Suggesties

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Jvslooten

Re: Suggesties

Berichtdoor Jvslooten » 23 apr 2014 17:28

Rozijn schreef:Ben jij zó populair? ;)

Suggestie van mijn kant: maak het.forum beschikbaar via tapatalk.
Nouja, niet altijd.. maar soms heb je van die weken..

Jvslooten

Re: Suggesties

Berichtdoor Jvslooten » 23 apr 2014 17:29

Rozijn schreef:Ben jij zó populair? ;)

Suggestie van mijn kant: maak het.forum beschikbaar via tapatalk.
Ik heb geen ervaring met tapatalk, maar het lijkt me een goed idee. Op dit moment is het mobiel allemaal heel priegelig!

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Suggesties

Berichtdoor henkie » 24 apr 2014 09:04

Faramir schreef:Er zijn 4 forumonderdelen waarin je enkel kan posten als je je daarvoor aanmeld en akkoord gaat met wat regels. Is het mogelijk om indien je je afmeld dat de topics hierin niet meer zichtbaar zijn voor je?


Neen.

JvSlooten schreef:Is er een mogelijkheid om de afmetingen van afbeeldingen te reguleren? Vaak zijn afbeeldingen noemenswaardig groot (of klein) dat het topic ontzettend rommelig wordt. Het alternatief is natuurlijk alleen een linkje plaatsen, maar ook dat wil je eigenlijk niet.


Via https://imageshack.com (er zijn er diverse) kun je bijvoorbeeld afbeeldingen compact weergeven, compleet met bijbehorende code om op het forum te plaatsen.

2. Zou het erg veel moeite zijn om het qouten van een qoute mogelijk te maken?


Geen moeite maar het wordt snel onoverzichtelijk. Je kunt best meerdere quotes aanhalen (zie deze post) alleen niet binnen in elkaar.

Mag de chatfunctie terug?


Die is verdwenen omdat er weinig gebruik van werd gemaakt ;-)
Waarom mag ik maar 25 PB-berichten bewaren?


Je kunt berichten exporteren of verplaatsen naar Opgeslagen Berichten. Er is ook nog een Afdrukweergave en die kun je ook opslaan.

Rozijn schreef:maak het.forum beschikbaar via tapatalk.


Tapatalk installeren is niet heel eenvoudig en dat geeft ook weer problemen met updates van de software. Ik hoop dat zo'n functie snel standaard in het forum zelf zit.

Jvslooten

Re: Suggesties

Berichtdoor Jvslooten » 24 apr 2014 11:27

henkie schreef:Via https://imageshack.com (er zijn er diverse) kun je bijvoorbeeld afbeeldingen compact weergeven, compleet met bijbehorende code om op het forum te plaatsen.
Ja, maar dat kost me 20 euro per jaar.. dan ben ik liever iemand anders tot aanstoot door het forum uit z´n verband te trekken. :mrgreen:

Sorry.. :oops:

Zou het erg veel moeite zijn om het qouten van een qoute mogelijk te maken?
henkie schreef:Geen moeite maar het wordt snel onoverzichtelijk. Je kunt best meerdere quotes aanhalen (zie deze post) alleen niet binnen in elkaar.
Ik weet dat het best kan, maar het is natuurlijk ontzettend gevoelig voor foutjes en bovendien, op de tablet of smartphone lukt het al helemaal bijna niet.. dat vind ik jammer. Misschien is het goed om eens een heroverweging te maken, tussen de voor- en de nadelen. :wink:

Mag de chatfunctie terug?
henkie schreef:Die is verdwenen omdat er weinig gebruik van werd gemaakt ;-)

Hmm.. dan moet ik mij maar neerleggen bij de meerderheid, denk ik. Jammer, mij lijkt het wel handig.. dan hoef ik niet iedere keer uit te wijken naar fb. 8)

Waarom mag ik maar 25 PB-berichten bewaren?
henkie schreef:Je kunt berichten exporteren of verplaatsen naar Opgeslagen Berichten. Er is ook nog een Afdrukweergave en die kun je ook opslaan.
Ik zie het, ik heb nu een archiefmap gemaakt. Maar ook daar kunnen maar 25 berichten in, dus die is natuurlijk ook zo weer vol.. ik herinner mij van een ander reformatorisch forum dat ik daar 1000 berichten kon bewaren, maar dat zal voorlopig hier dan wel een utopie blijven.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Suggesties

Berichtdoor jamillah » 29 apr 2014 10:07

Hmm.. dan moet ik mij maar neerleggen bij de meerderheid, denk ik. Jammer, mij lijkt het wel handig.. dan hoef ik niet iedere keer uit te wijken naar fb. 8)


Jij moet uitwijken naar je schoolboeken [-X :mrgreen:

Jvslooten

Re: Suggesties

Berichtdoor Jvslooten » 29 apr 2014 10:36

jamillah schreef:Jij moet uitwijken naar je schoolboeken [-X :mrgreen:
Ja dat is waar. :oops:

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Suggesties

Berichtdoor Rozijn » 29 apr 2014 10:40

Is studeren een zaak van droefenis? Het is een voorrecht dat velen op deze aarde moeten missen, jongeman!

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Suggesties

Berichtdoor mona » 04 aug 2014 09:13

Omdat we nu een stortvloed krijgen van nieuwe onderwerpen, blijven sommige onderwerpen liggen. Dat vind ik jammer omdat er vast nog meer over te zeggen valt. Ook zijn er onderwerpen bij die een hoog rotondegehalte hebben. Kan er niet wat regie komen in al dat topicgeweld :wink: ?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Suggesties

Berichtdoor henkie » 04 aug 2014 20:05

De regie is dat er maximaal 3 topics per dag geopend mogen worden. [|:)
Voor sommigen misschien teveel, voor een aantal nog te weinig ;-)

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Suggesties

Berichtdoor Miepje90 » 12 aug 2014 09:31

Ongetwijfeld al eens gevraagd, maar soms worden er behoorlijk wat posts verwijderd, waardoor de discussie toch wat anders loopt. Is het een idee dat de mod die de betreffende posts verwijdert, ook een post plaatst met 'posts verwijderd wegens...'? Maakt 't mijns inziens wat overzichtelijker.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Suggesties

Berichtdoor henkie » 12 aug 2014 12:11

Dat is wel lastig te realiseren. Er worden tientallen berichten per dag verwijderd. Bij de meeste fora staat dat 'off topic-berichten worden verwijderd' en dat is dan ook vaak de reden. En daar reken ik het gekibbel dan ook onder.

Het idee achter het weghalen is om het over het betreffende onderwerp te hebben zonder al te veel afleidingen en zijwegen. Daar heeft denk ik iedereen baat bij.

Anoniem_89

Re: Suggesties

Berichtdoor Anoniem_89 » 12 aug 2014 22:28

Een extra knop ofzo om off-topic berichten toch te lezen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Suggesties

Berichtdoor Wilsophie » 13 aug 2014 08:08

mona schreef:Omdat we nu een stortvloed krijgen van nieuwe onderwerpen, blijven sommige onderwerpen liggen. Dat vind ik jammer omdat er vast nog meer over te zeggen valt. Ook zijn er onderwerpen bij die een hoog rotondegehalte hebben. Kan er niet wat regie komen in al dat topicgeweld :wink: ?



Dat ligt m.i. aan de verdeling van subforums en het plaatsen van onderwerpen in gesloten forums die daar niet thuis horen en één open forum te weinig is.

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Suggesties

Berichtdoor Miepje90 » 14 aug 2014 11:23

henkie schreef:Dat is wel lastig te realiseren. Er worden tientallen berichten per dag verwijderd. Bij de meeste fora staat dat 'off topic-berichten worden verwijderd' en dat is dan ook vaak de reden. En daar reken ik het gekibbel dan ook onder.

Het idee achter het weghalen is om het over het betreffende onderwerp te hebben zonder al te veel afleidingen en zijwegen. Daar heeft denk ik iedereen baat bij.

Thanks voor je reactie, begrijp ik!
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Suggesties

Berichtdoor johannes1 » 20 aug 2014 15:08

Miepje90 schreef:Ongetwijfeld al eens gevraagd, maar soms worden er behoorlijk wat posts verwijderd, waardoor de discussie toch wat anders loopt. Is het een idee dat de mod die de betreffende posts verwijdert, ook een post plaatst met 'posts verwijderd wegens...'? Maakt 't mijns inziens wat overzichtelijker.

Inmiddels is deze optie beschikbaar. Ik heb net een posting aangepast. Onder deze posting staat nu dat ik hem gewijzigd heb en waarom. Ik kan dit zien zowel ingelogd als uitgelogd, waarschijnlijk jullie ook.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten