend bent er opeens niet meer zijn. :(

Tja we zijn wel verwent hè....

Het viel mij op dat in de Jumbo hier bijvoorbeeld verse gist ligt, blijkbaar winkelen daar veel thuisbakkers. Ook lokale lekkernijen (meest uit Brabant :mrgreen: ) zijn verkrijgbaar.
Jij hebt het over laurierdrop (is er geen drogist in de buurt?) ik had het met waterwerkendrop, die vond ik zo lekker. Toen hing er opeens een etiket dat er binnenkort een ander produkt in de schap ligt, dus ik nam de hele voorraad met - met 35% korting, dat wel -.
Jammer jammer, eindelijk een lekkere drop gevonden.
Een maand later lagen ze er weer, in een vernieuwde verpakking. Maar ja, ik kan nog een poosje door. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 03 dec 2016 10:26

Boekenlezer schreef:Goeie tip dus! :D
Ik zag de logo's van de Jumbo en de Plus ook staan op de website van Iglo bij dit product. Dus dat bracht me ook op het idee om eens bij de Jumbo en eventueel bij de Plus te gaan kijken. Niet dat die logo's alles zeggen, want die van de AH en de Hoogvliet staan er ook bij, terwijl ze het daar niet hebben. Maar bij de Jumbo ben ik geslaagd.

Eens in de maand rijd ik naar een plus, die hebben vaak ook dingen in het assortiment die ik elders niet aantref.
Of zie ik ze maanden later toch bij de AH opduiken. Ik denk dat bij AH eerst gekeken wordt of er loop in het produkt komt en er winst gemaakt kan worden. Alhoewel, ik zag een paar maanden geleden in een aparte display met busjes spray die je vóór het toiletbezoek in de pot moest spuiten, dan zou het fris blijven ruiken.
Ik zag de prijs :shock: .
Ik vond het meteen een onzinnig produkt en veel te duur. Dat vond blijkbaar het merendeel van de winkelende mensen, want het verkocht totaal niet. Het werd in de kortingsmand gegooid en zelfs voor de helft van de oorspronkelijke prijs ging het er niet uit.
Maar fijn voor je dat je je lekkere visjes toch hebt kunnen vinden. Geniet ervan :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 03 dec 2016 11:14

Chaya schreef:Het viel mij op dat in de Jumbo hier bijvoorbeeld verse gist ligt, blijkbaar winkelen daar veel thuisbakkers. Ook lokale lekkernijen (meest uit Brabant :mrgreen: ) zijn verkrijgbaar.
Jij hebt het over laurierdrop (is er geen drogist in de buurt?) ik had het met waterwerkendrop, die vond ik zo lekker. Toen hing er opeens een etiket dat er binnenkort een ander produkt in de schap ligt, dus ik nam de hele voorraad met - met 35% korting, dat wel -.
Jammer jammer, eindelijk een lekkere drop gevonden.
Een maand later lagen ze er weer, in een vernieuwde verpakking. Maar ja, ik kan nog een poosje door. :lol:


Pas maar op met die drop :D ik eet er wel eens teveel van.
De Jumbo hier doet erg aan klantenbinding, mijn dochter werkt in drogisterij-afdeling en zij vertelde dat een klant geen taxi-drankje kon kopen want de schap was leeg, en het was nog wel voor haar zieke kindje. Ze hebben haar adres genoteerd en later heeft een winkelbediende het per fiets aan huis gebracht. :shock: Als het mijn eigen dochter het niet was die dit zei, dan had ik het niet geloofd. En nog meer van die zaken, b.v. als er een behoorlijke klacht is over een product krijg je geld terug maar ook nog een bos bloemen.
En ... maar dat wist je al :wink: ...ik ben helemaal weg van het zelf-scannen. \:D/
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Johan100 » 03 dec 2016 12:11

schaapje schreef:
En ... maar dat wist je al :wink: ...ik ben helemaal weg van het zelf-scannen. \:D/


Even op de site van AH gekeken wat nu dé voordelen zijn van zelfscannen. Ik heb het nog nooit gedaan en heb er dus geen ervaring mee.

Zelfscannen is een slimme manier van boodschappen doen. Met behulp van een handscanner scan je zelf je boodschappen, en dat biedt veel voordelen:

Snel. Niet meer in de rij voor de kassa.
Makkelijk. Boodschappen direct inpakken tijdens het winkelen.
Overzichtelijk. Altijd inzicht in je voordeel en het te betalen bedrag.
Snel. Niet meer in de rij voor de kassa.
Makkelijk. Boodschappen direct inpakken tijdens het winkelen.
Overzichtelijk. Altijd inzicht in je voordeel en het te betalen bedrag.


Ik heb er even over nagedacht en denk dat ik principieel gezien hier geen gebruik van zal maken en wel om de volgende redenen:

1. Ik vind het onpersoonlijk.
2. En dus een slechte ontwikkeling naar nog een individualistischere maatschappij.
3. Als dit op termijn overal normaal wordt, kost het veel banen. (arbeidsplekken voor vooral scholieren)
Staat wel tegenover dat er andere banen ontstaan op het gebied van automatisering, maar dat vind ik geen discussie waard omdat puntje 2 (de individualistische maatschappij) met deze nieuwe banen juist gecreëerd wordt.


4. Diefstalgevoeliger, alhoewel dat in de praktijk misschien wel meevalt. En dan krijg je natuurlijk weer de discussie dat een kassière duurder is dan een enkele diefstal meer. En ik ben voor het behoud van deze arbeidsplaatsen en tegen een individualistische maatschappij en dus ga ik ook hierover de discussie niet aan, want dan zwak ik mijn eigen principiële punten 1,2 en 3 af door de nadruk op het diefstalstandpunt te leggen. Dus eigenlijk is puntje 4 overbodig. :wink:

Dus ik baal van zelfscanners.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 03 dec 2016 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 03 dec 2016 12:21

@Johan100

Ik heb altijd een leuk contact hoor bij de kassa waar ik mijn scanner moet inleveren.
En ik krijg wel eens een steekproef, dat ziet de kassiere op de scanner staan. ze moet dan een aantal producten controleren.
Ik denk dat het personeel in deze winkels wat meer klandizie kan geven op deze manier wat ik ook ervaar bij deze winkel.

Maar je hebt er goed over nagedacht, ik eigenlijk niet.
Toch zie ik nog veel rijen bij de kassa's dus er zijn nog vele klanten die het niet scannen.

Overigens zijn de meeste scholieren vakkenvullers.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Johan100 » 03 dec 2016 12:27

schaapje schreef:


Toch zie ik nog veel rijen bij de kassa's dus er zijn nog vele klanten die het niet scannen.

Overigens zijn de meeste scholieren vakkenvullers.


Nog wel inderdaad, omdat het nog vrij recent is.

Dat zijn vaak de middelbare scholieren onder de 17.
Vakantie-, avond- en weekendkassières/kassamedewerkers zijn vaak studenten en door de weeks soms ook wel. Vooral in stedelijke gebieden denk ik.
Natuurlijk zijn er ook genoeg oudere kassamedewerkers, maar die raken ook de baan kwijt dan.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Johan100 » 03 dec 2016 12:45

schaapje schreef:@Johan100

Ik heb altijd een leuk contact hoor bij de kassa waar ik mijn scanner moet inleveren.

Dat geloof ik graag hoor, maar het blijft natuurlijk een slechte ontwikkeling naar een gerobotiseerde maatschappij.
Want waar je die scanner in moet leveren komt straks natuurlijk ook een automaat voor :wink: , want dat personeelslid kost ook geld.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 03 dec 2016 12:55

Johan100 schreef:Dat geloof ik graag hoor, maar het blijft natuurlijk een slechte ontwikkeling naar een gerobotiseerde maatschappij.
Want waar je die scanner in moet leveren komt straks natuurlijk ook een automaat voor :wink: , want dat personeelslid kost ook geld.

Dat denk ik niet want er moeten regelmatig steekproeven gedaan worden.
Misschien komt er wel een hele rij kassa's om met die scanners te betalen...wie weet, er is er nu maar één.
Dus nog makkelijker voor de scholieren.

Hè joh wat ben je toch vasthoudend :wink:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Johan100 » 03 dec 2016 20:22

schaapje schreef:
Dat denk ik niet want er moeten regelmatig steekproeven gedaan worden.

Ja, nog wel. Maar dat kan overgenomen worden door alarmpoortjes/detectiepoortjes. Die heb je nu al in veel andere winkels in steden en dat kan natuurlijk ook in een supermarkt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Detectiepoort

Trouwens, er kan ook al steeds meer supermarktwaar online besteld worden. Dat wordt dan gebracht met een autootje. Dat levert dan wel weer chauffeursbanen op :wink: Maar wat een maatschappij, nog ff en je hoeft de deur niet meer uit.

Misschien komt er wel een hele rij kassa's om met die scanners te betalen...wie weet, er is er nu maar één.
Dus nog makkelijker voor de scholieren.
Snap ik even niet. Die kassa's staan bij mijn weten geen personeelsleden bij....
Hè joh wat ben je toch vasthoudend :wink:

Valt wel mee toch?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 04 dec 2016 15:14

Johan100 schreef:Ja, nog wel. Maar dat kan overgenomen worden door alarmpoortjes/detectiepoortjes. Die heb je nu al in veel andere winkels in steden en dat kan natuurlijk ook in een supermarkt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Detectiepoort

Trouwens, er kan ook al steeds meer supermarktwaar online besteld worden. Dat wordt dan gebracht met een autootje. Dat levert dan wel weer chauffeursbanen op :wink: Maar wat een maatschappij, nog ff en je hoeft de deur niet meer uit.

Snap ik even niet. Die kassa's staan bij mijn weten geen personeelsleden bij....

Valt wel mee toch?

Dat lijkt me een beetje moeilijk tags of RF etiket op mijn onsje ham of mijn tomaatjes, of de stronkjes witlof :D

Als ik de scanner in lever is dat gewoon bij een juffrouw bij de kassa daar moet ik ook betalen, alleen is daar geen boodschappen-band bij, want die boodschappen zitten in de kar of al in de tassen. :wink:

De deur uit om boodschappen te doen vind ik zelf niet ze geweldig, mijn hond uitlaten is een stuk leuker.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Johan100 » 06 dec 2016 00:21

schaapje schreef:
Dat lijkt me een beetje moeilijk tags of RF etiket op mijn onsje ham of mijn tomaatjes, of de stronkjes witlof :D

Als ik de scanner in lever is dat gewoon bij een juffrouw bij de kassa daar moet ik ook betalen, alleen is daar geen boodschappen-band bij, want die boodschappen zitten in de kar of al in de tassen. :wink:

De deur uit om boodschappen te doen vind ik zelf niet ze geweldig, mijn hond uitlaten is een stuk leuker.

Kijk, daar heb je het dwaze gedoe al, vandaag in het nieuws. Een onzichtbaar 'detectiepoortje'.

http://www.pcmweb.nl/nieuws/amazon-go-h ... kassa.html
http://www.computeridee.nl/nieuws/amazo ... -toekomst/
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2717 ... mst__.html
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor Chaya » 06 dec 2016 09:57

schaapje schreef:Als ik de scanner in lever is dat gewoon bij een juffrouw bij de kassa daar moet ik ook betalen, alleen is daar geen boodschappen-band bij, want die boodschappen zitten in de kar of al in de tassen. :wink:

Die rij wordt altijd supersnel korter. Dus in die zin sta ik weleens met enige jaloersheid te kijken.
Het zou wel prettiger zijn als de paden bij enkel zelfscannen dan wat breder worden. Als nu 2 karrretjes tegenover elkaar staan en de klanten moeten diverse dingen scannen, vormt zich daar achter vaak ook een korte file.
Ik denk dat het onontkoombaar is. Toen de loketjes van het postkantoor werden opgeheven, stond iedereen op zn achterste benen, handtekeningenlijsten ingevuld. Want het loket zou ook een sociale functie hebben, zeker bij een buurtagentschap.
Maar de direktie zette door en hoe snel was iedereen gewend om te pinnen aan de automaat buiten.
schaapje schreef:De deur uit om boodschappen te doen vind ik zelf niet ze geweldig, mijn hond uitlaten is een stuk leuker.

Ik heb er geen hekel aan. Wel op bepaalde uren als het heel erg druk is.
En hoe snel het op is, wat ik naar binnen heb gesjouwd. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 06 dec 2016 13:13

Johan100 schreef:Kijk, daar heb je het dwaze gedoe al, vandaag in het nieuws. Een onzichtbaar 'detectiepoortje'.

http://www.pcmweb.nl/nieuws/amazon-go-h ... kassa.html
http://www.computeridee.nl/nieuws/amazo ... -toekomst/
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2717 ... mst__.html

Tja daar word ik wel even stil van Johan, ik hoop dat dit er niet gauw zal zijn, ik heb niet eens zo'n telefoon en ben ook niet van plan zoiets aan te schaffen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar baal je van?? [deel 7]

Berichtdoor schaapje » 06 dec 2016 13:16

Chaya schreef:
En hoe snel het op is, wat ik naar binnen heb gesjouwd. :mrgreen:

Misschien eet je teveel :?: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten