verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor meribel » 05 aug 2016 09:08

heintje schreef:Ik denk wel dat daar gradaties in zijn meribel. Ik moest vanaf mijn eerste jaar niet het onze VVD opzeggen.



maar jij bent door vvd ouders opgevoed?
toch ook een hokje


echt niets mis mee hoor, iedereen komt uit een bepaald nest met zijn eigen normen en waarden en minicultuurtje. Dat is ( als het geen ellendige toestand is thuis ) gewoon heel leuk.

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor heintje » 05 aug 2016 09:46

Maar ik stem dierenpartij...
Ben jij moslima geworden?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor meribel » 05 aug 2016 19:45

heintje schreef:Maar ik stem dierenpartij...
Ben jij moslima geworden?


Ja heb ik ook weleens gedaan! :-)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 05 aug 2016 20:32

heintje schreef:
Welke schepping? Dan toch allemaal zeker? En astrologie en alchemie ook maar onderwijzen dan?


Prima, als jij dat zo wil
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 06 aug 2016 11:38

Ik zou wel eens willen weten in hoeverre D 66, normen en waarden hanteert in hun politiek.
Dan heb ik het nog niet eens over hun christelijke normen en waarden.

D'66 dus

Brand maar los!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor heintje » 06 aug 2016 12:59

Ach elburger. Iedereen vindt wel een partij waar hij of zij zich het beste bij voelt. Maar iedere partij heeft dan ook weer punten waar je het waarschijnlijk niet mee eens bent. We hebben in Nl. een te grote keuze uit partijen. Ik maak dan ook altijd maar gebruik van de stemwijzer en kom wel steeds in dezelfde hoek uit. Maar om nou te zeggen dat de dierenpartij (waarop ik laatst gestemd heb) echt mijn idealen vertegenwoordigd.....
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 10 aug 2016 15:35

Heintje schreef,

Ach elburger. Iedereen vindt wel een partij waar hij of zij zich het beste bij voelt. Maar iedere partij heeft dan ook weer punten waar je het waarschijnlijk niet mee eens bent. We hebben in Nl. een te grote keuze uit partijen. Ik maak dan ook altijd maar gebruik van de stemwijzer en kom wel steeds in dezelfde hoek uit. Maar om nou te zeggen dat de dierenpartij (waarop ik laatst gestemd heb) echt mijn idealen vertegenwoordigd.....


De dierenpartij is nu net een partij waar ik helemaal niets mee heb.
Ik noem het een populistische partij.
Ze doen uiteindelijk de land en tuinbouwers, de boeren de das om.
Zeker, met bepaalde punten ben ik het eens, maar regels moeten in heel Europa gelden en het moet niet zo zijn dat Nederland het beste jongetje van de klas is/wil zijn.
Dat kost ons banen en export, dus een tekort op de begroting.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2016 22:15

Als je als populistische partij 2,3 zetels haalt doe je iets wel heeeeeel fout. :o
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 10 aug 2016 22:18

Ik noem alle partijen gewoon populistisch. Ik snap,ook niet helemaal waarom het zo'n negatieve bijklank heeft gekregen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 24 aug 2016 13:32

Zo, de eerste partij is met hun verkiezingsprogramma gekomen , en wel 55+.
Men wil de leeftijd om in de AOW terecht te kunnen weer op 65 jaar brengen.
Prima standpunt.

Tevens wil men een indexsprong voor ouderen, die nu onevenredig worden gekort op het pensioen.
Prima standpunt

Dan heb ik hier het complete programma.
1. De AOW-leeftijd terug naar 65 jaar.
2. Pensioenroof wordt gestopt. Het huidige pensioenstelsel blijft behouden. Geen kortingen van de pensioenen, wel indexeren.
3. Stoppen met het gesol en de bezuinigingen op de zorg voor ouderen: handen af van de thuiszorg. Meer erkenning en geld voor thuiszorgers.
4. Werkgelegenheidsoffensief 45-plussers ook fiscaal. Werkgevers ontlasten bij in dienst nemen senioren. Afschaffen extra vrije dagen voor senioren, waardoor ze niet extra duur zijn.
5. Koopkracht van ouderen, die wel jarenlang meebetaalden aan lastenverhogingen en niet profiteerden van lastenverlichtingen, wordt hersteld en houdt in de toekomst gelijke tred met werkenden.
6. Afschaffing successiebelasting voor kinderen, om te beginnen tot € 250.000,-
7. Introductie van een basisverzekering in de zorg. Einde aan de marktwerking. Terugdringen macht en kosten van de zorgverzekeraars. Eigen risico verlagen tot maximaal €200,-
8. In alle treinen moet weer een wc komen.
9. Voordelig reizen openbaar vervoer ouderen buiten de spits. Op alle perrons, bus- en tramhaltes zitplaatsen voor ouderen en gehandicapten.
10. Politiebureaus en wijkagenten komen terug in alle wijken.
11. 50PLUS is kritisch voorstander van deelname aan de EU en van de euro, maar wil niet dat we opdraaien voor wanbeleid en tekorten andere landen.
12. Streng maar rechtvaardig vluchtelingenbeleid. Nederland levert voor echte noodgevallen verhoudingsgewijs een bijdrage. Economische vluchtelingen worden teruggestuurd. Grenzen beter bewaken.
13. Het Nederlandse paspoort wordt aan nieuwkomers pas verstrekt na een verblijfstermijn van tien jaar. Voorwaarden: een gemeentelijk ‘bewijs van goed gedrag’, volledige beheersing van de Nederlandse taal en een af te leggen verklaring van trouw aan de Nederlandse Grondwet.
14. Uit alle wet- en regelgeving, landelijk en lokaal, moet leeftijdsdiscriminatie worden geschrapt.
15. Gemeentelijke ouderencoaches helpen op vrijwillige basis senioren met o.a. internet, taal, administratie.


Ben benieuwd wat jullie meningen daarop zijn.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Chaya » 24 aug 2016 14:23

elburger schreef:De AOW-leeftijd terug naar 65 jaar.

Pertinent oneens!
Verreweg de meeste ouderen willen graag door blijven werken na hun 65e en zijn er ook fit genoeg voor.
Maak een uitzondering voor een aantal beroepen die fysiek of mentaal heel erg belastend zijn.
In de tijd dat deze leeftijd werd vastgesteld, was de max. gemiddelde overlijdensleeftijd lager dan nu.
elburger schreef:2. Pensioenroof wordt gestopt. Het huidige pensioenstelsel blijft behouden. Geen kortingen van de pensioenen, wel indexeren.

Nee oneens. Het pensioenstelsel moet herzien worden. Zoals het nu is, gaat het niet goed.
Er verdwijnt veel geld in het onbekende gat. Omroep Max heeft hier een aantal uitstekende docu's over gemaakt.
Serie heet Zwarte Zwanen.
Omdat jonge mensen vaak nog kortlopende contracten kunnen krijgen, er steeds meer ZZPers op de markt komen, moet de pensioenregeling dus anders.
Roof moet uiteraard wel gestopt worden!
elburger schreef:Stoppen met het gesol en de bezuinigingen op de zorg voor ouderen: handen af van de thuiszorg. Meer erkenning en geld voor thuiszorgers.

Niet alleen bij de thuiszorg, maar nu ook eens echt in de zorg-instellingen. MEER HANDEN AAN HET BED!
elburger schreef: Afschaffing successiebelasting voor kinderen, om te beginnen tot € 250.000,-

Successie is sowieso oneerlijk. Over dat geld is al belasting betaald.
elburger schreef:Gemeentelijke ouderencoaches helpen op vrijwillige basis senioren met o.a. internet, taal, administratie.

Waarom moet de gemeente dit regelen?
Er zijn nu al in veel gemeentes organisaties die ouderen gratis helpen met van alles en nog wat.
En waar zijn de kinderen van die ouderen in dit verhaal???
Alles moet altijd maar op de overheid overgeheveld worden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Mortlach » 24 aug 2016 15:46

elburger schreef:Dan heb ik hier het complete programma.

1. De AOW-leeftijd terug naar 65 jaar.
2. Pensioenroof wordt gestopt. Het huidige pensioenstelsel blijft behouden. Geen kortingen van de pensioenen, wel indexeren.
3. Stoppen met het gesol en de bezuinigingen op de zorg voor ouderen: handen af van de thuiszorg. Meer erkenning en geld voor thuiszorgers.
4. Werkgelegenheidsoffensief 45-plussers ook fiscaal. Werkgevers ontlasten bij in dienst nemen senioren. Afschaffen extra vrije dagen voor senioren, waardoor ze niet extra duur zijn.
5. Koopkracht van ouderen, die wel jarenlang meebetaalden aan lastenverhogingen en niet profiteerden van lastenverlichtingen, wordt hersteld en houdt in de toekomst gelijke tred met werkenden.
6. Afschaffing successiebelasting voor kinderen, om te beginnen tot € 250.000,-
7. Introductie van een basisverzekering in de zorg. Einde aan de marktwerking. Terugdringen macht en kosten van de zorgverzekeraars. Eigen risico verlagen tot maximaal €200,-
8. In alle treinen moet weer een wc komen.
9. Voordelig reizen openbaar vervoer ouderen buiten de spits. Op alle perrons, bus- en tramhaltes zitplaatsen voor ouderen en gehandicapten.
10. Politiebureaus en wijkagenten komen terug in alle wijken.
11. 50PLUS is kritisch voorstander van deelname aan de EU en van de euro, maar wil niet dat we opdraaien voor wanbeleid en tekorten andere landen.
12. Streng maar rechtvaardig vluchtelingenbeleid. Nederland levert voor echte noodgevallen verhoudingsgewijs een bijdrage. Economische vluchtelingen worden teruggestuurd. Grenzen beter bewaken.
13. Het Nederlandse paspoort wordt aan nieuwkomers pas verstrekt na een verblijfstermijn van tien jaar. Voorwaarden: een gemeentelijk ‘bewijs van goed gedrag’, volledige beheersing van de Nederlandse taal en een af te leggen verklaring van trouw aan de Nederlandse Grondwet.
14. Uit alle wet- en regelgeving, landelijk en lokaal, moet leeftijdsdiscriminatie worden geschrapt.
15. Gemeentelijke ouderencoaches helpen op vrijwillige basis senioren met o.a. internet, taal, administratie.

Ben benieuwd wat jullie meningen daarop zijn.


Ik vraag me af hoe ze dit allemaal willen betalen.

13 lijkt me nogal onzinnig. Ik hoef toch ook geen eed van trouw af te leggen aan onze grondwet? Dit voelt nogal Amerikaans aan met hun Constitution-fetish.

Betekent 14 niet dat ook alle voordelen die 65+'ers genieten dan verdwijnen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Mortlach » 24 aug 2016 15:49

elburger schreef: Afschaffing successiebelasting voor kinderen, om te beginnen tot € 250.000,-


Chaya schreef:Successie is sowieso oneerlijk. Over dat geld is al belasting betaald.


Hoewel dat klopt, blijkt successierecht een zeer belangrijk middel om de concentratie van welvaart tegen te gaan. En concentratie van welvaart is funest voor een egalitaire samenleving. In het boek Capitalism in the 20th Century dat vorig jaar eventjes heel populair was, worden er hele hoofdstukken aan gewijd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor pindas83 » 24 aug 2016 19:30

Mortlach schreef:.
Hoewel dat klopt, blijkt successierecht een zeer belangrijk middel om de concentratie van welvaart tegen te gaan. En concentratie van welvaart is funest voor een egalitaire samenleving. In het boek Capitalism in the 20th Century dat vorig jaar eventjes heel populair was, worden er hele hoofdstukken aan gewijd.


Hoewel dat ook klopt is van een egalitaire samenleving sowieso weinig sprake aangezien de allerrijksten de dienst uitmaken en het plebs slechts in de marge wat heeft in te brengen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Mortlach » 25 aug 2016 09:49

pindas83 schreef:Hoewel dat ook klopt is van een egalitaire samenleving sowieso weinig sprake aangezien de allerrijksten de dienst uitmaken en het plebs slechts in de marge wat heeft in te brengen.


Klopt wellicht, maar dat wil je dan toch niet nog erger maken door successierecht af te schaffen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 53 gasten