Gospelmuziek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gospelmuziek

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2014 10:01

mohamed schreef:Nee, net andersom, de uitzondering bestaat bij de gratie van de regel.

Dan nog, er is kwalitatief best goede muziek in Gospel-land.
Er is kwalitatief absolute pulp in de seculiere muziekwereld.
en of de verhouding daadwerkelijk anders ligt durf ik niet te stellen.
Feit is dat de paar procent die erbovenuit springt bekend wordt.
Waardoor je het idee kan krijgen dat het gemiddelde niveau hoger is dan het daadwerkelijk is.
Als je alleen CL-voetbal volgt heb je ook een te rooskleurig beeld van het niveau van de plaatselijke trapveldjesbewoners.
En als de spoeling dunner is (wat bij gospel zeker het geval is) is het aantal goede musici ook per definitie kleiner.
Daarnaast maken veel gospelbands er een soort sport van om een seculiere band te volgen in hun muzikale koers. En volgers missen de creatieve inslag die vernieuwende artiesten nu eenmaal wél hebben!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Gospelmuziek

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2014 10:06

StillAwake schreef:Daarnaast maken veel gospelbands er een soort sport van om een seculiere band te volgen in hun muzikale koers. En volgers missen de creatieve inslag die vernieuwende artiesten nu eenmaal wél hebben!

Helemaal mee eens. Ik ken een 'volger' gitarist die Yngwie Malmsteen naspeelt maar zelf geen noot kan bedenken. De techniek van die jongen is fabelachtig maar het vreemde is dat hij nog nooit een eigen nummer heeft geschreven.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gospelmuziek

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2014 10:09

mohamed schreef:Helemaal mee eens. Ik ken een 'volger' gitarist die Yngwie Malmsteen naspeelt maar zelf geen noot kan bedenken. De techniek van die jongen is fabelachtig maar het vreemde is dat hij nog nooit een eigen nummer heeft geschreven.

Laat me raden: CarlJohann Grimmark?
Inderdaad een fabelachtige techniek (wat je ook nodig hebt om Malmsteen te kopiëren), maar weinig creativiteit...
Hoewel hij de laatste tijd vooral een kopie van John Petrucci lijkt te zijn (waar nog steeds een fabelachtige techniek voor vereist is...)
Vergelijk "Dreaming (Tell me)" van Malmsteen eens met "Heavenly love" van Grimmark...

Voor de duidelijkheid: Ik ben enorm jaloers op 's mans techniek...
Laatst gewijzigd door StillAwake op 17 sep 2014 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Gospelmuziek

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2014 10:12

mohamed schreef:Helemaal mee eens. Ik ken een 'volger' gitarist die Yngwie Malmsteen naspeelt maar zelf geen noot kan bedenken. De techniek van die jongen is fabelachtig maar het vreemde is dat hij nog nooit een eigen nummer heeft geschreven.

StillAwake schreef:Laat me raden: CarlJohann Grimmark?
Inderdaad een fabelachtige techniek (wat je ook nodig hebt om Malmsteen te kopiëren), maar weinig creativiteit...
Vergelijk "Dreaming (Tell me)" van Malmsteen eens met "Heavenly love" van Grimmark...

Nee het is een jongen hier uit de buurt die al gitaar speelt sinds zijn zevende. Totaal niet creatief maar een techniek! Er is nagenoeg niks wat hij niet kan naspelen maar er is helemaal niks wat hij zelf kan bedenken.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gospelmuziek

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2014 10:14

mohamed schreef:Nee het is een jongen hier uit de buurt die al gitaar speelt sinds zijn zevende. Totaal niet creatief maar een techniek! Er is nagenoeg niks wat hij niet kan naspelen maar er is helemaal niks wat hij zelf kan bedenken.

In de klassieke muziek zijn er heel veel uitvoerende musici, dus waarom zou dat in moderne muziek aan de andere kant niet mogen?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten

cron