Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2014 11:23

Zaterdag dus, maar we hebben het over de zondag.
Daar naast geeft het nog geen uitleg over het kunstmatige onderschreid wat gemaakt wordt tussen verschillende wereldse zaken.

Bambi

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor Bambi » 04 jun 2014 11:37

Faramir schreef:Zaterdag dus, maar we hebben het over de zondag.
Daar naast geeft het nog geen uitleg over het kunstmatige onderscheid wat gemaakt wordt tussen verschillende wereldse zaken.

Als je door blijft gaan met zeuren, heb je kans dat straks alleen het religie-forum nog maar open is op zondag.

Faramir

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2014 12:20

Bambi schreef:Als je door blijft gaan met zeuren, heb je kans dat straks alleen het religie-forum nog maar open is op zondag.

Het bespreken van het christen zijn in de dagelijkse praktijk van gereformeerde christenen is dus zeuren en bij gebrek aan antwoorden doorvragen is doorzeuren?

Ik heb een paar hele basale vragen gesteld die ik graag beantwoord zie en of jij nou van mening ben dat ik zeur heeft daar geen invloed op.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3824
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor meribel » 04 jun 2014 12:49

quote="MoesTuin"]
Net als dat Game Topic.....
met bloederige afslachtingen Games..... ::(( :ddd ::(( ?:|
Hopenlijk wordt daar ook eens de bezem door gehaald.....[/quote]
Mortlach schreef:[

Wat is daar in vredesnaam mis mee? Als games je niet interesseren, lees dat topic dan niet. Ik bemoei me toch ook niet met de talloze onderwerpen over gezinnen en kinderen.


Dit is wel het probleem inderdaad.
Mensen die het wk topic afgrijselijk vinden en tijd verdoen, maar ondertussen hun tijd verdoen door het te lezen,
Dat had ik daar ook al gezegd.

Games intereseren me niets, bloederige games lijkt me afgrijselijk, ik klik dan ook nooit op dat topic.

Als iedereen die het wk topic tijd verdoen en goddeloos vind, klik er niet op.
En mensen die er graag over praten hoeven de uitslag niet neer te zetten want die kennen ze al, dus uit respect wordt er geen uitslag neergezet op zondag.


Zo is alles prima opgelost toch.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor Memmem » 04 jun 2014 13:19

Faramir schreef:Wel degelijk. Waar het forumreglement het heeft over 'slechts' het bespreken van uitslagen gaat Memmem een paar flinke passen verder en zegt dat er niet over sport, spel en uitslagen gepraat mag worden op zondag. Dat is echter nergens terug te vinden in de regels ondanks dat Memmem daarnaar verwijst.

Nee hoor, ik vertel gewoon wat al 10 jaar gebruikelijk is op refoweb. Geen postings op zondag in sporttopics.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor MoesTuin » 04 jun 2014 14:06

Mortlach schreef:
Wat is daar in vredesnaam mis mee? Als games je niet interesseren, lees dat topic dan niet. Ik bemoei me toch ook niet met de talloze onderwerpen over gezinnen en kinderen.


Zonder "in vredesnaam" is je reactie mij ook duidelijk.
Games die in dit topic een enkele keer voorbij komen, stroken niet met de achtergrond van dit forum.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik bemoei me daar zeker wel mee,
Net zo goed als dat jij je mag bemoeien met onderwerpen over gezinnen en kinderen.
Maar daar heb je geen behoefte aan lees ik, prima,
maar als ik er behoefte aan heb om wat over de game topic te vermelden, dan ben ik daar vrij in om dat te doen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor Mortlach » 04 jun 2014 14:11

MoesTuin schreef:Games die in dit topic een enkele keer voorbij komen, stroken niet met de achtergrond van dit forum.
Zo moeilijk is dat toch niet?


Dan mag je me toch eens uitleggen hoe precies? Hoe lijdt mijn naaste onder de pixeltjes die op mijn beeldscherm verschijnen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor MoesTuin » 04 jun 2014 14:26

Mortlach schreef:
Dan mag je me toch eens uitleggen hoe precies? Hoe lijdt mijn naaste onder de pixeltjes die op mijn beeldscherm verschijnen?


Ik mag aannemen dat je genoeg verstand hebt om dit zelf te beantwoorden. !:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor Mortlach » 04 jun 2014 14:28

MoesTuin schreef:Ik mag aannemen dat je genoeg verstand hebt om dit zelf te beantwoorden. !:)


Ik heb verstand genoeg (en zelfs het papiertje om dat te bewijzen), maar toch kan ik echt niets verzinnen. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat onze ideeën over games nogal uit elkaar lopen. Binnen mijn visie is er immers niets te bedenken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor MoesTuin » 04 jun 2014 14:36

ach, je hebt games en games
Bloederige en Moorderige games e.d. hebben mijn voorkeur niet.
Helaas is er veel van dat soort. (ieder zijn ding, maar er zitten zeker gevaren aan in mijn optiek, die dusdanig onderschat worden)
Maar goed, we hebben het nu over
"Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag"
Vandaag is het Woensdag.
Morgen Donderdag
Overmorgen Vrijdag
Daarna Zaterdag
en dan.....(Pinkster)Zondag
Nog 4 dagen om erover uit te komen wat we komende zondag wel en niet kunnen bespreken.
Ik zou zeggen, enkel de Religie Topics open houden en de rest op Zondag lekker op slot.
Prima uitgangspunt toch voor een Christelijk Forum.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Faramir

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2014 14:47

Memmem schreef:Nee hoor, ik vertel gewoon wat al 10 jaar gebruikelijk is op refoweb. Geen postings op zondag in sporttopics.

Dan is het een ongeschreven regel die als een uitbreiding op de geschreven regels geldt.
In 2012 heeft men namelijk ook gewoon over sport gesproken op zondag: viewtopic.php?f=10&t=25853

Kortom volgens het Refoweb forumreglement mag sport ook gewoon op zondag besproken worden. Muv uitslagen.

Daarnaast mis ik nog steeds elke redelijke onderbouwing waarom sportuitslagen dan niet besproken mogen worden. Het staat niet in de bijbel, is er ook niet aan af te leiden en bij mijn weten (maar kom gerust met citaten) ook niet in een van de 3 formulieren van enigheid.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor Pcrtje » 04 jun 2014 15:18

Faramir schreef:Daarnaast mis ik nog steeds elke redelijke onderbouwing waarom sportuitslagen dan niet besproken mogen worden. Het staat niet in de bijbel, is er ook niet aan af te leiden en bij mijn weten (maar kom gerust met citaten) ook niet in een van de 3 formulieren van enigheid.
Gij onwetende! Och, moogt ge toch luisteren naar deze Woorden Gods:

Hebreeën 12:
1 Nu wij door zo’n menigte geloofsgetuigen omringd zijn, moeten ook wij de last van de zonde, waarin we steeds weer verstrikt raken, van ons afwerpen en vastberaden de wedstrijd lopen die voor ons ligt, behalve op de dag van de zon. 2 Immers, dat is de rustdag.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor benefietdiner » 04 jun 2014 15:21

Faramir schreef:Daarnaast mis ik nog steeds elke redelijke onderbouwing waarom sportuitslagen dan niet besproken mogen worden. Het staat niet in de bijbel, is er ook niet aan af te leiden en bij mijn weten (maar kom gerust met citaten) ook niet in een van de 3 formulieren van enigheid.

Klopt staat niet in de Bijbel. Wat er wel staat is dit:
1 Timotheüs 4:1 Doch de Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen,
2 Door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid; (.....)
8 Want de lichamelijke oefening is tot weinig nut; maar de godzaligheid is tot alle dingen nut, hebbende de belofte des tegenwoordigen en des toekomenden levens.

Daarom ben ik het met hem eens:
mealybug schreef:En zeker niet dat idiote voetbal, waarbij primitieve hormonale functies van het plebs voortdurend opspelen :mrgreen:
Het is in feite afleidend en niet opbouwend, ook op andere dagen niet.
Lees maar op de talloze sportsites in welk netje het balletje getrapt is en wie er weer gemolesteerd werd.
Dergelijke onderwerpen mogen van mij helemaal weg.
Iedere dag.

Faramir

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor Faramir » 04 jun 2014 15:24

benefietdiner schreef:Klopt staat niet in de Bijbel. Wat er wel staat is dit:
1 Timotheüs 4:1 Doch de Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen,
2 Door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid; (.....)
8 Want de lichamelijke oefening is tot weinig nut; maar de godzaligheid is tot alle dingen nut, hebbende de belofte des tegenwoordigen en des toekomenden levens.


Van 2 naar 8. Dat is een flinke stap waarschijnlijk net de stap waarin de context overgeslagen wordt.
Graag citeren in de context.
Daarom ben ik het met hem eens:

Daar lees ik niets meer van. Ik zou dus niet weten wat hij geschreven heeft.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wat kunnen we wel en niet bespreken op zondag?

Berichtdoor schelpje3 » 04 jun 2014 15:26

Faramir schreef:Dan is het een ongeschreven regel die als een uitbreiding op de geschreven regels geldt.
In 2012 heeft men namelijk ook gewoon over sport gesproken op zondag: viewtopic.php?f=10&t=25853

Kortom volgens het Refoweb forumreglement mag sport ook gewoon op zondag besproken worden. Muv uitslagen.

Daarnaast mis ik nog steeds elke redelijke onderbouwing waarom sportuitslagen dan niet besproken mogen worden. Het staat niet in de bijbel, is er ook niet aan af te leiden en bij mijn weten (maar kom gerust met citaten) ook niet in een van de 3 formulieren van enigheid.

Nee hoor, toen werd er ook gewaarschuwd!
Op internet zijn er honderden fora te vinden waar je uitgebreid je voetbalvreugden, dan wel frustraties kan bespreken, ook op zondag.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten