games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 25 nov 2015 18:40

Chaya schreef:Ik moet een game kopen voor een jonge man met een PS4.
Nu ben ik op zoek geweest, maar ze zijn allemaal nogal gewelddadig of ....vaag en soms heel duur.
De voetbalversie heeft hij al weet ik, (FIFA) heeft iemand een tip voor me waar ik nog meer naar kan kijken?
De beschrijvingen zijn vaak zo summier.
En ben je met een goedkoper spel sneller uitgespeeld of hoeft dat zo niet te zijn?


Nee, goedkopere spellen zijn niet altijd korter. En ja, 'triple A' spellen zijn inderdaad erg duur. Ik schrik er ook elke keer van.

Spellen zonder geweld, het hangt er een beetje van af wat je daaronder verstaat. Racespellen zijn meestal geweldvrij, dus DriveClub zou een optie kunnen zijn. Als 'geweld' wel okee is in een niet-realistische setting, dan zou je Dragon Age kunnen proberen (is wel behoorlijk complex, dus hangt van de leeftijd van de speler af); binnenkort kom Just Cause 3 uit, wel geweld maar zo over de top dat het echt niet serieus te nemen is. (maar is triple A, dus 75 euro, en dat is een duur cadeau).

Je zou kunnen kijken naar een zogenaamde PSN-voucher, een cadeaubon voor de online winkel van Playstation, dan kan de persoon zelf kijken wat ze leuk vinden. Daar zit vaak ook meer soorten spellen tussen, puzzels en arcade en zo (super meat boy is erg leuk, en the Binding of Isaac, hoewel die laatste misschien thema's heeft waar je het niet zo mee eens bent).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 25 nov 2015 21:38

Wat je ook doet, laat het spel Knack links liggen. Dat lijkt een leuk spel voor (jongere) kinderen, maar het is erbarmelijk saai. Ook Tony Hawk Pro-Skater 5 is echt ongelooflijk slecht, dus zelfs als die knul weg is van skateboards, negeer die titel maar. Titels invoeren op spellensites zoals gamespot.com of metacritic.com, kan al enorm helpen om de grootste bagger alvast te scheiden. (als je in de winkel staat is het misschien lastiger, tenzij je een smartphone hebt, of een eerlijke verkoper.)

Misschien is een van de Lego spellen voor PS4 een idee. Het hangt wederom af van de leeftijd. Tearaway is ook een aanrader.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: games

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2015 21:50

Thanks tot zover. Hij wordt 23, dus lego lijkt mij een beetje te simpel. :wink:
Maar ik kwam titels tegen als:
Call of duty, minecraft, star wars, dungeon defenders, en dacht toen: tjonge, zijn er ook gewoon spannende en normale games?
Zoals ik zei, FIFA heeft ie al.
We hebben zelf de Wii in huis en daar heb je bijvoorbeeld ook tennis en skischansspringen, maar ook weekendmiljonairs en super mario natuurlijk.
Maar dat mis ik bij die PS.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 25 nov 2015 21:57

Chaya schreef:Thanks tot zover. Hij wordt 23, dus lego lijkt mij een beetje te simpel. :wink:
Maar ik kwam titels tegen als:
Call of duty, minecraft, star wars, dungeon defenders, en dacht toen: tjonge, zijn er ook gewoon spannende en normale games?
Zoals ik zei, FIFA heeft ie al.
We hebben zelf de Wii in huis en daar heb je bijvoorbeeld ook tennis en skischansspringen, maar ook weekendmiljonairs en super mario natuurlijk.
Maar dat mis ik bij die PS.


Minecraft is erg goed, hoewel ik dat zelf meer een PC spel vind. Geweldadig is het in ieder geval totaal niet. Ja, je hebt zo nu en dan een skeletje of zombie die in de weg loopt, maar dat zou ik echt niet extreem geweldadig noemen.

Is dat 'geweld' een probleem omdat je het niet wilt kopen, of omdat hij het niet wil ontvangen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: games

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2015 22:29

Het heeft wel met het geven te maken ja. Als tante Cha ineens met een zombiespel aan komt, kan natuurlijk niet he. :mrgreen:
Waarom zijn de beschrijvingen zo summier dat je er weinig van kunt maken?
En ik weet zeker dat ik hem geen plezier doe met een spel die de oorlog in Vietnam naspeelt, of zombies die elkaar te lijf gaan, zoiets.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 25 nov 2015 23:43

Chaya schreef:Het heeft wel met het geven te maken ja. Als tante Cha ineens met een zombiespel aan komt, kan natuurlijk niet he. :mrgreen:
Waarom zijn de beschrijvingen zo summier dat je er weinig van kunt maken?
En ik weet zeker dat ik hem geen plezier doe met een spel die de oorlog in Vietnam naspeelt, of zombies die elkaar te lijf gaan, zoiets.


Tja, dan zijn race- of sportspellen toch je veiligste optie. Alhoewel Minecraft echt wel de moeite waard is om te bekijken. Youtube staat vol met video's ervoer en van de zombies daar moet je je echt niet al te veel voorstellen, dat zijn echt niet meer dan blokjes die een beetje op en neer bewegen. Minecraft draait in de essentie om bouwen en creativiteit, het is werkelijk net LEGO.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 26 nov 2015 00:43

Probeer Pro Evolution Soccer 16, is ook een voetbalspel maar geen Fifa.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: games

Berichtdoor StillAwake » 26 nov 2015 10:51

Chaya schreef:Thanks tot zover. Hij wordt 23, dus lego lijkt mij een beetje te simpel. :wink:

Voor lego ben je nooit te oud... [-X
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 26 nov 2015 11:19

StillAwake schreef:Voor lego ben je nooit te oud... [-X


Op zich waar, maar de LEGO-spellen zijn echt wel voor kinderen tot een jaar of 10 hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: games

Berichtdoor StillAwake » 26 nov 2015 11:21

StillAwake schreef:Voor lego ben je nooit te oud... [-X


Mortlach schreef:Op zich waar, maar de LEGO-spellen zijn echt wel voor kinderen tot een jaar of 10 hoor.

Eens, ik doelde op fysieke lego.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: games

Berichtdoor Chaya » 26 nov 2015 14:16

Thanks voor de tips. Het is uiteindelijk the escapists geworden (kan ie vast oefenen voor als :mrgreen: ) nee hoor, tis een schatje.
Ik kreeg het aanbevolen van een vriendelijke jongeman die ook bij het rek stond en volgens hem lijken de poppetjes op supermario poppetjes.
Prijstechnisch was het ook wel aantrekkelijk.
Volgens hem is iemand die graag FIFA speelt niet echt blij met PES, dus durfde dat uiteindelijk toch niet aan.
Ik had natuurlijk een bon kunnen kopen, maar dat heb ik verleden jaar al gedaan van bol en gek genoeg zijn de games daar duurder dan in de winkel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 26 nov 2015 15:43

Persoonlijk kijk ik enorm uit naar Just Cause 3 volgende week. De video's die op Youtube rondgaan zijn in ieder geval hilarisch. Met je grijpklauw/kabel een vijand aan een gasfles bevestigen, de kop van de gasfles af schieten zodat het in een raket verandert en dan zien hoe het slachtoffer de lucht in wordt getrokken. Pure comedy.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 26 nov 2015 16:13

Muh, een puzzel van Human resource machine waar ik een beetje op vast zit.

Je krijgt een willekeurig getal als invoer, en moet de Fibonacci-reeks tot aan maar niet hoger dan dat getal uitvoeren. Dus als je 12 als invoer krijgt, voer je 1,1,2,3,5,8 uit. Je kunt alleen optellen en aftrekken en krijgt een 0 als element om te beginnen. Het lijkt me nu om die reeksen te genereren, maar kan het programma niet 'afsluiten' als ik alle invoergetallen heb verwerkt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 26 nov 2015 20:01

Chaya schreef:Volgens hem is iemand die graag FIFA speelt niet echt blij met PES, dus durfde dat uiteindelijk toch niet aan.
Ik had natuurlijk een bon kunnen kopen, maar dat heb ik verleden jaar al gedaan van bol en gek genoeg zijn de games daar duurder dan in de winkel.

Had nou maar naar mij geluisterd, een voetbalfan is echt heel blij met PES 16. ](*,)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: games

Berichtdoor Chaya » 27 nov 2015 11:23

mohamed schreef:Had nou maar naar mij geluisterd, een voetbalfan is echt heel blij met PES 16. ](*,)

O okay, ben dus verkeerd geadviseerd.
Maar misschien krijgt hij dat dan van een andere gulle verjaardagsgast.
Ik dacht dat het zoiets was als een Feijenoord toilettas aan een Ajaxsupporter geven. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten