Probleempje met de pc

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Probleempje met de pc

Berichtdoor Anoniem_89 » 18 jul 2014 16:36

Ik heb een klein probleempje met de pc.
Vraag me niet hoe ik op het idee kwam, maar ik had de schakelaar naar 110v gezet en toen in het stopcontact gedaan.
Kwam een mooie flits en knal uit.
Volgens mij is het voor de computer minder prettig.
Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? :cry:

Faramir

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Faramir » 18 jul 2014 16:40

Je voeding is doorgebrand. Met een beetje geluk zit er een kleine zekering in. Indien dat het geval is die vervangen. Maar de kans is ook dat de hele voeding kapot is gebrand. Dan moet je de voeding vervangen.

Pas bij het openen van je kast en voeding wel op voor scherpe randjes. Over het algemeen is een computerkast aan de binnenkant niet zo netjes afgewerkt en daar kan je lelijk je handen aan open halen. En haal de stekker er van tevoren weer even uit.

Anoniem_89

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Anoniem_89 » 18 jul 2014 16:44

Faramir schreef:Je voeding is doorgebrand. Met een beetje geluk zit er een kleine zekering in. Indien dat het geval is die vervangen. Maar de kans is ook dat de hele voeding kapot is gebrand. Dan moet je de voeding vervangen.

Pas bij het openen van je kast en voeding wel op voor scherpe randjes. Over het algemeen is een computerkast aan de binnenkant niet zo netjes afgewerkt en daar kan je lelijk je handen aan open halen. En haal de stekker er van tevoren weer even uit.



Bedankt man,
was even bang dat ik alles kwijt was. :mrgreen:

Anoniem_89

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 jul 2014 15:59

Faramir schreef:Je voeding is doorgebrand. Met een beetje geluk zit er een kleine zekering in. Indien dat het geval is die vervangen. Maar de kans is ook dat de hele voeding kapot is gebrand. Dan moet je de voeding vervangen.


Kan ik niet gewoon de stekker er in stoppen en kijken of ie normaal opstart?
Of is dat niet zo'n goed idee?

Faramir

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Faramir » 20 jul 2014 16:03

Je kan het proberen. Schakelaar terugzetten op 230v en de stekker in het stopcontact. Als de beveiliging gewerkt heeft zal hij echter helemaal niets doen.

Voor je gegevens hoef je overigens niet zo bang te zijn. Die staan op de HD en die zou je als het nodig is gewoon naar een nieuwe computer kunnen overzetten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2014 10:40

In principe moet het gewoon werken als je hem op 230v weer opstart. Zo niet, dan is de voeding kapot, moet je het voedingsblok vervangen of laten vervangen. Gewoon proberen. Hij doet het of hij doet het niet. Kan niks mis gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor schelpje3 » 13 aug 2014 14:54

Help, ik ben bezig met een mail en opeens vliegt het scherm eruit en blijkt mijn hele INBOX foetsie.
Staan alle mails opeens in verwijderde items. :shock:
Hoe kan dit?
Is de computer bezig aan zijn laatste reis?
Of is het een eng virus?

20 minuten later ~ Inmiddels weigert de computercleaner ook. :?

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Pcrtje » 13 aug 2014 19:41

schelpje3 schreef:Help, ik ben bezig met een mail en opeens vliegt het scherm eruit en blijkt mijn hele INBOX foetsie.
Staan alle mails opeens in verwijderde items. :shock:
Hoe kan dit?
Wat apart... Had je misschien een mail gekregen met daarin verdachte inhoud, of had je vlak daarvoor nog wat geopend?

schelpje3 schreef:20 minuten later ~ Inmiddels weigert de computercleaner ook. :?
Computer opnieuw opstarten en eens proberen via een internet browser op je mail in te loggen.
"Een libelle zweeft over het water..."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor schelpje3 » 13 aug 2014 20:24

Pcrtje schreef: Wat apart... Had je misschien een mail gekregen met daarin verdachte inhoud, of had je vlak daarvoor nog wat geopend?

Computer opnieuw opstarten en eens proberen via een internet browser op je mail in te loggen.

Dank je wel voor het meedenken :D
Nee, McAfee houdt in de regel alle vuiligheid tegen.
En ik had niets geopend.
Gisteren had ik ditzelfde in het hoofdaccount, floep, opeens alle mails uit de INBOX in verwijderde items, gelukkig kon ik ze later terugplaatsen.
Maar vandaag gebeurde het in mijn account en toen gingen ze vanzelf terug, na een half uur.
Toen ik van het ene naar het andere, hoofdaccount wilde gaan, sloot hij af.
Het leek wel of de computer geheel een eigen leven ging leiden.
Mijn man heeft nu net van alles zitten doen, scannen, schoonmaken, configureren enz enz.
hij kwam niets verdachts tegen en toch doet hij het niet meer zoals hij normaal doet.
Tijdens het typen van dit bericht, schiet hij steeds een regel naar boven en moet ik hem terughalen.
Ik ben bang dat dit het begin van het einde is.... van deze home pc althans.
Niet blij mee.
Nou ja, tis niet anders.

Anoniem_89

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 aug 2014 21:57

Is het nu al opgelost?

Bambi

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Bambi » 13 aug 2014 23:44

schelpje3 schreef:Dank je wel voor het meedenken :D
Nee, McAfee houdt in de regel alle vuiligheid tegen.
En ik had niets geopend.
Gisteren had ik ditzelfde in het hoofdaccount, floep, opeens alle mails uit de INBOX in verwijderde items, gelukkig kon ik ze later terugplaatsen.
Maar vandaag gebeurde het in mijn account en toen gingen ze vanzelf terug, na een half uur.
Toen ik van het ene naar het andere, hoofdaccount wilde gaan, sloot hij af.
Het leek wel of de computer geheel een eigen leven ging leiden.
Mijn man heeft nu net van alles zitten doen, scannen, schoonmaken, configureren enz enz.
hij kwam niets verdachts tegen en toch doet hij het niet meer zoals hij normaal doet.
Tijdens het typen van dit bericht, schiet hij steeds een regel naar boven en moet ik hem terughalen.
Ik ben bang dat dit het begin van het einde is.... van deze home pc althans.
Niet blij mee.
Nou ja, tis niet anders.

Bij mij doet mijn computer nogal eens rare dingen als Defender heeft ge-updated.
Dan sluit hij ineens Google af, of loopt hij vast.
Dan kan ik ook niets meer intypen.
Als ik hem dan opnieuw opstart doet Eset gelijk een opstartscan en daarna doet hij weer normaal, tot de volgende Defender update.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Marnix » 14 aug 2014 11:49

Defender maakt meer kapot dan dat het schade voorkomt :)

Uitzetten en Avast of zo gaan gebruiken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Bambi » 14 aug 2014 12:05

Marnix schreef:Defender maakt meer kapot dan dat het schade voorkomt :)

Uitzetten en Avast of zo gaan gebruiken.

Ik heb Eset er op zitten.
Defender heb ik als extra, heeft ook 1 keer iets onderschept toen Eset iets doorgelaten had.
Heb er ook verder geen last van, alleen na een update van Defender af en toe.
Dan heeft hij denk ik even ruzie met Eset. :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor schelpje3 » 14 aug 2014 12:23

Anoniem_89 schreef:Is het nu al opgelost?

Ik heb hem 10 minuten geleden aan gezet, mijn mails kwamen probleemloos binnen, ook in het hoofdaccount en er schiet niets weg.
Mijn man heeft gisteravond gekeken of er gedurende de dag rare aanvallen van buitenaf waren geweest, maar ook niet. Ik heb niets anders gedaan, geen besmette sites bezocht, dus ik weet het ook niet. Maar de systeemkast maakte gisteravond herrie, alsof hij zo op kon stijgen. Nu is deze ook weer rustig.
CCcleaner deed het net weer gewoon.
We wachten dus rustig af. Gelukkig is mijn betere helft altijd heel trouw in back-uppen, dus mocht hij eruit knallen, zijn we weinig tot niks kwijt.
En we hebben nog een I pad en een paar laptops in the house, voor de noodgevallen. :D

Anoniem_89

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 aug 2014 21:51

schelpje3 schreef:Ik heb hem 10 minuten geleden aan gezet, mijn mails kwamen probleemloos binnen, ook in het hoofdaccount en er schiet niets weg.
Mijn man heeft gisteravond gekeken of er gedurende de dag rare aanvallen van buitenaf waren geweest, maar ook niet. Ik heb niets anders gedaan, geen besmette sites bezocht, dus ik weet het ook niet. Maar de systeemkast maakte gisteravond herrie, alsof hij zo op kon stijgen. Nu is deze ook weer rustig.
CCcleaner deed het net weer gewoon.
We wachten dus rustig af. Gelukkig is mijn betere helft altijd heel trouw in back-uppen, dus mocht hij eruit knallen, zijn we weinig tot niks kwijt.
En we hebben nog een I pad en een paar laptops in the house, voor de noodgevallen. :D


Oké mooi dat alles goed werkt(:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten