Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 14 feb 2016 14:03

is die bezuiniging misschien afhankelijk van de gemeente?
hier was de logo screening vorig jaar nog wel

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 feb 2016 16:39

Yep. De gemeente is hier nog net niet onder toezicht.. zo arm :(

Gelukkig wel fijne logo mensen hier.. ze screenen snel... en dan hebben ouders snel duidelujkheid of het nodig is of niet

Morgen zou T zijn herhaalprik moeten. Die van 11 mnd. Zie dat eigelijk niet z itten. Hopelijk mag die 2 weken uitgesteld worden zodat we in de vakantie zitte .

Iemand al eens in het draaiorgelmuseum geweest in utrecht?

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor cornelia77 » 14 feb 2016 20:23

Van speelklok tot pierement. Meerdere keren geweest. Ik vond het leuk! Wij hadden een museumjaarkaart en wonen niet zo ver van Utrecht vandaan. Het is niet zo'n groot museum, je hebt er lang geen dagvulling aan. Maar het is zeker de moeite waard!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 14 feb 2016 22:19

Speelklok tot pierement viel hier ook erg in de smaak bij de boys! (zelf nooit geweest, maar de boys met opa en oma ;-)). Absolute topper voor onze boys is het Spoorwegmuseum. Binnenkort staat het nijntje museum op de planning; dat museum is vernieuwd en sinds vorige week weer open.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 feb 2016 22:52

Nijntjrmuseum is een hele kluif om er te komen. Wij wilden ook daar nog heen.. maar met de auto utrecht in.. trek ik niet vrees ik.. haha..

Volgens mijn hebben wij een best afwijkende voorjaarsvakantie.. dus zou evt wel lkkr rustig zijn!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Acire » 14 feb 2016 23:17

paprikameisje2 schreef:Morgen zou T zijn herhaalprik moeten. Die van 11 mnd. Zie dat eigelijk niet z itten. Hopelijk mag die 2 weken uitgesteld worden zodat we in de vakantie zitte .

Wel of niet prikken mag jij helemaal zelf zeggen hoor. Je hoeft echt geen toestemming daarvoor te vragen.
(Wij geven aan de jongste helemaal geen vaccinaties tot nu toe, is geen probleem).

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 14 feb 2016 23:21

@ppm je kan parkeren bij een p&r en dan met de bus/tram verder de stad in. Of ergens parkeren waar het gratis is en dan met de bus verder reizen ;-). Bus 2 gaat vanaf CS naar de museumbuurt. :)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 feb 2016 06:36

Kan idd.. maar nognnooooit met ov gereisd ;)

Acire: ik weet het, maar mn zusje vertelde dat deze een soort herhaalprik is on de voorgaande serie af te maken en daar mag kwa tijd maar een max aantal weken tussennzitten.

Anders geef ik altijd aan ofnik het wel of niet wil. Tt nu toe alleen met de oudste het reguliere entingsprogram doorflopen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 15 feb 2016 08:39

Hier ook geen screening voor logo op school. Bij de oudste in groep 1 nog wel gehad, daarna afgeschaft. Met onze dochter zijn wij rond haar 3e wel naar de logo geweest. Ik denk dat je erg moet kijken naar het kind. Bij haar was het goed, bij de jongens onder haar peins ik er niet over en zij spreken beduidend slechter dan zij op die leeftijd. Vanaf welke leeftijd moet je de sch en de r zeggen? Die hoor ik nl bij J nog helemaal niet. Oefen soms wel met hem, maar als ergens de nadruk op wordt gelegd, dan weigert hij.

Vanavond gesprekken op school. Ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen :wink:

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 15 feb 2016 08:54

Nijntje is echt zó leuk voor kids.
Wij gaan deze week of volgende week ook weer even. Dl is er helemaal gek van.
Ik ben niet zo van de Nijntje dingen :oops: maar dit is wel erg leuk en interactief.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 feb 2016 14:42

Met 7 moet de r pas gezegd worden. Dus dat is nog een hele tijd voor veel kinderen. Maaaaaar. . Advies is dat ze in groep 3 alle letters correct uitspreken. Als ze anders brood moeten schrijve en ze gaan het hakke en schrijven.. krijg je bloot :) en is met spelling wel fout!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 15 feb 2016 19:14

@ PPM: 2 weken later moet geen probleem zijn hoor voor de 11 maands prikken....dat doe ik regelmatig op CB (op verzoek ouders, of omdat kindje ziek is oid). ALs je het nu een half jaar uitstelt dan kan je het erover hebben met het CB (en zelfs dan bepaal jij het uiteindelijk), maar dan ben je niet volledig beschermd, maar daar kies je dan voor. UIteindelijk ben jij degene die hierover beslist, zoals Acire terecht opmerkt.
Er zit wel een minimumtermijn tussen, misschien bedoelde je zusje dat, de vorige moet minimaal een half jaar geleden zijn.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 16 feb 2016 15:31

ppm, ben jij zelf leerkracht, of onderwijsassistente?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 feb 2016 16:04

Ik ben leerkracht.. :)

Idd EM. Ik denk dat dat mijn zusje heeft bedoeld.
Maar ik zit al later in het entingsprogramma. Ze adviseerde wel om de ziektes in de gaten te houden. Mocht mazelen in de woonplaats zijn. Direct komen. Maar dat houd ik wel in de gaten.
Hij wqs opnieuw afgevallen. Met 9 mnd bijna 10 kg. Nu 9200 gram. Maar weer aankijken.
Om moedeloos van te worden dat gejammer de gehele dag. Ik ben zooo blij dat ik morgen weer kan werken.

En.. hier wel fan van nijntje.. maar voornamelijk allee de boeken. De rest zal allemaal wel. Ze gaan maar spelen met blokken of duplo.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 17 feb 2016 09:41

Hier kennen ze geen logopedie op school, maar voornamelijk logopedisten met een eigen praktijk. Maar er zit hier in de buurt wel een DAC voor gehandicapten en daar werkt een logopedist, anders ga ik daar eens informeren, kijken wat die zegt. Nu is het toch een beetje m'n eigen idee dat het nodig zou zijn, maar misschien kijkt zij er anders tegenaan. Wel goed om te horen dat je dus wel op jonge leeftijd zou kunnen beginnen.

En idd ajl, als iets echt moet, dan weigert ze, dus het zou zomaar een hele kluif kunnen worden... ;-)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten