De derde tempel

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 12:50

#Mortlach

Als dit waar is, is het wel jammer... Maar we kunnen niet alle organisaties over 1 kam scheren toch? Dat het gebeurd, is betreurenswaardig.. En alles zal aan het licht komen zegt de Bijbel. Zelfs de overleggingen van het hart, zullen duidelijk zijn, en zichtbaar worden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 13:02

xsidd schreef:#Mortlach

Als dit waar is, is het wel jammer... Maar we kunnen niet alle organisaties over 1 kam scheren toch?


Nee, maar wel alle organisaties waarvan de grondslag een religieuze oorlog zou laten uitbreken en ook alle organisaties die daar financieel aan bijdragen. Als Amerikaanse religieuze organisaties iets goed kunnen, is het geld inzamelen. En het is makkelijk genoeg om mensen die toch al in de Wederkomst geloven te overtuigen dat ze een financieel steentje kunnen bijdragen om dat proces een beetje te bespoedigen. En de 'bijeffecten' (lees, totale oorlog met de wereldwijde moslimgemeenschap), ach, daar staat niets over in de Bijbel en als er al iets gebeurt trekt God dat wel recht - of, en dat is nog enger - mensen denken dat het dat gewoon waard is.


Dat het gebeurd, is betreurenswaardig.. En alles zal aan het licht komen zegt de Bijbel. Zelfs de overleggingen van het hart, zullen duidelijk zijn, en zichtbaar worden.


Dat mijn onderschrift maar ten volle van toepassing mag zijn. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 13:15

#Mortlach

Begin citaat"
Nee, maar wel alle organisaties waarvan de grondslag een religieuze oorlog zou laten uitbreken en ook alle organisaties die daar financieel aan bijdragen. Als Amerikaanse religieuze organisaties iets goed kunnen, is het geld inzamelen. En het is makkelijk genoeg om mensen die toch al in de Wederkomst geloven te overtuigen dat ze een financieel steentje kunnen bijdragen om dat proces een beetje te bespoedigen. En de 'bijeffecten' (lees, totale oorlog met de wereldwijde moslimgemeenschap), ach, daar staat niets over in de Bijbel en als er al iets gebeurt trekt God dat wel recht - of, en dat is nog enger - mensen denken dat het dat gewoon waard is. "Einde citaat.


Zijn er nu dan zogenoemde Christelijke organisaties? Die een oorlog willen? En ja dat geld inzamelen gebeurd ja... Sommige mensen geloven hun leiders, die zogenaamd weten wanneer de wederkomst is.

Jezus zegt Zelf, dat niemand dat weet behalve de Vader. Zelfs de engelen in de hemel weten het niet. En toch zijn er mensen die menen te weten, wanneer het zal gebeuren..

Als men de Bijbel de Bijbel zou laten, zou men toch moeten erkennen, dat alleen GOD dat weet?



Ik dwaal te ver van het topic af, vind ik.. terugkomend op de derde tempel...
Ik zag nog een tekst, en die gaat over de derde tempel wat ik weet.

Ezechiël 41 vers 21 (HS)
De tempel had deurposten in het vierkant. Wat de voorkant van het heiligdom betreft, het uiterlijk ervan was zoals het andere eruitzag.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 13:37

xsidd schreef:Zijn er nu dan zogenoemde Christelijke organisaties? Die een oorlog willen? En ja dat geld inzamelen gebeurd ja...


Dus geven mensen geld aan een toekomstige oorlog. Ongetwijfeld met goede bedoelingen, maar milder kan ik het niet zeggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 13:53

#Mortlach

Begin citaat"Dus geven mensen geld aan een toekomstige oorlog. Ongetwijfeld met goede bedoelingen, maar milder kan ik het niet zeggen."Einde citaat.


Maar wat is dan de (rechts) grond, waarop deze mensen in dit licht worden gezet? Welke organisaties, zijn dan uit op een oorlog ? Had het eerder gevraagd, maar misschien had je de vraag nog niet gezien?

Wat is je beweegreden, dat je niet milder kan zijn? Zijn er soms bosjes van die organisaties? Ik ben op dit terrein niet goed bekend, omdat ik me niet diepgaand in de gemeenten, in Amerika heb verdiept.

En zijn er ook organisaties, die de derde tempel willen bekostigen???

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 14:03

xsidd schreef:Maar wat is dan de (rechts) grond, waarop deze mensen in dit licht worden gezet? Welke organisaties, zijn dan uit op een oorlog ? Had het eerder gevraagd, maar misschien had je de vraag nog niet gezien?

Wat is je beweegreden, dat je niet milder kan zijn? Zijn er soms bosjes van die organisaties? Ik ben op dit terrein niet goed bekend, omdat ik me niet diepgaand in de gemeenten, in Amerika heb verdiept.

En zijn er ook organisaties, die de derde tempel willen bekostigen???


Over dat laatste gaat het hele onderwerp toch over? 100.000 dollar in 2 maanden is niet niks.

http://www.cip.nl/artikel/44620/Giften- ... rde-Tempel

Iedereen die bijdraagt aan deze Joodse organisatie steunt impliciet een oorlog.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: De derde tempel

Berichtdoor mealybug » 01 okt 2014 14:34

Mortlach schreef:Correctie, ik zie dat het instituut zelf Joods is, maar dat weerhoudt bepaalde christelijke organisaties er niet van wel erg enthousiast mee te doen. Dat is natuurlijk ook makkelijk, Jeruzalem is nogal ver van je bed als je in Amerika woont, dus die oorlog die daar uitbreekt als iemand de Al Aqsa moskee sloopt, zie je wel op het nieuws verschijnen.


Ik wou dat je je zo druk maakte om al die kerken van christenen die gesloopt worden in het Midden Oosten..
Die moskee is de omhulling van de grote leugen, dat Abraham daar Ismael bijna offerde in plaats van Izak.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 16:18

#Mortlach

Begin citaat"Over dat laatste gaat het hele onderwerp toch over? 100.000 dollar in 2 maanden is niet niks.

http://www.cip.nl/artikel/44620/Giften- ... rde-Tempel

Iedereen die bijdraagt aan deze Joodse organisatie steunt impliciet een oorlog."Einde citaat.


Ik neem niet aan, dat een ieder die de herbouw steunt, ook een oorlog steunt. Dat is wat mij betreft, een ongegronde aanname, of er moet beter bewijs komen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 16:41

xsidd schreef:Ik neem niet aan, dat een ieder die de herbouw steunt, ook een oorlog steunt. Dat is wat mij betreft, een ongegronde aanname, of er moet beter bewijs komen.


A1) Ik steun herbouwing
B1) Herbouwing is alleen mogelijk door de sloop van de Al Aqsa moskee en Rotskoepel
Ergo: Ik steun de sloop van de Al Aqsa moskee en Rotskoepel

A2) Ik steun de sloop van de Al Aqsa moskee en Rotskoepel
B2) De sloop van de Al Aqsa moskee en Rotskoepel zou een oorlog veroorzaken.
Ergo, ik steun de oorlog die de sloop zouden veroorzaken.

Mensen bedoelen het misschien niet zo, maar hier komt het wel gewoon op neer.

Natuurlijk denken mensen hier niet zo bewust over na. Die horen gewoon: "verlang je ook zo naar Jezus? Draag dan bij aan het dichterbijbrengen van de Wederkomst door de herbouw van de tempel te financieren!" En als je dan zorgvuldig alle lastige details weglaat, voelt dat nog goed ook.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 16:46

#Mortlach

Ik zie de lijn van je verhaal... Echter ik ben het op 1 punt niet eens met je..En dat is dat er oorlog zal komen om die koepel.. Dat is mijns inziens een aanname die logisch lijkt, maar het kan ook zijn dat het anders loopt.

Hoe dan?

Bijvoorbeeld, door de vervulling van deze profetie.. Jesaja 2 vers 2 en 3 (HS)
2 Het zal in het laatste der dagen geschieden dat de berg van het huis van de HEERE vast zal staan als de hoogste van de bergen, en dat hij verheven zal worden boven de heuvels, en dat alle heidenvolken ernaartoe zullen stromen.
3 Vele volken zullen gaan en zeggen: Kom, laten wij opgaan naar de berg van de HEERE, naar het huis van de God van Jakob; dan zal Hij ons onderwijzen aangaande Zijn wegen, en zullen wij Zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan, en het woord van de HEERE uit Jeruzalem.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 17:08

xsidd schreef:#Mortlach

Ik zie de lijn van je verhaal... Echter ik ben het op 1 punt niet eens met je..En dat is dat er oorlog zal komen om die koepel.. Dat is mijns inziens een aanname die logisch lijkt, maar het kan ook zijn dat het anders loopt.

Hoe dan?

Bijvoorbeeld, door de vervulling van deze profetie.. Jesaja 2 vers 2 en 3 (HS)
2 Het zal in het laatste der dagen geschieden dat de berg van het huis van de HEERE vast zal staan als de hoogste van de bergen, en dat hij verheven zal worden boven de heuvels, en dat alle heidenvolken ernaartoe zullen stromen.
3 Vele volken zullen gaan en zeggen: Kom, laten wij opgaan naar de berg van de HEERE, naar het huis van de God van Jakob; dan zal Hij ons onderwijzen aangaande Zijn wegen, en zullen wij Zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan, en het woord van de HEERE uit Jeruzalem.


Dat zal dan ook ongetwijfeld de argumentatie zijn waarmee de christenen en joden hun geweten sussen. God regelt het allemaal wel. Hopelijk werkt het nog als er straks bloed aan je handen kleeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: De derde tempel

Berichtdoor Faramir » 01 okt 2014 17:26

Mortlach schreef:Dat zal dan ook ongetwijfeld de argumentatie zijn waarmee de christenen en joden hun geweten sussen. God regelt het allemaal wel. Hopelijk werkt het nog als er straks bloed aan je handen kleeft.

Vergis je niet. Er zijn redelijk wat christelijke splintergroeperingen die zitten te springen om de eindtijd en die er alles aan zullen doen om die te bespoedigen.

Dit is daar een voorbeeld van.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 17:28

#Mortlach

Begin citaat"Dat zal dan ook ongetwijfeld de argumentatie zijn waarmee de christenen en joden hun geweten sussen. God regelt het allemaal wel. Hopelijk werkt het nog als er straks bloed aan je handen kleeft."Einde citaat.


Of je je geweten ermee moet sussen, betwijfel ik. ik sus mijn geweten niet in ieder geval. En ik citeer een profetie, en die lijkt me helder toch? Wij zitten toch in de laatste dagen? En ik ben niet iemand, die zegt God zal het allemaal wel zal oplossen, want ik draag mijn eigen verantwoordelijkheid net zo goed.

En in wat voor verband zou er bloed kleven aan handen?

Weet je wanneer er bloed aan mijn handen kleeft? Als ik zwijg tegenover jou over het evangelie, waardoor je eeuwig leven kan krijgen. En dat Jezus ook voor jou is gestorven, zodat je eeuwig leven zou kunnen krijgen, als je in Hem gelooft.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 17:51

xsidd schreef:Weet je wanneer er bloed aan mijn handen kleeft? Als ik zwijg tegenover jou over het evangelie, waardoor je eeuwig leven kan krijgen. En dat Jezus ook voor jou is gestorven, zodat je eeuwig leven zou kunnen krijgen, als je in Hem gelooft.


Het is zo jammer alleen dat er gelovigen zijn die bereid zijn over lijken te gaan voor hun God. Dat is voor mij als atheïst gewoon ontzettend eng om te zien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 17:57

Faramir schreef:Vergis je niet. Er zijn redelijk wat christelijke splintergroeperingen die zitten te springen om de eindtijd en die er alles aan zullen doen om die te bespoedigen.

Dit is daar een voorbeeld van.


O, dat besef ik me maar al te goed. Hoeveel bloed er ook voor moeten vloeien, nietwaar?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten