Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 14:23

schelpje3 schreef:Je kunt er zelfs aan overlijden!
En naar de winkel zal moeilijk gaan, dan moet ik nu de vuilniswagen achterna rennen. :mrgreen:

Het punt dat ik eigenlijk maakte was, dat er geen argumenten zijn voor winkelopening op zondag. :!:


Maar ook geen argumenten ''tegen''..
Waarom gehoorzaam je niet gewoon aan wat Paulus ons leert?
:
4 Wie bent u, dat u de huisslaaf van een ander oordeelt? Of hij staat of valt, gaat alleen zijn eigen heer aan. Hij zal echter staande gehouden worden, want God is bij machte hem staande te houden.
5 De een acht de ene dag boven de andere dag, maar de ander acht al de dagen gelijk. Laat ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn.
6 Wie de dag in ere houdt, houdt hem in ere voor de Heere, en wie de dag niet in ere houdt, houdt hem niet in ere voor de Heere. Wie eet, eet voor de Heere, want hij dankt God. En wie niet eet, eet niet voor de Heere, en ook hij dankt God.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 11 aug 2014 15:26

mealybug schreef:Maar ook geen argumenten ''tegen''..
Waarom gehoorzaam je niet gewoon aan wat Paulus ons leert?
:
4 Wie bent u, dat u de huisslaaf van een ander oordeelt? Of hij staat of valt, gaat alleen zijn eigen heer aan. Hij zal echter staande gehouden worden, want God is bij machte hem staande te houden.
5 De een acht de ene dag boven de andere dag, maar de ander acht al de dagen gelijk. Laat ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn.
6 Wie de dag in ere houdt, houdt hem in ere voor de Heere, en wie de dag niet in ere houdt, houdt hem niet in ere voor de Heere. Wie eet, eet voor de Heere, want hij dankt God. En wie niet eet, eet niet voor de Heere, en ook hij dankt God.

Ik gehoorzaam aan hetgeen God van ons eist: gedenkt den Sabbat, dat gij dien heiligt!!

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 15:47

schelpje3 schreef:Ik gehoorzaam aan hetgeen God van ons eist: gedenkt den Sabbat, dat gij dien heiligt!!


dat was aan de israelieten, en als je dan inderdaad zo wettisch bent om dat te doen, doe het dan goed en hou je ook aan de sabbat, dat is de zaterdag. en niet aan de zondag.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 11 aug 2014 15:48

ROTONDE EN STOKPAARDEN

ERGERNIS ](*,)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 15:52

schelpje3 schreef:ROTONDE EN STOKPAARDEN

ERGERNIS ](*,)

Paulus voor leugenaar uitmaken zonder enige onderbouwing, dat is pas ergerlijk.
Nee, eigenlijk erg droevig.
Jezelf als geestelijk israel zien, en denken dat je de sabbath moet houden, meer vervangingsleer is nauwelijks te verzinnen.

Bambi

Re: Ergernissen

Berichtdoor Bambi » 11 aug 2014 16:07

Iedereen mag het naar zijn eigen gemoed invullen.
Maar het wordt pas ergerlijk als iemand veroordeeld wordt, als diegene zich niet aan de zondagsrust houdt.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Ergernissen

Berichtdoor mona » 11 aug 2014 16:30

Ergerlijk is ook: dat zelfs in de Slow Chat het religie-gekissebis op dezelfde voet voortgezet wordt.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Anoniem_89

Re: Ergernissen

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 aug 2014 22:55

En laten we het daarom maar houden op Romeinen 14.. :)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 23:13

Anoniem_89 schreef:En laten we het daarom maar houden op Romeinen 14.. :)


Inderdaad, met de Bijbel verdwaal je nooit.

mohamed

Re: Ergernissen

Berichtdoor mohamed » 11 aug 2014 23:32

De bijbel is door katholieken gebundeld, hoe kan het dat jullie hun oordeel zo klakkeloos vertrouwen? Normaal heeft men geen goed woord voor ze over maar de bijbel is hun huzarenstukje.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Ergernissen

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2014 21:41

Misschien moet je iets minder hokjesgeest en iets meer Heilige Geest in je leven aanvaarden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Anoniem_89

Re: Ergernissen

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 aug 2014 21:59

mohamed schreef:De bijbel is door katholieken gebundeld, hoe kan het dat jullie hun oordeel zo klakkeloos vertrouwen? Normaal heeft men geen goed woord voor ze over maar de bijbel is hun huzarenstukje.


Hoe moet ik dat weten?
De Heilige Geest overtuigd mij ook nog wel van dingen waar ik vragen bij heb.
Geeft ook wel de doorslag hoor.
Optimatus schreef:Misschien moet je iets minder hokjesgeest en iets meer Heilige Geest in je leven aanvaarden.

U begrijpt het! =D>

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ergernissen

Berichtdoor Boerin » 27 aug 2014 14:00

Ga je naar de bib, leuk idee, boekjes halen voor de kinderen, is er gewoon niet eens meer een balie of baliemedewerker om je in te kunnen schrijven, alleen maar wat computers met: scan hier uw pas. Zucht, dan lezen ze maar op school.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ergernissen

Berichtdoor schelpje3 » 27 aug 2014 14:11

Boerin schreef:Ga je naar de bib, leuk idee, boekjes halen voor de kinderen, is er gewoon niet eens meer een balie of baliemedewerker om je in te kunnen schrijven, alleen maar wat computers met: scan hier uw pas. Zucht, dan lezen ze maar op school.

Joh, wat raar. Bij ons is de balie wel bezet, als je bijv een boek gereserveerd hebt, of je wilt een afgeschreven boek kopen. Of er zijn problemen met de scanner.
Er moet toch personeel rondlopen om die boeken weer terug te zetten?
Bij ons is een abo trouwens gratis tot 16 jaar, bij jullie ook?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ergernissen

Berichtdoor Boerin » 27 aug 2014 14:20

schelpje3 schreef:Joh, wat raar. Bij ons is de balie wel bezet, als je bijv een boek gereserveerd hebt, of je wilt een afgeschreven boek kopen. Of er zijn problemen met de scanner.
Er moet toch personeel rondlopen om die boeken weer terug te zetten?
Bij ons is een abo trouwens gratis tot 16 jaar, bij jullie ook?

Ja ik hoorde dat het gratis was en het leek me een leuk idee, maar ja, heel vreemd, ben die hele bib doorgegaan, nergens iemand te bekennen. In de binnenstad zit er nog een. Goed te horen dat het niet overal is, zal ik het daar eens proberen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron