Plugin voor website Zondags-offline

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

H3nk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2016 14:03

Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor H3nk » 26 jan 2016 14:09

Websites zoals Refdag.nl en Sgp.nl zijn op zondag niet bereikbaar. Dat is een principe waar ik achter sta. Op de dag des Heeren offline. Nu ben ik voor mijn bedrijf een website aan het maken in Wordpress en wil deze ook graag zondags offline hebben. Weet iemand of er een plugin of widget is, waar dat mee kan?

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Pcrtje » 26 jan 2016 15:15

De website van het RD is 's zondags gewoon toegankelijk wanneer men de datum- en tijdsinstellingen van de eigen computer verandert. De RD-website stuurt bezoekers, wanneer hun datum- en tijdsinstellingen aangeven dat het zondag is, automatisch door naar een aparte pagina wanneer je een RD-webpagina probeert te bereiken. Indien u het dus op dezelfde manier als het RD doet wilt doen zult u moeten zoeken naar een mogelijkheid tot het genereren van een andere webpagina wanneer men de gebruikelijke URL invult in de webverkenner wanneer de desbetreffende bezoeker diens computer heeft ingesteld met de juiste datum- en tijdsinstellingen. De RD-website is 's zondags dus niet offline, in tegenstelling tot wat u dacht.

Ik vraag me af of een dergelijke mogelijkheid voor Wordpress bestaat. Waarschijnlijk zult u hier een andere basis voor moeten hebben en dit kunt u beter uitbesteden aan een professional.

Een website maken die 's zondags offline is lijkt me bijzonder lastig en tevens omslachtig. Bovendien komt u ook in de knoei met mensen die vanuit een andere tijdzone uw website proberen te bereiken. Wanneer het voor hen niet zondag is, maar voor u wel kunnen zij alsnog niet bij uw website. Het enige wat ik kan verzinnen is dat u uw website iedere zaterdagavond handmatig offline maakt en 's maandagochtends weer online.

Persoonlijk vind ik het een beetje een nutteloos idee. Ik denk dat u uw tijd beter kunt besteden - bij een eigen bedrijf komt immers veel kijken - en de zondagsrustverantwoordelijkheid aan de bezoekers van uw website en uw klanten kunt overlaten.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor meribel » 26 jan 2016 15:18

Zondags zelf offline blijven en niet je website bekijken?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Mortlach » 26 jan 2016 15:56

Dat lijkt me het handigste. Als je website eenmaal 'loopt', is het toch geen extra werk op zondag om hem online te houden? Je kunt natuurlijk wel een paginaatje maken met de tekst dat er op zondag geen enkele respons/ondersteuning kan worden verwacht. Dan is het verder aan de bezoeker zelf om keuzes te maken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor benefietdiner » 26 jan 2016 17:35

H3nk schreef: Op de dag des Heeren offline.

Doe geen moeite. Op ‘de dag des HEREN’ bent u zeer zeker offline.

Yoshi

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Yoshi » 26 jan 2016 18:07

Mt 6
[5] En wanneer je bidt, wees dan niet als de schijnheiligen; zij staan graag in de synagogen en op de hoeken van de straten te bidden, om op te vallen bij de mensen. Ik verzeker jullie, ze hebben hun loon al. [6] Maar als je bidt, ga dan je binnenkamer in, doe de deur dicht, bid tot je Vader, die in het verborgene is; en je Vader, die in het verborgene ziet, zal het je lonen.

Ik vind het een vorm van aandacht zoeken.

Het kost je juist extra handelingen om je site offline te halen. Daarnaast is het niet praktisch en zelfs ongastvrij. En het blijft stroom kosten.
Maar als je het dan toch per se wil doen, trek dan gewoon voor 12 uur middernacht de stekker uit de server. En stop de stekker er maandagochtend er weer in.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Katlheen » 26 jan 2016 20:52

Maar dan moet je op zaterdagmiddag al beginnen, want je hebt meerdere tijdzones. Azië loopt een x aantal uren voor. En de westkust van de USA loopt weer wat uren achter....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor meribel » 26 jan 2016 23:22

Katlheen schreef:Maar dan moet je op zaterdagmiddag al beginnen, want je hebt meerdere tijdzones. Azië loopt een x aantal uren voor. En de westkust van de USA loopt weer wat uren achter....


Helemaal geen gek idee!
En zit je ook safe als het gaat om de sabbathoudende christenen,

Of dan misschien beter vrijdagavond de server plat leggen

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor StillAwake » 28 jan 2016 08:14

Pcrtje schreef:Een website maken die 's zondags offline is lijkt me bijzonder lastig en tevens omslachtig. Bovendien komt u ook in de knoei met mensen die vanuit een andere tijdzone uw website proberen te bereiken. Wanneer het voor hen niet zondag is, maar voor u wel kunnen zij alsnog niet bij uw website. Het enige wat ik kan verzinnen is dat u uw website iedere zaterdagavond handmatig offline maakt en 's maandagochtends weer online.

Dan nog zit je met mensen die vanuit een andere tijdzone jouw website trachten te benaderen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Katlheen » 28 jan 2016 12:32

Dat zeg ik, dan kan je maar beter preventief op zaterdagochtend de stekker eruit trekken, en pas maandagmiddag er weer in doen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Speedy » 28 jan 2016 12:50

H3nk schreef:Websites zoals Refdag.nl en Sgp.nl zijn op zondag niet bereikbaar. Dat is een principe waar ik achter sta. Op de dag des Heeren offline. Nu ben ik voor mijn bedrijf een website aan het maken in Wordpress en wil deze ook graag zondags offline hebben. Weet iemand of er een plugin of widget is, waar dat mee kan?


Je zou kunnen informeren bij de beheerders van www.refoforum.nl Dat forum wordt ook buitenwerking gezet voor de zondag begreep ik.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2016 12:17

Kan je niet beter zelf je eigen principes naleven en anderen daarin vrij laten? Als ze ontdekken dat jouw website niet online is op zondag zitten ze al op internet en het feit dat jouw website niet toegankelijk is gaat ze denk ik ook niet besluiten hun computer uit te zetten. Volgens mij is er niets mis met zondags online zijn dus als je nou gewoon op maandag weer je mail gaat lezen en naar je website gaat is er toch niets aan de hand?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Speedy » 30 jan 2016 12:23

Marnix schreef:Kan je niet beter zelf je eigen principes naleven en anderen daarin vrij laten?


Daar kiest hij toch voor?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2016 16:22

Ik zie niet zo goed in waarom je dan je website op zondag offline wil hebben?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Plugin voor website Zondags-offline

Berichtdoor Arco » 05 jul 2016 12:19

Er gaat geen server minder draaien als er een zondagsblokkade is. Het verkeer wordt alleen omgeleid naar een melding. Dus echt offline gaat een site niet. In dit kader vraag ik mij het nut van deze blokkade af.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten