Wauw, echt wauw...
Van origine ben ik een Star Trek fan, geboren na de originele trilogie en precies op tijd voor Star Trek: The Next Generation. Pas later in aanraking gekomen met de oude Star Wars films, die mij raakte zoals bijna geen enkele film franchise dat deed. Toen kwamen de prequels, ik vond ze vermakelijk maar inwisselbaar, niets speciaals.
Paar jaar geleden werd bekend dat JJ Abrams samen met Disney nieuw leven in de franchise wilde blazen. Vele fans waren sceptisch, sommige zelfs kwaad. Ik hoorde bij de eerste groep.
Maar toen, toen kwamen de eerste kleine kijkjes in wat de nieuwe film, The Force Awakens, zou gaan worden. JJ Abrams gaf aan het gevoel van de oude films terug te willen halen, de liefde voor het verhaal en zelfs een groot deel van de originele cast stond ineens op de rol. Eind 2014 en mei van dit jaar kwamen de eerste teasers uit. Youtube staat vol met reactie videos op deze teasers, in de meerderheid wordt door fans letterlijk gehuild van blijdschap. Star Wars is terug. Terug op de manier zoals het ooit bedoelt was.
En vannacht, terwijl wij lagen te slapen is de officiële lange trailer uitgekomen. Internet is ontploft. De fans, waaronder ik, zijn extatisch. Dit wordt er een voor de cinematografische geschiedenis boeken, dit is waar de jongeren van nu met weemoed aan gaan terug denken later, dit is Star Wars.
Sorry voor deze, wellicht wat onzinnige, post. Maar ik weet zeker dat er hier ook Star Wars fans rondhangen. En misschien hebben die de trailer nog niet gezien, en ook ben je geen fan, dan nog wil ik je aanraden op de onderstaande link te klikken en je volume vol open te zetten:
https://www.youtube.com/watch?v=sGbxmsDFVnE
(disclaimer: veel ontploffingen, maar geen naakt of gevloek in deze trailer)