Probleempje met de pc

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2015 18:22

Mijn probleem lijkt ondertussen verholpen. De videokaart was nogal stoffig, en na verwijdering en schoonmaak vorige week heb ik er geen last meer van gehad..
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Boekenlezer » 12 feb 2015 11:35

Ik heb een probleem met Word. En wel met de kopteksten.
Word zit te klooien met de functie 'Aan vorige koppelen'. Ik voer bijvoorbeeld een koptekst in, en zorg ervoor dat die anders dan is die ervoor. Dat doe ik door 'Aan vorige koppelen' uit te schakelen. Want die staat standaard aan.
Echter, soms blijkt die niet aan te staan, als ik op een bepaalde plek in het document de koptekst wil aanpassen. Zo ziet dat er althans uit. Pas ik hem dan aan, dan blijkt echter de koppeling met het voorgaande er wel degelijk te zijn! :shock:

Door dit soort geintjes zit je zo maar een paar uur voor niets te werken. Weet iemand een oplossing?

Edit:
Ik snap het inmiddels, wat de clou is. Kopteksten zijn gekoppeld aan secties in het document. Terwijl ik er vanuit ging dat een koptekst gekoppeld is aan de pagina('s).
Kun je de koptekst niet veranderen zonder ook het voorgaande te veranderen, dan kom je dus secties tekort. Die kun je te allen tijden handmatig aanbrengen met: Pagina-indeling > Eindemarkeringen > [en dan kan je kiezen]. Voor deze toepassing is een doorlopend sectie-einde het handigst. En even spieken in het document bij de plekken waar het wel goed ging, waar de sectie-einden staan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Boekenlezer » 21 feb 2015 09:57

Nou, lekker dan...
Microsoft Internet Explorer is totaal in de war gebracht. Ik had een bepaalde website open, wilde een nieuw tabblad openen, maar dat ging blijkbaar niet.
Als ik nu IE probeer te openen, zegt 'ie dat hij de website niet kan openen, zodat ik praktisch niets aan IE heb. Hij snapt het zelf niet meer, want hij komt er niet uit. Dus dan denk ik: IE opnieuw installeren. Probeer ik dat, zeurt 'ie dat het al geïnstalleerd is. Eraf gooien wil 'ie ook niet zomaar.

Edit (18:00):
Wat dachten jullie? 'Laat hem maar lekker in zijn sop gaar koken?' Ik zie geen enkele reactie.
Het opmerkelijke is dat het probleem zich inmiddels zelf opgelost lijkt te hebben. Ik probeerde Internet Explorer uit, en het werkte ineens weer!
Inmiddels heb ik IE echter wel uit het startmenu verwijderd, en uit de taakbalk.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2015 09:53

Sorry ik Refoweb niet op de sabbat.

Afbeelding



Firefox gaan gebruiken. Of Safari. Of Chrome als je het niet erg vind dat al je data naar Google gaat. Maar Internet Explorer is zo'n dramatische browser.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Mortlach » 23 feb 2015 21:19

Het enige waar ik ooit, OOIT IE voor gebruik, is het downloaden van Google Chrome. Daarna gaat het gewoon de prullenbak in.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Boekenlezer » 24 feb 2015 18:59

Firefox heb ik inmiddels als standaardbrowser ingesteld.

Waar ik in IE nogal eens zo verschrikkelijk last van had, was het ophangen van pagina's. Dan open je een website, en dan heb je een tijdje niks in te brengen, want je browser is even onbenaderbaar. Ook toevallig een typisch IE-manco?
Het bovenstaande plaatje is wel een aardige illustratie van het net beschreven probleem.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor juffiejuf » 27 feb 2015 10:32

al opgelost....

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Rozijn » 21 mar 2015 10:19

AVG 2015 (gratis uitvoering) geeft de laatste tijd om de haverklap een melding dat hij is uitgeschakeld. Of het is een windowsmelding dat AVG uit staat, dat weet ik niet precies. Duurt twee of drie seconden, dan verdwijnt de melding weer.

Iemand hier ervaring mee? Een oplossing voor?
Is er een (natuurlijk gratis) alternatief voor AVG?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2015 11:40

Verwijderen en opnieuw installeren? Avast is een gratis alternatief.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor xsidd » 21 mar 2015 16:43

@Rozijn

AVG verbruikt/gebruikt ook veel meer geheugen, dan Avast. Ik heb wel eens gekeken naar dat proces, en ik weet nog dat je 125 MB constant kwijt bent voor AVG. Terwijl Avast ongeveer 30 MB verbruikt, als programma. Dit weet ik van jaren geleden, maar nu zullen de programma's AVG en Avast wel groter zijn denk ik, vanwege alle toevoegingen en updates. Ik ben niet goed bekend met het beleid op Refoweb, rondom het delen van internetlinks, maar ik deel de link van het programma Avast, om dat programma te kunnen downloaden hieronder! Succes :)

Link : http://www.filehippo.com/download_avast_antivirus

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Rozijn » 23 mar 2015 08:05

Dank voor de tips. Als ik weer tijd heb ga ik er mee aan de slag.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2015 15:32

Persoonlijk is bescherming tegen virussen en dergelijke iets waar ik wel voor betaal. Uiteindelijk is het ook zo veel niet, hoewel dat natuurlijk afhankelijk is van je mogelijkheden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor xsidd » 24 mar 2015 17:00

@Mortlach

Gebruik je Windows? Als je Linux gebruikt, heb je geen last van virussen is mijn ervaring. Ik gebruik zelf jaren Kubuntu (linux) , en er is naar wat ik weet nog geen virus geweest, die mn notebook geïnfecteerd zou hebben.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2015 17:25

Ik gebruik inderdaad Windows. Ik mis de motivatie om me in Linux te verdiepen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor xsidd » 24 mar 2015 19:03

Dat kan ik goed begrijpen, want in Linux moet je jezelf inderdaad echt verdiepen. En je moet een aantal commando's kennen, om het systeem zo in te richten, dat het goed werkt. Ik heb de mazzel dat m'n broer er veel van weet, en als er wat is helpt hij me. Als Linux eenmaal draait, is mijn mening/ervaring, dat het een stabiel systeem is.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten