Lekker: die achtergrondreclame

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor naamloos » 09 mei 2016 16:56

Vanwege de overdaad aan irritante reclame op r.w. heb ik adbloc geïnstalleerd.
Als het iets bescheidener was gebleven had ik het waarschijnlijk niet gedaan.
Maar nu ik het eenmaal heb wil ik niet meer zonder.

Als er gewoon een rekeningnummer zou staan met een vriendelijke vraag om r.w. financieel te ondersteunen zou ik dat best gedaan hebben, nu staat het me tegen. En bovendien kun je niet anoniem blijven, ik heb niet voor niets voor naamloos gekozen :mrgreen: .
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor henkie » 09 mei 2016 17:06

Al je een envelop op de post doet met het bedrag en je gebruikersnaam, regelen we die account voor je. Dat geldt ook voor Mluther die blijkbaar met dezelfde problemen zit.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor Chaya » 09 mei 2016 19:29

Gastvrij en vriendelijk vind ik dit niet overkomen eerlijk gezegd.
Eerst moest je niet zeuren vanwege de reclame, maar een adblock installeren als het je niet beviel.
Nu hebben velen dat gedaan, ik sinds kort ook, en worden we opgeroepen geld te doneren.
Prima! Maar ik heb de vraag gesteld of er inzage in de boeken kon worden gegeven.
Dan krijgen we geen antwoord.
Een aantal opties kregen we wel, waaronder: wegblijven.
Is dit de wijze waarop dit forum levendig gehouden moet worden?
Wat wil de beheerder van dit forum nu precies, echt?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor henkie » 09 mei 2016 20:25

Ik kan me niet herinneren dat we het gebruik van Adblock hebben aanbevolen.

Nee, je krijgt geen inzicht in de geldstromen. Al lag ik 6 maanden per jaar op het strand te Hawaii geld te tellen...dat gaat je werkelijk niets aan. 8)

Ik wijs er verder op dat zo'n 15% van de bezoekers gebruik maakt van een Adblocker. 850.000 bezoekers per jaar niet. Over levendigheid maken we ons dus niet druk.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor JeeWee » 09 mei 2016 21:03

henkie schreef: Over levendigheid maken we ons dus niet druk.

Als je denkt dat je er bent, ben je er geweest,,,

Een forum in de lucht houden kost geen drol: voor een paar tientjes per jaar is alles rond.
De rest van de website is wat duurder.

Ik sta een beetje verbaasd over de arrogantie: "we maken ons niet druk"....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor JeeWee » 09 mei 2016 21:17

henkie schreef:-Adblocker met iedere pagina een popup. (N.B. wellicht volgt later een blokkade)


En daar worden dus nu processen over gevoerd. De eerste gerechtelijke uitspraken dat pop ups als die nu verschijnen op RW onrechtmatig zijn, zijn al binnen...
Tja, je kunt je hand overspelen.
De meeste mensen hebben niets tegen reclame.
Maar wel tegen flitsende pop ups die normaal lezen vrijwel onmogelijk maken...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
mluther
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:01

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor mluther » 09 mei 2016 21:43

henkie schreef:Dank voor het uitzetten!
Heeft u een keuze kunnen maken uit de 4 opties hierboven? ;-)

Je zou ook kunnen overwegen om wat met de kritiek te doen. Er worden 23 trackers geladen om reclame te tonen. Het moet niet gekker worden. Dat moet met gemak teruggebracht kunnen worden tot 5 á 6.

En verder, als de inkomsten dalen moet je dat niet op de gebruikers met een Adblocker afschuiven. Net als in het bedrijfsleven moet een bedrijf zelf zorgen dat het winstgevend, dan wel rendabel is. Hoe een bedrijf dat doet, interesseert de consument niets. Als ik voor elke website die zeurt voor een donatie geld zou geven, zou ik op jaarbasis minimaal 120 Euro armer zijn. Refoweb mag gebruikers afsluiten van toegang tot de website, maar of dat de oplossing is? Uiteindelijk is het de community die jou van content voorziet. Zodra die community wegloopt, houdt het gewoon op.
Laatst gewijzigd door mluther op 09 mei 2016 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor Chaya » 09 mei 2016 21:52

henkie schreef:Ik kan me niet herinneren dat we het gebruik van Adblock hebben aanbevolen.

Nee klopt, dat bleken vele andere forummers te zijn.
henkie schreef:Nee, je krijgt geen inzicht in de geldstromen. Al lag ik 6 maanden per jaar op het strand te Hawaii geld te tellen...dat gaat je werkelijk niets aan.

Van mij mag je er 12 maanden liggen, daar gaat het niet om. Maar als je opgeroepen wordt om ergens voor te betalen, wil je wel graag weten waarvoor precies.
henkie schreef:850.000 bezoekers per jaar niet. Over levendigheid maken we ons dus niet druk.

Maar die bezoekers zijn niet allemaal lid van het forum geworden. Van meelezers wordt het op zich toch niet levendiger?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor JeeWee » 09 mei 2016 21:53

mluther schreef:Je zou ook kunnen overwegen om wat met de kritiek te doen. Er worden 23 trackers geladen om reclame te tonen. Het moet niet gekker worden. Dat moet met gemak teruggebracht kunnen worden tot 5 á 6.

Dat eerste is helaas nooit een optie geweest...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
mluther
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:01

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor mluther » 09 mei 2016 21:56

JeeWee schreef:Dat eerste is helaas nooit een optie geweest...

Helaas niet nee. Ik vind het helemaal niet erg als er niets meegedaan wordt, maar ga er op z'n minst inhoudelijk op in. Maar ja, iets wat niet te verdedigen valt, is moeilijk te weerleggen. Zou Henkie op andere websites z'n Adblocker ook uit hebben gezet?

Gebruikersavatar
mluther
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:01

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor mluther » 09 mei 2016 22:02

henkie schreef:Ik wijs er verder op dat zo'n 15% van de bezoekers gebruik maakt van een Adblocker. 850.000 bezoekers per jaar niet. Over levendigheid maken we ons dus niet druk.

Die levendigheid zet ik net als Chaya toch wel de nodige vraagtekens bij. Als ik kijk naar 3 jaar geleden is de activiteit toch een heel stuk lager geworden. De discussies die hier gevoerd worden, kunnen met gemak ergens anders voortgezet worden. Enige wat echt uniek is, is de vragenrubriek, maar of dat je gaat redden.

Enfin, zoals eerder gezegd, er zou wel wat meer waardering mogen zijn voor gebruikers die hier hun bijdrages leveren. De manier waarop je tegen gebruikers reageert, heeft weg van een figuurlijke middelvinger. Je zegt het niet letterlijk, maar krijg het gevoel dat je denkt in de zin van: 'Als ik mijn geld maar krijg is het best.' Inhoud lijkt verder niet relevant meer te zijn. Dit heeft menig website al de kop gekost.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor henkie » 09 mei 2016 22:18

mluther schreef:Ik vind het helemaal niet erg als er niets meegedaan wordt, maar ga er op z'n minst inhoudelijk op in. Maar ja, iets wat niet te verdedigen valt, is moeilijk te weerleggen.


Wat heeft het voor een zin als jij niet goed leest? Ik vind het erg jammer van mijn tijd.

Wat voorbeelden:
mluther schreef:Zodra die community wegloopt, houdt het gewoon op.

henkie schreef:Ik wijs er verder op dat zo'n 15% van de bezoekers gebruik maakt van een Adblocker. 850.000 bezoekers per jaar niet.


mluther schreef:als de inkomsten dalen moet je dat niet op de gebruikers met een Adblocker afschuiven

henkie schreef:Aan de andere kant is het zo dat het gebruik van Adblockers toeneemt en dat kost ons duizenden euro's per jaar.

mluther schreef:Zou Henkie op andere websites z'n Adblocker ook uit hebben gezet?

henkie schreef:Ik stoor me zelf niet aan advertenties (ook niet op andere sites) maar je bent niet de enige.

Yoshi

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor Yoshi » 09 mei 2016 22:24

Die 850.000, zijn dat unieke bezoekers?
Hoeveel bezoekers komen wekelijks over vaker langs?
Hoeveel unieke bezoekers hebben daadwerkelijk iets geplaatst het afgelopen jaar? Ik denk dat dat aantal schrikbarend laag is.
Hoeveel van die 850.000 zijn hier gekomen dankzij vrij negatieve artikelen op GeenStijl? Komen ze dit jaar terug?

850.000 noemen zonder duiding zegt niet zo heel veel.

Hoeveel procent van de reguliere forum posters gebruikt een blocker? Als dat ook 15% is en je verliest die, dan kan dat wel eens een doodsteek zijboord het forum. Fora zijn niet meer zo heel populair en nieuwe aanwas die regelmatig berichten plaatst kan je bijna wel vergeten.

Gebruikersavatar
mluther
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:01

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor mluther » 09 mei 2016 23:08

henkie schreef:Wat heeft het voor een zin als jij niet goed leest? Ik vind het erg jammer van mijn tijd.

Ik lees anders behoorlijk goed wat je zegt (en dat is helaas niet veelzeggend, of juist wel...).

mluther schreef:Zodra die community wegloopt, houdt het gewoon op.

henkie schreef:Ik wijs er verder op dat zo'n 15% van de bezoekers gebruik maakt van een Adblocker. 850.000 bezoekers per jaar niet.

Yoshi heeft hier eigenlijk al een reactie op gegeven (ik ging ervan uit dat je dit onderscheid zelf ook wel wist te maken).

Derhalve toch nog even van mijn kant: 850.000 bezoekers per jaar zegt mij m.i. heel erg weinig. Komende die wekelijks of dagelijks terug? Zijn het eendagsvliegen. Spreek je over unieke bezoekers. Bezoekers zijn niet gelijk aan een community. De community is de geregistreerde meute. Dat gezegd hebbend, valt me een aantal van 5234 geregistreerde gebruikers op het Forum wel wat tegen. Natuurlijk, weet ik dan nog niet hoe groot het aantal is wat zich wel op de vragenrubriek geregistreerd heeft, maar niet voor het Forum, maar dat zal niet heel veel hoger liggen.

Ps. Zo net nog even een en ander uitzitten zoeken. Op basis van dit artikel uit 2013, is de keiharde conclusie dat er meer dan miljoen bezoekers verdwenen zijn. Wat ik daarnaast concludeer is dat het bij die 850.000 eigenlijk over het aantal pagina bezoeken gaat en niet over het aantal unieke bezoekers. Als je dat laatste bekijkt kom je een stuk lager uit.

mluther schreef:als de inkomsten dalen moet je dat niet op de gebruikers met een Adblocker afschuiven

henkie schreef:Aan de andere kant is het zo dat het gebruik van Adblockers toeneemt en dat kost ons duizenden euro's per jaar.

Als dat duizenden euro's per jaar kost, dan gaat een donatie van 15 Euro je niet uit de brand helpen. En opnieuw, je schuift het probleem van inkomsten af op de 'klant' van jou. Dat kan je doen, maar is niet fair. Het is hetzelfde als winkels die roepen dat het de schuld is van webshops dat hun inkomsten dalende zijn. Dat is maar de halve waarheid. De echte waarheid is dat het huidige verdienmodel niet langer houdbaar is. Dat geldt evengoed voor websites die een kruistocht zijn begonnen tegen Adblock gebruikers. Als het aantal trackers gereduceerd zou worden en relevante reclame getoond zou worden, zou dat mensen sneller over de streep trekken hun Adblocker uit te zetten. Dan verdien je gelijk meer dan die schamele 15 Euro die je er nu per gebruiker aan overhoudt.

Verder erg eens met wat Yoshi zegt. Het moment dat Refoweb gebruikers met Adblocker gaat weren, verplaatst de discussie zich wel ergens anders naartoe. Persoonlijk zou ik eerder inzetten op het vergaand integreren van de sociale media. Maak het bijv. mogelijk om via Facebook te reageren op vragen. Ik ben me bewust dat dit voor mezelf betekend dat ik aan privacy inboet, maar je bereik zal groter worden.

Ps. Ik weet dat wat ik nu zeg in m'n eigen nadeel kan gaan werken, maar dat zei dan maar zo. Als je iets wil toepassen moet het goed toegepast worden. Ook als dat in m'n eigen nadeel kan werken. De methode waarmee de detectie nu plaatsvindt werkt eigenlijk niet (goed genoeg). Meer dan dit zeg ik niet, maar doe er je voordeel mee.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor Arco » 10 mei 2016 08:27

henkie schreef:Dank voor het uitzetten!
Heeft u een keuze kunnen maken uit de 4 opties hierboven? ;-)


Je kan nog zo vriendelijk knipogen, en hoewel ik niet van dreigen houd, neig ik toch na 11,5 jaar forumlid te zijn te gaan vertrekken.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten