StillAwake schreef:
Tja, als jij het naar house verhaal voor zoete koek slikt kan ik me daar inderdaad iets bij voorstellen.
Allereerst heeft een christelijke metal-artiest (progressieve metal / symphonische metal) een behoorlijk grote invloed gehad op mijn bekeringsproces.
Het is voor mij een eerste stap geweest om na te gaan denken over geloof en Christendom. Is dat dan in jouw optiek ook fout geweest? Nee toch zeker?
Het verhaal van naarhouse geloof ik, omdat het een organisatie is die zich al jaren verdiept in muzikale stromingen, met name naar housemuziek, maar ook andere muziek. Daarom slik ik het niet voor zoete koek. Dat jij er niet helemaal in mee wilt gaan kan ik vanuit jou standpunt begrijpen, maar het maakt het nog niet minder waar.
Overigens, als je zegt dat je je erg verdiept hebt in verschillende muziekstijlen, heeft je dat dan de gevaren niet laten zien?
Natuurlijk blijf ik af de manier waarop je God bent gaan zoeken! Hij kan zoveel manieren gebruiken om iemand te trekken. Maar moet je dan in die muziekstijl blijven, die zoveel lijkt op de verkeerde muziek?
Mortlach schreef:Laten we niet (weer) in de valkuil stappen van denken dat artiesten al hun teksten ook ménen. Dat geldt voor metal sowieso niet, en voor sommige christelijke musici vast ook
Als christelijke artiesten hun teksten niet menen, dan zijn het leugenaars
Marnix schreef:Jubal, de zoon van Lamech (Genesis 4). Een ongelovige. Desondanks worden deze instrumenten ook gebruikt in de tempeldienst, lezen we in Psalm 150 dat we Hem mogen loven met die instrumenten. Kortom, volgens de Bijbel is de herkomst van instrumenten geen reden om ze niet te gebruiken of er naar te luisteren.
Ik ben verzot op de muziek van Sons of Korah. Ik geniet van gitaar en drums. Hun muziek is volledig afgestemd op de inhoud van de psalm. Maar nergens vind je in hun repertoire sporen van metal of house.