adblock

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

adblock

Berichtdoor tulp » 31 mei 2015 20:18

Meestal lukt het me niet om refoweb op de tablet te lezen. Als ik in de index zit, komt er een grijze waas over het scherm met een advertentie die ik niet weg krijg. De onderwerpen van de index zie ik er wel doorheen, maar ik kan er niet bij. Ik dacht slim te zijn door de advertentie aan te klikken zodat hij op de pagina van refoweb weg zou zijn, maar dat is te makkelijk gedacht, ik kan nog steeds niets aanklikken dan.
Nu heb ik op de desktop Adblock geïnstalleerd, maar op de tablet lukt me dat niet. Ik heb het via een app geprobeerd en gewoon via de website: adblockplus voor android, en ook adblockplus voor chrome. Als ik op 'installeer' klik, vraagt hij of ik het bestand wil vervangen, dat doe ik maar er gebeurt niks. Ik heb de tablet opnieuw opgestart, maar dat maakt ook niet uit.
Een vriendin gebeld om me er doorheen te loodsen (ik snap er zelf geen bal van) maar ook dat helpt niet. Haar vriend op de achtergrond kon me ook niet verder helpen.
Ik heb een ASUS. Kan het daaraan liggen? Hij is bijna anderhalf jaar oud en toen ik hem kocht had hij de nieuwste versie er op zitten. (niet de nieuwste versie van Adblock, maar van... gewoon wat op een computer zit, hoe noem je dat?) Het is in ieder geval een android.
Weet iemand raad, of kan adblock gewoon niet op een tablet? (mocht je mee willen denken, praat dan zoals je tegen een hoogbejaarde over computers praat want ik heb nu al eigenlijk geen idee waar ik het over heb :oops: )

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: adblock

Berichtdoor hans0166 » 31 mei 2015 21:04

op een tablet kan je ook firefox installeren, deze heeft de mogelijkheid adblock ook op je tablet te zetten, ook erg handig is als je de sync activeert, dan kun je op al je apparaten je favorieten delen.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: adblock

Berichtdoor tulp » 31 mei 2015 21:27

Ok, Firefox is net zo iets als chrome en internet explorer maar dan anders toch? Moet ik dan erg wennen aan dat alles anders werkt?
'Sync' doet geen belletje bij me rinkelen, maar het klinkt leuk als ik alles kan delen. Moet ik dan op de computer chrome eraf halen en ook Firefox zetten?

Anoniem_89

Re: adblock

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 jun 2015 20:19

Echt makkelijk was die uitleg niet.
Firefox is inderdaad net zoiets als chrome en internet explorer.
Ik weet niet hoe je moet synchroniseren, maar daar bedoelt Hans mee dat je je bekeken websites (de geschiedenis) ook dan vanaf Firefox kunt zien (ipv alles weer opnieuw handmatig voor het eerst moet openen zodat je het later snel terug kunt vinden).

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: adblock

Berichtdoor tulp » 02 jun 2015 12:14

Het is gelukt! En nu doet adblock het wel. (sorry Henkie)
Hartelijk dank allemaal!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: adblock

Berichtdoor StillAwake » 02 jun 2015 12:31

tulp schreef:Het is gelukt! En nu doet adblock het wel. (sorry Henkie)
Hartelijk dank allemaal!

Hoezo "sorry Henkie"?
Jij vraagt toch niet om die reclame?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: adblock

Berichtdoor tulp » 02 jun 2015 12:46

StillAwake schreef:Hoezo "sorry Henkie"?
Jij vraagt toch niet om die reclame?


Nee, maar ik heb altijd begrepen dat de site gratis is vanwege de reclames. Zou iedereen adblock installeren, dan lijkt me dat een probleem opleveren?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: adblock

Berichtdoor StillAwake » 02 jun 2015 12:49

StillAwake schreef:Hoezo "sorry Henkie"?
Jij vraagt toch niet om die reclame?

tulp schreef:Nee, maar ik heb altijd begrepen dat de site gratis is vanwege de reclames. Zou iedereen adblock installeren, dan lijkt me dat een probleem opleveren?

Wellicht levert dat een probleem op, maar ik geloof niet dat iemand hier op reclame zit te wachten.
Het is eerder degene die de reclame plaatst die zijn excuses aan zou moeten bieden, dan iemand die zich er juist bewust voor afsluit.
Ik heb een nee-nee sticker, moet ik dan ook ineens iedereen die rijk wordt van reclame mijn excuses aanbieden?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: adblock

Berichtdoor tulp » 02 jun 2015 12:57

StillAwake schreef:Wellicht levert dat een probleem op, maar ik geloof niet dat iemand hier op reclame zit te wachten.
Het is eerder degene die de reclame plaatst die zijn excuses aan zou moeten bieden, dan iemand die zich er juist bewust voor afsluit.
Ik heb een nee-nee sticker, moet ik dan ook ineens iedereen die rijk wordt van reclame mijn excuses aanbieden?


Je hebt helemaal gelijk, alleen bedoelde ik het anders: ik heb dagelijks plezier van refoweb en Henkie zorgt ervoor dat het hier allemaal goed loopt en de site (bijna) altijd tot mijn beschikking staat als ik wat wil lezen. Henkie regelt voor mij(ons allen) dat ik hier gratis toegang toe heb door adverteerders reclame te laten maken. Stel dat iedereen adblock installeert, dan kan refoweb niet meer gratis bestaan en valt Henkies levenswerk in duigen. Henkie bied me de reclames niet persoonlijk aan, maar dankzij de reclames én Henkies inzet is refoweb wat zij is. Zo heb ik het tenminste begrepen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: adblock

Berichtdoor StillAwake » 02 jun 2015 13:00

tulp schreef:Je hebt helemaal gelijk, alleen bedoelde ik het anders: ik heb dagelijks plezier van refoweb en Henkie zorgt ervoor dat het hier allemaal goed loopt en de site (bijna) altijd tot mijn beschikking staat als ik wat wil lezen. Henkie regelt voor mij(ons allen) dat ik hier gratis toegang toe heb door adverteerders reclame te laten maken. Stel dat iedereen adblock installeert, dan kan refoweb niet meer gratis bestaan en valt Henkies levenswerk in duigen. Henkie bied me de reclames niet persoonlijk aan, maar dankzij de reclames én Henkies inzet is refoweb wat zij is. Zo heb ik het tenminste begrepen.

Als je het zo bedoeld kan ik er in meekomen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Anoniem_89

Re: adblock

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 jun 2015 14:53

Dan kun je nog altijd een uitzondering op een of andere manier maken d.m.v. een bepaalde instelling door hier op Refoweb toch reclame te laten zien, de rest is dan allemaal geblokkeerd. :wink:

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: adblock

Berichtdoor henkie » 03 jun 2015 09:38

Snif :wink:
Gelukkig doet niet iedereen het anders hadden we inderdaad een probleem.

Ik zal eens kijken naar de weergave op een tablet. Het schijnt vaker voor te komen.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: adblock

Berichtdoor Katlheen » 03 jun 2015 15:28

Wat betreft de tablet, graag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak genoeg letterlijk zit te vloeken als ik met de tablet de site bezoek. Die pop ups zijn zeer irritant, en slecht weg te klikken op een tablet. Je komt dan iedere keer op de site uit die je juist niet wilt zien.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Anoniem_89

Re: adblock

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 jun 2015 19:00

Katlheen schreef:Wat betreft de tablet, graag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak genoeg letterlijk zit te vloeken als ik met de tablet de site bezoek. Die pop ups zijn zeer irritant, en slecht weg te klikken op een tablet. Je komt dan iedere keer op de site uit die je juist niet wilt zien.

Vloeken terwijl je een gelovige bent?

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: adblock

Berichtdoor Katlheen » 05 jun 2015 12:02

Tja, geestelijke aandoening he, dan krijg je dat...
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 54 gasten